bokt verandert?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 15:53

Ik ken het helemal ik kom ook een stuk minder en ben zelfs weer op horses gaan meelezen! (dat wil heel wat zeggen)
er staan de laatste tijd zoveel zeur en onzin berichten op.
soms kan ik me niet inhouden dus reageer ik maar meestal heb ik echt zoiets van *Zucht* Op algemeen kijk ik even naar de berichten van mensen die ik goed ken .
onzin lees ik zo heel even als ik me verveel en verder op paardenpraat.
Ik heb heel sterk het idee van wat iedereen roept BPP page maar dan zonder gescheld.
Ik voel me (en dan ben ik pas 19) al veel te oud soms.Ik snap sonja dus echt heel goed.
Heb zelf ook al een aantal keren met die gedachte rondgelopen.

Het was me ookal opgevallen dat Heike en Bart hier ook een heel stuk minder komen.
Een besloten forum tja wie wel en wie niet?
das dus best moeilijk.
Ik ga me weer wat verder verslaven aan MR-ed dus rieja en Laudi pas op je mailbox! *LOL*

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 16:11

Misschien een idee om een minimumleeftijdsgrens in te stellen. ID scannen en mailen naar Bart of Heike voor de legitimeid (whatever hersenkronkel gloof ik). Als het dan niet anders kan want ik ben dan een tijdje niet geweest want geen inet maar het was toch eerst inderdaad veel gezelliger en nu kijk je eens af en toe een keer en heb je zoiets van Hmmm, laat maar. Verdrietig Verdrietig

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 16:18

Ja.. als je dat met die leeftijd gaat doen, mag ik dadelijk ook niet meer komen, ik ben 13 en was toch wel 1 van de eerste hier Verdrietig

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 16:29

leeftijdsgrens heeft weinig zin. is erg makkelijk te vervalsen. en is erg gedoe.
misschien kan je beter de forums opnieuw indelen. want alles begint nu een beetje door elkaar te lopen. 'paardenpraat' is veels te algemeen. mischien iets van een echt serieus forum. en dan maar een besloten forum. maar ik denk dat je daarmee op moet passen dat je niet de nieuwe buiten moet sluiten. maar als nieuwe gewoon heel gezellig zijn en ook echt'nuttig' (nuttig foute woord maar wle iets te melden hebben) daarbij uitgenodigd worden. maar dan krijg je weer t probleem dat de rest vand e forums minder worden. nouja ikd enkd at je dit eigenlijk met de webbies erbij moet bespreken. want t is wle minder geworden. maar de groep wordt gewoon ontzettend groot

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 16:39

Dat zei ik toch, als je je paspoort of iets dergelijks inscand en doormailt naar de moderators dan ben je er dan toch al..? En Natalie, je moet niet denken dat iedereen over een kam geschoren wordt maar vaak blijkt het wel zo te zijn dat de jongeren (als in jonger dan de gemiddelde leeftijd) het vaak verpesten door hun gedrag ed. No offence, dit slaat dus niet op jou persoonlijk Lachen

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:45

n beslotenforum kan wel werken maarja dan zit je weer met de keuze..
wie bepaald wie wel en nie mee mag doen...
en om heel bokt nou te sluiten gaat ooknie want dan blijf je het probleem hebben wat je nu hebt...

als we allemaal steeds meer wegblijven wordt het er nie leuker op!!!!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:04

Jep,
ik word soms ook gek van al die berichten die me geen ene reet intereseren.

Besloten forum lijkt mij ook geen goed idee.
En ik ben pas ook weer op horses wezen kijken.
Op het gescheld na is het soms best grappig daar.
Groetjes!

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:07

Ik lees ook lang niet alles, laat staan dat ik vaak reageer. Ook niet dus. Ik kom ook minder, er wordt minder gepost ook. Eerst was het leuker.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:09

dat is wel een slecht teken, dat jullie horses leuk vinden.. Haha!

Ik moet ook toegeven..ik hang wat rond op bokt, maar de meeste berichtjes boeien me niet.
Wat me na een maandje wel opvalt is dat op sommige mensen heel anders word gereageerd qua reacties...
Misschien een besloten forum??
Of mensen eraf gooien??
Of heel streng controleren wie wat voor een berichtje post, en als het onboeiend is-->eraf....maar ja, wat is boeiend en wat niet...???

Wat vinden bart en heike ervan?

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:33

Ik zit nu ruim een weekje op Bokt en ik heb me aangemeld juist omdat ik het zo gezellig vond!!! Ik heb eerst een tijdje gewoon als gast al jullie berichten gelezen en het viel me op dat iedereen (nou ja de meeste dan), zo gezellig, behulpzaam en open tegen elkaar zijn, ook al ben je wildvreemden van elkaar. Dat is ook de kracht van Bokt denk ik. Dat het minder persoonlijk wordt, tja dat kun je verwachten natuurlijk naarmate Bokt langer bestaat! Maar ik neem aan dat het juist de opzet van Bart en Heike is geweest om een forum op te zetten voor eenieder die geinteresseerd is in paarden en aanverwante zaken, dus niet voor een select groepje. En het is toch leuk om steeds nieuwe mensen te leren kennen die dezelfde hobby delen als jij? Ikzelf vindt Bokt dus wel gezellig, maar ik zit er natuurlijk te kort op om er echt over te kunnen oordelen. Maar degenen die er vanaf het begin opzitten zullen zeker veranderingen gemerkt hebben. Een besloten forum vindt ik zeker geen optie!!!

Zo ik hoop niet dat jullie me "ouwe bepperig" met dit verhaal, maar ik moest het even kwijt. Ik voel me toch aangesproken omdat ik ook een van "die nieuwe mensen" ben!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:37

Ik vind het per dag erg verschillen.
Ik lees dan ook wel selectief dwz op Onzin forum en Western kom ik nooit.
Voor de rest lees ik alleen berichtjes van voor mij 'bekende' mensen.

En ja, toevallig ben ik vanmiddag ook weer naar Horses gegaan, maar vond er toch niet veel aan. Dus ik blijf gewoon op Bokt..

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:58

OP horses duurt het zo idioot lang voor je een discussie gelezen hebt. dAT is wel weer bagger.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 21:11

Ik dacht al dat het aan mijzelf lag.....ik zat er in het begin ieder vrij moment van de dag op, maar de laatste paar weken heb ik soms avonden dat ik er maar 10 minuten ofzo bijlees en niet eens reageer Verward

En inderdaad de ene dag is het leuker dan de andere dag Scheve mond\

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 21:20

ik heb het ook. ik lees de laatste tijd niet alles meer. en reageren doe ik ook minder dan voorheen. maar tja het is niet anders, je kunt niet voorkomen dat bokt groter word.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 21:43

Tja, het ergste is dat we allemaal hetzelfde hebben maar dat het nix opschiet om er 10 pagina's vol over te banketstaaf...
Het is jammer, maar er is erg weining aan te doen.
Het enige wat ik me kan bedenken is nu stoppen met nieuwe mensen aannemen. Mocht er nog perse iemand bij willen die moet flinke moeite doen om Bart of heike te mailen enzo en dan misschien er toch bij komen.
maar ik weet het niet hoor, dat is ook zo'n debiele 'oplossing' Scheve mond\.
Wat vinden Bart & Heike hier eigenlijk van? Want die moeten toch ook doorkrijgen dat 'hun' trouwe bokkers langzaam weggaan en er alleen maar 'newbies' bijkomen.

Groetjes Kim

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 00:17

Bart en Heike waren (en zijn) al langer op de hoogte van dit fenomeen en weten ook niet precies wat ze er aan kunnen doen.

Belangrijk punt is (zoals al vaker is gezegd) dat bokt echt veel groter is geworden, het is IMO echt onmogelijk om alles bij te lezen, dit lukt ons dus ook niet.

Verder is het zo dat we het alle twee echt debiel druk hebben gehad de afgelopen weken al en dus erg weinig tijd in bokt hebben kunnen stoppen. Daardoor hebben we dus minder vaak kunnen corrigeren, mensen kunnen waarschuwen, etc, etc. Maar da's maar een klein deel van het probleem.

'Vroeger' zaten we hier met iets van 30 mensen die elkaar allemaal behoorlijk goed konden. Die tijd is voorbij, we wisten toen ook al dat dat ging gebeuren, is verder ook weinig aan te doen.

Of ja, je zou dus inderdaad het forum besloten kunnen houden maar dat hebben we voor een gedeelte al gedaan omdat we nergens http://www.bokt.nl aangemeld hebben en de site ook op bijna geen een link pagina staat.

Besloten forum is iets waar ik ook aan het zitten denken natuurlijk, is erg eenvoudig te maken maar je stuit dan dus op de al genoemde bezwaren. Wie mag daar dan in en wie niet (en vooral waarom). Dat is dus ook geen oplossing.

Ik denk dat we moeten accepteren dat bokt minder persoonlijk wordt omdat de hoeveelheid mensen toeneemt. Maar ik denk niet dat dat een probleem hoeft te zijn. De situatie veranderd, maar of het ook meteen een stuk minder leuk wordt? De mensen uit het begin zitten er nog, er zijn alleen veel andere mensen bijgekomen die geholpen moeten worden het Bokt gevoel te pakken te krijgen Knipoog Help ze, ben vriendelijk en voed deze mensen op.. En de meeste mensen leer je binnen de kortste keren kennen.

Zo werkt het op vrijwel alle forums. Iets waar ik behoorlijk goed thuis ben is GoT en dan vooral het Programming & Webscripting forum.

Daar zitten echt massa's mensen maar toch is er daar een clubje van mensen die je constant terug ziet komen, die je leert kennen en die samen met jou alle andere mensen op dat forum helpt. Soms vallen daar mensen van weg, maar er komen vooral mensen bij die je beter leert kennen en dan voor jou gevoel ook tot de stamgasten gaan horen.

Ik denk dat het bij Bokt ook die kant op aan het gaan is. Je hebt een groep van mensen die je goed kent, waarmee je het goed kan vinden, zeg maar je vrienden. Verder heb je ook nog een stuk of heeel veel kennissen die je over het algemeen wel aardig vindt maar waar je verder niet zoveel mee hebt. Maar deze mensen komen soms wel met erg leuke ideeen, behulpzame tips of wijze raad...

Irritante is dat Heike en ik het op het moment erg druk hebben met 101 andere dingen en dus tijdelijk niet super veel aan Bokt kunnen doen. We hebben al wel zitten denken aan het verder opsplitsen van bijvoorbeeld Paardenpraat en nog een aantal andere dingen, maar dat zal allemaal nog even moeten wachten.

Verder zit ik er ook aan te denken wat meer mensen moderator te maken omdat Heike en ik het op het moment echt maar amper bij kunnen houden.

Overigens wil ik nogmaals melden dat wij het echt heeeeeel fijn vinden als jullie ons wijzen op topics of mensen die niet echt in Bokt.nl passen. Wij hebben ook maar een beperkte hoeveelheid tijd en zien dus ook niet alles, dus ook niet alles dat mis gaat..

Iets anders waar ik me ook behoorlijk in kan vinden in dit topic is de gemiddelde leeftijd op bokt. Deze was redelijk hoog (halferwege 20 ofzo?) maar ik heb het gevoel dat de nieuwe aanwas de leeftijd wat naar beneden aan het trekken is.

Ik heb echt geen problemen met meisjes van 11, 12, 13 etc. maar soms gedragen ze zich alsof ze 6 zijn ofzo. 't is hier nu eenmaal geen Penny of BPP, de meeste mensen zitten niet te wachten op topics met een basisschool nivo. Klinkt misschien heel banketstaaf maar ik kan me daar soms behoorlijk aan ergeren. We proberen er naar te streven de inhoud van alle posts zo hoog mogelijk te houden maar deze meisjes zijn er soms erg goed in totaal niets zeggende posts te plaatsen.. BTW aub geen berichtjes nu met 'ja maar, ik ben 13 en IK doe dat niet' want daar hebben we dus ook niks aan Lachen Ik heb het hier even over het algemeen.

Het irritante is dat ik geen flauw idee heb wat we hier aan kunnen doen behalve dan laten merken dat we op bokt.nl wat nivo willen. Maar dat kunnen Heike en ik niet alleen. Wij kunnen niet overal berichtjes gaan plaatsen met 'gebruik bokt niet als een langzame chat' e.d. en dat helpt ook maar in beperkte mate.

Wat beter werkt is als iedereen dat gevoel en dat idee heeft en dat ook uitdraagt, dan hebben alle 'nieuwkomers' meteen door wat er van ze verwacht word en ook wat totaal niet op prijs gesteld wordt..

Maar ja, belangrijkste conclusie is denk ik dat Bokt.nl nu eenmaal groeit en daardoor minder 'dorps' wordt. Voor bokt.nl zelf is dit denk ik wel goed, maar het zal wat aanpassing vragen van de oude garde die wat van de intieme sfeer zien verdwijnen. Ik het dat gevoel zelf overigens ook hoor, 'k weet alleen niet wat eraan te doen is maar 'k weet ook niet of het uberhaupt een probleem is. Dat groter worden heeft ook zo zijn voordelen.

Maar goed, opa heeft weer gesproken en opa gaat nu naar bed Slapen

[edit]Damn, wat een lap text! Party!![/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-06-08 01:17 ]</font>

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:17

Complimenten BART *LOL* .APPALAUS

Misschien een idee om bepaalde rubrieken bepaalde mensen daarvoor verantwoordelijk te maken zodat er voor jullie ook meer rust is. Jullie blijven natuurlijk de hoofd moderator. Maar waarom niet iemand die veel op western komt die daar een beetje verantwoordelijk voor te maken mochten er echt problemen zijn kunnen ze dit weer terugkoppelen naar jullie. Hiermee maak je mensen meer betrokken bij dit forum en misschien weer wat meer rust.

Zelf blijf ik toch kijken naar berichten van de bekende mensen. Tuurlijk krijgen nieuwe mensen de ruimte maar dat ligt ook aan hoe leuk, grappig en interessant hun verhalen zijn ander (sorry) negeer ik ze gewoon. BTW hoe meer we ons druk gaan maken over dit soort dingen hoe rottiger ook de sfeer op bokt gaat worden Verward En willen we dat Verward

Gr Pris

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:54

Zoheee...
Bart en Pris hadden het niet beter kunnen verwoorden!!!!

Met je vaste vrienden kan je altijd nog pb-n, mailen of icq-n!!! (over privé dingen die je nie meer op bokt wilt zetten)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: miseryfox op 2001-06-08 09:57 ]</font>

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:10

Kunnen mensen waarvan duidelijk blijkt dat ze erop uit zijn om andere mensen onderuit te halen of die constant hele flauwe berichten op bokt plaatsen niet op een soort "zwarte lijst" gezet worden, zodat ze niet meer kunnen deelnemen. Gewoon een slotje op die inlogcode.
En verder mensen die zoals al eerder is gesugereerd, een lange periode helemaal niet hebben ingelogd, na 3 maanden ofzo, ook van de lijst afgooien.
En wat je ook in zou kunnen stellen is dat je nadat je je hebt aangemeld, binnen een bepaalde periode weer een aantal keer ingelogd moet hebben om je inlogcode actief te houden. Als je je bijvoorbeeld aanmeld voor hotmail moet je geloof ik binnen 10 dagen je hotmail gebruiken om je e-mail actief te houden.
Dit zijn zomaar wat ideeen om de gebruikerslijst niet voor de helft gevuld te hebben met mensen die eigenlijk vrijwel nooit mee bokken.

groetjes van Suzan

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:19

Dat is in principe een goed idee, Suzan. Maar ik denk dat je toch wel blijft houden dat een bepaalde groep wat vaker komt dan de andere. D.w.z. er zal altijd een deel blijven die nauwelijks komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 12:29

In dit berichtje kan ik me helemaal vinden stef, ik lees alleen og maar van de mensen die ik ken, en apprecieer. We zijn naar hier gekomen met de horsesclub dan zijn der mensen bijgekomen en het blee fgezeliig tot de kleine kindjes (en dit is geen belediging) kwamen met hun gezeur en gezaag over hoe geweldig hun pony's toch zijn , en ik ben ook soms op horses terug. TJa en SONJA don't leave me! ik moet altijd lachen om u opmerkingzen haha blijven jij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 13:34

Ach en wee, wat nu?
Een gesloten forum lijkt mij niks, kun je niet maken.
Dat Sonja vertrekt lijkt me ook niks, saai.
Zelf post ik ook minder, ten eerste omdat ik minder tijd en heb en ten tweede omdat ik vond dat ik wat erg aanwezig was op bokt, ik vond dat anderen ook de ruimte moesten hebben. zonder dat ik er dus weer wat over te zeggen heb. De complimenten waren echt heel hartverwarmend en echt heel fijn, maar toch loop ik het risico op 'heb je haar weer'.. want ze weet zogenaam d alles..bla bla bla.
Wat is er nu leuker dan bokt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 13:39

Wat is er nu leuker dan bokt??

ik natuurlijk

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 13:45

Ik vind een besloten forum nog niet zo'n gek idee.

Iets van dat iedereen die er nu inzit erin mag blijven en als er iemand bij wil, dat hij dan moet wachten totdat iemand eruit is.

Ik had trouwens niet het idee dat bokt kinderachtig ofzo word. Alleen er zijn zoveel leden. Dus ook veel posts, dus ook meer 'onzinnige' dingen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 13:51

Jah dat was ook een beetje wat ik bedoelde.
Bokt een max aantal houden.
zo blijft het toch een beetje 'klein'.
Misschien is dat wel wat?
Dan hebben de mensen die er nu zijn allemaal de kans om elkaar goed te leren kennen zonder dat er iedere dag 10 luitjes bijkomen en dat het niet meer bij te houden is.

Dus bv, 300 mensen houden. (of wat meer ik weet het preciese aantal van bokt nu niet, maar iig de mensen die er regelmatig zijn + nuttige posts hebben houden en de rest eraf) en dan als er iemand een maand ofzo (behalve als het doorgegeven is) niet regeageerd geeft er ook af en dan kan er en nieuwe in.

Is dit iets of loop ik nu van allerlij onzin uit te kramen?

Groetjes Kim