staking BBA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leannetje

Re: staking BBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:39

Ik ben zonet met de bus gegaan en mij werd vertelt dat de bussen tussen 9 en 16.00 niet reden, maar dat hij zelf ook niet echt wist wat de plannen nu waren..

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:51

Wat een zooitje ook eigenlijk.
Bel je naar de BBA.
Reactie: Ja ik weet het ook niet, kijk maar even!

Pff je zou toch verwachten dat die mensen van de klanteninfo, wat meer weten??

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:49

Gister staakte ze tussen 9 en 16 uur en na 19 uur. En ik moest juist toen de bussen hebben. Gelukkig kon ik een auto meenemen en mijn tentamen toch kunnen maken. Rondom school stond het helemaal vast met parkeren.
Maar donderdag ben ik wel van de bussen afhankelijk dus hopelijk besluiten ze snel iets!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:50

Ik stond vrijdagavond ook op Breda station en er reden geen bussen... Ik wilde al 40 minuten naar m'n kamer lopen, maar m'n vriend was ook mee en we hadden nogal veel spullen, toen heeft hij een taxi betaald. Die zullen het wel goed doen nu met die stakingen...

Veel van m'n klasgenoten konden ook pas 's middags 4 u weer naar huis toe, en het is ook zéker een half uur lopen naar het station... Degenen die vertraging hadden of de bus gemist hadden konden dus niet meer op school komen. Gestoord En ook wij hebben belangrijke dingen op school. Morgen tentamen, en dan ben ik toch wel errug blij dat ik met de fiets ben! (behalve het weer dan)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:19

ik kan vanavond niet paardrijden daardoor, vorige week ook al niet vanwege de herfstvakantie en ik dan wel 5 uur totaal moet reizen omdat ik dan bij m'n ouders thuis was. Nu weer niet, ik kan wel nog op de stal komen maar niet meer van de stal naar het station. Het is ruim een half uur lopen (ca 4 km), maar omdat het dan al donker is, is dat niet echt veilig. Baal er wel van, had gehoopt dat gister de laatste dag zou zijn geweest..

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:21

Fairie schreef:
Hu... Was die staking pas vanaf een bepaalde tijd dan?
Ik heb om 10.34 nog gewoon van Eindhoven richting Luyksgestel een bus gepakt.....

Eindhoven houdt geen staking, ik had gehoord dat dit was omdat eindhoven onder een andere regio valt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:37

was er gisteren ALWEER staking...

ik word er zo scheit ziek van... kondig die dingen dan aan of zo!

Of doe een klant vriendelijke staking, door iedereen gratis te laten reizen...

ik word hier zo stront shaggie van!

de vorige twee keer ben ik er bij uitgekomen...

en ook elke keer op maandag en vrijdag he! net op de dagen dat de meeste mensen er last van hebben!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:58

Shiloh schreef:
was er gisteren ALWEER staking...

ik word er zo scheit ziek van... kondig die dingen dan aan of zo!

Of doe een klant vriendelijke staking, door iedereen gratis te laten reizen...

ik word hier zo stront shaggie van!

de vorige twee keer ben ik er bij uitgekomen...

en ook elke keer op maandag en vrijdag he! net op de dagen dat de meeste mensen er last van hebben!

Het was aangekondigd volgens mij. Ik hoorde het volgens mij afgelopen weekend in het nieuws.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:31

Ik heb vandaag maar de auto gepakt naar school en het was ontzettend druk vanuit de Reeshof (Tilburg).

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:37

Rijden er de rest van de week wel gewoon bussen? Scheve mond
Gisteren stond ik ook op Tilburg, niks reed er meer behalvde de 169 (Eftelingbus), gelukkig moest ik daar ook naartoe dus ik had geluk Clown

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:39

urselin schreef:
Ik heb vandaag maar de auto gepakt naar school en het was ontzettend druk vanuit de Reeshof (Tilburg).

tja de reeshof blijft behelpen met maar 3 wegen waar je eruit kan... god sta ons bij als daar een ramp gebeurd!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:19

Shiloh: nou inderdaad, ik mag hopen dat hier nooit iets ernstig zal gebeuren Nagelbijten / Gniffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:56

rijden bussen vandaag ook weer vanaf 16 uur? Hoop het, nu al klaar op school maar kan nog niet weg, geen zin nog langer te wachten

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:02

Ik zit ook nog op school... pfff heb gelukkiig zo rijles vanuit school anders kon ik nog niet weg!!

Vind dit echt zo stinkmodder van de bba

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:24

staken ze vandaag ook al dan...

nou wordt het helemaal mooi...

als die connexion nou niet zo moeilijk loopt te doen...

Het is mega irritant die stakingen, maar opzich snap ik de onrust van de chauffeurs wel hoor. Wat ik begrepen heb veranderd connexion het bedrijf elke keer, of neemt er weer iets bij of whatever... en elke keer opnieuw beginnen ALLE chauffeurs weer van onder af aan. Dus chauffeurs die al jaren in dienst zijn bij de bba, en een bepaald salaris krijgen doordat ze door de jaren heen steeds tijdopslag hebben gehad, zouden nu bij connexion weer onderaan moeten beginnen. Is opzich ook wel erg belachelijk.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:16

Maar ipv staken door niet te rijden, zouden ze ook kunnen rijden maar iedereen gratis mee laten reizen. Zo loopt Connexion ook geld mis en zijn de reizigers niet de dupe.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:19

juist dat riep ik ook al een paar posts terug Tong uitsteken

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:03

Fairie schreef:
Ik heb om 10.34 nog gewoon van Eindhoven richting Luyksgestel een bus gepakt.....

Pak je die bus vaker? Haha!
Rondom Eindhoven was er schijnbaar geen staking geweest.. En anders; alles was buiten de spitstijden.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:08

weet iemand iets over morgen??

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:17

Ethelate schreef:
Maar ipv staken door niet te rijden, zouden ze ook kunnen rijden maar iedereen gratis mee laten reizen. Zo loopt Connexion ook geld mis en zijn de reizigers niet de dupe.

Denk dat ze toch een groot gedeelte scholieren ermee te pakken hebben, en die hebben juist een OV Knipoog

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:26

Dioxide schreef:
Fairie schreef:

Pak je die bus vaker? Haha!
Rondom Eindhoven was er schijnbaar geen staking geweest.. En anders; alles was buiten de spitstijden.

Regio Eindhoven staat onder een andere maatschappij. Dit staat op de site van www.9292ov.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:08

LindaLinda schreef:
weet iemand iets over morgen??

Dat vroeg ik me ook af!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:51

Ik heb net de klantenservice gebelt

Morgen rijden de bussen alleen in de ochtend en avond spits, dus net als vandaag.. En het ziet er naar uit dat er op korte termijn geen verbetering in komt! Stoom uit je oren

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:55

Ik heb er zelf geen last van, woon niet in een gebied waar veel BBA bussen rijden. Maar op school had zowat 3kwart van de klas er last van. Ja voor 9 uur, dus iedereen kon wel op tijd komen, maar dan moesten ze ook tot zowat 6 uur in Eindhoven wachten, want als ze naar den bosch of tilburg gingen, konden ze daar wachten Clown

Ik vind het rot voor die chauffeurs, maar ik moet zeggen dat dit ook niet echt een oplossing is. Ik hoop iig dat er snel iets aan gedaan wordt. De chauffeurs neem ik overigens niks kwalijk. Ik zou ook staken als er zoveel onduidelijkheid is.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:58

Ja maar er zijn toch meer manieren van staken! ze treffen er zoveel mensen mee, en waarom zo lang?? ze krijgen er alleen maar gezeik van lijkt me!