Mijn schimmelpaard laten huren voor sinterklaas,vergoeding?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Re: Mijn schimmelpaard laten huren voor sinterklaas,vergoedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 19:35

tamary schreef:
50 euro?

Ik zou trouwens wel altijd een vergoeding vragen.Die kan je gedeeltelijk laten afhangen van afstand tijd, etc. Als je alles gratis blijft doen zullen er mensen misbruik van je gaan maken. En zoals al gezegd : het moet wel leuk blijven.

vind je dat teveel of te weinig??

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:20

jentel schreef:
tamary schreef:
50 euro?

Ik zou trouwens wel altijd een vergoeding vragen.Die kan je gedeeltelijk laten afhangen van afstand tijd, etc. Als je alles gratis blijft doen zullen er mensen misbruik van je gaan maken. En zoals al gezegd : het moet wel leuk blijven.

vind je dat teveel of te weinig??

Hangt ervan af hoelang je bezig bent en hoe ver weg, maar ik denk wel dat het ongeveer het minimum is. Je bent toch al gauw een halve dag bezig. (wat is jouw uurloon?) plus bijkomende kosten.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:58

50 euro voor een brave schimmel mét een pony en pietje als begeleiding lijkt me echt niet te veel hoor.
Zoals eerder al gezegd, jij blijft wel aansprakelijk op het moment dat er wat gebeurt, tenzij je misschien op papier vastlegt dat de betreffende vereniging/school/whatever het risico draagt voor alle door het paard en begeleidende pony te veroorzaken schade.

Mijn vriend is ook elk jaar piet in ons dorp en nou vroegen ze laatst al of ze mijn paard (Gelderse koffievos Nagelbijten / Gniffelen ) niet konden gebruiken voor de intocht. Nou is Sint gelukkig niet zo gecharmeerd van paarden in het algemeen, maar daarbij had mijn vriend gelukkig al gemeld dat ie er vanuit ging dat alle kindjes heel moesten blijven. Clown

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 08:57

gisteren nog even met mijn man over gehad, nou die is helemal niet zo blij dat ik met beide paardjes de optocht loop!
Hij ziet alleen maar gevaren, hij zegt stel je voor dat ze ergens van schrikken met alle gevolgen van dien... daar is geen vegoeding genoeg voor.
hij heeft ook wel gelijk natuurlijk, het blijven dieren!

yoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:50

Zijn Mandy en jij helemaal alleen met de paarden of gaat er nog iemand met je mee? Tja, mocht er toch wat mis gaan en jij staat daar alleen met je twee paarden kom je toch handen te kort lijkt me zo. Ik denk dat ik het met Rob eens moet zijn het zijn inderdaad hele lieverds, maar je weet nooit. Je hebt wel je liefste bezit (Mandy) op de pony zitten in een hele drukke omgeving. Hoe vaak zie je het wel niet dat er iets gebeurd bijv. sinterklaas gestrekt op de grond omdat het paard helemaal zenuwachtig word van de mensen en hectiek eromheen (en ik heb het al eens zien gebeuren). Nou zijn ze wel wat gewend met wedstrijden ed alleen ben ik van mening dat je nu wel een hele andere omgeving hebt. Geen rijbak of een vrije ruimte? waar je je terug kunt trekken mocht er wat gebeuren. Je moet je dan op dat moment zien te redden tussen al die mensen?? Ik weet het niet hoor denk er goed over na! het zijn en blijven dieren die net als wij het ook wel eens helemaal op de zenuwen kunnen krijgen.Goed dit heeft helemaal niks meer te maken met vergoedingen vragen, maar vindt wel dat je ook dit in overweging moet nemen. Succes met de juiste keuze maken!

Groetjes,
de mama van Yo-Ann Knipoog

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 19:34

yoann schreef:
Zijn Mandy en jij helemaal alleen met de paarden of gaat er nog iemand met je mee? Tja, mocht er toch wat mis gaan en jij staat daar alleen met je twee paarden kom je toch handen te kort lijkt me zo. Ik denk dat ik het met Rob eens moet zijn het zijn inderdaad hele lieverds, maar je weet nooit. Je hebt wel je liefste bezit (Mandy) op de pony zitten in een hele drukke omgeving. Hoe vaak zie je het wel niet dat er iets gebeurd bijv. sinterklaas gestrekt op de grond omdat het paard helemaal zenuwachtig word van de mensen en hectiek eromheen (en ik heb het al eens zien gebeuren). Nou zijn ze wel wat gewend met wedstrijden ed alleen ben ik van mening dat je nu wel een hele andere omgeving hebt. Geen rijbak of een vrije ruimte? waar je je terug kunt trekken mocht er wat gebeuren. Je moet je dan op dat moment zien te redden tussen al die mensen?? Ik weet het niet hoor denk er goed over na! het zijn en blijven dieren die net als wij het ook wel eens helemaal op de zenuwen kunnen krijgen.Goed dit heeft helemaal niks meer te maken met vergoedingen vragen, maar vindt wel dat je ook dit in overweging moet nemen. Succes met de juiste keuze maken!

Groetjes,
de mama van Yo-Ann Knipoog

hey!!!hoi hoi...
Ze hebben al vaker meegelopen, dat is het probleem niet, alleen ging het erom wat je moet vragen voor zoiets..
Ik maak me om mandy en romy al helemaal geen zorgen, die is enorm braaf met dit soort dingen.. ik neem de pony ook mee omdat jentel daar lekker rustig van word!
Ik neem absoluut geen risico's..
maar even offtopic, leuk dat je op bokt bent!! Knipoog Haha!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:05

Monday schreef:
Zoals eerder al gezegd, jij blijft wel aansprakelijk op het moment dat er wat gebeurt, tenzij je misschien op papier vastlegt dat de betreffende vereniging/school/whatever het risico draagt voor alle door het paard en begeleidende pony te veroorzaken schade.

volgens mij maakt het helemaal geen verschil of je iets op papier vastlegt. je blijft verantwoordelijk.

t is net als de bordjes die altijd in de manege hangen 'paardrijden op eigen risico', die zijn ook niet rechtsgeldig.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:17

klopt loulou Knipoog

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:34

In dat geval heb je denk ik echt een probleem als er wat gebeurt. Ik kan me zo voorstellen dat de aansprakelijkheidsverzekering niet uitbetaald, omdat er op dat moment sprake is van "verhuur" of een levering van dienst (geen vriendendienst) tegen betaling.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:51

Dat zal per verzekering verschillend zijn, gezien het feit dat de voorwaarden wel grotendeels maar toch niet allemaal helemaal gelijk zijn.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:55

Ons paard is ook elk jaar paard van Sinterklaas. We moeten hem helemaal wassen, mam heeft speicaal dekje gemaakt enzo en het is nogal uit de buurt.
Wij krijgen er 100 euro voor. Wij hebben zelf gevraagd om een vergoeding omdat er gewoon heel veel tijd in zit en zij zijn zelf gekomen met dit bedrag. Wij zijn daar heel tevreden mee...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:00

ik heb ook een schimmel en zit er ook al een tijdje aan te denken om hem aan te bieden. dus lkeuk zo'n topic.

heb wel eens gelezen dat iemand het had aangeboden voor € 250,- dus dan is 50 heel weinig. maar zoals iedereen al zegt hangt er vanaf wie je vraagdt. bij ons regelt de gemeente dat geloof ik. nou die heeft genoeg centen. het grote voordeel bij ons (in dokkum, friesland) is dat er een sinterklaas is die wel kan paardijden heb ik me laten vertellen (een ander paard ging vorige keer in de staking,sint tegen piet, laat maar even los, heeft hij hem even aangepakt en het was klaar.)

meestal moet de eigenaar van het paard als zwartepiet het paard vasthouden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:02

Moet ik ook zeggen dat we ook wel eens een inrichting voor verstandelijk gehandicapten bezocht hebben met het paard van Sinterklaas en daar hebben we enkel 50 euro als noodzakelijke onkosten vergoeding gevraagd, maar ook echt niet meer...

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:51

LDRD schreef:
Houd je er wel rekening mee dat als jouw paard ergens van schrikt, de Sint eraf gooit en wat moeders met kinderen omver loopt dat jij aansprakelijk bent voor de schade?
Alleen al daarom zou ik het reeel vinden dat er een vergoeding tegenover staat.

helemaal mee eens, helaas wordt dit vaak vergeten. Je loopt een groot risico door je paard (en evntueel jezelf) in te laten huren voor dit soort evenementen. Controleer je verzekering en die van de organisatie voordat je een beslissing neemt!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:46

Ik vind een vergoeding heel reeel: je paard moet wsch gewassen, het kost veel tijd, de benzine moet betaald, enz enz enz.
Waarschijnlijk wordt de verhuurder van de kostuums ook goed betaald.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 00:09

astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 01:44

ik doe het al enkele jaren en de vergoeding varieert tussen de 150 en 250 euro.
let wel op dat je je paard apart moet verzekeren op deze dag.
dit ivm de risico's die je kunt lopen maar ook je paard kan iets oplopen.
bedenk goed of je paard tegen al die herrie bestand is.
train regelmatig met je paard en ga er niet van uit dat doe ik even.

ik train gemiddeld twee keer in de maand op bepaalde" enge dingen"
harde muziek/ paraplu's/ vuurwerk/ ineens overstekend kinderen of ouders.

dit alles is wel van belang als je je paard verhuurd en dan is het bedrag niet zo hoog.
de mensen willen dit graag betalen als ze zekerheid hebben dat het paard geschikt is ook met een onervaren ruiter.

oefen zeker een paar keer met de fanfarewaar je achter moet lopen zodat deze mensen ook weten wat voor paard ze achter zich hebben lopen.

als je de tijd van dit alles optel dan is het bedrag niet zoveel.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:38

Inderdaad Astrid, je moet denk ik ook wel trainen ja, want je weet maar nooit dat er zo;n gek tussen staat die ff vuurwerk of iets gooit.

En ook ik zal zeker een vergoeding vragen, en goed informeren met de verzekering. Als jij je dus zelf moet verzekeren met je paard voor die dag, dan is het vrij logisch dat je weer een hogere vergoeding vraagt.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:42

#Ymke# schreef:
Ik ben ook gevraagd, met mijn arabiertje. Alles werd geregeld, tussentijdse opvang voor m'n paard (heerlijk naar de hei geweest, terwijl sint zat te zweten in school), en vervoer etc werd geregeld. Kreeg daarnaast 100,- euro onkostenvergoeding in de vorm van irisbonnen, dit was voor een basisschool. Ik had het niet voor niets gedaan, maar 100,- vond ik nog best veel (omdat alles eromheen geregeld was).

Dan heb je echt veel gehad, bij ons op school is daar namelijk niet zoveel budget voor.
De sint en pieten en andere mensen die helpen bij de aankomst van de Sint op school, krijgen altijd wel een bedankje maar toch echt geen 100 euro de man.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:44

Ik heb trouwens meteen even je topic verplaatst naar PF Knipoog

Color_blind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:40

Heey, jij woont toch in Wierden?
Misschien zie ik je dan wel ergens in de buurt.. Knipoog
Ik zou idd ook een vergoeding van ongeveer 50 euro vragen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:14

astrid schreef:
*knip*
ik train gemiddeld twee keer in de maand op bepaalde" enge dingen"
harde muziek/ paraplu's/ vuurwerk/ ineens overstekend kinderen of ouders.
*knip*.

En, is dat in de training weleens mislukt?
Afbeelding Extreme duivel Nagelbijten / Gniffelen