Vanaf wanneer geloof je niet in meer Sinterklaas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re: Vanaf wanneer geloof je niet in meer Sinterklaas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:58

LimaGentle schreef:
bestaat sinterklaas dan niet??? Huilen

nee maar de paashaas wel Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:01

terorita schreef:
LimaGentle schreef:
bestaat sinterklaas dan niet??? Huilen

nee maar de paashaas wel Haha!

Schrale troost Huilen

Geloof dat ik het met een jaar of 6 al wist. Het heeft mij overgens niet gekwetst.
Vroeg mijzelf daarvoor altijd af hoe ze Sint nou in hemelsnaam via de CV pijp naar binnen kwam Verward

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:01

Citaat:

Ja ik snap ook niet waar ze het over hebben hoor Knipoog

Citaat:
ja ze liegen allemaal denk ik Tong uitsteken
ik heb sinterklaas gister nog op TV gezien dus hij bestaat WEL Boos!

Nou zie je wel Koe, jullie stommerds ons een beetje laten geloven dat sinterklaas niet bestaat nou echt wel dus he Clown

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:02

nee die grap kon bij ons ouderlijk huis wel, hadden een echte ouderwetse openhaard,

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:02

bij ons kon het niet, ik had al heel snel door dat hij niet bestond.. hoe kon ie nou binnen komen, maar moest nog meespelen ivm een jonger zusje

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:04

Ik wist al heel vroeg dattie niet bestond. Geloof op m'n vierde al ofzo Haha!. We (mijn moeder en ik) waren in de supermarkt en daar was Sinterklaas ook. Toen zei ik tegen mijn moeder: "Dat zijn gewoon mensen in verkleedkleren, hè mam Ja " Haha!.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:05

voor mij blijft de sint van de tv wel de enige echte hoor,
die man doet dat al zoveel jaren, heel erg goed

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:06

Ik weet niet hoe oud ik was, wel vrij vroeg, toen mijn moeder het me wilde vertellen haha. Echt zo heel voorzichtig proberen, en ik; oh maar dat weet ik allang hoor mam Haha!
euhhh oke?

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:06

ik keek er ook altijd naar uit. na een tijdje had ik het gewoon door Clown doordat hij bij ons op school kwam en zo nep was Tong uitsteken maakte mij niks uit. zolang ik maar cadeautjes kreeg Tong uitsteken

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:09

'Ik ga papa zoeken, hij moet Sinterklaas ook zien.'
Bleek dat 'ie in de tuin op de deur stond te meppen & pepernoten door de brievenbus heen smeet. Betrapt. Vork

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:12

Mijn dochter van 9 gelooft ook nog.
Ze twijfeld wel heel erg,maar ik laat haar deze viering nog maar in de waan..Daarna vertel ik het wel..of ik zeg het als ze me vraagt of ie nou wel of niet echt is..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:13

Mij is het vertelt toen ik in groep 5 zat. Ik geloofder er helemaal niks van dat hij niet bestond!
Ze vroeger nog, hoe denk je dan dat hij al die cadeautjes op tijd rond brengt? dat kan toch niet, dat doen wij.
Nee hoor! hij heeft toch hulp sinterklazen en allemaal zwarte pieten?!

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:19

groep 5 ofzo iets, me moeder vertelde het, vond het ook niet zo erg, maar ik vroeg wel of het paard echt was Knipoog Haha!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:21

Ik heb het geloofd tot ik er op 1 of andere manier opeens anders over dacht. Mn moeder had het door en heeft met mij gepraat. Toen wist ik het. Ja Mn moeder heeft niets verteld tot ikzelf er een beetje achter kwam. Ja

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:25

Maaaike schreef:
Ik was zó bang voor Sinterklaas & Zwarte Piet. Ik vond het maar niets dat ze 's nachts in je huis konden komen Vork . Weken at ik slecht, sliep ik slecht en was ik écht bang, op straat en in huis zag ik overal een sint en piet in. Gillen en huilen was het, doodsbang was ik ervoor Pling . Ik was geloof ik 5 of 6 toen mijn moeder het verteld heeft om die reden. Zeker om het voor mn broertjes en zusje wel leuk te houden.

Mijn broertjes zaten in groep 5 of 6 toen het ze verteld is. Ze geloofden het niet. Want Sinterklaas had echt een sleutel van elk huis. Ze waren alles aan het beargumenteren en dachten dat we een geintje met ze uithaalden. Zij waren echt boos dat ze het wisten. Ze waren vrij oud en geloofden er dus nog heilig in Cool

Hier hetzelfde, ze hebben het me verteld toen ik in groep 3 zat omdat ik niet naar school durfde > Sinterklaas kwam Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:26

ik was blij dat die niet bestond, was er als de doods voor. die rare man die je verplicht even op schoot wou hebben Nagelbijten / Gniffelen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:07

Ik wist het in groep 3, stelde veelste lastige vragen en toen vermoedde ze al van ze weet het.
Mijn broertje geloofde tot groep 5 geloof ik, hij was toen hij het wist ook zo slim om nog een jaar gelovig te spelen, omdat hij zelf wel bedacht had dat hij anders geen cadeautjes kreeg Haha!

Maar ik geloof wel in de kerstman Schijnheilig

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:11

Mijn broer vertelde het me toen ik 6 was geloof ik, en toen vertelde ik het weer door aan heel de kleuterklas Vork

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:58

bij mij in groep vijf geloven er nog een paar in sinterklaas.

ik vanaf ton ik 7 was niet meer, maar dat kwam omdat ik dacht dat sinterklaas ook op mijn verjaardag viel. dus als mijn zus jarig was zei ik altijd: wanneer ben ik nou jarig?
héél zielig Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:59

Ik was 5 toen ik er zelf achter kwam.
Ik heb heel subtiel ná Sinterklaas gezegd tegen m'n ouders "Ik weet heus wel dat Sinterklaas niet bestaat hoor" zodat ik toch nog met Sinterklaas net cadeautjes had gehad. Schijnheilig

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:01

Mijn broer was geloof ik een jaar of 10/11 toen me moeder het hem ging vertellen.
Maar kleine meisjes hebben grote oortjes dus ik wist het ook gelijk op mn 8e. Alhoewel rond 5 dec. geloofde ik weer heilig hoor haha Haha!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:03

LovesSaartje schreef:
Maaaike schreef:
Ik was zó bang voor Sinterklaas & Zwarte Piet. Ik vond het maar niets dat ze 's nachts in je huis konden komen Vork . Weken at ik slecht, sliep ik slecht en was ik écht bang, op straat en in huis zag ik overal een sint en piet in. Gillen en huilen was het, doodsbang was ik ervoor Pling . Ik was geloof ik 5 of 6 toen mijn moeder het verteld heeft om die reden. Zeker om het voor mn broertjes en zusje wel leuk te houden.

Hier hetzelfde, ze hebben het me verteld toen ik in groep 3 zat omdat ik niet naar school durfde > Sinterklaas kwam Haha!

Haha, inderdaad Pling ! Eng was ie he Vork

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:08

Ik weet nog dat ik in groep 5 met surprises bezig ging en dat mijn ouders het me toen verteld hebben Lachen Was toen een jaar of 8, was een vroege leerling. Vond het niet zo heel dramatisch geloof ik! Maar dat zal per kind verschillen, sommige kinderen zullen er compleet van ondersteboven zijn, anderen trekken het zich niet aan. Makkelijk is het inderdaad als het zich vanzelf oplost of als het wat doorkrijgt door kinderen op school.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:11

Ik geloofde tot ik dit topic zag. Verdrietig

Nee ik weet het niet meer hoe oud ik was Tong uitsteken

Weet wel dat ik erg boos werd Tong uitsteken

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:12

Ik was 5 toen ik al wist dat hij niet meer bestond, maar dit komt mede doordat ik een oudere broer heb. Hij wist het al en kon het niet laten om het me te vertellen.
Ik voelde me flink in de zeik genomen!
Maar als ik er zo op terugdenk vind ik het hardstikke lief dat mijn ouders er zo aan meededen. Ze vroegen de buren om aan te kloppen enzo, geweldig Lachen
Ik dacht er geeneens bij na dat je nooit een zwarte piet of een sinterklaas op een paard door de straat zag lopen op pakjesavond terwijl toch het verhaal ging dat ze bij iedereen langs gingen. En aankloppen, vervolgens vliegensvlug verstoppen en dat voor heel nederland, is natuurlijk onmogelijk. Maar toch, ik vond het altijd een gezellige tijd.
Dit jaar vier ik het bij mijn vriend, zijn zusje gelooft nog heilig in Sinterklaas, dus ik ga het gevoel van toen weer helemaal meemaken Haha!