Bus van de buren staat bij mij voor de deur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arvensis

Re: Bus van de buren staat bij mij voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:18

hmm dat is idd wel vervelend ja, hier gebeurd het ook regelmatig, maja wij hebben er ook echt een straat voor dat iedereen zijn auto maar overal neer zet ..
natuurlijk zijn er van die extreme mensen.. zo is er ook een man die een busje heeft, die woont aan de andere kant van de laan en parkeert zijn busje mooi bij ons voor het huis.. en zo zijn er nog meer mensen..
maja wij mogen niet zeuren, wij hebben op dit moment 4 auto's Bloos! waarvan er 2 voor de deur staan en 2 netjes wat verderop Knipoog

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:39

Hoort niet nee Maar uit ervaring zeg ik dat het soms ook afhangt van de wijk waarin je woont. Ik woon nl. in een wijk waarbij dat heel normaal is, tenminste, vinden de mensen die hier wonen, wij zijn toch een andere mening toegedaan... Onze buren parkeren regelmatig hun auto bij ons voor, net zoals onze overburen dat doen. En als je daar wat van zegt, dan heb je hoogstwaarschijnlijk ineens een steen door je ruit of een kras op je auto want zo zijn ze hier wel... Maar dat is beetje de buurtmentaliteit, van 'Ik mag het wel, jij niet.' En jouw buurman klinkt ook een beetje zo, als ie moeilijk gaat doen op het moment dat jij erover begint. Je kunt het 1 keer vriendelijk vragen en anders eens de politie tippen, als nl. de doorgang bemoeilijkt wordt en er dus geen brandweerauto doorkan, moeten ze hem weghalen...

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:52

Ik heb dit ook meegemaakt, de vrachtauto of tankauto van de toenmalige buurman.
Zijn parkeergedrag werd zelfs zo brutaal dat we met onze eigen auto 's avonds niet meer van onze eigen oprit konden zonder door de gemeentetuin te rijden.

We hebben er wat van gezegd en hebben daarop jarenlang pesterijen over ons heen gehad, voornamelijk van zijn vrouw !

We hebben nu nieuwe buren, ook hij heeft een busje.
Toen hij zich kwam voorstellen hebben we hem vriendelijk geattendeerd op onze vrijheid weg te kunnen met onze auto wanneer wij dat willen.
Het gaat eigenlijk heel erg goed nu !

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:34

Moeilijk, maar denk dat als het om openbare parkeerplaatsten gaat dat je er weinig mee kunt.

Je kunt je verhaal wel aan de eigenaar van de bus kwijt, maar als hij/zij dwars wil dat je dan pecht hebt.

Wij hebben er gelukkig geen last van, hier in de straat hebben ze alleen een eigen oprit.

Snap wel heel goed wat je bedoeld, het is erg "vervelend" om elke keer iets voor je uitzicht te hebben staan.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 17:37

Ja dat het punt. Als ze niet willen kan ik er niks aan doen vrees ik.....Ik zou het niet eens in mn hoofd halen ....tis maar een simpel ding om me druk om te maken...maar ik zou het toch niet bij een ander doen.....

kim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:41

En hoe reageerde de buren erop toen jij ze erop aansprak van de bus, of heb jij ze nog niet gesproken. Wij hebben ook buren die erg slecht kunnen parkeren en wij ergeren ons er wel aan Boos!
Maar alles is te bepraten en ikhoop voor jou dat ze er begrip voor hebben.

groetjes kim

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:43

Wij hebben sins een maand nieuwe buren en die hebben 3!!!!!! autos met zijn tweeen en 1 ervan is een antiek leger voertuig en die zet ie ook wel eens bij ons voor de deur met zijn atenne van 6 meter erop haha. Ik vind dit ook niet echt prettig maar ik kan er moelijk wat van zeggen omdat er al niet zo heel veel parkeerplaats is en omdat het een openbare parkeerplaats is. Mijn oude buren waren veel erger die zette zijn bus gewoon op onze inrit(wij hebben een koophuis en onze inrit is dus van ons) en wij moesten dat aan hem vragen of hij a.u.b zijn bus wou verzetten omdat we er anders niet uit konden. Nou dat heeft niet lang geduurd.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:44

Heb je geen paardentrailer die je bij je buurman voor de deur kan parkeren? Of een busje? En dan 3 dagen laten staan.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:54

Is het een smal straatje?? Dan is inderdaad dat idee van de doorgang voor de brandweer misschien een optie om die bus daar weg te krijgen.. Haha!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:08

Ik vind het behoorlijk asociaal van je buurman om zijn busje voor jou raam te parkeren, hij heeft toch ook een eigen raam. Verward

Hopenlijk kom je er samen met je buurman uit en komt er een oplossing voor dit toch wel irritante probleem.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 22:51

Ik krijg echt neigingen om die bus wat aan te doen momenteel. Ga mn fiets met hondekar erachter maar op de straat parkeren hahaha

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:53

Ga buiten je kozijnen ofzo verfen en zorg dat je steeds perongeluk allemaal emmers verf over de auto heen gooit. Tja, als die auto daar niet had gestaan was die nu ook niet vies geweest Haha!

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 22:58

hahaah ja das ook een optie...Ik snap gewoon echt dat asso gedoe niet. Woon hier verder met lieve bejaarden in de straat. Mijn geweldige buurvrouw gaat inmiddels al verhuizen om ze. Die hoorde 24 uur per dag een hond joelen....Ze hebben zulk vuurwerk laten knallen dat de kat van haar in een coma is gekomen en overleden is en bij een van de ouderen de voordeur er uit geknald is...ik begrijp dat gewoon echt niet hoor.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:38

over buren & auto's Boos!

wij wonen in een leuk rustig buurtje, ieder huis heeft een garage voor één auto en een oprit voor twee auto's. Wij thuis hebben een auto en zetten die altijd braaf op de oprit.
Onze buren hebben twee auto's (een knalrode en een huge 4x4 ding knalblauw), daarnaast komen opa & oma iedere dag oppassen en ze komen (geloof het of niet) allebei apart met de auto.

Wat doen onze buren dan, de blauwe auto voor ons raam, de auto van opa aan de andere kant lang het raam en dan nog de auto van oma zo dat wij altijd nét niet van de oprit kunnen.
Het rode autootje zetten ze dan bij de buren aan de andere kant.

We hebben ze al eens gevraagd om de auto bij hun eigen raam te zetten maar dan was de reactie: dat past niet (hun raam is even groot als dat van ons), of dat is geen mooi uitzicht.
Ook hebben we al eens subtiel gezegt dat er twee auto's op de oprit kunnen maar dat is dan voor hun weer niet praktisch.

Nu zijn wij na 3 jaar zeuren over of ze de auto aub op hun oprit/voor hun raam willen zetten ook maar kinderachtig gaan doen door steeds onze eigen auto voor het raam te zetten. maar leuk is hetn iet

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:35

Ik heb hier ook zoiets, een onwijs leuk gezellig straatje. leuke mensen.
en veele auto;s.
het lijkt wel of 7 van de 10 gezinnen een witte bus bezit,
erg leuk en aardig maar ik kom nu al soms niet meer met de fiets voor de deur weg.
zit me nu al te bedenken hoe ik er in hemelsnaam langs ga komen met een kinderwagen Nagelbijten / Gniffelen