Fébrèze op je hond spuiten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:53

Billy schreef:
Maar als een hond niet naar hond mag ruiken, zich niet honds mag gedragen en ook niet als een hond mag aanvoelen, waarom heb je er dan een?

HO HO HO HO !!! Boos!

DAT heb ik niet gezegd ? Verward

Een hond mag gerust meuren , maar dan niet bij mij in huis ! Schijnheilig
En honds gedragen , honds aanvoelen , hallo dat is heel wat anders , daar
heeft niemand het over gehad hoor !

Beetje overdreven reactie Billy .....

Onze hond is trouwens kruising Labrador / Rottweiler .
Alhoewel haar mamma een best kalf was , dus dat zal ook geen zuivere
Labrador zijn geweest Knipoog

Wij hadden vorige week een week een Labrador als logeetje , ben blij dat die weg is , die rook ook aardig naar hond .
(en heeft bovendien maar 1 hersencel die ze uitsluitend gebruikt om te kwispelen , maar dit even terzijde Haha! )

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:20

Desiree schreef:
Nou laui, het ligt ook aan het soort voer dat je een hond geeft. de ene hond ruikt, maar de andere ruikt helemaal niet. Ik geloof dat het wel een beetje aan het soort vacht ligt, maar ook dat gaat niet altijd op. Ik weet alleen dat mijn eigen honden niet ruiken, maar dat ik sommige honden van andere mensen wel kan ruiken. Ik dacht eerst dat alleen reuen roken, maar ook dat klopt niet, ik ken er een paar die helemaal geen geur bij zich dragen. Ik denk echt dat het aan het soort voer ligt of zo.

Hehe Haha! laat ik nou net dit antwoord ook hier neer willen zetten. Scheelt mij weer typ-werk. Bedankt Desiree!! Lachen

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:29

Ik heb ook wel eens gehoord dat het aan het soort voer ligt wat je ze geeft hoe een hond ruikt. Een kennis van ons voert alleen restjes, die hond stinkt altijd. Mijn hond stinkt/ruikt niet, ja wel iets maar niet zo dat je er last van hebt. Ook mijn vorige hond die toch 14 jaar is geworden ging niet stinken/ruiken ook niet toen hij ouder was. Tenminste niet spontaan, wel eens met aanwijsbare redenen van een voor hem lekker luchie waar hij dan in ging liggen rollen. Dan was het idd hoog tijd voor een douche. Haha!

Is het ook niet zo dat als je een hond regelmatig wast hij meer gaat ruiken omdat je een reactie van de huid krijgt die iedere keer weer sneller probeert op de goede "huidconditie" te komen, dus dan meer vet ofzo gaat aanmaken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:55

Misschien....

Wij wassen de hond iig altijd met een milde honden- of paardenshampoo , die volgens het etiket de natuurlijke beschermingslaag wel intact houdt ,
maar het vuil eraf weekt .

Tegenwoordig dus paardeshampoo , ruikt lekkerder.
Hondenshampoo heeft ook een erg apart luchtje.... Knipoog

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:14

ik denk ook niet dat je heel hard moet schrobben, dat doe ik immers ook niet met mijn paard (vooral omdat het heel veel werk is), en anders moet je hem een dekentje (hoe snobbig) opdoen!

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 17:41

pmarena"]
[quote="Billy schreef:
Maar als een hond niet naar hond mag ruiken, zich niet honds mag gedragen en ook niet als een hond mag aanvoelen, waarom heb je er dan een?

HO HO HO HO !!! Boos!

DAT heb ik niet gezegd ? Verward
[/quote]

Nee, ik ook niet Haha!

Die van mij meurt trouwens ook niet hoor, behalve als hij dus in iets rottigs heeft liggen rollen of heeft gezwommen, dan ruik ik wel "natte hond".

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:43

He get !
Een hond met een dekentje...nee bedankt Haha!

Ach gossie , dan ligt dat beestje zelf in z'n eigen stank , als het baasje er maar geen last van heeft Knipoog

Gewoon onder de douche (hond blij Lachen ) , nat maken , inzepen , uitspoelen , afdrogen , kluifje Knipoog en klaar !

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 20:23

als er honden kunnen stinken zijn dat wel die van ons!!!
Regelmatig komen ze weer met zwarte nekken binnen draven, hebben ze weer op de mesthoop van de buren o.i.d. gelegen.
Ze gaan bij ons onder de douche, maar met penny (bijna een jaar) resulteerd dat meestal in flink gekrasde armen.
Is het geen optie, als je je hond niet naar boven kan tillen (hier maak ik uit op dat ie niet kan/mag traplopen) onder de tuinslang te zetten? Met Hondenshampoo?
Of met een washandje en een teiltje buiten?