Zwakke relatie > kind nemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:57

een kind nemen of een kind krijgen, ach wat maakt het uit. Als je echt een kind wil, dan kan die er komen hoor. Ook als je zelf niet zwanger kan worden. Adoptie is een mogelijkheid. Je kan ze zelfs kopen en dan heb je binnen notime een kind zonder dat je lang hoeft te wachten.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:59

Prima schreef:
een kind nemen of een kind krijgen, ach wat maakt het uit. Als je echt een kind wil, dan kan die er komen hoor. Ook als je zelf niet zwanger kan worden. Adoptie is een mogelijkheid. Je kan ze zelfs kopen en dan heb je binnen notime een kind zonder dat je lang hoeft te wachten.

Ben benieuwd waar jij je informatie vandaan haalt?
Kun je dat ondersteunen die mening, je brengt het als een feit.
Toevallig zijn er hier bokkers en tevens een familielid van mijn zijde die ervaring hebben met adoptie, dat is zeker geen 'korte overeenkomst' niks geen 'betalen = kindje halen' als het via de juiste organisaties verloopt. Kan jaren in gaan zitten, al naar gelang welk land.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:08

kweet niet, maar heb wel eens een progamma over gezien. Zwarte markt handel.
Trouwens je hebt ook nog zoiets als draagmoeder en zo toch? Je hebt keuzes zat volgens mij.
Kan het niet ondersteunen die mening.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:09

Prima schreef:
Trouwens je hebt ook nog zoiets als draagmoeder en zo toch? Je hebt keuzes zat volgens mij.

Ik denk dat je er iets te makkelijk over denkt.
Als je er oren naar hebt kan ik eens wat informatie opzoeken voor je....

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:12

offtopic:

pmarena schreef:
Mijn moeder ook , werd door de pil heen zwanger van mijn zus...

Kan dat dan.....? Scheve mond Scheve mond Scheve mond

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:14

Ja, geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% safe, dus alles kan...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 11:14

Ja.

Dan blijkt de pil dus achteraf niet sterk genoeg.

Komt best nog vaak voor schijnt het ,

je slikt braaf de pil en denkt dat je "veilig" bent , en ineens blijk je zwanger te zijn....te lichte pil gehad dus..... tja .

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:17

orri"]
[quote="Prima schreef:

Ik denk dat je er iets te makkelijk over denkt.
Als je er oren naar hebt kan ik eens wat informatie opzoeken voor je....
[/quote]

Tegen die tijd dat ik dat nodig blijk te hebben, dan zal ik je zeker aanspreken.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:18

Dat is prima, prima...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:23

Je kunt idd niet zomaar een kind gaan kopen. Helaas zal de rechtbank in dat land uitspraak moeten doen wanneer een kind uit zijn geboorteland meegenomen wordt door anderen dan zijn/haar biologische ouders. Dus zo simpel ligt het niet. Ik ken ook genoeg mensen die geen kinderen kunnen krijgen en daarom willen adopteren. Dat is een lijdensweg.
Toevallig hebben de ouders van mijn vriend hun kinderen wel gekocht, maar ik heb het over 25 jaar geleden. En ook die weg heeft hen alsnog 6 jaar gekost.

Desiree, ik heb het woord fundamentalisme voor de zekerheid even op gezocht;

fun·da·men·ta·´lis·me (het ~)

1 orthodoxe, anti-liberale godsdienstige richting.

Dus dat heeft niets met de Islam zelf te maken. Je zegt dat je niet alleen je kind opvoedt, daar heb je gelijk in. Maar je hebt wel zelf de keuze, wie dat wel doen. De school kies je zelf, de kinderen waar je kind mee omgaat kies je zelf, of je kind uitgaat kies je zelf, etc..
Wou jij met 12 jaar al met je vriendje naar bed? Zat jij met 13 jaar al tot 3 uur in de kroeg? Nee, dat denk ik niet. Want daar hebben je ouders voor gezorgd. Het zit em allemaal in de opvoeding, denk ik. En die opvoeding geef jij. Dus jij hebt uiteindelijk de touwtjes in handen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:28

btw Prima, draagmoederschap is ook niet eenvoudig. Het mag alleen wanneer het niet commercieel is, en dan moet het ook nog een goede vriendin of familielid zijn die voor jou een kind gaat krijgen.
Ook eiceldonatie mag alleen wanneer het niet commercieel is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:33

Ik vrees ook dat het iets minder simpel ligt Prima, om aan een kind te komen dat je zelf niet kunt krijgen. Adoptie ligt moeilijk, het kost echt een hoop geld en dat heeft niet iedereen. En dan gaat er nog een hele langdurige procedure aan vooraf en moet je ook nog eens geschikt bevonden worden als ouderpaar. Ik ken mensen die het niet hebben kunnen volbrengen. Ik zie daar tegenover ook dat die dikzak van een Paul de leeuw met zijn vriend wel een kind hebben geadopteerd. Hoe die dat nou weer klaargespeeld hebben weet ik niet.

Ik denk dat het opvoeden van je eigen kinderen iets minder gemakkelijk ligt Lis. Je hebt het tegenwoordig veel minder in de hand dan vroeger. Zelf was ik inderdaad niet zo'n vroegrijp kind maar ik hoor ouders wel eens klagen hoor. En ze doen echt hun best en zijn heel concensieus. MAar je kunt niet altijd alles terugleggen bij de ouders. WAnt dan zou het altijd aan de ouders liggen als er van het kind niets terecht komt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:38

Je kan WEL kinderen kopen.

Een 'gebruikelijke' manier is bijvoorbeeld een draagmoeder zoeken en die geld geven.

Er zijn echter ook gevallen bekend van kinderhandel, heeft ook meerdere malen in de krant gestaan.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:48

Sjuimpje schreef:

Een 'gebruikelijke' manier is bijvoorbeeld een draagmoeder zoeken en die geld geven.

Er zijn echter ook gevallen bekend van kinderhandel, heeft ook meerdere malen in de krant gestaan.

Ja dat is stap 1 een draagmoeder zoeken...dan de rest nog.
En hoeveel based on real live story-drama films zijn er inmiddels over draagmoederschap ???
Meer dan ik op 1 hand kan tellen...

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:52

Ikben 32 en mijn omgeving wacht tot ik me nu eeens ga settelen…heb er helemaal geen behoefte aan. Wil nog helemaal geen kids, je bent je vrijheid kwijt. Ik geniet van het leven dat ik nu heb en van de vrijheid, van mijn paard. Heb geweldige vent ontmoet die er net zo over denkt. Maar als ik dit soort uitspraken doe, reageren veel vrouwen bijna vijandig. Alsof ik afbreuk doe aan mijn rol hier op aarde ofzo. Hallo he…niet iedereen is voor het moederschap in de wieg gelegd.
Dan vinden ze dat ik er ‘makkelijk’ over doe…nou ik vind het veel dommer als je ‘makkelijk’ besluit een kind te nemen terwijl je relatie niet stabiel is. Toch?

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:53

Ik vind het getuigen van een gebrek aan respect voor je partner en dan moet je je afvragen of er überhaupt nog wel een basis is voor die relatie. Mijn vader wilde ook geen kinderen, maar uiteindelijk heeft hij wel toegegeven aan mijn moeders behoefte (die zij echt lichamelijk voelde!).

Respect is hetgeen wat er te weinig is in deze wereld en om even terug te komen op hetgeen gezegd is over de islam. We moeten uitkijken voor extremisten, op welk vlak dan ook. Kijk maar eens naar Noord-Ierland, lang leve de verovering door Willem van Oranje, daar hebben zij nu nog plezier van ("Oranjemarsen"). Boos!

Redding van je relatie? Absoluut niet! Zoals hierboven al veelvuldig omschreven.

Ik heb het over ik en hij, mijn en zijn, maar ook over wij en ons, puur om duidelijk te houden wat van wie is. Ben nl. te vaak teleurgesteld in de eerlijkheid van mensen, maar dat is een ander onderwerp *LOL*

=^.,.^=

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:54

Sjuimpje schreef:

Een draagmoeder betalen mag dus niet. Er zit namelijke ook een adoptieprocedure aanvast. De draagmoeder is dus de biologische moeder en staat haar kind af. Het is strafbaar als zij geld vraagt voor het kind.

Er zal ongetwijfeld nog kinderhandel bestaan. Maar het wordt wel erg moeilijk, aangezien je geen kind een land in/uit kan krijgen zonder paspoort. Ook een baby van 1 dag oud mag niet reizen zonder paspoort, ook niet op een geboorte-akte. Misschien dat het gaat met vervalste paspoorten, maar ik denk dat weinig mensen op die manier een kind willen kopen.

Desiree;
Over Paul de Leeuw, ik meen dat hij zijn kind in Amerika heeft geadopteerd. Daar mogen in sommige staten alleenstaande ouders kinderen adopteren. Hij heeft zich dus voorgedaan als alleenstaande.

Ik vind dat je heel veel WEL terug kunt leggen bij de ouders, eerlijk gezegd. Oké, niet alles misschien. Maar de basis leg jij. Tenzij je kind een afwijking heeft oid dan is het weer een ander verhaal.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:56

Sjuimpje schreef:

Dat bedoelde ik ook. daarom. If you has the money the sky is the limit.

Dus zijn we het erover eens dat kinderen "nemen'' een keuze is? Je neemt ze dus Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 11:59

Klopt, het is id strafbaar.

Maar ook heel moeilijk controleerbaar, want je mag wel de moeder in onderhoud voorzien.
En wie zegt dat je geen nieuwe keuken nodig hebt omdat je zwanger (ik wou DRACHTIG zeggen *LOL* ) bent?
Om maar eens een uitweg te noemen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 12:07

Sjuimpje schreef:
Klopt, het is id strafbaar.

Maar ook heel moeilijk controleerbaar, want je mag wel de moeder in onderhoud voorzien.
En wie zegt dat je geen nieuwe keuken nodig hebt omdat je zwanger (ik wou DRACHTIG zeggen *LOL* ) bent?
Om maar eens een uitweg te noemen.

Ach, drachtig/zwanger. ik kijk niet op een lettertje hoor!
Je mag idd de draagmoeder in onderhoud voorzien en daarom mag je volgens mij nu alleen een draagmoeder vragen die aantoonbaar een goede kennis of familielid is.

En nee Prima, ik ben het niet eens met de stelling. Maar goed, we zijn het wel vaker niet eens, geloof ik Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 12:15

Lot schreef:
Ikben 32 en mijn omgeving wacht tot ik me nu eeens ga settelen…heb er helemaal geen behoefte aan. Wil nog helemaal geen kids, je bent je vrijheid kwijt. Ik geniet van het leven dat ik nu heb en van de vrijheid, van mijn paard. Heb geweldige vent ontmoet die er net zo over denkt. Maar als ik dit soort uitspraken doe, reageren veel vrouwen bijna vijandig. Alsof ik afbreuk doe aan mijn rol hier op aarde ofzo. Hallo he…niet iedereen is voor het moederschap in de wieg gelegd.
Dan vinden ze dat ik er ‘makkelijk’ over doe…nou ik vind het veel dommer als je ‘makkelijk’ besluit een kind te nemen terwijl je relatie niet stabiel is. Toch?

100% herkenning, zelfs in leeftijd! Ik ben het helemaal met je eens ook. Ook jouw argumenten zijn de mijne om niet aan kinderen te beginnen, naast de argumenten die ik hier al eerder noemde.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-02 12:30

Ik begrijp jullie helemaal.

Maar toch , als je het gevoel hebt van : "ik wil wel kids , maar nu nog niet en ook niet binnenkort" dan is dat prima , dan kun je er beter niet aan beginnen als je er nog niet klaar voor bent voor je gevoel.

Maar als je 32 bent ligt dat toch anders denk ik.

Je tijd raakt op .....

Hebben jullie dat gevoel dan niet , van als we nog een kind willen moet het nu gebeuren , over een paar jaar lukt het misschien niet meer ?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 12:31

Eerlijk gezegd zat ik ook niet te wachten op een kind, toen ik zwanger raakte. Maar toen ik eenmaal zwanger raakte vond ik het erg leuk. Ik kan me dus wel goed voorstellen dat je er geen wilt.
Je raakt idd tot op zekere hoogte je vrijheid kwijt. Ik heb mijn paard moeten verkopen en mijn relatie is er zoals eerder gezegd niet beter op geworden.
Maar goed, toch nog geen spijt van gehad tot op heden dat we besloten het te houden. Het heeft toch voornamelijke leuke bijkomstigheden.
Maar nogmaals; ik begrijp best dat jullie geen kinderen willen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 12:33

pmarena schreef:
Hebben jullie dat gevoel dan niet , van als we nog een kind willen moet het nu gebeuren , over een paar jaar lukt het misschien niet meer ?

Ergens wel ja, als ik verander, moet dat wel NU gebeuren en niet over 8 jaar want dan is het te laat. MAar ja, moet ik dan nu toch maar aan kinderen beginnen omdat ik straks misschien spijt krijg dat ik er niet aan begonnen ben, terwijl ik me er nu absoluut niet aan toe voel? DAt is ook weer zoiets he.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 12:34

Persoonlijk wilde ik mijn kinderen voor mijn 30ste...
op een gegeven moment raken je eieren toch van mindere kwaliteit en op 34 jarige leeftijd is de kans om bijvoorbeeld een kind met downsyndroom te krijgen bijna verdubbeld.

Ik was trouwens veruit de jongste op mijn zwangerschapscursus, 'natuurlijk bevallen' Haha!
en de een na jongste was 27 jaar.

Nu ben ik straks 38 jaar als mijn jongste 16 en mijn oudste 18 jaar is en dat vind ik goed geregeld Haha!