Vroeger gepest, nu nog steeds?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Vroeger gepest, nu nog steeds?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 17:28

Allemaal bedankt voor de fijne reacties...

Doordat ik zo onzeker ben ga ik ook niet uit. Naar de bios ga ik nog wel (licht gaat daar toch uit Tong uitsteken ) en met een paar meiden op een terrasje zitten ook. Maar naar de kroeg of discotheek ga ik al helemaal niet! Ik ben vorig jaar wel 3 maanden in mijn uppie naar Amerika geweest en dat vond ik al een hele happening. Ik heb daar een geweldige tijd gehad en dus ook totaal geen spijt maar ik heb de jongens daar wel gemeden. Dat ik met jullie (die weten wel wie ze zijn Lachen ) naar Schotland ga is voor mij ook wel een grote stap. En toch heb ik jullie al ontmoet. Ik was wel onzeker en nerveus maar het ging heel goed. Maar jullie zijn meiden en daar kan ik wel mee...heb veel vriendinnen...maar mannen...dat zal altijd wel moeilijk blijven...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:31

Hallowa Tong uitsteken die bios doe ik ook niet meer hoor haha Tong uitsteken Ik viel steeds in slaap haha Haha! Vind het super tof dat je meegaat en heb er ook zeker zin in Haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:31

weet je... de kwetsbare kinderen worden gepest...
ik was heel gevoelig, dus was ik ook de klos. leuk toch, kinderen laten huilen?

het heeft even geduurd tot ik er ook zelf achter was dat ik wel leuk was, dat ik er wel mag zijn.
nu ben ik bijna nooit meer onzeker. en bij de mannen doe ik het ook goed Lachen haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 17:37

Ik snap niet waar mensen het lef vandaan halen om recht in iemands gezicht te zeggen dat ze lelijk zijn...achteraf baal ik dan dat ik rood werd, niets kon uitbrengen en wegliep....kon ik maar iets terugzeggen...kon ik maar laten zien dat ik boven hun stond...maar er kwam steeds niets uit...tot op de dag van vandaag niet..

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:39

ok ik ben nog maar bijna 16 maar heb het zelfde

ik ben sinds het 3de kleuterklasje gepest , sinds ik naar een andere school ben gegaan . Daar had gde "leider" van de klas gezegt dat ik niet tof was, dus de komende 6 jaar was dat ook zo
ik ben verschrikkelijk gepest geweest ik was helemaal gesloten en deed niets , had geen vroenden of iets . Daarom kochtte mijn ouders mij een pony , daar heeft het een half jaar geduurt eer ik vorenden maakte . In het 6 de leerjaar kreeg ik verschrikkelijk veel last van acne en overbeharing overal . Verder gepast maar veel minder . toen ging ik naar het middelbaar , ene half jaar ergens gezeten , ik ben er gewoon weg geplest , ik ben er gewoon weg gefgaan 1 januari en naar een andere schoool gegaan , nu zit ik in het 5de middelbaar , het gaat redelijk goed maar ik ben nog altijd de "seut , lelijke , overbehaarde puistenkop) ik hoor ze nog roddelen over mij als ik amar 2 meter er van af zit , maar dit is veel minder , op de manege ben ik echt supper tof , lief maar op school kan ik mezelf nog altijd niet zijn door de "plagerijtjes"
wat me niet breekt , maakt me sterker . Nu de knappe meisjes die populair zijn zulllen later de mensen zijn die het minder ver schoppen !

wees gerust meid , wei komen er sterker uit !
ook al lijkt het nu niet zo !

ps sorry voor de fouten ( dyslexy)

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:42

echt heel vervelend voor je. ik snap niet dat je een keer goed van je afbijt ik ben ook heel lang gepest en heb nu een bek als een scheermes en ja als iemand wat heeft kan die het terug verwachten. verder wil ik je wel heel veel sterkte wensen want het is heeel vervelend/

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 17:52

Ik wil ook eigenlijk wel wat terugzeggen op het moment klap ik dicht...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:54

Shalimar schreef:

Ja

Dat ken ik..
En 5 minuten daarna dan zit je vol met uitspraken die je daarna wil gaan zeggen..
Mja, dan is het meestal al te laat..

Meissie17, zo ben ik nu ook..
Als ze wat hebben en het staat me niet dan moeten ze er niet achter zoeken!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:12

Hoi,

Ik ben vroeger ook veel gepest. Hierdoor klinkt jou verhaal erg bekend. Ben zelf ontzettend onzeker geweest. En op dit moment nog wel negatief denkend over mezelf. Weet dat dit niet goed is.
Ik heb een vriendin oook met een hazelip en hetzelfde als bij jou. Vroeger is ze ook wel wat gepest maar niet zoveel.

Ik heb ook in je profiel gekeken. Maar je bent zeker niet lelijk. EIgenlijk als je dat hoort dat ze dat zeggen moet je denken laat ze maar praten ze zijn zelf net zo.. Iedereen is mens. En iedereen is Uniek. en dat ben jij ook

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:19

het duurt ook heel lang om vertrouwen op te bouwen.

het is gewoon zo, en dat is echt zo want ik heb het geleerd op school, dat negatieve opmerkingen veel langer en zwaarder blijven hangen als positieve.
dat is heel klote, maar maken 9 mensen een mooie opmerking en 1 iemand een lelijke, krijg je toch een rotgevoel vanwege die ene negatieve.

daarom krijgen leerlingen in mijn klas ook echt straf als ze lelijke dingen tegen anderen zeggen. het komt namelijk zo vaak voor dat kinderen klasgenootjes uitlachen als ze een beurt krijgen. ( hij is dom, hij kan het niet, of gewoon giechelen.)
ik wil het niet hebben en ben er heel streng in. al heeft de betreffende leerling het nieteens gehoord.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:22

ik ben niet echt heel erg gepest maar wel een beetje.
Ik heb in de tijd dat ik nog bij mijn moeder woonde ( woon nu in een pleeggezin ) veel meegemaakt. Mijn moeder dronk graag een pilsje en rookte veel. Dat kon je ook aan mij ruiken.
Dat kreeg ik dus regelmatig naar mijn hoofd gegooit, en ook omdat ik geen merkkleding droeg. Ik had dus ook nog 3 ponys en daar zat ik vaak. Om even op mijn zelf te zijn en omdat ik natuurlijk heel veel van ze hield. Dit was op de basisschool en nu ik een beter leven heb ik het ook een stuk minder. Toen ik op de middelbare kwam wist niemand van mijn verleden. Dus hadden meeste ook meteen een goede indruk. Ik zit nu in een andere klas omdat ik van niveau ben veranderd en daar zitten ook oude klasgenoten in van de basisschool. Die beginnen er welleens over... maar heb ze even verteld dat ze hun 'kop' moeten houden over mij, mijn broer, en mijn moeder en dat hielp wel Clown

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:29

Ik ben zo brutaal geweest om even in je profiel te spieken en meid....jij bent absoluut niet lelijk!!!!!!

Dat mensen zoiets zeggen, zegt meer over hen en hoe zij in het leven staan dan over jou.
Meestal zijn zulke pestkoppen onzeker en proberen ze een ander neer te halen zodat ze zich zelf superieur voelen. Het is eigenlijk best sneu dat ze op zulk bekrompen wijze door het leven gaan en helemaal niets doen aan persoonlijke groei.
Jij bent daarentegen enorm gegroeid qua persoonlijkheid vanaf je jeugd en dat is iets waar je verdomd trots op moet zijn hoor......

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 18:31

milo schreef:
het duurt ook heel lang om vertrouwen op te bouwen.

het is gewoon zo, en dat is echt zo want ik heb het geleerd op school, dat negatieve opmerkingen veel langer en zwaarder blijven hangen als positieve.
dat is heel stinkmodder, maar maken 9 mensen een mooie opmerking en 1 iemand een lelijke, krijg je toch een rotgevoel vanwege die ene negatieve.

daarom krijgen leerlingen in mijn klas ook echt straf als ze lelijke dingen tegen anderen zeggen. het komt namelijk zo vaak voor dat kinderen klasgenootjes uitlachen als ze een beurt krijgen. ( hij is dom, hij kan het niet, of gewoon giechelen.)
ik wil het niet hebben en ben er heel streng in. al heeft de betreffende leerling het nieteens gehoord.

Juist, zo zou iedereen het moeten aanpakken...dat op de lagere school al wordt aangeleerd dat pesten fout is en een ander pijn doet. Ik ben blij dat jij het goed bestraft...daar hebben ze later alleen maar profijt van...bedankt dat je helpt!! Ja

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:32

Ik snap dit dus niet.. Het gaat toch om het innerlijk?! Je kunt geen oordelen trekken over des te knapper des te aardiger, leuker, liever enz. Ik vind het echt onzin om te zeggen van oh kijk die is lelijk! En dus ook stom, en leuk om te pesten Boos!

Ik heb ook in je profiel gekeken, en idd je bent niet lelijk!

Mensen die jou pesten die hebben hetzelf ergens moeilijk mee.. Denk gewoon: Lalala I can't hear you lalala Lachen
Succes!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:32

Shalimar schreef:

Misschien moet je gewoon maar niks zeggen Lachen Aan zulke mensen wil je je energie toch niet verspillen? Daarbij heb jíj geen probleem, maar zulke mensen hebben imo een erg groot probleem. Erg sneu dat ze zelf geen leven hebben en daardoor maar dat van anderen zuur gaan zitten maken. Lijkt me ook dood vermoeiend om elke keer maar dingen bij anderen te zoeken om op te gaan zeiken. Maar laat ze lekker... als dat hun hele leven is, weet ik zeker dat dat van jou veel mooier is!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:39

Ik heb je profiel eens bekeken of je nou ECHT lelijk bent... nou dat vind ik dus niet hoor! Ik ben lelijker... ik ken je verhaal precies en weet wat je voelt, gewoon grote bek terug geven! Ik heb er nu bijna geen last meer van gelukkig en ben ook veel meer zelfverzekerder, heb 1,5 jaar op kickboksen gezeten en dat heeft mij goed gedaan en een aantal mensen om mij heen kwaad gedaan haha Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:49

Ik ben ook heel gepest. Ja omdat ik bijv paard reed en dus homo was ( Verward ) en ik een wat alternatieve kledingstijl heb.
Nu heb ik er niet echt last van, zit nu met een groepje van 4 mensen die ook wat altenatief zijn en ook aardig.

BTW: meestal negeer ik die mensen gewoon. Lachen
En jij bent toch niet lelijk? Dat is me iig nooit opgevallen, en ik heb je toch wel vaak gezien.

gr [***]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-11-06 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:49

Ook hier een profielspieker en ik vind je een ontzettend leuke meid, met jou zit het echt wel goed hoor! Ja En bovendien, waarom zou je standaard willen zijn, van die 13-in-een-dozijn-meisjes zijn echt niet leuker hoor, die kun je zo inruilen voor een ander zonder dat iemand het doorheeft Knipoog Sorry, wil niemand kwetsen, maar even om te benadrukken dat je echt niet standaard hoeft te zijn om leuk te zijn Lachen

Ik ben ook jarenlang gepest, en dat kwam voornamelijk door mijn uitstraling ben ik achter. Ja, ik was vroeger geen knap kind om te zien, was best wel een binnenvetter en werd (word) snel rood, dat helpt natuurlijk ook niet. En ik schijn een arrogante uitstraling te krijgen als ik onzeker ben, daar vielen ook veel mensen over. En het is pas echt goed overgegaan toen ik de Pabo ging doen en eindelijk wél mezelf kon zijn. Want van mezelf ben ik best wel een flapuit, spontaan, altijd in voor leuke dingen en meestal met de bek in beide handen om het zo maar even te zeggen. Een combinatie van een opleiding met mensen die me respecteren zoals ik ben, een hele groep fijne vrienden en het besef dat ik er echt wel mag wezen, heeft ervoor gezorgt dat ik nu een stuk beter in mijn vel zit. En dat straal ik ook uit, en daar reageren mensen weer op...

En ja, als ik nog eens van die meiden van vroeger tegenkom, sla ik ook dicht. Gevatte opmerkingen zijn wel aan mij besteed als ik een leuk contact heb met diegene, maar zo niet, dan reageer ik er niet eens op. Hooguit een vuile blik die kant op en dat werkt vaakt veel beter Ja Of zo'n blik als deze smilie heeft Nors opkijken ben ik inmiddels erg goed in en kan uitdrukken dat je ze gewoon te triest voor woorden vind en dus niet eens wil reageren Lachen Blijkt dat een van die meiden die mij zo gepest heeft, nu een jaar hoger op mijn school zit, maar 1x vuil kijken en ze zegt nooit meer wat Vork Dat soort mensen zijn te laag om mee om te gaan of uberhaupt om je wat van aan te trekken. Het zegt meer over hen dan over jou dat een wildvreemde tegen jou zegt dat je lelijk bent. Zijn blijkbaar zo onzeker over zichzelf dat ze anderen naar beneden moeten halen om zelf het idee te krijgen dat zij beter zijn. Nou sorry hoor, voor dat soort mensen heb ik geen respect, dat zullen ze niet krijgen ook...

Lekker verder gaan zoals jij bent, dat hebben mensen maar te accepteren en zo niet, dan zijn ze het niet waard om een plekje in jouw leven te hebben! Doei, doei
Laatst bijgewerkt door Tamara op 29-11-06 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:50

Soms hoeft een opmerking niet eens, "Oh ja joh?" Is soms al voldoende, en als ze erop doorgaan gewoon "Oh.." Zeggen, alsof ze het meest intressante van de wereld zeggen (not, maar goed) en als ze er NOG op doorgaan. "Weet je, zo intressant vind ik dit onderwerp niet." Dan kun je of weglopen, maar als je een zotte bui heb kun je ook zeggen; "Laten wij het nu eens over jou hebben." Haha!

Er werd vandaag mandarijn naar m'n hoofd geslingerd, ik wou er wat van zeggen, maar een vriend was me voor:
"Zeg, zo krijg je nooit je dagelijke hoeveelheid fruit binnen he!"
Geniale opmerking, was er heel bij mee. Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:52

meld zich! kan alleen zeggen op unief gaat er een nieuwe werekd open. Voor mij was dit toch

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:58

je bent helemaal niet lelijk en zelfs de knapste meiden worden gepest (door jalouzie) als ze niet zelfverzekerd overkomen.probeer eens zo'n assertieviteits training.als je zelfverzekerd overkomt word je niet gepest.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:59

Shalimar schreef:
Allemaal bedankt voor de fijne reacties...

Doordat ik zo onzeker ben ga ik ook niet uit. Naar de bios ga ik nog wel (licht gaat daar toch uit Tong uitsteken ) en met een paar meiden op een terrasje zitten ook. Maar naar de kroeg of discotheek ga ik al helemaal niet! Ik ben vorig jaar wel 3 maanden in mijn uppie naar Amerika geweest en dat vond ik al een hele happening. Ik heb daar een geweldige tijd gehad en dus ook totaal geen spijt maar ik heb de jongens daar wel gemeden. Dat ik met jullie (die weten wel wie ze zijn Lachen ) naar Schotland ga is voor mij ook wel een grote stap. En toch heb ik jullie al ontmoet. Ik was wel onzeker en nerveus maar het ging heel goed. Maar jullie zijn meiden en daar kan ik wel mee...heb veel vriendinnen...maar mannen...dat zal altijd wel moeilijk blijven...

Ik ook 3 maanden in amerika geweest!!! Waar was jij en wat heb je daar gedaan/uitgespookt Knipoog

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:59

Ik ben tot de vierde ook altijd gepest, niet erg, maar wel zo dat het erg genoeg was.
Toen ik naar het MBO ging heb ik besloten dat het genoeg was, ik liet het toen gewoon niet meer toe, en misschien dat het een houding was, maar ik werd iig niet meer gepest.

Pesten is gewoon gemeen, 'ze' weten gewoon wie ze moeten hebben, degene die er al niet tegen kan, iemand die niet goed weerbaar is en niet makkelijk voor zichzelf opkomt.
Kortom een makkelijk slachttoffer.

Probeer er echt boven te staan, de pesters kunnen gewoon niet beter, en zijn ook niet beter ;0.
Heel veel sterkte, trek je er niks van aan en ga gewoon om met mensen die WEL leuk zijn...

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:06

ik ben in de 2e heel erg gepest waardoor ik veel spijbelde en bijna het jaar niet over kome. in de 3e was het anders gworden kwam toen der tijd beste vriendin op school en die had nogal groote mond zo doende ik nog altijd beetje verlegen door het gepest zijn en angstig als ik rusie ahd met iemand. in de 4 kreeg ik mijn 1e ex vriendje die mij veel zelf vertrouwen helaas ging na de vakantie dit jaar uit. nu sta ik stevig in mijn schoenen en laat ik niet meer bang maken voor anderen. heel veel sterkte en sowals andere zeggen je bent een mooi meisje dus geen zorgen maken.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:30

Ik ben het met de rest eens dat je idd niet lelijk bent..
Je moet ook bedenken dat ze je niet alleen pesten vanwege je uiterlijk, maar ook omdat je waarschijnlijk al een beetje onzeker/gevoelig oid was. Ze weten gewoon precies wie ze moeten hebben Ach gut

Probeer je idd niets aan te trekken van mensen die rare opmerkingen maken als dat meisje, mensen die zulke opmerkingen maken zijn de moeite niet eens waard..

En je moet je ook bedenken dat als mensen naar je kijken het niet altijd negatief bedoeld is.. Ik ben bijvoorbeeld ook heel erg onzeker en laatst liep ik met een vriend van me naar de tram, en een jongen zat me de hele tijd aan te kijken. Dus ik zat alweer te denken: "Hij vind me vast lelijk..misschien zit mijn haar wel raar" enzo. Toen zei die vriend van me: "Oehh je hebt toch sjans" Haha! Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt Knipoog

Je moet gewoon proberen positiever te gaan denken, als je bv in de spiegel kijkt denk dan aan de dingen die je wel mooi vind aan jezelf in plaats van aan dingen die je niet mooi vind. En als iemand naar je kijkt, denk dan gewoon dat ze je leuk vinden, of je kleding van mij part, maar niet meteen dat ze je wel lelijk zullen vinden.
Het klinkt misschien stom maar het heeft mij echt geholpen Ja