Wie heeft er ook zo genoeg van al dat ge-sonja-bakker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Wie heeft er ook zo genoeg van al dat ge-sonja-bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 17:37

LadyElmira, de prikpil is niet bepaald gezond voor je lichaam. Diëten kan volgens mij gewichtstoename door een veranderde hormoonhuishouding niet zo makkelijk verhelpen.
Ik heb in het verleden nogal gesukkeld met mijn gezondheid en heb daarvoor ook boel hormonen toegediend gekregen, dus heb daar wel wat ervaring mee.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:38

oliebol en dan zit ik hier lekker achter de pc een zak chips weg te werken Tong uitsteken (nou oke, halve.. de andere helft was gisteraaf al op). maar goed ik kan het hebben, weeg nog geen 60kilo en ben 1.72

maar ik geloof ook nooit zo in die dieeten. ze zijn best handig als je zelf geen lekkere (minder vette) maaltijden weet te maken, maar daar blijft het dan ook bij.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:42

chevax schreef:
Volgens mij helpt een dieet niet. Je moet gewoon je levensstijl aanpassen. Van de week ook weer met afgrijzen naar "je echter leeftijd" zitten kijken. Wáár zit 't verstand van die mensen? Die man die acht (!) broodjes per week at, je hebt toch geen Sonja Bakker nodig om je te vertellen dat dat slecht is?

En dat denk ik dus ook Tong uitsteken
Je kan niet door een dieet afvallen. Je valt wel af, maar als je stopt dan komt het er toch wel weer bij. Je moet je gewoon BLIJVEN aanpassen volgens mij. Anders werkt het niet.

Sophie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:44

Bonnie_Theun schreef:
ik zie echt de zin van dat dieet niet. als je stopt kom je net zo hard weer aan!

En dat is nou juist het punt, als je wilt afvallen moet je ook niet stoppen met gezond eten (waar Sonja Bakker in feite op neerkomt, gezond eten, de juiste hoeveelheid en goed verdelen over de dag) je moet er juist mee doorgaan. Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:46

chevax schreef:
LadyElmira, de prikpil is niet bepaald gezond voor je lichaam. Diëten kan volgens mij gewichtstoename door een veranderde hormoonhuishouding niet zo makkelijk verhelpen.
Ik heb in het verleden nogal gesukkeld met mijn gezondheid en heb daarvoor ook boel hormonen toegediend gekregen, dus heb daar wel wat ervaring mee.
\

Daar ben ik jammer genoeg na een vol jaar pas echt achter gekomen. Ik ben nu een half jaar gestopt met de prikpil en hij is nog niet uitgewerkt, ben ook vaak depressief maar ik merk wel dat dit begint te minderen. Zit nu te wachten tot ik ongesteld wordt, want als ik dat ben val ik ook enorm af.

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:47

Weet je wat ik altijd doe?

SAS'en.

(Schijt Aan Sonja Pling )

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:51

1. Pak zo'n Sonja Bakker boek.
2. Tel de calorieën per dag op.
3. Kijk dan eens hoeveel je lichaam per dag nodig heeft (makkelijk op internet te vinden)
4. Trek uw conclusie

(Ik doe dus ook NIET aan Sonja Bakker Nagelbijten / Gniffelen )

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:55

Faelivrin schreef:
Hier nog iemand die gek word van het Sonja-Bakker-Gedoe. Echt, ik snap niet wat al die mensen bezielt. Wat zou Sonja Bakker wèl kunnen verzinnen wat een andere beroepsmatige dieëtiste niet zou kunnen??

Hier ben ik het helemaal mee eens, Sonja is niet eens een gediplomeerd dieëtiste. Met 1200 kcal per dag valt iedereen af, ongeacht of de producten van een A-merk zijn of niet.

Stop je met haar geweldige dieet dan kom je net zo hard weer aan + extra. Ik krijg de zenuwen van dat mens, brrrr

Wij mensen zouden eens wat minder achter onze kastjes moeten blijven zitten en wat meer gaan bewegen!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:55

Mijn schoonmoeder doet aan Sonja Bakker, zij is er veel van afgevallen.
Ik heb zelf me twijfels of het daadwerkelijk wel zo'n perfecte manier is, maar goed. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:57

Mijn collega had het laatst over het EDHM dieet... Eet De Helft Minder... Ik denk dat dat beter werkt dan zoiets als Sonja Bakker.. Ja Bewust minder eten en meer bewegen.. Alsof het zo makkelijk is, maar toch haha Knipoog

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:08

Wij van het centrale dieettopic zijn ook SAS hahaah.. Wij eten gewoon gezond eten en genoeg kalorieen in combinatie met bewegen....20 kg ermee afgevallen Knipoog

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:09

Charlotte schreef:

SAS'en.

Haha, precies Knipoog

Bij ons ook allemaal meisjes: 'ooooh vandaag heb ik toch echt een 'sas-dag' hoor.'

Weet je wat het is? Ik heb áltijd sasdag. Niet iedereen kan dun zijn, en ik ben er misschien ook wel niet voor aangelegd, aangezien bij mij zeker wel 3/4 van de familie niet de dunste is, Knipoog
Er kunnen best een paar kilo's af, maargoed, zo makkelijk gaat dat nog niet Schijnheilig

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:01

Ik geloof totaal niet in dit soort dieeeten, leef gezond.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:02

Sooff en ik zijn dol op d'r, maar ik vind detox van de Albert Heijn toch beter Huilen van het lachen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:05

Citaat:
Ik snap nooit dat mensen massaal plots een bepaald dieet gaan volgen. Volgens mij is gewoon gezond, evenwichtig eten, met mate, en lekker bewegen op z'n tijd nog altijd het beste. Als je je daar normaalgesproken niet aan kunt houden, waarom dan plots wel als het in een Sonja-Bakker-boek staat?
Schiet maar!

je zegt het zelf al Tong uitsteken dit is hoe Sonja Bakker te werk gaat en gezien men resultaat boekte met dat voedingspatroon, dat men het echt zag bij andere is dit makkelijk te volgen en makkelijk naderhand zo te houden ook.
Sonja is voor luie mensen, doet precies wat jij al aangeeft, alleen is alles al voorgekauwd aan menu dat je er niet over hoeft na te denken wat je nu weer moet maken...en het helpt nog ook.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:08

jaaah ben het hellemaal beu.
Iedereen die ineens op dieet gaat doet aan sonja bakker.
Nou heb eens ene keer z'n boek gezien ik dacht echt als ik dat zou moeten doen dan heb ik geen brandstof om die dag door te komen. Je kunt toch ook gezonder eten en meer bewegen. Eet als tussendoortje dan een appel of een ander stuk fruit(Snoep verstandig eet een appel):P).
Ik ben ook aan het dieet (zooow slecht zoow jong:P).
Maar het gaat nog wat moeilijk Tips ?
Met zijn allen in 1 keer commentaar......GO! Clown Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:15

Ik ben ook veel te kieskeurig voor zo'n dieet, ik vind dat helft van zo'n schema al niet lekker.. Bakjes rauwkost enzo, nee dank je.. Ik heb ook altijd het idee dat zulke dieten voor huismoeders zijn of je moet een heel regelmatige baan hebben ofzo.. Wat een gedoe om zo uitgebreid volgens die regels te koken enzo.. Niks voor mij dus.. Tong uitsteken

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:30

Toen ik dat boek laatst even voor de grap opensloeg in de boekhandel zag ik het ene heerlijke toetje na het andere staan, ijsjes puddingkjes, taartjes, aardbeien, slagroom ect ect... Het lijkt mij gewoon een smoesje voor dikke mensen om weer lekker veel en decadent te vreten zonder er een zondig gevoel bij te krijgen.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:34

je mag alles eten maar aleles in balans,daarom eet ik nu me tweede magnum..haha wordt er gestoord van

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:34

Sonja bakker is een woord voor t woordenboek geworden Slapen Dromen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:22

Charlotte schreef:

SAS'en.

Toevallig! Dat dieet volg ik ook Tong uitsteken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 00:49

Stel collega's volgen het ook, om moedeloos van te worden! Als je vraagt of ze iets willen, krijg je standaard te horen: 'nee, mag niet van Sonja'.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 01:12

De hyper erom heen is inderdaad ronduit belachelijk. Verder moet iedereen voor zich zelf weten of ze het dieet volgen of niet. Ik ga al een poos naar de dietiste en tada, ik at te weinig en te onregelmatig. Sonja Bakker heeft wel goede gerechten en sommige recepten haal ik eruit en gebruik ik. Haal eigenlijk alleen de goede dingen en tips eruit maar volg het dieet niet. Door de dietiste ben ik me veel bewuster geworden van wat ik eet. En het helpt, het gaat niet snel maar de kilo's gaan er gestaag af.

Toch wil ik even reageren op de soms wat pittige reacties hier. Er wordt gezegd dat dikke mensen minder moet eten en meer moeten bewegen. Dat gaat dus niet op voor iedereen. Ik rij paard en sport ook nog, ben eigenlijk de hele dag bezig met rijden, sporten, uitmesten en allerhande klussen op stal. Ik at niet veel maar viel niet af. Het is dus juist een kwestie van meer eten om je lichaam constant de verbranding te laten activeren en daarnaast te bewegen. Onder meer eten wordt natuurlijk geen chips, noten etc verstaan maar gezonde, goed verteerbare producten zonder teveel calorieen zoals volkorenproducten en veel groente en fruit.

Sonja Bakker kan je dus helpen maar ik ben absoluut tegen een Sonja Bakker De Rest Van Je Leven.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 01:18

wordt er ook gek van No Cheer

nou heb ik zelf niet bepaald een dieet nodig..
maar het enige dieet wat ik ken en werkt is het al bekende..gezond(er) eten, en veel bewegen..dus genoeg innemen..en genoeg verbranden..
maar ja dat is natuurlijk wat moeilijker, gaat minder snel etc.. dan bv een shake-je hier of daar..of zo;n extreem dieet dat je bijna niks mag eten.. (logisch dat je afvalt, maar lang volhouden..wordt vrij lastig)..

dus blijf bij de klassieker..daar kan geen trend tegen op! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:06

bedenk wel dat sonja veel mensen heeft geholpen!
Er zijn mensen die geen normaal eetschema kunnen samenstellen vanwege handicap e.d
of mensen met een eetstoornis.
wil je niks over sonja meer horen moet je er ook niet over beginnen vind ik