Testament

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Testament

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 00:30

Als je geen echt testament nodig hebt omdat je bijv. nog thuis woont maar toch zaken op papier wilt hebben kun je een scenarium invullen.
Dit is een soort wensenlijst waarin je aan kunt geven hoe jij dingen na je dood geregeld wilt hebben.
Online kun je er hier een vinden: www.scenarium.nl

chocky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 02:37

Ik heb wel een testament. Dit heb ik gedaan omdat anders mijn spullen etc naar de familie van mijn vader kunnen gaan (ingewikkeld verhaal), maar daar heb ik geen contact meer mee en dat wil ik dus niet. Heb al een testament vanaf mijn 18e.

Ik heb erin vast laten leggen wie wat erft na mijn dood en heb hierbij ook eventuele toekomstige kinderen hierin vast laten leggen. Uiteraard maken mijn vriend en moeder hier ook deel van uit. Dit was dus voor mij het belangrijkste.

Daarnaast heb ik aangegeven dat ik na mijn dood begraven wil worden, en niet gecremeerd. Mijn begrafenis mogen ze verder zelf invullen, daar wil ik nu nog niet mee bezig zijn.

Over een paar jaar (ben nu 22) ga ik hem weer eens nakijken en zo nodig laten veranderen (maar dat is niet goedkoop).

Edit: mijn testament ligt gewoon in een bureaula...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 03:25

Ook ik ga binnenkort een testament op laten stellen. Dit heeft grotendeels ook te maken met mijn familie situatie. Ik heb, net zoals meerdere in dit topic, geen contact meer met mijn vader. En ik weet dat hij de nare eigenschap heeft, om op de proppen te komen zodra er iets te halen valt. Gezien het feit ik 2 dure sportpaarden heb staan wil ik dat absoluut voorkomen. Mijn oudste paard zal bij mijn bijrijdster blijven (die hebben zo'n goede klik) en mijn jongste zal in geval van mijn overlijden moeten worden verkocht. Wat betreft mijn bezittingen maakt het mij niet zoveel uit. Dat is voor mijn broers en moeder. Wat geld betreft gaat dat allemaal op een spaarrekening voor mijn petekind.

Wat betreft mijn begrafenis wil ik dat ook allemaal van tevoren regelen. Ik denk hier al heel lang over na. Ik heb onlangs een familielid gehad die, weliswaar door eigen toedoen, is overleden en niets, maar dan ook niets geregeld had. Ik zou mijn dierbaren daar toch niet mee willen laten zitten. Ik wil alles gewoon goed geregeld hebben... Ze hebben het dan al zwaar genoeg, lijkt mij...

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:48

Wij hebben een testament op laten stellen toen ik in verwachting was van onze oudste. In dit testament hebben we onder meer vastgelegd wie als voogd voor onze kinderen optreedt. Inmiddels zijn de meiden 17 en 12, dus mondig genoeg en zij zouden voor dezelfde voogd kiezen, grappig genoeg.