op de bus wachten nog veilig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:52

Ik heb dat ooit gehad op het station in Leeuwarden. Ik had met een medestudent afgesproken (zij woonde in de Vrijheidswijk, niet een van de beste buurten). Maar moest bij het busstation rond tien uur nog een half uur wachten. Na tien min. op een volledig leeg en donker station met allemaal ´vreemde´mensen ben ik naar de eerste de beste taxi gelopen. Liever dat dan nog twintig minuten daar moeten wachten Haha!

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 19:54

Ketaki, op het station nijmegen kom ik ook dagelijks maar daar nognooit niks raars meegemaakt hoor. Maar dat is ook echt niet te vergelijken met dukenburg. Dat is vele malen kleiner als het hoofd station.

In het gezicht spugen.. echt niet ! sommige worden er kwaat en gaan dan juist lomper doen, denkik! Het zal best kunnen hoor dat er ook mannen van afschrikken. En tjaa wat had ik eraan gehad? Dan trek ik juist meer de aandacht. Ben ze nu gewoon telkens voorbij gelopen alsof ik ze niet zag. Gewoon recht vooruit en niet inzakken. Hoog lopen en lekker als een bitch dr gewoon strak langsop. Dan deden ze telkens eerst een paar stappen terug. Als ik me ook maar iets liet inzakken kwamen ze dichterbij.

Thabs, vrezelijk joh!!! En als je dan thuis komt en je ouders luisteren niet eens Verdrietig ik weet nu dus hoe dat voelt! Mijn moeder en broer hadden me van de stage opgehaald en ik vertelde het tegen ze. Maar ze deden er een beetje lax over en me broer banketstaaf er maar overheen dat hij een nieuwe "weetikveel watte" had gekocht. Njaa dan voel je je dus echt lu llig. Wel goed dat je die tuin in bent gegaan. Of hij je nu voor gek verklaarde of niet.
Zo heb ik ook me mazzel gehad. Voor het zelfde geld was die vrouw laggend weg gelopen op had me niet eens zien staan. Dan sta je ff banketstaaf op je tenen te kijken..

Coby, njaa wel duurder.. maar verstandig!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:57

dank je.
dat klopt dat dukenburg kleiner is.
maar omdat het zo dicht bij nijmegen centraal ligt, dacht ik dus dat daar ook niet altijd veilig is

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:08

Nou. Daar lopen altijd wel mensen. Komen om en om bussen langs enzv. En zit je ZO dicht bij het politiebureau (als dit je nooit was opgevallen. Achter de bussen net om de hoek, a 2 min. lopen). Dus is die kans veel kleiner dat er daar iets word gedaan. Maar dan heb ik dit over het busstation he! Bij de treinen kom ik nooit dus dit weet ik ook niet. Maar op het station heb ik nog nooit alleen gestaan. Zeker dadelijk in juni/juli als de school daar af is zal het zeker helemaal druk zijn daar.

Nee daar hoef je je geen zorgen te maken. Anders kun je je evengoed in je eigen voortuin nog onveilig voelen.. overal kan iets gebeuren! Het zit in het kleinste hoekje. Daar waar je het meestal niet verwacht

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:11

dat politiebureau is me indd nog nooit opgevallen.
en het busstation zit aan het treinstation vast, dus dat valt wel mee.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:54

Als je op een ander plekje gaat staan en die jongens volgen je steeds naar dat andere plekje dan zou ik het ook benauwd krijgen. Denk dat ze dan niet veel goeds van plan zijn.

Vind het wel verstandig om bij dat winkeltje te gaan staan en die mevrouw aan te spreken.

Aan de andere kant is er ook geen reden om onnodig in paniek te raken. Op een leeg station kan je niets gebeuren want er is namelijk niemand die je wat aan kan doen. Komen er 2 jongens staan dan kan het ook nog zo zijn dat die ook gewoon op de bus staan te wachten. Kan zelfs ook nog zo zijn dat die ook denken laat ik maar bij andere mensen in de buurt blijven dat is toch veiliger.

Tja en groepjes hangjongeren staan soms gewoon ergens omdat ze zich vervelen wil nog niet zeggen dat ze iets van plan zijn.

Thabs ik vind het eigenlijk niet zo slim om zomaar in de auto te stappen bij iemand die je alleen van gezicht kent. Ook al woont die dan bij jou in de straat. Was gelukkig een aardige man maar centrale deurvergrendeling erop en jij kan nergens heen. Hij had je overal wel heen kunnen rijden en verkracht of vermoord worden.

En ook in dorpen als nunspeet gebeurt van alles dus om nou te denken gelukkig woon ik in een dorp hier gebeurd zoiets niet dat vind ik nogal naief.

Maar overal gevaar in zien hoeft natuurlijk ook weer niet.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:55

Jeetje dat lijkt mij echt zoo eng! Sigaar
Wel slim dat je naar dat winkeltje ging en die vrouw aansprak. Ik zou zelf ook zoiets gedaan hebben als ik me niet veiligde voelde. Beter dat dan als je bv. verkracht word.
Echt super lief van die vrouw dat ze bij jou was gebleven!

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:01

Echt super aardig van die vrouw, ik zou me ook niet zo fijn gevoeld hebben dan.
Maar die vrouw had der bus gemist voor jouw? Toen ben jij de bus in gegaan en zei stond daar nog? Dat vind ik ook niet zo'n lekker idee.
Maar ja goed dat het toch goed afgelopen is.

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:02

lindsey schreef:
Als je op een ander plekje gaat staan en die jongens volgen je steeds naar dat andere plekje dan zou ik het ook benauwd krijgen. Denk dat ze dan niet veel goeds van plan zijn.

Vind het wel verstandig om bij dat winkeltje te gaan staan en die mevrouw aan te spreken.

Aan de andere kant is er ook geen reden om onnodig in paniek te raken. Op een leeg station kan je niets gebeuren want er is namelijk niemand die je wat aan kan doen. Komen er 2 jongens staan dan kan het ook nog zo zijn dat die ook gewoon op de bus staan te wachten. Kan zelfs ook nog zo zijn dat die ook denken laat ik maar bij andere mensen in de buurt blijven dat is toch veiliger.

Tja en groepjes hangjongeren staan soms gewoon ergens omdat ze zich vervelen wil nog niet zeggen dat ze iets van plan zijn.

Thabs ik vind het eigenlijk niet zo slim om zomaar in de auto te stappen bij iemand die je alleen van gezicht kent. Ook al woont die dan bij jou in de straat. Was gelukkig een aardige man maar centrale deurvergrendeling erop en jij kan nergens heen. Hij had je overal wel heen kunnen rijden en verkracht of vermoord worden.

En ook in dorpen als nunspeet gebeurt van alles dus om nou te denken gelukkig woon ik in een dorp hier gebeurd zoiets niet dat vind ik nogal naief.

Maar overal gevaar in zien hoeft natuurlijk ook weer niet.

haha, dat vind ik erg ver gezocht achter een man die bij mij in de straat woont,
mn moeder kent hem en klest ook wel eens..
Zijn zoon voetbalt met mn broertje en hij komt daar ook wel eens..
Als ik die man niet vertrouwde had ik ook niet gewild dat hij met mij mee zou LOPEN.
aangezien ik toen bang was van iedereen, alles was eng..

het klinkt ook niet zo heel eng als ik mn verhaal terug lees,
maar het was zoooooo ongelooflijk eng, ik voelde gewoon dat het niet goed zat.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:07

[quote="thabs
haha, dat vind ik erg ver gezocht achter een man die bij mij in de straat woont,
quote]

Nou verkrachters en moordenaars wonen ook gewoon bij iemand in de straat en zijn dus iemands buurman. Kijk maar eens naar het journaal als er weer eens iemand is opgepakt of er een gezinsdrama is gebeurd. Standaard reactie van de buurt goh dat verwacht je niet zo dichtbij/Het komt nu wel heel dichtbij. Dat had ik nou nooit achter mijn buurman gezocht. Dus zo ver gezocht is het niet.

Hoewel ik geef toe de dat de kans dat dit net van toepassing is op je eigen buurman niet zo vreselijk groot is maar toch.

Maar als je broertje met zijn zoontje voetbalt en daar wel eens komt en je moeder spreekt hem ook wel eens. Dan is het al weer een heel ander verhaal.

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:23

Lindsey, ik snap waar je heen wilde..
Had het misschien duidelijker moeten uitleggen, dat het niet echt een 'vreemde' was, maar ik ken die man verder niet.
Ik was allang blij dat hij even met me mee wilde lopen.

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 21:32

lindsey schreef:
Thabs ik vind het eigenlijk niet zo slim om zomaar in de auto te stappen bij iemand die je alleen van gezicht kent.

Ze is toch niet bij iemand in de auto gestapt Nors opkijken Of begrijp ik jou nou verkeerd...
Ze heeft aangebeld bij iemand aan de deur! Dat is toch heel anders als instappen bij iemand.
Dat zal ik trouwens ook wel doen denkik! Op zo'n moment schijt je in 7 kleuren je boks vol.

Naja iig
anniek_uc, er stonden op het moment dat mijn bus eraan kwam alweer meerdere mensen (ongv. 8 ofzo). Dus stond ze al niet meer alleen en haar bus kon elk moment ook komen. Het was haar eigen keus om te wachten tot mijn bus eraan kwam en heeft mij ook zowat de bus in "geschopt" Tong uitsteken Omdat ik niet wilde dat zij daar moest wachten.

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:40

Ciinderella, Nee ik ben niet bij hem in de auto gestapt..
hij is met me meegelopen naar huis!
En inderdaad, ik deed mn broek vol.. niet te gelooooven!!

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 21:50

Ja dat geloof ik best!! Ik weet al hoe ik nu me hart in me keel had zitten. Laat staan savonds! Vind de avond toch al niets. Zelfs in bed liggen vind ik al eng als het helemaal donker is Bloos

Maar nu begrijp ik dus nogniet hoe lindsey eraan komt dat jij dan bij hem in de auto bent gestapt..
Misschien lindsey, moet je het eventjes nog een keer overlezen.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:55

Na dat verhaal over geparkeerde auto's dacht ik bij naar huis gebracht onmiddelijk aan naar huis gebracht in de auto. Heb dus gewoon over dat lopen heen gelezen.

Mijn fout je had dus gewoon wel slim gehandeld.
Sorry

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:14

Lilian1991 schreef:
Jeetje, wat ben ik blij dat ik dan niet in de stad woon, bij ons in het dorp gebeurt het gelukkig niet...

Je kunt juist beter op een druk station in de stad zijn dan op een rustig station in een dorp...

TS: is er niet een manier dat je dit station kunt mijden? Of overdag reizen? Of is het niet een route die je heel vaak neemt?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:14

dubbel

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:27

Vind dat je het heel goed hebt opgelost zeg!!
Ik heb ook weleens het gevoel alsof mensen wat van me willen als ik ergens alleen ben, loop, en ik doe altijd hetzelfde als dat jij hebt gedaan! Lachen
Nooit geen risico's nemen, zeker niet als je zo alleen bent.

Goed gedaan!! Haha! .

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:52

horse_adorer schreef:
zou me ook niet prettig voelen. Ik heb ooit gehoord dat je in zo'n geval heel mannelijk moet doen (eventueel spugen of zo iets). Dat schijnt goed te helpen. Sterkte volgende keer!

Ja, dat doe ik altijd! onbewust misschien, maar het helpt wel!
Heb NOG geen last gehad van engerds.
Was net nog op Dukenburg Knipoog

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 01:14

ik heb in zon gevallen altijd een aansteker in mijn ene zak, en een busje deo of haarspray in de andere ipv pepperspray of zo!
dat laatste is nl verboden, maar doe en aansteker mag natuurlijk wel, én je kunt er flinke schade mee aanbrengen!

verder scheeld het ook wel dat ik van mijn vriend helemaal niet alleen door het donker mag. ik mag nog niet alleen met de honden gaan 's avonds! terwijl ik 2 grote ( 60 en 70 kg) bullmasiffs heb! daar doet echt niemand je iets mee!

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 01:31

Ciinderella schreef:
In het gezicht spugen.. echt niet ! sommige worden er kwaat en gaan dan juist lomper doen, denkik! Het zal best kunnen hoor dat er ook mannen van afschrikken. En tjaa wat had ik eraan gehad? Dan trek ik juist meer de aandacht. Ben ze nu gewoon telkens voorbij gelopen alsof ik ze niet zag. Gewoon recht vooruit en niet inzakken. Hoog lopen en lekker als een bitch dr gewoon strak langsop. Dan deden ze telkens eerst een paar stappen terug. Als ik me ook maar iets liet inzakken kwamen ze dichterbij.

Hahaha, ook niet in het gezicht spugen.... Gewoon even "roggelen" wordt bedoeld denk ik, zoals stoere rokende mannen dat altijd doen. Hijsje, roggel, spit it out... Clown

Ik moet ook altijd op een nare plaats op de bus wachten als ik 's avonds gewerkt heb en vrij ben. Heb eigenlijk nooit last. Nou schijn ik vaak arrogant en boos te kijken, zonder dat ik het doorheb, misschien is dat mijn geluk. Maar ik ga dus juist niet weglopen als ik ze om me heen komen staan. Hoe klein ik me soms ook van binnen voelde, ik stond altijd heel nonchelant op die bus te wachten. En nu voel ik me bijna nooit meer heel ongemakkelijk. En waar ik sta, blijf ik staan, ook als er iemand bijna op mijn tenen gaat staan, ik stond daar eerst!!!! Ook als ik eerst onder "het poortje" door moet, waar die ongure lui altijd onder hangen. Ik wil daar langs, anders moet ik omlopen, dus ik ga daar langs. Als ik met die attitude op ze afloop stappen ze keurig voor me opzij. Groet terug en geef antwoord op hun fatsoenlijke vragen (bijv. hoe ik heet, niet als ze vragen of ik ook zin heb in neuken ofzo, dat negeer ik), als ze in het Nederlands gesteld worden (Swahili negeer ik ook Vork )en zo heb ik eigenlijk nooit problemen.

Tuurlijk is het geen garantie dat mij nooit wat zal overkomen, maar ik heb het idee dat het echt wel een beetje van je houding afhangt (wat uiteraard belachelijk is hoor!!!). Als je je zelfverzekerd en "stoer" opstelt laten ze je wel met rust en daardoor voel je je ook nog echt zelfverzekerd en stoer, als je je onzeker opstelt gaan ze je sowieso sneller "pesten" om stoer te doen tegenover elkaar.

Trieste wereld eigenlijk he, dat we niet allemaal ongestoord kunnen doen en laten.....

Edit: bellen wordt trouwens ook vaak al opgevat als onzeker gedrag... Dus ga nooit bellen als je je niet op je gemak voelt, ten 1e ben je minder gefocust op je omgeving en dus een makkelijkere "prooi" en ten 2e kom je gewoon onzeker over als je ineens gaat bellen en geloof me, dat hebben ze echt meteen door dan. Helemaal als er dan ook nog niet opgenomen wordt....

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 01:37

En op zulke momenten snap ik niet waarom je niet iets bij je mag hebben om je te verdedigen, mocht het uit de klauwen lopen. Bijv. een busje pepperspray of een stungun of iets dergelijks.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:42

Zou idd liever in een grote stad op een station staan dan op een klein stationnetje waar ik niemand ken. Nu kom ik wel overal en nergens en meestal ben ik ook niet alleen gelukkig. Het is fijner als er meer mensen om je heen zijn dan dat je alleen bent en er opeens 2 jongens ofzo sneaky erbij komen. Als er dan wat gebeurd zijn er geen mensen die er iets van merken. Dingen op een groter station gebeuren ook minder snel, juist omdat er altijd wel iemand is die iets merkt.

Denk dat je wel correct gehandeld hebt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:48

ik zit op school en ben soms half 6 uit en niet dat ik wat tegen buitenlanders heb maar daarmee zit het daar wel vol en als ik dan zo ibn het donker daar loop in mijn eentje voel ik me niet veilig. Is dat raar dan ik vind zelf van niet

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:02

Ik heb tijden lang met de bus en de trein gereisd, en ook regelmatig 's avonds van Berkel naar Hofplein (toen de hofpleinlijntrein nog reed Knipoog ) En hofplein geeft 's avonds om een uur of 9 ook niet bepaald een veilig gevoel (vind ik.. )
Stapte een keer uit de trein, liep richting stad, komt een man naar me toe "mag ik je wat vragen? Ik vind je een mooi meisje, ga met me mee".....
Uhmm... Rolleyes
Toen heb ik HEEL hard gelopen Tong uitsteken
Kan me zeker voorstellen dat je je niet op je gemak voelde in ieder geval, vind ook dat je goed gehandeld hebt, en erg fijn dat die vrouw even met je heeft staan wachten!