Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:2. Maria in de lucht
Vijfhonderd kinderen van de basisschool Emilia Auginaldo op het eiland Luson waren getuige van een visioen in de lucht. In de middag van 19 november 1982 zag een tienjarig meisje drie engelen, Maria met een baby in haar armen en een oude man, die naast haar stond. De andere kinderen zagen na haar hetzelfde. Ze beschreven het visioen zeer gedetailleerd aan een verslaggever: Maria droeg een gewaad en had een gouden kroon op haar hoofd; de engelen hadden gouden haar en verder lange gewaden; een van hen had een sleutel in haar hand.
Een lerares, die hetzelfde visioen had gezien, vertelde de reporter dat zij een ontzagwekkende kracht had gevoeld die haar dwong te knielen.
Whiz schreef:Dan heb ik ook wel weer een vraag.
Kijk Adam en Eva behoren de eerste mensen op aarde te zijn. Maar volgens de bijbel hebben adam en eva het niet met elkaar gedaan. Maar krijgt Eva een kind van ´´het volk achter de bergen´´ .... Maar als iedereen van Adam en Eva afstamt hoe komt dat volk achter de bergen er dan??
Citaat:7. Jezus in Nicaragua
In Nicaragua ontstond beroering, toen een aantal mensen zeiden een ontmoeting te hebben gehad met Jezus. Sommigen van hen zouden genezen zijn van ziekten. In enkele Nicaraguaanse kranten deed Rosalia, een marktkoopvrouw, haar relaas van de gebeurtenis. Toen ze op de markt aan het werk was, stelde een man zich aan haar voor met de woorden: "U wilde mij leren kennen. Hier ben ik. Mijn naam is Jezus." De man ging met haar mee naar huis, waar hij haar zieke dochtertje genas. Een andere marktvrouw vertelde dat Jezus een bezoek aan haar woning had gebracht, en dat vanaf dat moment haar drie alcoholische zoons van hun verslaving genezen waren.
katiavl schreef:Maar troost vinden daarin is menselijk denk ik, ik doe het ook nu niet in de bijbel maar in andere boeken, of teksten
Dat is net ook hoe ik er over denk. God komt je niet troosten met een mirakeltje (imo) al denken sommige mensen dat wel. God/jezus komt je niet helpen.Citaat:Mijn bescheiden mening is dat mensen die letterlijk de bijbel naleven zichzelf erg veel te kort doen en angst hebben die niet nodig is en troost vinden in dingen die er niet zijn. Zo kan God het toch nooit bedoeld hebben?
katiavl schreef:Ik begrijp je, je hebt gelijk. Maar wat ik lees komt geen god inof is er geen god. Helemaal makkelijk.
Daarom denk ik ook dat ik er zoveel van hou, geen fantasie erond en gewoon to the point![]()
Ok er zijn wel fantasie verhaaldjes, maar die worden zowiezo als onecht beschouwd
Quellian schreef:Rachelle, God houdt toch van iedereen? En alles is toch Gods wil? Beetje min van hem om mensen dan 'slecht te maken' (ja, immers alles is zijn wil) en ze dan toch nog in de hel te dumpen. Gaat er bij mij niet in
Soet schreef:entiteiten?
Rachelle schreef:Tot nu toe heeft dit mij nog nooit teleurgesteld en nu denk je misschien "ja jij bent pas 17, dus je hebt ook nog niet veel meegemaakt", maar ik heb ook gewoon zoveel gehoord en gezien bij mensen om mij heen dat ze uit de moeilijkste situaties zijn gekomen door de hulp van God of erdoorheen zijn geholpen, dat het voor mij gewoon onmogelijk is om het niet te geloven.