Meer pikken + minder zeggen = meer vrienden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 23:20

Wat kan jou het schelen? Ga gewoon barbequen, eet lekker en maak lol! profiteer van hen, zoals zij van jou profiteren en hecht er niet te veel waarde aan. Verwacht gewoon niet te veel van mensen, dan word je ook minder teleurgesteld. Gewoon ook jezelf blijven. Als je je laat omvormen door andere mensen, verlies je jezelf, en ze zullen je er echt niet meer om waarderen, hooguit nog eerder laten vallen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 08:10

Ik herken dit precies. Ik ben zo iemand die vaak gewoon zegt waar het op staat en mijn mening geeft. Ik ben er nu vaak achter dat de waarheid beter niet gezegd kan worden omdat de meeste mensen dit niet kunnen hebben. Voor zulke mensen komt de waarheid te hard aan. Dan kan je beter ergens subtiel om heen draaien of je opmerking gewoon voor je houden om de lieve vrede te bewaren.

Er zijn maar heel weinig mensen die dat soort kritiek kunnen hebben. Ik zelf wel zolang het maar wel gegrond is. Ook op mijzelf kan ik dat goed hebben, kan af en toe heel nuttig zijn als je ogen geopend worden door een andere kijk op dingen.

Belangrijk is idd jezelf te blijven en ik vind ook dat je echte vrienden je moeten nemen zoals je bent, die accepteren die karaktertrek en laten je niet vallen want dan waren ze je toch niet waard. Het is wel moeilijk om de waarheid of je mening te zeggen zonder mensen te kwetsen. Dat gebeurt dan nogal snel soms zelfs zonder dat je dat door had.

Misschien een middenweg? Het gaat er niet om wat je zegt maar hoe je het zegt??

snoocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 14:50

maak van je hart geen moordkuil, en tegen ECHTE vrienden moet je veel kunnen zeggen, ook van de andere kant natuurlijk, en als je dan vrienden blijft, dan kan je pas zeggen dat zijn echte vrienden, dat zijn er dan misschien niet echt veel, misschien maar een paar, maar dat zijn wel je ECHTE vrienden (ook in moeilijke tijden) (zelf ondervonden) de rest noem ik gewoon kennissen.
en ik vind tegen vrienden moet je alles kunnen zeggen en jezelf kunnen zijn. (wederzijds natuurlijk).

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 15:33

Hmm ik ga gewoon maar d'r is nu ruzie onderling want ik moet Valentino nog buitenzetten en ze hebben allemaal geen zin om even mee te fietsen.. Maar als ik in me eentje ga blijf ik te lang weg en heb ik niemand mee voor de hekken (hij liep gister door me heen, er liep een merrie..)