Paard en vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 10:47

aan de ene kant komen de paarden op nr 1 maar toch is ook mn bf superbelangrijk voor me. hij moet me alleen niet vragen om te kiezen, dat is vragen om problemen want ik kies uiteindelijk voor de paarden. dat is wel zeker.
mn bf vindt het niet altijd leuk als ik naar Gerald toe ga, "moet je nou alweer naar die ****????". Naja en eerst zat ie moeilijk te doen omdat ik eerst niet betaald kreeg maar nu dus wel en nu zegt ie er niet zo veel meer van. is me zelfs een keer op komen halen!! hij komt ook wel eens kijken op de manege (en heeft toen ook wel eens paardjes geaaid... stoere bink! Cool *lol*)
nou en van de zomer ben ik dus van plan om heel veel tijd te gaan besteden aan mn verz pony's, omdat ik toch op Nina wil gaan deze zomer en misschien op Jolanda omdat Miriam toch bijna nooit meer gaat. tja dan hou ik nou eenmaal minder tijd over voor mn bf en dat is niet altijd leuk maar that's life hoor! ik ben ook nog jong en heb een eigen leven!!
maar al met al heb ik niet te klagen hoor, hij laat me naar de paardjes gaan (zo niet dan toch maar!) en gaat soms zelfs mee!

praat er eens met hem over anders, je bent nog jong en je wilt wat, kom voor jezelf op!!

eelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:05

dat is inderdaad minder leuk,

maar als hij vind dat je paard te veel tijd in beslag neemt is het niet de ideale vriend

mijn ideale vriendin moet er maar mee leven dat mijn paard voor gaat en dat konden ze niet allemaal opbrengen Huilen Huilen

maar als je het hem nou eens aan zijn verstand probeert te peuteren Knipoog

veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:07

Citaat:
Op 2001-06-05 11:42, schreef Death_Squad:
Zucht.

Citaat:
Die was echt jaloers gewoon op de aandacht die mijn paard kreeg (hoe ziek!).

Ja dat is maar hoe je het bekijkt.

Nou, die jongen had echt een tik van de molen gehad, geloof me maar Haha! Toen ging ik niet dagelijks naar stal want toen was pablo nog heel jong en die stond een iend weg in een opfokwei, daar ging ik maar 2 a 3 keer per week heen. Maar al zou ik er maar 1 keer per maand heen gaan, dan zou die jongen nog steeds jaloers zijn.
En bij mij staat mijn paard op nummer 1 maar hij deelt wel die plaats met Maurice. Pablo kan niet voor zich zelf zorgen en Maurice wel dus dat maakt het al anders. En ik zorg er ook voor dat ik genoeg tijd heb om leuke dingen met Maurice te doen zonder paard.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:10

Waarom moeten de jongens altijd veranderen vaag ik me dan af.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:15

Over dat niet voor zich zelf kunnen zorgen van een paard kun je ook nog een boom over opzetten.

Hoe lang duurt dat voor het paard zorgen dan? 2 uur? 3, 4, 5 ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:21

Voor mij hoeft een jongen niet te veranderen. Je hebt samen een relatie dus je verandert toch alletwee wel wat. En met dat mijn paard niet voor zichzelf kan zorgen bedoel ik dat ik niet tegen hem kan zeggen:"Tsja, het regent, ga jij maar even buiten spelen maar doe wel je dek om". Dat moet ik dan toch doen. En zelf zijn hoefjes uitkrabben kan hij ook nog niet. Een paard heeft verzorging nodig. En een vriend ook maar bij ons gaat dat ook prima. Dat ging meteen prima dus mijn vriend is echt niet helemaal braaf veranderd en nu thuis aan het wegkwijnen als ik bij mijn paard ben, kan hij juist nog even werken zonder dat ik dan wat leuks wil gaan doen of het ongezellig vindt dat hij nog wat werkt.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 11:26

En hoe zit dat met shaienne?

die zal nog wel op school zitten denk ik

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 12:53

Ik heb altijd voor mezelf gezegd: ze nemen me hoe ik ben of niet. Ik wil best concessies doen, maar mijn paard is er ALTIJD voor mij geweest. Heel sentimenteel, maar ik ga hem niet bij het oud vuil zetten. Als ik me k*t voelde stond Joop in zijn box, nou, en dat kan ik van vriendjes en 'gewone' vrienden niet zeggen! Die hadden het allemaal ALTIJD te druk. Hij hoeft Joop helemaal niet aardig te vinden, maar zoals Katrien al zegt: Joop moet hem wel aardig vinden! Joop is mijn alles, klaar, punt uit, einde discussie. Joop staat onbetwist op nr 1, en daar is nog best een plekkie bij, zo is het niet, maar als ik Joop op MOET geven, dan kan hij gelijk zijn boeltje pakken. Je maakt keuzes in je leven, en die keuzes daar hebben anderen mee te leven, that's who you are. En mijn keuze is Jopie geweest. Daar zou ik alles voor over hebben. Wat ik wel mis is dat Joop geen arm om mijn schouder kan leggen, maar verder... Joop is al jaren DA MAN... *grijnz* is wel zware concurrentie voor een vent, dat zeiden mijn ouders jaren geleden ook al, eerst Joop wegwerken en dan krijg je Laudine ook nog eens te zien. Nu is het wel minder, Joop is gewoon mijn paard, en dat is ongeveer mijn siamese tweelingbroertje. Ik ben een stukje Jopie en Jopie is een stukje ik, daar kán (en wíl) ik gewoon niks aan veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 13:56

Voor mij is het heel simpel. De jongen die met mij iets wil krijgt ook te maken met mijn doelen en dromen. Een groot deel van die doelen en dromen worden belichaamd door -jawel- mijn paard.
Daar kan ik heel straight in zijn: mijn paard komt elke dag aan de beurt. Soms een uur, soms wel 4 uur. Elke dag weer, omdat IK elke dag mijn paard wil zien.
kerels kunnen 2 dingen doen: piepen en zeuren en zeiken uit jaloezie en onbenul; dan mag ie moven. OF respect opbrengen voor het feit dat je je dromen waar maakt en daar ook nog eens hard voor werkt + het lukt; dan mag ie blijven.
Mannen mogen wel eens leren begrijpen dat er meer in de wereld is dan zijzelf.
Dus Shaienne: bedenk heel goed wie jou het meeste geluk schenkt, die jongen of je paard.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-01 14:26

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hem uitgelegd dat paarden mijn grootste hobby zijn en dat ik graag met ze bezig ben.

Toen zei hij: " Vorig jaar was je heel erg anders, toen ging je haast nooit paardrijden en had je altijd tijd voor mij"

Maar vorig jaar had ik geen verzorgpaard...en nu wel.

Ik heb met hem afgesproken dat ik vaker bij hem ben en ietsje minder bij Rocky. Ik heb nu toch vakantie en ik blijf wat vaker bij hem slapen, dat scheelt ook weer }>

Het is weer helemaal goed, we zijn weer helemaal in love Lovers Lovers Lovers

Maar ff iets anders...ik snap hem wel. Hij had ook liever die aandacht die ik aan Rocky geef. En hoe ik over Rocky praat...hij zei:" Het lijkt wel of je verliefd ben op die knol"

Misschien is dat ook wel een beetje zo.....hahahahahaaa maar dat valt me nu eigenlijk pas op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 15:10

NOu, daar sla je de spijker op zijn kop. De meeste mannen zijn niet zo dol op paarden omdat ze zich beconcureerd voelen. banketstaaf, maar waar.
Ze komen dan met zwakke opmerkingen als 'je geeft meer om die knol dan om mij...'enzovoort. Wat mij betreft is dat puur prutsmuts. Zolang ze JOUW PAARD nog 'die knol'noemen zijn ze nog mijlenver van huis. Het getuigt niet van respect voor jouw hobby of voor je dier, erg sneu dus. Bovendien weten ze dat je je paard liever geen knol noemt of laat noemen, dat ie dat ook nog expres doet, maakt het nog erger.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 18:06

ben het wel met Lovely eens, je maakt een keuze, klaar. En daar heeft hij wel of niet mee te leven. Wel: blijvertje, niet: oprotten. Je moet jezelf niet wegcijferen. Ik zou geen minuut korter met mijn paardje kunnen, het kan morgen afgelopen zijn, dusseh: elke dag een minuutje langer zou me meer aanstaan!
En het concurreren, zo zie ik het niet. Voor je paard voel je een hele andere soort liefde dan voor een mens. Het heeft even bij mij geduurd voro ik dat doorhad, maar een paard heeft ook grenzen, hij is er altijd, maar het is en blijft een paard. Zit echt wel op een heel ander niveau. Dus niks concurrentie! Maar ja, maak dat die mannen maar wijs *zucht*

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 18:56

Tsja tis me dan toch al weer duidelijk dat als een jongen iets met jou wil dat hij altijd op de 2e plaats staat, en dan kna ik me levendig voorstellen dat hij geen 2e viool wil spelen.

Waarom kunnen er niet of nauwelijks concessies gedaan worden, en is dan eigenlijk de man/vriend de banketstaaf??
En zeg neit dat het niet zo is want als ik al die berichten lees is het echt wel zo.

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 19:09

Ik ben t wel met Joost eens..
ik zou ook helemaal gek worden als ik steeds op een overduidelijke 2e plaats zou komen... gekkughuis!!! (heb k gehad zn beste vriend was zn wereld en ik was n klein eilandje in die wereld.. ik zeg nie dat je je vrienden op moet geven maar heeee was k nie zijn vriendin???)

ik vind dat je alles apart moet houden... paardrijden, vriend en vrienden...
Het is allemaal een kwestie van plannen, tuurlijk moet je tijd voor je paarden plannen en of dat nou een uur is of 3 uur maar je moet afspraken met hem daarover maken en je daar dan ook aan houden..
als je zegt dat je 3 uur blijft bij je paard dan daarna naar hem gaat dan moet je dat ook doen anders begrijp ik wel waarom hij zich weggecijferd voelt!!!

klinkt heeeeel zakelijk maar tis een kwestie van plannen!

Sharda

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 19:17

Misschien leef ik wel in een Hollywood-cliché wereldje, maar ik denk dat ik van te voren toch niet kan voorspellen hoe het gaat, als iemand heel veel voor mij betekent, wat op dit moment een beetje voor mijn paard geldt, maar dat wordt minder, want een paard is geen mens, dan gaat toch alles anders dan ik nu zeg. Tot die tijd zullen het misschien wel allemaal 2e plekkers worden, tja, sh*t happens! En ik moet het vriendje nog tegenkomen die alles voor z'n vriendinnetje opgeeft. Ik voel me eigenlijk altijd, achteraf natuurlijk, ontzettend gebruikt tot misbruikt. Zo hoeft het van mij niet... Ik weet wel zeker dat het uiteindelijk allemaal anders gaat, concessies doen is best mogelijk, maar dan moet er ook wat tegenover staan. Paard = gewoon belangrijk, en zo heeft iedereen iets.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:41

Das dus t enige wat ik zelf niet wil zijn. de tweede plaats. ik ga alleen voor een jongen als hij helemaal voor mij gaat en even belangrijk ik ook helemaal voor hem ga.
ik zou ook nooit met een jongen nemen als ik weet dat hij iemand anders leuker vindt maar die niet kan krijgen dus met mij genoegen neemt.
Mijn paarden staan idd op de eerste plaats. maar of dat dezelfde plaats is als waar ik een jongen neer wil zetten nee absoluut niet. paarden zijn mijn hobby en mijn alles. die jongen moet mijn 'liefde' zijn en zeker niet mijn alles wil ook grote zelfstandigheid hebben. het is niet dezelfde plaats waar ze om moeten knokken. het zijn 2 verschillende plaatsjes in mijn hart. en allebei houden ze hetzelfde in, ze moeten ozrgen dat ik me prettig voel (niet een taak maar een gevoel dat ze geven) en dat ik me veilig voel bij hun. ze staan naast elkaar niet tegenover elkaar

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 20:52

Op het gevaar af misschien heel vrouwelijk bokt over me heen te krijgen toch even mijn ideeen hierover. Ik rijd al heel mijn leven paard, veel wedstrijden (dus veel weekends weg), en ben gemiddeld zo'n 4 a 5 dagen per week op stal te vinden (heb het geluk dat mijn moeder en ik beiden rijden). Mijn vriend - we wonen bijna 3 jaar samen - rijdt geen paard, vindt ze best lief maar dan houdt het ook op. Hij gaat wel eens mee, komt fotograferen als ik daarom vraag, en wil Pablo best voor me vasthouden. Hij luistert geduldig mijn verhalen aan als ik thuis kom en kijkt meewarig als ik eens in het zand heb gebeten. Het geld dat ik er aan uitgeef is mijn zaak, hij koopt graag fotospullen en daarin laten we elkaar vrij. Kortom, dat loopt best goed. Maar ik vind niet dat mijn paard nummer 1 is. Als hij me ooit voor de keuze zou stellen 'paard of ik' zou de onvermijdelijke ruzie gaan over het feit dat hij die keuze stelt, niet over wie er belangrijker is. Maar als het zover zou komen - niet dat ik dat verwacht - dan heb ik al heel lang geen signalen opgevangen dat er dingen niet goed gaan. Ik wil met hem mijn leven delen, en niet met mijn paard. Dat betekent wel dat we van elkaar moeten accepteren wat ieder belangrijk vindt om te doen, en voor mij is dat paard rijden. Ik probeer dus wel om niet altijd weg te zijn naar de paarden, en voldoende tijd over te houden voor ons samen. Ik denk niet dat je kan eisen om altijd je paard 1e te laten komen, enige flexibiliteit (van beide kanten) is heel belangrijk. Wij duiken ook samen, en dat betekent dat ik soms wedstrijden laat schieten omdat er een duikweekend gepland is. Zo kun je geven en nemen, en blijft je relatie gezond. Kortom, ik sluit me aan bij Jippie, Joost en Marjolein. Een gulden middenweg waarin je elkaar respecteert.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 21:25

van begin af aan (ik heb nu bijna 2 jaar een vriend) wist mijn vriend dat paarden mijn leven, mijn alles is. ik ben liever bij de paarden dan thuis (het loopt thuis niet lekker). ik ging ook vaak vanuit de paarden door naar mijn vriend (mijn ouders wisten het 't eerste halfjaar niet dat ik een vriend had) na ruim een jaar verkering is mijn vriend bij mij en mijn ouders in komen wonen (is behoorlijk zwaar moet ik zeggen). ik heb het er met hem heel lang over gehad of ik Quinto zou kopen. hij wist dat ik dan nog veel meer bij de paarden zou zitten, maar stond achter mijn beslissing. Quinto is echt onzettend belangrijk voor me en dat weet mijn vriend. soms is het wel zo van moet je nu alweer. maar hij gaat ook wel mee en is zelf ook wel erg gek van Quinto. (al zou ie dat in het openbaar niet gauw toegeven) dat is wel weer een voordeel dat we bij elkaar wonen, we zien mekaar wel elke dag. (soms is dat niet zo leuk) maar we doen ook wel dingen samen.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 00:02

Gek is het eigenlijk, je zou het hebben van een paard kunnen zien als het hebben van een relatie, je hebt daarnaast bijv. een vriend maar je denkt continu aan die ander.

t lijkt wel een beetje vreemdgaan.

Maar ik ben blij dat ik toch niet helemaal alleen sta in mijn zienswijze dat de man/jongen als een grote en onbegrijpende Boeman wordt gezietn, terwijl daar ook een deel zelf naar gehandelt wordt.

Joost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 08:30

Joost, je ondersteunt mijn punt dat mannen het verschil niet zien. Het is al even aangehaald dat er een levensgroot verschil is tussen het houden van een paard en het houden van een mens. Mijn paard staat nummer 1 in zoverre dat ik elke dag tijd aan hem besteed. Mijn vriend staat weer nummer 1 voor andere zaken. Er is namelijk een heel groot verschil tussen mensen en paarden, mannen zien dat meestal niet zo helder en worden jaloers. De jaloezie slaat nergens op eigenlijk, maar blijkbaar is het soms onvermijdelijk.
Mijn vriend is geen nummer twee hoor, hij heeft zijn eigen rol. Vriend en paard moeten naast elkaar kunnen bestaan, beiden zijn een deel van je leven.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 08:45

Ik denk dat het er helemaal aan ligt hoe je jezelf instelt. Mijn vriend weet dat ik na het eten een uurtje of twee bij de paarden ben. Hij vindt het zelfs prettig omdat hij op die manier ook wat tijd voor zichzelf heeft.
We werken allebei de hele dag en om half zes gaan we eten. Daarna trek ik rustig aan mijn paardrijkleren aan en ga ik even naar de paarden. Hij kan dan lekker met zijn computer bezig of wat hij dan ook maar wil doen. Om half negen/negen uur ben ik dan weer thuis, ga douchen en samen gaan we dan even op de bank tv zitten kijken of wat anders doen. Het is gewoon een vast soort ritme net als dat we elke dag naar het werk gaan. Nou heb ik toevallig meer plezier aan mijn paardje dan aan mijn werk Haha! maar als voorbeeld vind ik hem wel okee.

Als ik thuis ben praat ik niet voortdurend over het paard, maar ik vertel er wel eens wat over. Maar dat doen we ook over het werk.
Mijn vriend heeft er geen problemen mee en ik ook niet. We weten allebei waar we aan toe zijn. Ik zie het niet als een soort vreemdgaan zoals wat jij beschrijft, Joost. Ten eerste zit ik niet de hele tijd aan mijn paard te denken en ten tweede breng ik meer tijd met mijn collega's door dan met mijn vriend of met mijn paard. En mijn vriend is toch uiteindelijk degene bij wie ik 's nachts weer in bed kruip. (Ik zou ook liever niet in de stal slapen.)
Het is inderdaad een ander soort liefde die ik voel voor mijn paard dan dat ik voel voor Robert. Voor mij staat Robert op nummer één, maar mijn paardje staat ook in de top en mijn hondje ook. Ik wil ook geen keuze hoeven maken en dat hoef ik gelukkig ook niet.
Als ik echt helemaal alleen voor mijn paard zou hebben gekozen, dan had ik nu niet in een flatje gewoond, maar dan had ik een heel klein huisje achteraf gekocht met een stukje grond en een stalletje en dan was ik daar gaan wonen...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 20:13

Mijn vriend doet niet moeilijk over mijn paard en de tijd die ik eraan besteed. Hij heeft zijn (tijdvretende) hobby's en ik de mijne. Omdat we samenwonen zie ik hem in ieder geval 's avonds of 's morgens in bed nog wel eens. Lachen
Enne death-squad: mag je vriend EISEN dat je tijd voor hem vrijmaakt, ja sorry hoor maar het is aanpassen van allebei kanten. Ik eis niet dat hij minder tijd aan zijn hobby's besteed, mag ik dan ook mijn tijd aan mijn hobby besteden. Ik denk eerder dat je in overleg met elkaar en de agenda's in de hand ook goede afspraken kan maken.
Wat wij vroeger deden was bijv. samen huiswerk maken, toch bij elkaar en je hoefde je echt niet te vervelen, enne dat huiswerk was niet altijd klaar aan het eind van de avond.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 21:18

OK dat ben ik allemala met jullie eens, vergeet neit, ik rij zelf ook he, maar ik snap het allemaal wel mar ook grotendeels omdat ik zelf rij.

Wat ik ook meer bedoel is voor jongens waarvoor naast voetbal (een minder tijd rovende hobby) weinig anders is. Maar ik ben het allemaal met jullie eens hoor, daar niet van.
K heb alleen een eigen nuancering aan de denkbeelden.

Maar ik ben het er helemaal mee eens dat mits je goede en duidelijke afspraken gemaakt worden er helemaal nix aan de hand is, sterker nog, dat het vor je hele relatie beter is, ik zou ook niet de hele dag bij mijn vriendin kunnen zitten.

Maar het vereist wel een niet al te jaloers ingesteld vriendje Knipoog

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 12:32

Ik denk dat als je heel duidelijk kunt maken wat je paard betekent, en wat hij betekent, en dat dat 2 dingen zijn, dat je dan in principe geen probleem heeft. Als hij er dan problemen mee heeft is dat toch ZIJN probleem hoor...
Ik geef toe dat ik vroeger mijn paard meer als een mens zag, maar dat is hij niet. Ik zie mezelf idd nog niet in de stal slapen... Voor de gein misschien wel een keertje, maar niet elke dag ofzo. Ik hoop iig dat ik een beetje een begrijpend vriendje heb met een beetje iq zodat hij ook een beetje kan vatten wat ik bedoel...

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 13:32

zowiezo...
een jaloers vriendje komt er bij mij nie in..
want als ie jaloersig is dan word ie dat ook op mn vriendinnen en (erger nog) mn vrienden. En die zijn ook heel belangrijk!!

Tja..
het gaat om geven en nemen he!!!
en dat moet gewoon in balans zijn!!