Zwemmen met dolfijnen in NL?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Zwemmen met dolfijnen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:20

ps, vergeet erbij te zeggen dat het niet in Nl was.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:25

Ik zou het ook niet weten in N'land, maar wél in Curacao Haha!

Was ook altijd een droom van mij. Die beesten zijn zó mooi!
2 jaar geleden met toenmalige (Antilliaanse) vriend naar Curacao geweest, afspraak gemaakt bij SeaAquaruim en zwemmen maar (idd, wel duur! Maar had er voor gespaard).

Afbeelding

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:31

Kimberley77 schreef:
Ik Moet wel zeggen, in sommige landen weiger ik dat te doen, hoe graag ik zou willen. De bassins zjn veel te klein en de dolfijnen zijn daar zo uit de zee gevist (wat overal wel gebeurd, maar er zijn grenzen) voor toeristenvermaak, om zoveel mogelijk geld te verdienen. Heb in Turkije echt verdrietige dolfijnen gezien, was zo ontzettend naar.

!

krijg echt de tranen in me ogen wat je daar neerzet. en dan met name dat ik naast de dolfijn zwom ik een gevoel had van; je bent ongelukkig he diertje? zo raar maar zo voelde het echt..
ik heb zón spijt.. maar op dat moment maakte 'de liefde voor het zwemmen echt blind'
Verdrietig

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:08

Oh was jij dat niet die een topic had dat je zwemmen wilde en ik je er nog over verteld had?
Ja meissie, ik kan mij het voorstellen dat je het echt graag wilde. Ik had de mazzel dat ik al in Curacao was geweest en voelde hoe het wel hoorde en daarom van veraf al kan zien of iets me aanstaat of niet.
Voel je niet spijtig, je weet nu dat je het niet weer zou doen in bassins als zulke en ik weet niet wat het met dolfijnen is, ze voelen de mens heel goed aan, maar andersom net zo, dus het zou heel goed kunnen dat jij dat voelde bij die dolfijn hoor...naar hoor.
Het is ook erg arrogant gedacht van me, dat ik verschil zou kunnen uitmaken door te weigeren bj zulke bassis, maar iemand moet ermee beginnen he in de hoop dat ze er wat aan gaan doen Knipoog

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:42

Ik heb op Malta echt heel leuk met dolfijnen gezwemt, was erg diervriendelijk!

Moest idd wel rond de 100e per man betalen. Maar we kregen voorlichtigingsfilmpje (lenzen, piercings uit, ivm verliezen en dat ze het opeten), daarna allerlei ontsmettingen (je mag ook niet eens verkouden zijn), en vervolgens zwem je ong. een uur met de dolfijnen.

We hadden groep van 6-8 ofzo en 2 dolfijnen, maar ze lieten ons allerlei dingen met ze doen, bv. dolfijn op rug leggen en tijdje voelen en er werd vanalles verteld.

Daarna ook echt in het water werd je voorruit getrokken, in rondjes gedraaid, etc, etc.
Was echt heel gaaf!

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:09

Ik heb met dolfijnen gezwommen op de dominicaanse republiek, het was echt super gaaf Haha! en duur, 180 USD pp.
Maar ik vond het echt de moeite waard. We kregen eerst een instructie wat wel en niet mocht en daarna gingen we met ze zwemmen.

Afbeelding

Afbeelding

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:56

Oooh door dit topic krijg ik helemaal zin om dat ook eens te doen!
Zal ik alleen nog even flink moeten sparen. Vriendin en ik hebben al besloten dat we naar Curaçao gaan ooit Schijnheilig

Lorain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:18

In Curacao kun je idd met dolfijnen zwemmen. Ik heb er gewoond voor 3 jaar, en heb het 1 keer gedaan, maar dat was helaas niet met zwemmen. Dat kwam pas later. Lachen

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:57

Spirit schreef:
Oooh door dit topic krijg ik helemaal zin om dat ook eens te doen!
Zal ik alleen nog even flink moeten sparen. Vriendin en ik hebben al besloten dat we naar Curaçao gaan ooit Schijnheilig

Dat kan ik je echt SUPERRRR aanraden!

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:03

HEEY

ook ik zwem en train dolfijnen Knipoog maar dan in florida! et is niet mn werk, mar mijn familie werkt/woont daar en werken met en houden dolfijnen daar.
het is onderdeel bij discoverycove, florida, maar ik heb er dus altidj toegang en mag altijd helpen.

Afbeelding
Afbeelding

wegens zwangerschap nu niet,. maar ik ga altijd daar heen met de dolfijnies traine (handig he familie daar;)
groetjes.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:42

zooo Nansje wat lijkt me dat geweldig!!!

en @ kimberly77: dank je wel voor je 'peptalk' Knipoog
en ik vind het juist heel goed dat je het niet in bazaars doe!
ik ga er voortaan ook 10x bij nadenken voordat ik zoiets weer doe Lachen

naomi1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:52

Voor zover ik weet kun je niet in nederland met dolfijnen zwemmen..

Ik heb in cuba met ze gezwommen, is wel hel erg gaaf om te doen!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:54

Ik heb 2x dat programma in het dolfinarium gedaan. Zwemmen mocht niet, aanraken enz wel. Was echt zo leuk!

Chennai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:08

bonney4evver schreef:
Kimberley77 schreef:
Ik Moet wel zeggen, in sommige landen weiger ik dat te doen, hoe graag ik zou willen. De bassins zjn veel te klein en de dolfijnen zijn daar zo uit de zee gevist (wat overal wel gebeurd, maar er zijn grenzen) voor toeristenvermaak, om zoveel mogelijk geld te verdienen. Heb in Turkije echt verdrietige dolfijnen gezien, was zo ontzettend naar.

!

krijg echt de tranen in me ogen wat je daar neerzet. en dan met name dat ik naast de dolfijn zwom ik een gevoel had van; je bent ongelukkig he diertje? zo raar maar zo voelde het echt..
ik heb zón spijt.. maar op dat moment maakte 'de liefde voor het zwemmen echt blind'
Verdrietig

In Nederland kan het inderdaad niet... Mocht je het ooit in het buitenland doen, dan sluit ik mij bij het hierbovengenoemde aan... Let goed op waar je het doet! Daar zit namelijk veel verschil in... Heb foto's gezien van iemand die het in Mexico had gedaan, die beestjes zagen er dus echt niet goed uit... Op de foto's werden de dolfijnen ook op hun koppies aangeraakt... Ik heb het zelf op Curacao gedaan & daar kregen we veel info voordat we gingen zwemmen... Een belangrijke regel: Je mocht ze aaien, maar niet aan de koppies komen... Jij vindt een schouderklopje van een vreemde ook niet zo erg, maar je zit er toch ook niet op te wachten dat een wildvreemde in je gezicht zit...?!

Ik heb weleens gelezen dat die op Curacao een van de beste is van het Caraibisch gebied (gelukkig maar, maar zou het niet snel nog eens doen)... Het is namelijk een erg commerciele bedoening... En het is net als op de foto gaan met een aapje of iets degelijks... Dieren worden in het buitenland veel gebruikt om via toeristen geld te verdienen... Dus bedenk je, voordat je hieraan meewerkt, of de dieren/of het dier wel goed verzorgd wordt en het goed heeft... Denk eerst aan het dier en niet aan jezelf, want soms zijn het erg trieste situaties Boos!
Laatst bijgewerkt door Chennai op 26-03-07 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:13

heb in t dolfinarium dichter bij dolfijnen gedaan. Dat was ook wel erg leuk om te doen Lachen

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:55

In nederland kan je niet echt leuk met dolfijnen zwemmen. Ik heb zelf een keer meegedaan aan een dolfijnen therapie in Mexico.
Je bouwt in een paar dagen tijd een band op met een dolfijn en daar ga je dan enkele uren mee spelen en zwemmen.

Ik was heel erg onder de indruk van die week en ben er heel anders door in het leven gaan staan.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:58

Nansje schreef:
HEEY

ook ik zwem en train dolfijnen Knipoog maar dan in florida! et is niet mn werk, mar mijn familie werkt/woont daar en werken met en houden dolfijnen daar.
het is onderdeel bij discoverycove, florida, maar ik heb er dus altidj toegang en mag altijd helpen.

Afbeelding
Afbeelding

wegens zwangerschap nu niet,. maar ik ga altijd daar heen met de dolfijnies traine (handig he familie daar;)
groetjes.

Ik heb idd in dat discovery in florida met dolfijnen gezwommen, was wel gaaf ja!
zou het graag nog eens doen..!
Ben wel een beetje jaloers op je hoor Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:19

Wauw...lijkt me echt geweldig om eens te doen!!
Mijn vader was begin dit jaar naar Nieuw-Zeeland geweest...Daar had hij met 500(!) wilde dolfijnen gezwommen....whooow jaloezie Tong uitsteken