Gewrichten weer ontstoken, word er gek van!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:34

Kennen jullie Dr. Tisscher? Dat is een reumatoloog die in het ziekenhuis in Den Bosch werkt en veel werkt met de relatie tussen voedsel en reumaverschijnselen. Een vrouw bij mij op de manege heeft reuma, vroeger waren haar knienen net een soort voetballen, zo dik. Ze kon dus niet pardrijden enzo. Nadat ze bij Dr. Tisscher is geweest heeft ze nu zelfs een eigen paard en gewone knieen. Misschien ook wat voor jullie. Het is een echte arts, hij is ook wel eens op tv geweest in een medisch programma.
*net gevonden dat hij een website heeft* http://www.drtisscher.org/

En anders zou ik zeker accupunctuur proberen, op zich vind ik dat maar vaag maar ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand zeer veel baat had bij accupunctuur ook al stond ze er zeer sceptisch tegenover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:23

Met de informatie die ik nu heb, ga ik zeker verder kijken, samen met mijn arts. Het helpt toch om dingen wat op een rijtje te krijgen, ookal kom je uiteindelijk niet bij deze ziekte uit.

Even terug naar het onderwerp: Katje, voel je je al beter??

Meys

Berichten: 1377
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:46

Aloe Vera! (je hebt ook veel neppers op de markt)
Een (wondermiddel voor sommigen) helpt ook veel tegen dat soort dingen, vriendin van mijn moeder...gebruikt het spul al een tijd...ze is er zo erg van opgeknapt.
Ook ik heb het gebruikt (ik heb fibromyalgie en reactieve artritis) maar bij mij deed het niet heel veel..komt ook omdat ik veel medicatie gebruik en waarschijnlijk gaat dat tegenwerken..ook had ik het eigenlijk langer moeten gebruiken dan een "normaal" mens maar ik werd er misselijk van (ben niet zo'n drankjes-mens)
Maar het is het proberen waard...het is geheel natuurlijk.
http://www.aloe.info.nl

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:38

Je schrijft dat je weer ontstoken gewrichten hebt ,zwakke plek of daadwerkelijk een onbekend tropisch virus?
Ik hoop voor jou dat je behandelend arts contact heeft opgenomen met het tropeninstituut oid om er idd zeker van te zijn dat het dat is!

Blijf op je voeding letten ,en denk erom om voldoende water per dag te drinken( 6 a 8 glazen).

Je weet zelf natuurlijk ook dat complemetaire geneeskunst een optie is Haha!

Beterschap!

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 11:25

Jawel ik ben er weer. Even een paar dagen heel rustig aan gedaan en ook niet achter de pc gezeten. Voel me wel weer een stuk beter.
Ik wil iedereen bedanken voor alle reacties heb weer wat tijd besteed aan artikelen lezen op internet. Fybromyalgie past absoluut niet bij mijn klachten dus die heb ik maar uitgesloten.
Ik heb inderdaad contact met het tropeninstituut gehad Gerrie en die kwamen met een malaria variant. Eens in de paar maanden krijg ik ook hele hoge koorts voor een paar dagen als dat zo is moet ik bloed af laten nemen want alleen op dat moment kunnen ze de parasiet aantonen. Ben benieuwd het is opzich goed te behandelen dus ergens hoop ik dat het zo is.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:31

Malaria hoe kom je eraan?Hoe kom je eraf?
Ik hoop voor jou dat er gauw een therapie ingesteld kan worden.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 09:57

Gerrie,

Malaria is heel goed te behandelen, dit in tegenstelling tot wat de meesten denken. Ik heb het een paar keer gehad (5 jaar in Afrika gewoond) en ben nu gewoon malaria-vrij. Het punt is nl dat je alle malaria parasieten moet doden anders kun je idd steeds weer aanvallen krijgen. Dat kan alleen eenvoudig door de juiste kuur (bv Halfan, en nog een paar soorten) te slikken en een week later te herhalen.

Katja,

als het geen malaria blijkt te zijn zou je ook aan dengue fever (knokkelkoorts) kunnen denken. Dezelfde symptomen als malaria (koorts, idd veel pijn in je gewrichten) en heel karakteristiek een paar weken later vervellende handen en voeten. Dat heb ik ook een keer gehad (net als nog zo'n rare tropenziekte, filariasis) en ook dat is goed te behandelen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 10:21

Hallo,
misschien sla ik de plank wel helemaal mis, maar ben je ooit getest op ziekte van Lyme? Ik heb vier jaar rond gelopen met klachten die erg lijken op wat jij beschrijft. En omdat mijn ouders allebei (een andere vorm van) reuma hebben, kreeg ik de diagnose reuma mee. Pas na vier jaar onstonden andere klachten (o.a. huidproblemen) een oplettende huidarts constateerde ziekte van lyme (na bloedprikken op die ziekte), de reumaklachten bleken Lyme-artritis te zijn en een heleboel van de andere klachten bleken daar ook mee te maken te hebben (moeheid, niet op gang komen, aangezichtspijn ed.) Lyme heeft een heel grillig ziekteverloop en komt in Nederland wel steeds vaker voor. Helaas wordt het vaak laat of te laat (verlamming) ontdekt. Het wordt overgebracht door teken...Ik heb van mijn leven nog nooit een teek gezien, maar had de ziekte wel! Kortom...check dit eens bij je huisarts?

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 12:33

Op de ziekte van Lyme ben ik al getest dat is het niet. Ik zal dengue in m'n achterhoofd houden, dat heerst volgens mij niet in Mozambique toen ik er was maar dat kunnen ze wel even voor me uitzoeken. Als ik weer hoge koorts krijg en ze bloed af nemen dan kunnen ze daar beter gelijk op testen anders moeten we weer wachten op de volgende aanval. En dat kan weer maanden duren.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 16:31

Katja,

toen ik dengue had 'heerste' het ook niet, maar ik kreeg het toch mooi wel. Overigens lijkt malaria mij het meest waarschijnlijk. In Rotterdam zit de travel clinic (Havenziekenhuis) waar ik goede ervaringen mee heb.

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 17:33

Bedankt Lielle. Weet je of ze dengue kunnen aantonen in een sluimerende toestand? Ik ga wel eens even informeren heb in elk geval weer wat meer informatie.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 18:35

Hier staat meer info (Engels)
http://www.medstudents.com.br/dip/dip3.htm

en in het Nederlands
http://www.lcr.nl/dengue.htm
VERSCHIJNSELEN VAN DENGUE KOORTS
Plotseling optredende hoge koorts
ernstige voorhoofdspijn, pijn achter de ogen die verergert bij oogbewegingen
spier- en gewrichtspijnen
vermindering van smaak en eetlust
huiduitslag op borst en armen die lijkt op mazelen
misselijkheid en overgeven

ik kan niet echt iets vinden over diagnose bij sluimerende toestand, wellicht weet je arts er meer van.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 21:32

Ik vraag me net af waar asielzoekers behandeld worden?
Ik hoor dat er regelmatig mensen in quarantaine gezet worden omdat ze soms een onbekende ziekte meenemen.
TBC komt zeer regelmatig voor Verward