Noodtelefoonnummer in je GSM

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Noodtelefoonnummer in je GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:30

Mijn mobi is toch gelocked met een PIN dus een ICE/SOS is onhandig. Tong uitsteken
Ik heb nog altijd mijn papieren agenda bij me met daarin: In geval van nood waarschuwen: [naam + tel nrs].

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:01

Ik vind 't wel een goed idee, m'n mobiel heb ik eigenlijk in 100% van de gevallen bij me, m'n agenda/portemonnee niet Ja

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:04

Ook gelezen ja, lijkt me zeer handig Ja
Staat ook gewoon 'thuis' in mijn telefoon, lijkt me wel logisch dat je daar heen belt Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:38

Ik heb inderdaad ook gewoon 'thuis' in mijn telefoon staan. En mijn ouders onder 'mama' en 'papa' ( Sigaar ). Verder staan 'opa' en 'oma' er ook in, dus dat zijn wel genoeg nummers denk ik? Lachen

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:44

Een vriend van me heeft ICE als bijnaam, beetje onhandig Vork

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:56

In veel gevallen, zeker bij een ongeval, is er toch politie bij en die mogen daar volgens mij wel in kijken.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:57

Cer schreef:
Ik begreep dat het met privacy te maken heeft en dat hulpdiensten niet zomaar in iemands telefoon mogen gaan zoeken, dus je kan het er wel inzetten, maar er wordt vooralsnog niks mee gedaan...

Mij lijkt het wel handig.. Ja

Overigens, mag een hulpdienst dan wel in je agenda kijken?

Als ik -half- dood wordt gereden, mogen ze van mij best in mijn telefoon of agenda kijken hoor. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar -naderhand- werk van zou gaan maken...

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:28

persoonlijk zou ik er eerder SOS inzetten, maar als het ambulance personeel niet in je telefoon mag kijken heb je er niets aan hé..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:51

kristie schreef:
Als ik -half- dood wordt gereden, mogen ze van mij best in mijn telefoon of agenda kijken hoor. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar -naderhand- werk van zou gaan maken...

Zal je van staan te kijken waar mensen tegenwoordig commentaar op hebben. Denk alleen al aan het geweld tegen ambulancepersoneel...

Van mij mogen ze er ook in kijken, maar als 'het' niet mag, kan ik wel zoveel goedvinden, maar dan mag het niet... (leuk, zo'n regeltjesland Clown )

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:53

Meeste mensen zetten vaak toch wel hun nummer onder "thuis" of pa en ma in hun gsm? Dat van ICE heb ik niet gehoord...Bovendien is iedereen verplicht va 14jr een ID bij zich te hebben...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:37

Ja, maar op een ID staat niet wie er ingelicht moet worden.

Onder SOS heeft volgens mij weinig zin, SOS is een noodoproep om hulpdiensten in te schakelen. Op het werk hebben wij dect-telefoons met een toets erop waar SOS op staat, als je die indrukt bel je het interne alarmnummer (en die stelt wel veel voor in een bedrijf met 8000 werknemers Knipoog ). Ik denk niet dat ze zomaar SOS gaan bellen als die voorgeprogrammeert staat in de telefoon.

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:14

Heb het in mijn mobiel gezet, nu als mijn huistel.nr. belt komt er i.C.E te staan erg fijn dus... Lachen

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:16

iemand die ik ken heeft al bijnaam ACE, dus dan gaan ze die bellen Dromen
terwijl ik hem bijna nooit zie

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:38

Ik heb er wel gelijk een SOS ingezet.
Ik woon niet bij mn echte ouders dus die staan er ook niet in als mam en pap, wel opa en oma maar weet uit ervaring dat het lang duurt voor ze opnemen, zij horen hem vaak niet!
Thuis staat er wel in, maar voor de zekerheid heb ik deze erin gezet. Vond het wel een slim idee opzich!

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 04:08

Best wel een handig idee eigenlijk!!
Vind het inderdaad alleen wel onzin dat ze niet in je agenda/telefoon mogen kijken ivm privacy... Bedoel wat heb je liever... Je leven redden omdat er iemand zo handig is geweest om je persoonlijke spullen na te kijken en achter een telefoonnummer komt, of dood omdat het van de wet niet mag om in iemand zijn agenda/telefoon te kijken, omdat je dan zijn privacy schendt...

Net zo iets is toch EHBO toepassen? Stel er bloedt iemand halfdood en je kunt diegene het snelst/gemakkelijkst helpen door een drukpunt te pakken... en die zit in de lies... Ja lekker belangrijk toch? Je redt toch een leven... Ga je dan aangifte doen wegens ongewenste intimiteiten? Je hebt op dat moment wel je leven daaraan te danken, en ik denk niet dat er iemand gevoelens bij krijgt op dat moment, haha
*maar goed, dit was even offtopic...

Beesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:41

Ik heb ze er ook maar in gezet, onder het motto: baat het niet dan schaad het niet. De nummers staan er dubbel in, onder ICE en onder de gewone naam, last heb je er niet van dus Knipoog

@ Bokkertje: Ik heb anders toch al een paar jaar geen drukpunten meer hoeven oefenen tijdens de lessen omdat dat afgeschaft is Knipoog (was altijd weer lachen-gieren-brullen dat liesdrukpunt Haha!) maar inderdaad je hebt gelijk, dat doe je gewoon op zo'n moment, mocht het echt nodig zijn.

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:14

Ja Beesje, en waarom was dat afgeschaft? Voor zover ik weet omdat het "te intiem" was... en mensen er blauwe plekken aan over hielden... Toch? Ja of ik ben fout geinformeerd hoor...

Beesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:13

Inderdaad, ook omdat sommigen het niet prettig vonden...maar alle drukpunten zijn afgeschaft voor zover ik weet, hoog houden en een stomp/drukverband werken goed genoeg om je slachtoffer levend in het ziekenhuis te krijgen (en zo dwalen we af van noodnummers naar EHBO-lessen Haha! Haha! )

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:31

Haha ja inderdaad... En daarom... Terug naar onze noodnummers... Lachen

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:00

Ik zou niet blij zijn als ze mijn oma bellen. Ze is verschrikkelijk lief maar wel dement, ze zou eerder zelf een hartaanval krijgen van de schrik dan dat ze ook echt kan helpen (bij wijze van).
Ik ga hem er wel inzetten, heb in mn PP ook zo'n briefje zitten die heb ik toch ook regelmatig bij me.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:31

Ik heb het op de radio gehoord ja.
Heb zelf 'thuis' in m'n telefoon staan en ook pappa.
Denk dat als er iets is ze wel zo slim zijn om naar pappa ofzo te zoeken. Clown

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:26

M'n moeder kreeg die mail inderdaad ook, werkt ook in het ziekenhuis.
Heb nu gewoon 'Thuis I.C.E.' en 'Papa I.C.E.', je weet nooit waar het goed voor is. Lachen

Beesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:31

Misschien kun je het beter omdraaien, ICE eerst. Als ze al in je telefoonboek kijken zoeken ze eerst onder de I van ICE anders moeten ze je hele lijst door gaan spitten. Ervoor kan van alles staan natuurlijk Knipoog

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:40

Ik heb het er ook in gezet, maar had ook al heel bewust: Mama mobiel, papa mobiel, broer mobiel en thuis erin staan.
Maar nu dus dubbel ook in een mapje Ice Lachen

Beesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:48

Lijken me typisch dingen waar ze ook eerst naar zoeken in geval van nood, "pa" of "ma". Maar nu kunnen ze het echt niet meer missen Haha!