jaloezie binnen een relatie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

Re: jaloezie binnen een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:09

Ik weet van mezelf dat ik behoorlijk Jaloers ben. Echter is dat deze relatie meer dan normaal. Ik kan er slecht tegen als mijn vriend met andere meiden omgaat. Dit hoofdzakelijk omdat hij redelijk lichamelijk ingesteld is en nogal wat meiden achter zich aan heeft lopen. Mijn jaloersie komt dan ook hoofdzakelijk door mijn eigen onzekerheid, we praten er dan ook gewoon over en hij probeert wat rekening met mij te houden en ik laat hem zoveel mogelijk los.
Hem vertrouwen vond ik ook ontzettend moeilijk juist door bovenstaande mijn ex heeft mij ontzettend besodemieterd en ben bang dat mijn huidige vriend iemand anders tegen komt doordat hij zoveel aanbod heeft om uit te kiezen en daarnaast woont hij ook nog eens bijna 150 km verderop...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:42

Ook ik kan best jaloers zijn, en inderdaad, vaak uit eigen onzekerheid. Gelukkig belemmer ik mijn vriend nergens in, want dan is het echt vervelend.
Hij is ook wel eens jaloers, maar niet zoals ik. Hij zal het ook niet gauw laten merken.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:58

Ik ben niet echt heel erg jaloers. Bij mij heeft het allemaal met gevoel te maken. Mijn eerste vriendje daar was ik helemaal niet jaloers bij. Hij wel een beetje. Totdat er dingen gebeurden met een goede vriendin van hem (die ik ook kende) en het niet eerlijk zijn begon, maar mijn gevoel me duidelijk maakte dat het niet klopte. Toen werd ik wel heel erg jaloers. Ik was bang dat ik dat in mijn volgende relatie mee zou nemen, maar ik had er (gelukkig) juist niet zoveel last van. Weer bijna niet jaloers en hij soms. Alleen bij 2 meisjes had ik gewoon geen fijn gevoel. Daar had ik altijd zoiets bij van: hup, weg jij!
Toch liet ik het niet zo heel erg merken, behalve hoe ik over die meisjes praatte Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:25

Ik ben ook behoorlijk jaloers ja! Vroeger was ik echt niet zo erg, maar in het begin van mijn huidige relatie en in vorige relaties heb ik nogal slechte situaties meegemaakt.
Al moet ik zeggen dat het nu wel wat beter gaat. Mijn vriend heeft er begrip voor en hij begrijpt het ook.
Ik vind het soms heel vervelend als hij dan in een blad kijkt (of tv) en er komt zo'n halfnaakte vrouw voorbij waaraan ieder pukkeltje e.d. is weggeshopt (bijna perfekt dus). Maar gelukkig slaat mijn vriend die bladzijde dan heel snel om. Het interresseert hem ook niet zoveel zegt hij, want hij is heel gelukkig met mij.
Daar moet ik dan maar in geloven he Knipoog
Wat betreft contact met andere vrouwen, dat heeft mijn vriend niet echt, maar als hij weleens over een vrouwelijk collega of iets praat (komt zelden voor)en (die ik nooit heb gezien) dan heb ik wel even iets van: OKEE.

Mijn vriend was vorige keer volgens mij een beetje jaloers toen we bij de paarden waren, haha. Toen zag ik me vriend volgens hem niet meer staan, alleen de paarden. HAHA Haha!
Overigens was dat niet waar, maar zo voelde hij dat. Maar hij was toen ook chago.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:34

ik denk niet dat ik jaloers ben. En mijn vriend ook niet echt. Hij weet trouwens dat ik erg op mijn vrijheid sta en dat daartussen komen heel averechtse gevolgen heeft op mij. Ik ben verleden najaar 4 maand naar het buitenland geweest en dat hebben we prima overleefd. onze methode is gewoon ALLES vertellen. Ik zeg hem altijd wanneer ik een jongen heb leren kennen waar ik leuk mee gedanst heb, of die eventueel meer wilde enz. Mijn vriend weet dat ik trouw ben, en doordat ik alles vertel weet hij ook dat hij alles weet.
We gaan ook best veel apart uit, we wonen een eind uit elkaar en ook omdat we andere cafés prefereren. Ik heb geen behoefte om altijd mee te gaan met de mannen van de voetbal en hij begrijpt onze meiden-dansavondjes niet Haha!
Neen eigenlijk nog nooit echte problemen gehad rond jaloezie.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:27

Zelf ben ik niet zo snel jaloers. Als mijn vriend met een ander meisje staat te praten maak ik me daar niet zo druk om eigenlijk. Wel vind ik het wat lastig dat we zover uit elkaar wonen want je weet toch niet wat de ander doet. Ik vertrouw hem wel 100% maar ja je weet het natuurlijk nooit.

Wel vind ik het vervelend als vriendjes jaloers zijn, dan krijg je de indruk dat die je niet vertrouwd, terwijl ik nooit zou vreemd gaan of ben gegaan...

In Juli ga ik 1 maand naar USA dat vind ik wel moeilijk. Je ziet elkaar een hele maand niet, in een maand kan veel gebeuren en je hebt er geen zicht op wat de ander doet. Maar omgekeerd denkt mijn vriend dat denk ik ook wel, zo van ja dan gaat ze na USA en daar lopen ook zat jongens rond. Nou weet ik vanmezelf wel dat ik daar niks mee doe Lachen

Maar dat is wel een lastige situatie dus...

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:36

Mijn vriend en ik zijn allebei niet echt jaloers aangelegd.
En dat is maar goed ook, want we doen veel zonder elkaar. Ja
Het zou vreselijk zijn als ik dan elke keer jaloers zou zijn.
Hij gaat vaak skaten en naar feestjes, ik ga lang niet altijd mee.
Hij zal genoeg andere meiden tegenkomen, maar ik maak me er niet druk om.
Andersom ga ik ook regelmatig weg zonder hem, vindt ie ook geen probleem.

Nou is mijn vriend echt zo trouw als een hond en ben ik niet bekend met het begrip vreemdgaan.
Ik kan me wel voorstellen dat je er dan wel anders over gaat denken Scheve mond

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:37

hallow schreef:
Marije112 schreef:
Ik ben heel snel jaloers.

Hier hetzelfde.
'T ergste vind ik nog wel dat hij helemaal niet jaloers is.

Ik probeer 'm niks te verbieden, en dat lukt tot nu toe erg goed.
Alleen toen die naar me toe kwam om te vragen of ik 't erg zou vinden, als hij met z'n ex naar 't strand zou gaan, om een strandwandeling te gaan maken heb ik 'm duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil.

Dat hij niet jaloers is moet je niet erg gaan vinden.. zie het als een mooie eigenschap Want jaloezie betekend dat je heel duidelijk laat merken dat je diegene het liefst voor jezelf hebt. Tuurlijk is dat zo, maar dat hij niet jaloers is betekend niet dat hij niet om je geeft Knipoog

Ik bedoel dat ik het stom van mezelf vindt;) Omdat hij mij wel helemaal dat 'vertrouwen' geeft, en ik dat gewoon niet kan Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:44

amy_leftover schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat je er dan wel anders over gaat denken Scheve mond

Nou ik ben er wel bekend mee en heb toch veel vertrouwen in mijn huidige vriend. waarom? Sja, omdat het 2 volledig verschillende situaties zijn, in deze relatie is er sowieso veel meer vertrouwen. Bovendien had ik het de vorige keer eigenlijk voelen aankomen, nu ben ik vrij zeker dat mijn 6e zintuig tijdig aan de alamrbel gaat trekken Vork

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:59

Hij is voornamelijk jaloers, ik ook wel, maar niet zo snel als hem.
Zodra ik maar even naar een andere jongen kijken en dan nog een keer kijk gaat die er gelijk l*liige opmerkingen over geven bijv. Is die ander leuker als mij? moet ik er wel bij vertellen dat me vriend heeeel onzeker over zijn eigen lichaam is ook al laat die dat niet blijken voor anderen
Maar dan is het gewoon even goed praten, dat als ik na een andere jongen kijk, ik daar geen bedoelingen mee heb en hij het misschien anders opvat en ziet als mij.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:42

Bloos!

Oeps, ik heb nog niet zolang een vriend en zie 't als vanzelfsprekend dat ik best een keer wat met een gewone vriend mag doen. Maar heb hem helemaal niet gevraagd of die dat niet erg vind. Bloos!
Ghehe.. Schijnheilig

Naja, ik weet niet.. ben niet écht snel of erg jaloers, maar toen mn ex telkens veel met andere meisjes om ging en closer met een vriendin van mij (en hem) werd dan ik met hem.. Schijnheilig

Was ook snel voorbij hoor. Lips are sealed

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:53

ik ben ook best wel jaloers... ik hou er niet zo van als hij bv alleen op stap zou gaan, en als hij met een ander meisje af zou spreken, het 1e gebeurt gelukkig bijna nooit en het 2e is nog niet voorgekomen, hij heeft vooral mannelijke vrienden. Ik was eigelijk nooit jaloers op mn vriendjes, maar met mn huidige vriend gek genoeg wel. MIss ook omdat ik regelmatig met uitgaan meisjes naar m zie kijken enzo...
Hij is trouwens gelukkig ook heel jaloers, maar we vertellen elkaar alles en vertrouwen elkaar ook. We verbieden elkaar ook geen dingen maar zeggen het wel als we iets liever niet hebben en meestal gebeurt er dan ook niks.

Naar mijn mening is er niets mis met jaloezie, ik zie het ook heel erg als iets liefs, hij geeft tenslotte wel heel veel om je dat hij zulke gevoelens krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:59

Mijn vriend gaat altijd verhaal halen wat ik deed als ik bij een jongen was Koe

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:02

in het begin toen ik me huidige vriend leerde kennen was ik ook vrij jaloers, met name omdat hij nog contact had met 2 exen van hem, en ook wel vertelde dat er nog meiden verliefd op hem waren.
Het was behoorlijk irritant vond ik zelf, telkens maar vragen wie hij aan het smsen was, enz enz.

maar nu zijn we alweer 6 maanden samen en heb geen last meer van jaloezie, omdat ik gewoon heel goed weet dat hij van super veel van mij houdt.
Hij woont dan bij mij in, maar hij heeft zijn werk, ik mijn school, nu gezamenlijk mijn verzorgpony's Haha!

Maar we laten elkaar wel vrij.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:03

Ik was nooit jaloers totdat mijn toenmalige vriend na een avond alleen stappen (wat hij toch regelmatig deed) vreemd was gegaan. Vanaf dat moment is bij mij het jaloers zijn van 0 tot 100 gestegen. Echt heel vreemd wat dat met je doet.

Nu wordt het weer steeds minder, maar ik denk dat ik nu een beetje last heb van een gezonde jaloersheid. Jaloers is niet altijd negatief. Maar je moet niet TE jaloers zijn.

Ik laat het altijd wel merken aan mijn vriend als ik jaloers ben. Is ook niet zo moeilijk om dat aan me te merken. Hij weet wat er ooit is gebeurd dus begrijpt het meestal wel. Niet altijd, maar dat komt dan meer omdat ik in een bepaalde tijd heel veel jaloers ben geweest of zo.

Gewoon over praten, dan komt dat vaak ook wel goed.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:25

Ik ben ook best jaloers aangelegd, maar ik sla niet door..
Ik noem het een gezonde jaloezie! Knipoog Ik denk dat een beetje jaloezie/bescherming wel goed is in een relatie, zo lang het maar binnen de perken blijft.
Wat ik alleen wel vervelend vind, is dat het bij mij soms doorslaat naar arrogant en vervelend gedrag richting andere meiden.. Als er iemand iets probeert bij mijn vriend, al is het maar het aangaan van een gesprek (bij bekenden is het natuurlijk een ander verhaal), dan laat ik ze toch wel even heel goed iets merken in de richting van: AFBLIJVEN!!! Stoom uit je oren .. En achteraf bekeken reageer ik altijd een tikkeltje overdreven.. Schijnheilig Mss was het wel niet eens zo bedoeld....

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:27

Ik ben ook behoorlijk snel jaloers, zelfs al zijn we al ruim 10 jaar bij elkaar.... Wel veel minder dan in het begin hoor, maar toch...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:20

Ik was in vorige relaties wel aardig jaloers, maar dat kwam vooral voort uit mijn eigen onzekerheid. Nu, bij mijn huidige vriend, heb ik daar eigenlijk helemaal geen last van. Wat ook scheelt, is dat ie eigenlijk alleen maar vrienden heeft en nauwelijks vriendinnen, maar ik weet dat ik hem kan vertrouwen en dat scheelt gewoon een hele hoop Lachen Af en toe ben ik wel eens jaloers als ie gezellig staat te doen met een vriendin maar dat is alleen maar gezond denk ik zo Haha!

En ja, ben ook wel bekend met vreemdgaan e.d. maar heb inmiddels wel geleerd dat mijn zesde zintuig wel waarschuwt als het mis gaat dus dat scheelt ook al een hoop in elkaar vertrouwen. Bovendien kent mijn vriend de betekenis van het woord 'vreemdgaan' niet eens volgens mij Haha! Knipoog Vertrouw hem echt volledig Lachen

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:20

Zowel ik als m'n vriend zijn niet erg jaloers. Het zou ook best een probleem zijn als hij snel jaloers zou zijn, want één van m'n hobbie is voor de camera staan. Er zijn daardoor best wat fotografen die me meer of minder gekleed (hebben) zien, maar de enige waarmee ik bv in bed aan de rol ga is hij. En dat weet hij. Daarbij scheelt het wel dat hij ook erg geinteresseerd is in fotografie en graag nog 's achter de schermen wil meekijken.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:34

Ik vertrouw mijn vriend 100% maar sommige meiden dus echt niet. Ik kan er zo een paar aanwijzen die mij liever dood zien neervallen en hem vrijgezel zien. En dat hij met vrienden naar de kroeg gaat oké, maar als ik dan achteraf hoor dat een van die meiden er was en weer constant contact zocht dan denk ik wel van 'hé, hij is van mij!' Schijnheilig
Laatst kwamen we er een tegen toen we samen uit waren, toen ze hem zag begon ze ineens vet overdreven te dansen en maar kijken, wij hadden het allebei door en mijn vriend begint ineens klef te doen en dan denk ik toch wel van 'zie je wel, het zit goed' Knipoog
Ik zal hem ook niks verbieden, ik laat mij ook niks verbieden Lachen

Maar hij is wel jaloers, in de lieve zin.
Wij volgen de zelfde studie en dat is een 'mannenstudie' en hij meent dat heel de klas concurrentie is.
Ik zou niet weten wie, maargoed Haha!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:08

Ik ben redelijk jaloers.
Niet heel erg, maar heb af en toe wel eens last van het groene monster.
Gelukkig weet ik het in mijn hoofd altijd wel redelijk goed te relativeren en laat ik eigenlijk niks aan mijn vriendje merken. Schijnheilig

Soms merk ik dat hij daar niet tegen kan.
Hij gedraagd zich heel raar als hij jaloers is, haha.
Dan vertel ik bijvoorbeeld eens iets over een jongen & zie ik aan zijn hoofd dat hij het niet leuk vind.
In plaats van dat toe te geven bombardeerd hij me (ongevraagd & zonder aanleiding!) dood met zinnen als; 'is niet erg hoor schat, ik ben niet zo snel jaloers.'
5 minuten later krijg ik dan 10.000 soortgelijke verhalen te horen maar dan net een tíkje erger.
Nagelbijten / Gniffelen

Maar dat vind ik meestal wel lachwekkend. Haha!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:26

Wij zijn allebei snel jaloers. En hebben daarom ook wel 'kleine' ruzietjes..Maar die worden altijd zo weer opgelost Lachen

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:19

volgens mijn vriend ben ik strontjaloers,alleen ik zie dat niet zo.
imo ben ik super wantrouwig en niet jaloers. en dat ik zo wantrouwig ben heeft ie zelf in de hand gehad.
we hebben vrij vaak ruzie omdat hij er in mijn ogen niks aan doet om dat wantrouwige gevoel dat ik tegen over hem heb weg te nemen....
ik weet dus ook niet of ik deze relatie nog wil doorzetten (het is een relatie die al 4 jaar duurt)
*zucht*...... mannen...

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:27

ja ik ben erg jaloers, niet omdat ik hem niet vertrouw. maar gewoon uit angst hem kwijt te raken.
Hij is inderdaat ook volgens mij wel jaloers,

gelukkig maar Lachen dan zijn we dr allebij zeker van dat we elkaar willen en niet dat we met een ander gaan Haha!

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:02

Ik ben wel eens jaloers, als hij een leuk gesprek heeft met een ander meisje bijv, maar dat is niet hele erge jaloezie. Ik laat het ook meestal niet merken, nergens voor nodig, ik kan hem vertrouwen.
Hij is ook niet heel snel jaloers, wel als ik het over een andere jongen heb maakt hij wel eens opmerkingen als "die jongen besteedt wel erg veel aandacht aan je..."
Maar dat is juist wel schattig. Lovers Een beetje jaloezie laat juist zien dat je om elkaar geeft en dat het goed zit.