Wanneer pil betrouwbaar?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:48

En wat dan nog? De een is er op haar 16e aan toe, de ander pas veel later. Mijn huisarts prees mij om mijn verantwoordelijkheidsgevoel toen ik hem vertelde welke redenen ik had om aan de pil te gaan. Ik vind niet dat iemand voor een ander mag beslissen wanneer hij of zij er aan toe is om sex te hebben en daar zeker geen etiketten op hoeft te plakken.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:54

Beetje vreemd idd dat vorige week in dat topic over die vrouw van 29 die oma werd en haar dochter op haar 15e een kind kreeg, mensen vonden dat ze geen verantwoordinggevoel had, en nu is 16 te vroeg is om aan de pil te gaan.

Je kop in het zand steken en denken dat jongens en meisjes van 16 geen sex hebben is erg onverstandig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:56

vvtjuh schreef:
Je kop in het zand steken en denken dat jongens en meisjes van 16 geen sex hebben is erg onverstandig.

Ik zeg niet dat ik denk dat ze op die leeftijd geen seks hebben. maar het zou mooi zijn als ze zo verstandig waren om er nog even mee te wachten toch?

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:57

Hoezo verstandig? En wat vind jij dan een 'normale' leeftijd?

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:58

Nee want dat hopen heeft geen zin, je houdt het toch niet tegen. Elk meisje van 16 zal zeggen dat ze het echt niet wil, en er nog lang niet aan toe is. En toch hebben heel veel mensen rond die leeftijd hun eerste ervaringen, en condooms zijn dan meestal niet voorhanden/bespreekbaar.

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:00

max_4ever"]
[quote="Jippie schreef:
Na 7 dagen slikken al?
Ik slikte Marvelon, die was pas betrouwbaar na 3 maanden.


Ow die heb ik en tegen mij zeiden ze ook van de 1e dag.
[/quote]

Om precies te zijn: ( heb dokter gevraagd ) na 12 dagen! Mits je hem meteen vanaf dag 1 van je menstuatie inneemt! Ik heb zelf altijd 14 dagen gewacht, maar na 12 dagen moet het werken.

Ik heb er nooit problemen mee gahad, dus ik neem aan dat het klopt.. Haha!

Maar, niet iedere pil werkt hetzelfde.. Ik zou dus even bellen!

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:00

Is overigens al eerder een discussie over geweest, en ik sta nog steeds achter wat ik in dat topic heb gezegd.

[AM] Sex & leeftijd

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:03

Riƫtte schreef:
Ik wou nu achteraf dat ik niet zo lang de pil had geslikt. Ik probeer nu al ruim een half jaar om zwanger te worden (weet dat het gemiddeld 1 - 1.5 jaar duurt), en het is nog steeds niet raak. Ben ervan overtuigd dat het door 10 jaar de pil slikken komt..... (in combinatie met 4 jaar meerdere keren per week rontgenfoto's maken op het werk).


Het schijnt dat de pil een extra stug slijmlaagje over je baarmoeder legt, waar de eitjes zich niet in kunnen nestelen.. Waarschijnlijk is bij jou die slijmlaag zo dik dat het nog niet lukt. Kunnen ze daar niets aan doen?

( ik ben geen dokter, maar heb dit gehoord.. Haha! )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:42

Karin schreef:
Hoezo verstandig? En wat vind jij dan een 'normale' leeftijd?

minimaal 18, als mensen OOK op andere gebieden volwassen zijn. Sorry mensen, ik ben niet zo'n modern alles moet maar kunnen persoon.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:45

Ik ken genoeg mensen van boven de 18 die op vele vlakken nog totaal niet volwassen zijn. Ik zie het verband met sex niet, maar dat zal dan wel aan mijn 'alles-moet-maar-kunnen'-instelling liggen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:48

Yep karin, daar zal het wel aan liggen. Je hebt mensen die inderdaad nooit volwassen worden. maar op sommige leeftijden kun je het al helemaal niet verwachten.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wanneer pil betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:53

Haagsemeid schreef:
Wanneer is de pil betrouwbaar, kan het niet op de bijsluiter vinden namelijk...en als dat nog van toepassing is ik slik lovette


Dit was de oorspronkelijke vraag van de topicstartster. Een hele normale inhoudelijke vraag, ze vroeg niet of zij wel oud genoeg was om sex te hebben. En persoonlijk vind ik het heel goed dat zij zichzelf - als zestienjarige - vragen stelt over de betrouwbaarheid van de pil.

Maar volgens mij is het juiste antwoord op haar vraag al een aantal malen gegeven. Beetje zonde om dit te laten uitmonden in een off topic-discussie (waar ik zelf helaas ook aan meedoe).

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 18:57

Desiree schreef:
Ben je nog niet wat jong? of ben jij ook zo vroegrijp type dat al oud is voordat ze volwassen is?


Waarom zou ik te jong zijn? Ik slik het voornamelijk voor m'n buikpijn en natuurlijk ook mede om zwangerschap te voorkomen!

En ik ben heel happy met me vriend, dus waarom zou ik geen sex hebben? Daarom vind ik de pil dus ook handig!

En Karin thnx trouwens Lachen