Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
*Tamara* schreef:en dat er op de intekenlijst voor het kerstdiner 'runtfleessalader' staat,
WildWings schreef:Waar ik me ook aan erger zijn dingen als 'jij word' zonder t erachter, bijvoorbeeld.
(Bente1, hint hint![]()
)
Whiz schreef:Ik erger me persoonlijk meer aan dingen zoals. Hij is beter als mij of zij is beter als mij.
Perrokai schreef:Whiz schreef:Ik erger me persoonlijk meer aan dingen zoals. Hij is beter als mij of zij is beter als mij.
Ja, en dan moet ik eerlijk toegeven dat bij het spreken ik deze fout zelf ook geregeld maak.
Niemand heeft mij daar ooit in verbeterd, dus dat is een beetje vastgeroest al probeer ik er wel op te letten.
Maar gelukkig erger ik me nog steeds nergens aan.........
Je bedoelt toch het moet zijn "hij is beter als ik" want mij is een bezittelijk voornaamwoord?
PS het is al heel lang geleden voor mij hoor school ik schrijf nu niet met taalregels in mijn hoofd
maar eigenlijk volautomatisch.
dewitje13 schreef:Op bokt typik meestal algemeen beschaafd nederlandsen voor schoolopdrachten doe ik dat ook. Op msn is het een hele andere taal!
_Linda schreef:. Aan zoiets kan ik mij ergeren, zo'n fouten in verslagen zijn m.i. echt dodelijk (bij wijze van).
Perrokai schreef:Ik kan me wel voorstellen dat je je stemming of mening wil verduidelijken door bijv. eeuuuhm, of sjieluuug te schrijven. Ik wordt hier zelf op bokt nogal snel als te fel omschreven omdat ik dat namelijk niet doe. Men denkt dan al snel det het stoom uit mijn oren komt terwijl ik gewoon rustig aan het typen ben. Ik vind het best moeilijk om in gewoon Nederlands weer te geven hoe ik me voel of wat mijn stemming is, dan moet je al snel woordjes gaan gebruiken als bijvoorbeeld: ech nie hoor ikke ben heeuuul ruuustig !
amazoneken schreef:Als je jong bent versta 'k het wel ... zelf ben ik ook nog vele jaartjes jong
14 jaar
maarja op de middelbare school zagen ze hele tijd van schrijf dit juist en dat... misschien willen ze wat vrijheid bij het schrijven
maar soms gaat het iets te overdreven