Romantiek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Re: Romantiek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:28

Ik ben ook altijd zo'n romanticus, altijd op zoek naar mijn sprookje met die leuke prins Haha!

Zeker als je dan zo'n film ziet waar de romantiek vanaf komt, dan vraag je je af of dat jouzelf ooit wel eens gaat overkomen...ik tenminste Knipoog

Gelukkig heb ik gemerkt dat mannen/jongens heel romantisch kunnen zijn, en ach...in films is altijd alles perfect Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:53

Romantiek overvalt me soms in kleine dingetjes, maar het is ook iets waar je zelf aan moet blijven werken, echt moeite voor elkaar doen en voldoende tijd voor elkaar maken.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 00:38

Mijn vriend is zo romantisch als een deurmat..... Ik vraag me af en toe toch echt af waar ik zo'n botte hork aan verdiend heb Haha!

Ik kan ook helemaal overvallen worden door zo'n wee 'dat-wil-ik-ook-zwijmel-gevoel'.... En ik zou af en toe ook echt willen dat ik een wat romantischere vent had gevonden.
Mensen die ons goed kennen hebben me ook al weleens die vraag gesteld, of ik het soms niet erg vind dat hij zo is. Het is een aardige jongen, sociaal, heeft humor, valt goed mee te praten, maar zomaar een arm om me heen slaan of me een zoen geven doet hij niet. Niet uit onwil, maar hij denkt er niet eens aan. En dat kan soms best zeer doen, geef ik eerlijk toe
Maar aan de andere kant, áls hij eens iets romantisch doet (overigens nooit met voorbedachte rade) dan kan ik daar zielsgelukkig mee zijn en heb ik na 5 jaar nog steeds vlinders.
Zo heb ik ooit eens een berichtje gekregen dat ik nú de radio aan moest zetten, hij wilde dat ik een liedje hoorde. Dat was een liedje van IOS, net uit toen, 'Altijd wel iemand'. Ik heb echt met een brok in mijn keel geluisterd.... Dat liedje is echt hem.
Of die keer dat we ruzie hadden, en ik tegen hem schreeuwde dat hij toch niet om mij gaf, hij zei met tranen in zijn ogen dat hij het zelf niet eens kon bevatten hoeveel hij van me hield. Toen was ik wel even stil....
Daarbij is hij zo trouw als een Labrador, en weet ik altijd 100% wat ik aan hem heb, dus ik vind het goed zo.

De andere kant heb ik ook meegemaakt, een hele heftige relatie met de meest romantische momenten, en er leek geen eind aan te komen. Maar met die hele hoge pieken kwamen ook enorm diepe dalen, en was óf echt passie, óf elkaar de tent uit vechten, om het vervolgens weer heel erg gepassioneerd goed te maken. En dat is zo ontzettend uitputtend.
Ik ben nog nooit zo verliefd geweest als toen, maar ik heb ook nooit zoveel verdriet gehad. En dat hoeft voor mij niet meer, doe mij dan maar mijn niet-romantische vriendje.....

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 00:50

@ Supertje: Prachtig verwoord!

Mijn vriendje kan ook erg hard zijn... ofja hoe moet ik het uitleggen.. Lachen
Hij is wel lief op zijn manier, maar hij toont het niet echt Schijnheilig Als hij mij dan eens een knuffel geeft (onverwachts) als hij dan eens een hand op mijn schouder legt Lachen ben ik wel super blij.

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 13:58

Dude... echt iedereen heeft romantische vriendjes! Behalve Supertje dan. Ik blijf er toch bij dat echte romantiek zeer zelden voorkomt, misschien willen we het allemaal 'romantisch' noemen, maar valt dat eigenlijk wel mee. Of ben ik nou weer heel erg cynisch bezig? Pf, eerst maar eens een vriendje vinden die weet wat het woord 'roos' betekend Knipoog!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:14

geit schreef:
waar zijn al die romantische mannen ????????????????

ik heb er eentje hoor en die laat ik niet meer gaan Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:27

-> LZP

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:30

Het zal nooit zo mooi worden als in die films geloof ik. Romantiek, dat maak je maar zelden echt mee denk ik.

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 14:32

Ja hè.. dat vrees ik ook. En àls zich dan een enorm romantische gelegenheid zich aandoet, ga je tegenwoordig toch ook al heel snel denken dat het gewoon een manier is om je plat te krijgen?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:35

Of dat hij een hopeloos geval is, meteen ik hou van je roepen is nou ook niet de beste zet haha. Dat kan je niet meteen! Dat duurt altijd even! Haha!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:50

In de relatie van mijn vriend en mij is best wel wat romantiek te vinden, al zeg ik het zelf. In het begin was hij niet echt romantisch, hij dacht er niet aan om iets “speciaals’ te doen. Heel langzaamaan is dat erin geslopen. Hij neemt af en toe bloemen mee, legt een A-4 neer met een lieve tekst, regelt zomaar een avondje uiteten, verzint ergens een nachtje slapen in een leuk hotelletje, steekt af en toe allemaal kaarsen in huis aan en als ik dan thuis kom staat er een lekker glaasje rosé voor me klaar en kan ik heerlijk onderuit op de bank gaan hangen.

Vorig jaar was écht het toppunt! Het had erg hard gesneeuwd en de hele parkeerplaats was wit, heeft ie op de parkeerplaats een héééél groot hart getekend met onze namen erin, toen ik uit het raam naar beneden keek was dat het eerste wat ik zag! Lovers

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 14:34

BounceBabe schreef:
Of dat hij een hopeloos geval is, meteen ik hou van je roepen is nou ook niet de beste zet haha. Dat kan je niet meteen! Dat duurt altijd even! Haha!

Hihi ja dat kunnen ze idd beter de eerste 3 maanden achterwege laten Knipoog!
En dan nog, ik hou van je hoeft niet per sé romantisch te klinken ('skattiej khou van ju 4evah'). Hij kan je, wat dat betreft, ook heel zwoel aankijken en zeggen 'ik vind jou echt koeewl' (koeewl uitsprekend als mooooeh (van een koe))

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:37

scholiertje schreef:
BounceBabe schreef:

Hihi ja dat kunnen ze idd beter de eerste 3 maanden achterwege laten Knipoog!
En dan nog, ik hou van je hoeft niet per sé romantisch te klinken ('skattiej khou van ju 4evah'). Hij kan je, wat dat betreft, ook heel zwoel aankijken en zeggen 'ik vind jou echt koeewl' (koeewl uitsprekend als mooooeh (van een koe))

Ehh haha mag ik even lachen om je uitleg Haha! Maar dat zou ik nou ook weer niet zeggen, en als mijn vriend het op zo'n manier zou zeggen, beetje goedkoop. Dit is meer voor de breezer tijd, al zeg ik het zelf!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:51

Ik heb ook zo'n lief, romantisch vriendje! Lovers

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:58

napoleon schreef:
Vorig jaar was écht het toppunt! Het had erg hard gesneeuwd en de hele parkeerplaats was wit, heeft ie op de parkeerplaats een héééél groot hart getekend met onze namen erin, toen ik uit het raam naar beneden keek was dat het eerste wat ik zag! Lovers

Aaaaaaaaaaaaaah super! Lovers
Dat vind ik écht romantisch! Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:01

Dan is het voor sommige ook maar goed dat er romantische films zijn Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:06

Ik heb mijn prins Lovers

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:44

Mijn lief kan ook wel eens bot zijn, gewoon dat hij iets dom zegt zonder in de gaten te hebben dat het grof overkomt, maar dat is heel zelden. ( of zo: loop je al maanden te zeuren dat je naar de kapper moet, zie je je lief toevallig eens een week niet, en dus regel je een etentje, en daarvoor ga je natuurlijk fijn naar de kapper, komt je lief binnen en zegt hij doodleuk: o ik zie dat je nog altijd niet naar de kapper geweest bent? Boos! Hamer Haha! )
Anders is hij vaak wel romantisch en hij doet wel zijn best. We hebben ook veel spontaan romantische momenten, we zijn ook nog maar een jaar samen e . We lopen altijd handje in handje, kussen elkaar heel vaak, ik denk dat hij me meer knuffelt en vastpakt dan ik hem zelfs...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:07

mijn vriend zegt altijd, romantiek, dat is een strikje om je l.ul Haha!

Hij is dus zo romantisch als een dooie tak, hoewel hij wel heel attent is in de kleine dingetjes, en me soms opeens een lief berichtje stuurt. Maar hij is niet echt van de grote gebaren of heel rake uitspraken, dat mis ik wel eens Lachen Maar verder ben ik gewoon heel blij met hem , tis zoals supertje zegt, bij hoge toppen horen diepe dalen, en das leuk voor even, maar daarna wordt het wel erg vermoeiend Lachen

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:53

ik mis dat ook!!! maar denk niet dat ik een vent vind die dat zal doen!!!

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 22:19

mijn vriend zegt altijd, romantiek, dat is een strikje om je l.ul Haha!

Hihi dies echt leuk Nagelbijten / Gniffelen ! Maar eigenlijk natuurlijk helemaal niet Nors opkijken ...
Wat ik me wel eens afvraag, zouden die filmsterren nou zelf leren van die films?
Zou bijvoorbeeld DiCaprio na al die romantische films in het echt ook rozen meenemen, kussen in de regen, de hele wereld af reizen voor zn girl... naja dat gaat weer een beetje ver, maar bij wijze van spreke.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:23

Niet alle dromen worden werkelijkheid Haha!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:40

Geloof ik in de romantiek van de film? Jaaaaah! Met mijn vriend waren de eerste zes maanden tussen ons net 1 langgerekte film: heftige emoties, veel passie, tranen als hij naar huis ging na een weekend bij elkaar, veel knuffelen en zoenen…
Nadien werd het alleen maar beter: regelmatig lieve SMS-jes, plots gebeld worden met de volgende mededeling: ‘Het regent, zal ik je komen ophalen met de auto want vanavond heb je rijles hé’, laatst kwam hij me met een bos bloemen van het vliegveld halen, elke zondagochtend gaat hij naar de bakker en als ik ziek ben, aait hij over mijn bol en vraagt of ik iets wil hebben en of ik ok ben.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:09

Zo mooi als in de film is het niet, maar een enorme bos bloemen krijgen en alle aandacht die je wil als je ziek bent is best oke Lachen Of op het station staan om het weekend naar huis te gaan en dan ineens hem zien die je op komt halen (2 uur in de trein!), toch ook wel heeel lief!
Mijn vriendje kan het wel Haha!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:23

Ik geloof er niet (meer) in. Vroeger had ik dat wel, maar ik heb geleerd dat het in het echte leven vaak niet zo romantisch gaat. Gelukkig ben ik zelf ook helemaal niet romantisch.