Ik vind het juist wel leuk hoor die dialecten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Ik vind het vreselijk als ik Limburgers aan de telefoon heb, dan denk ik 'leer eerst eens praten en bel me daarna terug'.
Die spreken de 6 uit als 'sás' en dan vinden ze het nog gek dat je om herhaling vraagt.
Hetzelfde geldt voor Frieslanders en Groningers, die vergeten hun mond te openen als ze praten.
Quellian schreef:Die spreken de 6 uit als 'sás' en dan vinden ze het nog gek dat je om herhaling vraagt.
Muislover schreef:Uh. Sorry hoor, moet je toch eens hier komen en dan oordelen.
Niet erg aardig van je
Quellian schreef:Ik vind het vreselijk als ik Limburgers aan de telefoon heb, dan denk ik 'leer eerst eens praten en bel me daarna terug'.
Die spreken de 6 uit als 'sás' en dan vinden ze het nog gek dat je om herhaling vraagt.
Hetzelfde geldt voor Frieslanders en Groningers, die vergeten hun mond te openen als ze praten.
creool schreef:Als iemand nou niet anders geleerd heeft dan.... ????? Kan diegene toch niet helpen?
Kan jij het helpen dat je ABN spreekt?
jolienleon schreef:esilep schreef:Ik dacht dat het ABN was, van Algemeen Beschaafd Nederlands.
dat is enkele jaren geleden AN geworden (algemeen nederlands)
toch in België...
Muislover schreef:Je zegt het niet in een menings vormmaar alsof het een feit is.
Dat is het verschil.
En als je vriend Gronings is, dat zegt nog niet over de rest in Groningen en het Noorden.
In Friesland praten ze ook niet 1 vorm van Fries.
Ik ken mensen die praten Fries, maar als ze iemand uit het Noorden van Friesland praten klinkt dat weer géheel anders.
LuvdaTossa schreef:Idd in Friesland vind je weer heel veel verschillen, check wikipedia.
Quellian schreef:LuvdaTossa schreef:Idd in Friesland vind je weer heel veel verschillen, check wikipedia.
Geloof ik, maar als Utrechter hoor je het verschil niet
Muislover schreef:Maar goed, in Utrecht hebben ook een apart accent hoor.
Alleen willen mensen het vaak van zichzelf niet weten.
Quellian schreef:Ik ben trouwens een echt platte Utrechtse hoorMaar kan wel heel netjes ABN spreken.
Quellian schreef:creool schreef:Als iemand nou niet anders geleerd heeft dan.... ????? Kan diegene toch niet helpen?
Kan jij het helpen dat je ABN spreekt?
Leg je vraag eens anders uit?
OVERAL in NL wordt ABN geleerd op school, dialect is iets dat je oppikt uit je omgeving. Met uitzondering Fries, dat is wel een vak op school
creool schreef:Ik heb wel de mening dat iedere nederlander ABN moet kunnen spreken maar daar moet je van 0 jaar mee begonnen zijn...