Mijn moeder is weer terecht!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 20:16

Jeemienee, heel moelijk.
Je kunt wel zeggen van: Laat haar in haar eigen sop gaar koken maar ik denk niet dat ze die "hint" snapt. De meeste mensen die psychisch in de knoei zitten snappen niet wat ze anderen aan doen.
Het enige wat er voor jouw opzit is ervoor zorgen dat ze zeker weet dat je aan haar gedacht hebt. De bloemist een boeketje laten bezorgen misschien? Komt haar vast wel op de een of andere manier ter ore dat het verlepte boeket in de tuin voor haar bestemd was. Knipoog Of een pakketje wat ze moet ophalen op het postkantoor omdat ze niet thuis was?
Sterkte ermee!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 09:46

Silvia schreef:
Jeemienee, heel moelijk.
Je kunt wel zeggen van: Laat haar in haar eigen sop gaar koken maar ik denk niet dat ze die "hint" snapt. De meeste mensen die psychisch in de knoei zitten snappen niet wat ze anderen aan doen.
Het enige wat er voor jouw opzit is ervoor zorgen dat ze zeker weet dat je aan haar gedacht hebt. Sterkte ermee!

Nou, dat is prima hoor, zolang dat maar niet ten koste gaat van JE EIGEN geestelijke gezondheid! Op een gegeven moment gaan mensen die omgaan met psychische niet-gezonde mensen er zelf ook aan onderdoor, en dan heb je 2 mensen in de knoei....dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Tuurlijk de eerste die al niet lekker was, heeft dat helemaal niet door, maar je primaire verantwoordelijkheid ligt eerst bij jezelf, dan pas bij een derde, ook al is dat je moeder. Je kan het gewoon niet iedereen naar de zin maken, je moet ook je eigen grenzen afbakenen en respecteren.

En daarmee wordt helemaal niet gezegd dat je de ander "maar in zijn sop gaar moet laten koken" maar op een gegeven moment moet je toch EERST voor jezelf kiezen, en hoe die ander daar mee omgaat is dan ook echt zijn of haar probleem.

Ik heb ook een moeder die afentoe niet helemaal lekker is (ADHD), ik heb geleerd dat ik wel sympathie kan hebben voor haar probleem, maar als ik daar in mee ga, als ik me de dingen die ze doet persoonlijk ga aantrekken, ik net zo goed niet gezond bezig ben. Je kan daar als betrokkene gewoon erg overspannen van raken. Daarom, denk ook echt aan je zelf in dit soort situaties, bepaal je eigen grenzen, en blijf ze trouw. Het is vooral eerst JOUW leven....

maar eh, Sandra, vandaag is ze jarig. Gefeliciteerd ermee in ieder geval...
Heb je ze alweer gevonden?

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 11:31

Nou... ik heb d'r gevonden... pfff... en waar bleek ze te zitten? In het huis van de buren die op vakantie zijn. Ik ben in ieder geval weer tevreden en ga haar vanavond opzoeken en zal dan ook eens even met haar babbelen. Hulp heeft ze overigens verder al, maar die kunnen verder ook niet veel doen. Nou ja, zal d'r vanavond in ieder geval duidelijk maken dat ik hier niet van gediend ben. Wat daar weer uit voort komt zullen we dan wel weer zien. Knipoog

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 11:38

Sterkte en wens haar maar een prettige verjaardag...
Moeilijke situatie. Misschien kun je in overleg met haar 'hulp' eens zien hoe je het beste tot haar door dringt zonder dat je direct 6 maanden verbannen word...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 12:06

Veel sterkte iig en echt supergoed van je dat je er zoveel moeite in steekt en haar dan uiteindelijk ook hebt gevonden!

Wnes haar maar proficiat en een fijne verjaardag

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 13:22

Gefeliciteerd San Knipoog met je moeder. Blij dat ze weer terug is.
Ben benieuwd hoe jullie gesprek zal verlopen.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:00

Ook gefeliciteerd met je moeder en fijn dat je haar weer gevonden hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:08

gefeliciteerd en veel sterkte toegewenst!!
Ze is iig weer terecht en dat is dan ook weer een grote opluchting.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:11

fijn dat je d'r gevonden hebt!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 21:18

Gelukkig maar dat je haar weer gevonden hebt, ik hoop dat dat gesprek met haar helpt zodat je volgend jaar niet weer op zoek moet!
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:25

Suggestie verjaardagscadeau: een GSM kun je haar altijd bereiken, waar ze ook is Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:44

Nou, iig fijn dat ze terecht is! En heb je haar nu wel kunnen feliciteren? Idd toch wel erg vervelend dat ze het zo bij jou neerlegt, ZIJ duikt onder met haar verjaardag en wordt kwaad als je haar niet feliciteert... Anyway, ik hoop dat het deze keer met een sisser afloopt!