gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:39

Kanzi schreef:
Weet je dat je je tegenwoordig zelfs moet verdedigen als je aangeeft dat je graag een aantal jaar thuis wilt blijven? Aan de ene kant jaloerse blikken dat je het je financieel kunt veroorloven, aan de andere kant denkt men kennelijk dat je IQ meteen 20 punten daalt, en je volledig sociaal geïsoleerd raakt en vereenzaamt.
Je hoort als vrouw-met-gezin gewoon part-time te werken, niet zeuren dus en niet afwijken.

Bij sommige mensen moet je je inderdaad nog verdedigen, ja. Maar dat soort mensen kunnen echt mijn rug op Haha!
Mijn functie kon ik parttime toch nooit houden (ik werkte 's avonds en in het weekend ook vaak nog) en daarbij vind ik het zien opgroeien van mijn kind heel wat belangrijker dan al die functies. Ik krijg juist ook veel complimenten dat ik voor mijn kind wil zorgen. Het is de baan van mijn leven!!! Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 10:25

Mijn dochter kwam van de week uit school en keek heel treurig,een klasgenootje was ziek en lag op een kleedje OP SCHOOL naast de kachel.Hij had het erg koud,de volgende dag ws hij weer op ziek op school en gaf zelfs 2 keer over.Moeder en vader moesten werken dus kon hij niet thuis blijven gggggggrrrrrrrr.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:46

marleen_usar schreef:
Mijn dochter kwam van de week uit school en keek heel treurig,een klasgenootje was ziek en lag op een kleedje OP SCHOOL naast de kachel.Hij had het erg koud,de volgende dag ws hij weer op ziek op school en gaf zelfs 2 keer over.Moeder en vader moesten werken dus kon hij niet thuis blijven gggggggrrrrrrrr.

Boos! Arme kindje, hoort lekker thuis op bed te liggen en verzorgd te worden door paps of mams.
Vind het heel spijtig dat ouders zo met hun kroost omgaan.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:55

ik wil later volledig voor mijn kinderen kunnen zorgen al die opvangen vind ik niks ik wil ze zelf opvoeden dat hoeft iemand anders niet voor mij toe doen. dus ja word denk ik later als het financieel lukt huismoeder Haha!

maar het is nog lang niet zo ver hoor 8/10 jaar wachten eerst maar is

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 12:53

Caira schreef:
niets mis mee, waar ik wel altijd moe van wordt is die huismoeders die roepen dat we niet moeten onderschatten wat het is om huisvrouw te zijn.

Daar heb je gelijk in.
Maar ook in míjn ogen wordt het onderschat...
Aleen hou ik het voor mezelf Knipoog

Ik ben ook thuismoeder. Ik ben 24/7 thuis om voor mijn dochtertje en de dieren te zorgen.
Ík vind het heerlijk en zou eigenlijk niets anders meer willen.
Maar hoe vaak denk je dat ik door bokkers uitgescholden ben voor profiteur, lui wijf of uitzuiger omdat mijn man (en schoonvader) voor de inkomsten zorgen?!?
Door mensen die ik niet eens ken!
Ik heb het gevoel dat het taboe is, wanneer je ervoor kiest om níet te werken maar lekker thuis te blijven om voor je kind te zorgen.
Nee, ik werk niet zwart en trek ook geen uitkering.
En waarom mensen dan toch steeds het gevoel hebben om mijn voor van alles en nog wat uit te schelden hier... Ik zou het niet weten...

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:24

marleen_usar schreef:

Dat is inderdaad vreselijk zeg.
Wat ik ook vreselijk vindt, ouders die hun kind al heel vroeg (7 uur ofzo) dumpen bij het KDV, en pas tegen 19 u 'savonds ophalen...
En dan gaat het vaak om hele kleine kinderen, baby's nog echt, die zo 5 dagen in de week worden gedumpt. Dan denk ik waarom begin je dan aan kinderen?

Ik 'moet' ook blijven werken als er kinderen komen, maar we hebben al een deal dat ik 2 en een half of 3 dagen ga werken, en m'n vriend blijft dan ook 1 dag thuis.
Dat betekent dat we voor anderhalf-2 dagen opvang moeten regelen, dat is denk ik nog te doen.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:31

Vaak word het werk van huisvrouwen onderschat hoor ik vaak.
Die doen niets, zitten een hele dag thuis enzo...
Ik ben eens een week bij mijn vriend verbleven toen zijn ouders een week op vakantie gingen.
Ik heb toen een hele week "huisvrouw" gespeeld...
Zorgen dat het eten rond 7u klaar was,poetsen,wassen,alles proper houden, honden uitlaten,bedden verluchten,afwassen,...
Ik was na die ene week bekaf Bloos

Zelf zie ik het me niet doen later, ik ben er te actief voor en koop veel te graag leuke spullen en kleding Haha! ...Ik denk wel om later als er kindjes zijn een deeltijdse job te nemen zodat ik tog op tijd thuis ben.Maar later werk ik wss gwn bij mijn vriend in het bedrijf..Das ook wel handig Tong uitsteken

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:46

flyinglady schreef:
Zelf run ik hier het huishouden, ben er 24 uur 7 dagen per week voor mijn 4 kinders en met kantoor aan huis verzorg ik de boekhouding binnen ons bedrijf.

Ik vind dit geen huisvrouw zijn Bloos
Op deze manier draag je imo toch je steentje bij aan het inkomen, wat mij overigens wel een ideale situatie lijkt.

Mijn moeder is altijd thuis geweest, ze is nu 64 en werkt niet, mijn pa heeft een eigen bedrijf en soms doet zij wat, maar niet de boekhouding ofzo.
Ik zou het niet kunnen als mijn man een bedrijf zou hebben en ik thuis zou zitten, niet dat mijn moeder zit te niksen hoor, maar ik ben teveel een bemoeial Haha!.
Persoonlijk zou ik altijd, al was het maar een halve dag, willen werken. Ik heb ooit voor een paard gekozen en wil daar zelf (voor zover mogelijk is) verantwoordelijk voor blijven, financieel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 14:37

Niet iedereen kan helaas thuis blijven, mijn kinderen zitten op school dus die merken niet dat ik werk.Maar ik ben dat gehaast zo zat, en door dat ik nu 2 weken thuis zit merk ik dat me dat goed bevalt.Ik voel me gewoon veel beter, ook geestelijk.Ook krijgen wij binnenkort een pleeg kind, en dan vind ik het heerlijk om weer gewoon huis vrouw te zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:46

Dat lijkt me inderdaad ook niets, dat gehaast als je werkt.... Ik ben echt zo blij dat ik lekker thuis ben nu. Het is gewoon een luxe..... Mijn dochtertje was ook heel onrustig als baby, dus ik vond het echt niet kunnen om haar naar de opvang te brengen. Het eerste jaar was behoorlijk zwaar ook, nou, ik had op mijn werk echt niet veel gepresteerd en zo'n baan had ik toch echt wel.
Inmiddels is ze bijna 2 en de stabiliteit en rust thuis heeft haar echt goed gedaan. Daar kan geen baan of salaris tegenop!! En gelukkig kan ik nog prima spulletjes en kleding kopen, hoor, en we gaan een paar keer per jaar ook op vakantie. En hoe (sociaal) actief je bent, hangt helemaal van jezelf af. Ik heb trouwens nog geld achter de hand van mijn jarenlange keiharde werken (daar onderhou ik o.a. mijn paard van) en vriendlief heeft geen slechte baan.... Haha! Haha! Haha!

Maar ik kan me goed voorstellen dat het gewoon ook niet bij iedereen kan, hoor. Ik realiseer me elke dag weer wat een luxe dit eigenlijk is...... Ja

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:52

IK werkte altijd 38 uur per week toen ik zwanger werd ging het niet lekker met mijn gezondheid en ik kwam thuis, na de geboorte van mijn zoon ben ik gestopt met werken nu werk ik twee dagdelen in de huishouding tijdens schooluren en ben ik thuis als mij zoon uit is.

Bij ziekte en vakantie's ga ik niet werken.

Ik wil er voor mijn kind zijn.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 15:08

Ik heb samen met mijn man (no kids) een internationaal bedrijf gehad en dat zo'n 4 jaar geleden goed verkocht. Toen een mooie woonboerderij met 3 ha land in Drenthe gekocht. Mijn man is bij een voormalige klant van ons bedrijf gaan werken en verdient erg goed. Vliegt over de hele wereld en maakt veel spannende dingen mee, maar is dus ook vaak weg waardoor ik veel alleen ben.
Ik echter bemoei me met het reilen en zeilen om de woonboerderij heen. Inmiddels zijn er 4 paarden waarvan er 1 in de opfok staat. De boerderij moet nog enigzins opgeknapt worden, dus ik schilder, metsel, zet tegels enz. Voel me soms een halve bouwvakker en stort aan het eind van de zomer in elkaar van het continue maaien van alle stukken gras, hooien, de tuinen bijhouden enz.

Ik vind het zwaar....vooral als ik alleen ben...Soms denk ik; zwaaide ik nog maar de scepter over het bedrijf (15 man personeel), dat was makkelijker dan dag in en uit buffelen !

Ik haat het als mensen gevatte en/of denigrerende opmerkingen maken: "er zijn ook nog mensen die moeten werken" of laten overkomen dat ik het wel héél erg makkelijk heb.
Ik heb dan wel geen betaalde baan, maar werk me een ongeluk !!!!
Let wel, ik besef dat ik in een luxe positie zit, velen zouden met mij willen ruilen, maar wat velen ook vergeten is dat ik voor deze 'luxe' veel heb geoffert en keihard gewerkt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 15:42

Freespirit, ja, ik snap wel wat je bedoelt. Niets van aantrekken, hoor. Ik herken ook die ergernis als iemand weer roept 'maar ja, jij werkt niet'. Hoezo 'ik werk niet'???? Ik werk keihard thuis, verzorg de kleine dag (en nacht deze week, ze was ziek), doe mijn paard elke dag, ik studeer erbij, maar ik verdien nu even geen salaris. So what? Alsof je dan minder bent.... Slapen
Terwijl ik jarenlang heb gewerkt, hoor, en ook het e.e.a. opgebouwd heb. Daar pluk ik nu de vruchten van, maar om dat nou aan iedereen uit te leggen, nee hoor, bedankt. Mijn vrienden geven me groot gelijk met hoe ik het doe nu. Sommige meiden hopen dat ze hetzelfde kunnen doen, als er ooit nog kinderen komen.
En wie weet, als ze straks op school zit, dat ik er nog iets bij ga doen in die uren. Geen idee nog.... Dat zie ik dan wel weer.......

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 15:57

Ik weet dat huisvrouwen en -mannen hard werkende mensen zijn die er financieel behoorlijk bij inboeten. En in de meeste gevallen zeker geen profiteurs zijn. Dus die verwijten zijn onterecht. Maar andersom wil ik als werkende moeder ook geen verwijten horen in de trant van "waarom ben je dan aan kinderen begonnen"! En ja, als mijn kind ziek is blijf ik thuis. En ja, ik heb een hulp in de huishouding genomen om meer tijd met mijn kind te kunnen doorbrengen.

Thuisblijven of werken, het zijn keuzes die je maakt met voor- en nadelen. Het heeft geen zin om elkaar daarvoor verwijten naar het hoofd te slingeren. In de ene noch in de andere richting!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:46

freespirit schreef:
Ik heb samen met mijn man (no kids) een internationaal bedrijf gehad en dat zo'n 4 jaar geleden goed verkocht. Toen een mooie woonboerderij met 3 ha land in Drenthe gekocht. Mijn man is bij een voormalige klant van ons bedrijf gaan werken en verdient erg goed. Vliegt over de hele wereld en maakt veel spannende dingen mee, maar is dus ook vaak weg waardoor ik veel alleen ben.
Ik echter bemoei me met het reilen en zeilen om de woonboerderij heen. Inmiddels zijn er 4 paarden waarvan er 1 in de opfok staat. De boerderij moet nog enigzins opgeknapt worden, dus ik schilder, metsel, zet tegels enz. Voel me soms een halve bouwvakker en stort aan het eind van de zomer in elkaar van het continue maaien van alle stukken gras, hooien, de tuinen bijhouden enz.

Ik vind het zwaar....vooral als ik alleen ben...Soms denk ik; zwaaide ik nog maar de scepter over het bedrijf (15 man personeel), dat was makkelijker dan dag in en uit buffelen !

Ik haat het als mensen gevatte en/of denigrerende opmerkingen maken: "er zijn ook nog mensen die moeten werken" of laten overkomen dat ik het wel héél erg makkelijk heb.
Ik heb dan wel geen betaalde baan, maar werk me een ongeluk !!!!
Let wel, ik besef dat ik in een luxe positie zit, velen zouden met mij willen ruilen, maar wat velen ook vergeten is dat ik voor deze 'luxe' veel heb geoffert en keihard gewerkt.

Mensen hebben geen idee hoe hard en lang werken het is om een boerderij (al dan niet met paarden) of een (handels)stal draaiende te houden. En dan lijkt het alsof jij alle vrijheid hebt, maar dat is ook maar onzin en schijnvrijheid, jij kunt ook niet zomaar uitslapen of een weekend weg, ondanks je "rijkdom".

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:32

Hier ook een bijna fulltime huisvrouw. Ik werk ongeveer 8 tot 10 uur in de week als dierenartsassistente. Verder zorg ik voor het huishouden en de paarden en alle andere dieren die we thuis hebben staan. Meer werken is ook niet haalbaar daar ik door een ongeluk arbeidsongeschikt ben geraakt. Maar wil toch nog wel enigzins wat doen aan werk. Verder doe ik fotoshoots.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:55

Nicolletje schreef:
flyinglady schreef:
Zelf run ik hier het huishouden, ben er 24 uur 7 dagen per week voor mijn 4 kinders en met kantoor aan huis verzorg ik de boekhouding binnen ons bedrijf.

Ik vind dit geen huisvrouw zijn Bloos
Op deze manier draag je imo toch je steentje bij aan het inkomen, wat mij overigens wel een ideale situatie lijkt.Mijn moeder is altijd thuis geweest, ze is nu 64 en werkt niet, mijn pa heeft een eigen bedrijf en soms doet zij wat, maar niet de boekhouding ofzo.
Ik zou het niet kunnen als mijn man een bedrijf zou hebben en ik thuis zou zitten, niet dat mijn moeder zit te niksen hoor, maar ik ben teveel een bemoeial Haha!.
Persoonlijk zou ik altijd, al was het maar een halve dag, willen werken. Ik heb ooit voor een paard gekozen en wil daar zelf (voor zover mogelijk is) verantwoordelijk voor blijven, financieel.

Is ook een ideale situatie.
't Is voor mij perfect te combineren.
De kinderen merken niet dat ik mijn werk uitvoer.
Dit doe ik als zij naar school zijn, bij vriendjes spelen of als ze slapen.
Voel met toch echt wel een huisvrouw, aangezien ik toch altijd thuis ben en de boel
hier binnenshuis draaiende houd. Knipoog

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:03

Ik ga volgende week eindelijk weer aan het werk, en ik heb er zin in!!

Ik ben dolblij met mijn zoon maar de muren komen echt op me af. En ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik me echt suf verveel. Op een gegeven moment is het huis echt schoon, zijn de wasjes gedaan, staat het paard blinkend en tevreden op stal en ligt mijn zoon lekker te dutten én heb ik de gehele dvd collectie ook al vijf keer gezien.

Vanaf volgende week ga ik 32 uur per week werken, mijn vriend 28. Dan gaan we kijken hoe we financieel uitkomen en als het mogelijk is gaat mijn vriend nog minder werken. Wat hem betreft stopt hij helemaal met werken en gaat hij fulltime voor onze zoon zorgen en tussendoor lessen geven en jureren.
Mocht het zover komen dan sta ik volledig achter zijn keuze. Ik ben blij als ik een paar uurtjes per dag carrierevrouw mag spelen Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:21

Ik zou niet eens weten hoe je werk, kinderen, huishouding samen moet combineren.
Volgens mij word ik gillend gek.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:46

Nou, dvd's kijken overdag, daar heb ik echt geen tijd voor, hoor.... Tong uitsteken Haha!
Maar goed, ik heb ook nogal een energieke dochter, die ook niet veel slaapt overdag, dus.....

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:53

marleen_usar schreef:
Daar is niks mis mee vind ik,je hebt alleen geen inkomsten.Ik ben nooit fultime thuis geweest, ik heb altijd gewerkt.Maar door een blessure ben ik nu 2 weken thuis, ik werk voor namelijk zwart dus heb nu weinig inkomsten.Ik moet toegeven dat het me erg goed bevalt zo thuis,het geeft veel rust en ik heb meer tijd voor mezelf.Ik werk wel vanuit huis en wil dat uit gaan breiden, zo dat ik de deur niet meer uit hoef.Wie is er hier nog meer thuis werkende moeder en huisvrouw,en wat doe jij voor werk?

Je hele verhaal lijkt me helemaal geweldig! Mijn droompje is ok huisje boompje beestje kindje Lachen en huisvrouw. En dan paar ochtende in een peuterspeelzaal. Lijkt me het ideale leven! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 00:27

Mijn moeder was ooit ziekenverzorgsters; inmiddels heeft ze geen baan en is ze gewoon dagelijks thuis voor het huishouden (en geloof me; dat gebeurd goed) en broertje naar school brengen e.d. ; die is met z'n 10 jaar nog iets te jong om alles zelf te doen.
Dat ze nu gaat werken is qua inkomsten nog niet nodig, mocht dat nodig zijn kan ze gewoon weer gaan werken; maar tot die tijd niet. Ik vind er niks mis mee iig, we zijn niet stinkend rijk; maar gewoon 'normaal' Lachen .

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:09

ik ben mama van 2 kinderen en heb zelf geen super gezondheid waardoor ik ook niet meer full time kan /mag werken , maar neemt niet weg dat huisvrouw zijn ook best pittig is.
Maar vind het voor mijn kids heerlijk dat ze niet hoeven over te blijven, naschoolse opvang etc, mama is thuis en dat is voor hun fijn, daarnaast is het voor mijn man ook lekker thuiskomen na 1 dag hard werken (maakt dagne van 12 uur).

met mijn sociale contacten is niks mis, dat heb je natuurlijk zelf in de hand, of je nu werkt of niet Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:30

Ik heb dan wel geen kinderen en juist omdat mijn vriend en ik vinden dat je er wel voor je kind zou moeten zijn (hebben allebei toen we nog jonger waren onze vader te veel moeten missen) en wij geen van beide ons werk, onze paarden en onze sociale contacten willen opgeven bewust gekozen voor geen kinderen (deze keuze is versterkt doordat er geen keuze is vanwege mijn lichamelijke gesteldheid zou ik geen zwangerschap kunnen dragen maar dat is iets heel anders). Mijn vriend werkt rond de 50 uur of meer per week en ik tot 01-01-2007 40 per week. Daarnaast hebben we 4 paarden die elke dag gedaan moeten worden, heb ik mijn lessen die ik geef, volgde ik nog een opleiding ernaast en was het altijd maar stressen, haasten etc. De huishouding was een wekelijks discussie punt, dus per 2007 ben ik wat minder uren gaan werken, nu rond de 30 en doe ik in de uren die ik anders zou werken mijn huishouding en dat bevalt me uitstekend! In het weekend is er eindelijk ook eens tijd om met elkaar iets te doen zonder paarden en de ruzie's zijn er niet meer. Mijn vriend zijn baan laat het niet toe om minder uren te werken vandaar dat ik minder ben gaan werken.

Mijn moeder was altijd thuis toen ik klein was en dat vond ik geweldig! Ze werkte wel, maar thuis en toen ze buiten huis ging werken, deed ze dat terwijl ik en mijn broertje op school zaten.
Mijn broer heeft nu een kleintje van een half jaar oud, ze werken beiden mijn neefje is dus 5 dagen per week bij een oppas,vaak wisselt dit nog per dag waar en bij wie dit is. Prima hun keuze maar de mijne zou het niet zijn.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:15

Ik vond het vroeger altijd heerlijk dat mijn moeder er voor me was als ik uit school kwam, lekker kopje thee en even je verhaal kwijt kunnen.
Ik heb zelf nu een dochter en ik ben er ook voor haar als ze uit school is. Je krijgt op het schoolplein wel eens de vraag of ik niet werk en als je dan nee zegt" zooo dat is lux!!" Dus jij bent Full Time huisvrouw. Ja en ik ben er trots op!
Ik vind het heerlijk om huisvrouw te zijn , we hebben paarden aan huis, dus ik kom me dag wel door Knipoog . Ik heb hiervoor 10 jaar bij mijn vader in het bedrijf gewerkt en nu ben ik er voor mijn dochter. Dus gewoon huisvrouw niks mis mee!