Ook ik ga binnenkort een testament op laten stellen. Dit heeft grotendeels ook te maken met mijn familie situatie. Ik heb, net zoals meerdere in dit topic, geen contact meer met mijn vader. En ik weet dat hij de nare eigenschap heeft, om op de proppen te komen zodra er iets te halen valt. Gezien het feit ik 2 dure sportpaarden heb staan wil ik dat absoluut voorkomen. Mijn oudste paard zal bij mijn bijrijdster blijven (die hebben zo'n goede klik) en mijn jongste zal in geval van mijn overlijden moeten worden verkocht. Wat betreft mijn bezittingen maakt het mij niet zoveel uit. Dat is voor mijn broers en moeder. Wat geld betreft gaat dat allemaal op een spaarrekening voor mijn petekind.
Wat betreft mijn begrafenis wil ik dat ook allemaal van tevoren regelen. Ik denk hier al heel lang over na. Ik heb onlangs een familielid gehad die, weliswaar door eigen toedoen, is overleden en niets, maar dan ook niets geregeld had. Ik zou mijn dierbaren daar toch niet mee willen laten zitten. Ik wil alles gewoon goed geregeld hebben... Ze hebben het dan al zwaar genoeg, lijkt mij...