2 lijken opgegraven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 19:12

Prima, ik vind dat je groot gelijk hebt hoor. Ik ken dat verhaal al van 5 jaar terug, en ik heb dit natuurlijk altijd onthouden. De ouders van marion stonden niet achter de relatie met deze jongen, kennelijk hadden ze hem goed door. Terecht, blijkt later. Maar nee, die doos, 18 jaar, denkt alles te weten, wordt ook nog zwanger van hem. Krijgt een prachtig kindje. ik geloof dat ze ook door hem mishandeld werd toen ze nog leefde. Ze had 2 goede ouders die achter haar stonden, waarom is ze niet bij hen gebleven? Dit had niet hoeven te gebeuren. En die Okan was een smerige etter die om niemand iets gaf. Zijn broer bleek veel meer mens te zijn en kon haar ouders niet langer meer in het ongewisse laten. Ik vind het zo erg voor die arme ouders, ik zag straks die moeder huilen op tv, toch nog die blinde hoop gehad dat ze nog leefden..... Echt vreselijk. hoe moeten die mensen toch hiermee verder?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 19:22

Ik vind sommige mensen heel hard oordelen hierover. Misschien was Marion op een gegeven moment ook wel bang voor Okan. In het
begin van de relatie zal hij niet zo agressief geweest zijn.
En ik denk ook dat we de Turkse cultuur niet moeten onderschatten.

Misschien inderdaad een tip voor sommigen: lees het boek
van Marion en Romy en oordeel pas daarna.

Ik hoop dat haar ouders nu rust kunnen vinden....

Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 19:55

Wat een afschuwelijk nieuws, maar het is wel een opluchting dat ze nou eindelijk weten wat er is voor de ouders die al 5 jaar aan het zoeken waren.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:51

Het is idd afschuwelijk,ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen...

layla d

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 21:28

Nou zeg ik ben er ook echt van geschrokken. In eerste instantie dacht ik nog dat ze levend waren gevonden...Helaas.TE erg voor woordn gewoon

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:02

Ik ben er ook erg van geschrokken, maar het is wel goed dat ze nu terecht zijn. Vind het heel erg voor de nabestaanden.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:05

het is uiteraard schrikken voor die ouders, maar misschien dat ze nu eindelijk rust hebben, weten "waar ze is" en ze een plekje kunnen geven.
Na 5 jaar verdwenen zijn, zullen ze de moed haast wel hebben opgegeven, maar er blijft altijd een sprankeltje hoop.. en die is nu weg

Ik vind het in en in triest voor die ouders, die hun dochter hebben "zien verdwijnen" Ze wisten dat die jongen fout was, maar Marion wou ze niet geloven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:42

Marion heeft tot vlak voor haar dood in een Blijf van mijn Lijfhuis gezeten om Okan te ontvluchten.
Helaas heeft ze zelf weer contact met hem opgenomen en heeft ze een afspraak met hem gemaakt, hiervan is ze nooit meer terug gekeerd.
Ze wist toen dus wel wat voor persoon hij was maar was blijkbaar niet sterk genoeg om hem te weerstaan.
Het is wel heel makkelijk om te zeggen eigen schuld, dikke bult maar helaas liggen dat soort zaken wat gecompliseerder.

Bij ons op het buro is net een onderzoek naar loverboys afgesloten en als je ziet hoe makkelijk jonge meisje daar intrappen schrik je gewoon.
Zo heb een aardig vriendje en zo zit je na een pak slaag in de prostitutie...
Oordeel niet te makkelijk, je weet nooit wat je zelf nog eens overkomt.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 01:40

Sando schreef:
Voel jij je wel lekker Prima ? Er komen niet zo`n geweldige antwoorden uit vandaag !!!!!

Geen aandacht aan schenken. Prima heeft ze niet allemaal op een rijtje, en heeft een hart van steen. Ik heb me ook enorm boos kunnen maken om zijn niets toevoegende, nutteloze, belachelijke berichtjes, maar kan er nu makkelijk over heen lezen.

Maargoed, je vraagt je af of het aantal geestelijk gestoorden op deze wereld met de minuut groeit...heel erg sneu deze zaak.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 02:04

Desiree schreef:
Prima, ik vind dat je groot gelijk hebt hoor. Ik ken dat verhaal al van 5 jaar terug, en ik heb dit natuurlijk altijd onthouden. De ouders van marion stonden niet achter de relatie met deze jongen, kennelijk hadden ze hem goed door. Terecht, blijkt later. Maar nee, die doos, 18 jaar, denkt alles te weten, wordt ook nog zwanger van hem. Krijgt een prachtig kindje. ik geloof dat ze ook door hem mishandeld werd toen ze nog leefde. Ze had 2 goede ouders die achter haar stonden, waarom is ze niet bij hen gebleven? Dit had niet hoeven te gebeuren. En die Okan was een smerige etter die om niemand iets gaf. Zijn broer bleek veel meer mens te zijn en kon haar ouders niet langer meer in het ongewisse laten. Ik vind het zo erg voor die arme ouders, ik zag straks die moeder huilen op tv, toch nog die blinde hoop gehad dat ze nog leefden..... Echt vreselijk. hoe moeten die mensen toch hiermee verder?

Tja blijft moeilijk en heel zielig, maar er kan eindelijk een punt worden gezet achter dit hoofdstuk, na vijf jaar!! Kan het me nog als de dag van gister herinneren dat Peter de Vries naar turkije ging naar het graf van die Okan O, ook in zoektocht van Romy en haar baby.
Laatst bijgewerkt door Prima op 03-08-02 16:37, in het totaal 2 keer bewerkt

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 02:13

Daar word je dus echt niet goed van als je zoiets leest! Boos! Dat er zulke gekken nog loslopen op de wereld he!
Hier hebben ze inmiddels een paar weken geleden het restelijke overschot gevonden van een meisje van 5 jaar oud. Ze was meegnomen door een man die haar hulp vroeg in het zoeken van zijn hond. Toen ik het op CNN zag ben ik ook gelijk gaan huilen. Je vraag je toch af wat zo'n kindje meemaakt! Ik vraag me altijd af wat alle mensen in die situatie meemaken. Gewoon niet te geloven! De doodstraf ermee!!!! Boos!

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 07:31

marokko ging naar het graf van die Okan O,

Mag het ook turkye zijn?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 08:51

Tja als je al niet eens weet dat het een Turkse jongen was schei
dan aub uit met oordelen.
Het is al erg genoeg dat dit gebeurd is.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 09:03

gelukkig voor de ouders zijn ze uit de onzekerheid gehaald.
vreselijk lijkt me dat enne prima je zegt niet de dingen zoals ze zijn maar zoals jij ze vind dat is een heel verschil...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 09:30

Ben ook voor de ouders blij dat ze nu eindelijk weten waar ze aan toe zijn, na al die jaren vol zoektochten en steeds weer die tv programma's erover. Het zal altijd moeilijk blijven voor hen en nabestaanden, maar ja, het is nu eenmaal gebeurd.
Vind ook wel dat je er niet teveel over kunt zeggen als je niet weet wat er gebeurd is en de mensen die het betreft niet persoonlijk hebt gekend.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 16:35

OKe dan was het turkije, was ik vergeten

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:18

Okee, ik heb nu al de reacties gelezen en wat een opmerkingen zeg!
Het is dus meestal zo dat in een relatie waar mishandeling voorkomt de mishandelde persoon terug keert naar de persoon die haar mishandeld. Er schijnt een sterke band te ontstaan tijdens de relatie. Buiten dat zoals ik leesde liet die Okan haar waarschijnlijk ook niet met rust.
Relaties beginnen meestal heel goed waardoor men elkaar ziet als perfect. Het is pas later dat men erachter komt dat de relatie niet zo goed is. Dan is het meestal telaat en in meerdere relatie de man kan de vrouw niet met rust laten en visa versa! Marion en haar kindje hadden recht op het leven. Het maakt niet uit wat ze in het verleden heeft gedaan. Jammer dat ze haar boek hier niet hebben want ik zou het zeer zeker hebben gelezen. Ik vind het ook wel een beetje hard dat sommigen onder jullie niet echt respect hebben voor de persoon in kwestie, laat staan voor haar kindje en ouders.
Dus die Okan is dood? Hoe is hij gestorven?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:20

Okan leed aan een ongeneeslijke vorm van kanker

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:39

aan zijn lever...(zou wel van de drugs zijn ofzo?)

Cantaor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 18:33

Prima van drugs en achol kan je veel krijgen maar geen kanker.
verdiep je eerst eens in dingen voor je een uitspraak doet.
Debbiedee

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 19:11

Prima schreef:
Tja blijft moeilijk en heel zielig, maar er kan eindelijk een punt worden gezet achter dit hoofdstuk, na vijf jaar!! Kan het me nog als de dag van gister herinneren dat Peter de Vries naar turkije ging naar het graf van die Okan O, ook in zoektocht van
Romy en haar baby
.

eh Prima, het was de zoektocht naar Marion en baby Romy.

Maar goed, ik vind dat je erg hard oordeelt. Maak jij nooit fouten? Ze liet zich verleiden door een charmeur die haar in eerste instantie als een prinses behandelde en die uiteindelijk een crimineel bleek te zijn. Kan iedereen overkomen.

Btw; Wie zegt dat hij aan de drugs was. Het was een zware crimineel, dat betekent niet direct dat hij ook aan de drugs is geweest. Daarbij kan je idd geen kanker krijgen van drugs.

Ik wil graag geloven dat iets 'hogers' ervoor gezorgd heeft dat die kl**tzak een langzame dood is gestorven in de bak. What goes around....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 19:13

Er lopen veel marions rond. Meisjes van 17 (want zo oud was marion toen ze zwanger raakte) die met de verkeerde jongen meegaan en zo totaal verkeerd terecht komen. En ouders worden door hun eigen kinderen totaal aan de zijlijn geplaatst; Kinderen zijn eigenwijs en willen gewoon niet luisteren. met Marion van Buren is het slecht afgelopen, ze heeft het met de dood moeten bekopen, en helaas Romy ook terwijl die al helemaal nergens om gevraagd heeft. Tsja, het is ongelofelijk dat mensen als okan bestaan, dat ze zoiets kunnen doen. Een klein kind afmaken, je eigen kind nog wel. Andere meisjes geraken inderdaad in de prostitutie, drugs etc. In dat opzicht moet ik de turken en marokanen gelijk geven in hun opvoeding naar dochters toe; zoiets zal hen niet snel overkomen. Jammer alleen dat ze het overdrijven.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 22:06

Gister op tv ook haar ouders. Die mensen willen het nog steeds niet geloven. Je zag mams gewoon denken: ja een plaatsje geven... me r**t. Bij wijze van dan. Kan me ook voorstellen dat deze keiharde confrontatie haar alleen maar woedender en verdrietiger maakt. Ze zei ook dat ze al die tijd nog hoop had gehad, hoe weinig het ook was, en die is nu de grond in geboord.
Hoe dan ook blijf ik het echt een vreselijke gebeurtenis vinden. Marion was net zo oud als ik nu (en net zo oud als mijn zus toen), it could happen to anyone. Ik hoop maar dat er voor haar ouders een beetje rust komt en dat mensen hiervan willen leren, want dit moet echt vreselijk zijn.

anne21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 13:51

Ik vind het jammer dat veel mensen hier hun woordje al klaar hebben over Marion en alle gebeurtenissen er omheen, ik vind het eigenlijk onnodig om haar hier te verdedigen maar alstjeblieft jullie hebben de situatie niet mee gemaakt, zijn er niet bij geweest , oordeel daarom ook niet!!

Marion dacht goed te doen door te hopen dat Okan nog een vader voor hun kind kon zijn, de relatie tussen hun was allang afgelopen, maar je kind zijn eigen vader ontnemen is een moelijke beslissing al was het achteraf gezien misschien beter geweest.
De mensen die heel dicht bij marion stonden hadden ook niet verwacht dat hij zo gek zou zijn.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 04:50

Citaat:
En die Okan was een smerige etter die om niemand iets gaf. Zijn broer bleek veel meer mens te zijn en kon haar ouders niet langer meer in het ongewisse laten.

Uhm, die broer is ook een mooie hoor, denk niet dat het wat te maken heeft met zich schuldig voelen of de ouders van Marion, maar met geld.
Er was geld beschikbaar gesteld voor diegene die iets kon vertellen over de verblijfplaats van Marion en Romy, dit was 25.000 gulden.
Dit was vorige week of de week of iets in die richting, ervoor opgehoogd van 25.000 gulden naar 25.000 euro.
Vele kans dat hij het nu heeft verteld omdat het geld was opgehoogd (gulden werd veranderd in euro), hij had het ook eerder kunnen vertellen.
Want als hij het nu wist, wist hij het ook al veel eerder.
Al heeft die Okan het hem op zn sterfbed verteld, hij is al een tijdje dood, dus hij heeft het al een tijdje moeten weten.
Vindt het erg toevallig dat hij het nu ineens verteld heeft, nu het geld opgehoogd is van gulden naar euro, hij heeft het volgens mij dus ook alleen maar verteld om het geld.
Of hij moet zo manmoedig zijn om dat geld niet op te eisen, dan herzie ik mijn reactie.

Maar tot nu toe, heb ik voor die broer ook geen goed woord over.
Hij heeft een hoop duidelijkheid in het leven van de ouders van Marion gebracht, maar of hij het daarvoor gedaan heeft of om het geld?
Het laatste is toch, denk ik, echt wel het geval.