En dan woon je in Oostenrijk..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lorr_

Re: En dan woon je in Oostenrijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:59

Er is hier dus geen manege niets in de buurt.. en alle paarden van boeren enso zijn naar binnen gebracht Verdrietig

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:15

oooo is best moeilijk voor je?

Maar waarom ben je hem achter na gegaan? Jullie hadden toch kunnen proberen een relatie op afstand.
Ik vind het zo raar dat hij niet zonder zijn familie kan er maar wel van uitgaat dat jij wel zonder je familie kan.

Oosterijk is een geweldig land om te wonen maar de mensen zijn wel beetje opzich zelf en het gaat toch wel ff tijdje duren voordat je gewendt ben.

ik zou het niet kunnen mijn petje af voor je Ach gut

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:30

tita schreef:
Maar waarom ben je hem achter na gegaan? Jullie hadden toch kunnen proberen een relatie op afstand.
Ik vind het zo raar dat hij niet zonder zijn familie kan er maar wel van uitgaat dat jij wel zonder je familie kan.

Ik weet niet hoelang de ts al samen is met haar vriend.
Mocht mijn vriend besluiten te emigreren, ga ik zonder pardon mee. Ik ben toch van plan om een toekomst met mn vriend op te bouwen en niet met mijn familie. Nu is die band ook niet van je het en ben ik gek op mn schoonfamilie.. Al kan ik me je tweede standpunt voorstellen.

@TS heb je toevallig in Almere gewoond? Ik kan me nl. een jong blond meisje herinneren dat bij me aan de balie was wegens een emigratie met dr vriend naar oostenrijk

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:40

Emmigreren is niet zo makkelijk als de meeste mensen denken.
Ik woon nu een jaar in Turkije, opzich ben ik aardig gewend en heb nergens moeite mee gehad, maar na een maand of 10 begon mijn heimwee.. Ik ben toen een weekje op vakantie gegaan naar Nederland en dat heeft er voor gezorgt dat ik nog meer heimwee kreeg.
Het lijkt allemaal erg makkelijk in een ander land wonen. Ik ken veel mensen die met me zouden willen ruilen, maar als ze weten hoe mijn leven eruit ziet en hoe ik me vaak voel, dan willen ze niet meer, dat weet ik zeker.

Probeer iig jezelf te "vermaken". Ik ben uit wanhoop hobbies gaan zoeken en dat zorgt dus dat je bezig bent en je niet teveel nadenkt.
Het is vervelend dat je zover weg woont van uitgaans gelegenheden ofzo.. woont er verder niemand in de buurt?

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 13:04

@ tita: Misschien ben ik hem niet achterna gegaan, maar met hem MEEgegaan uit liefde? hij gaat er niet vanuit dat ik wel zonder mn familie kan, als ik het echt niet zou kunnen zou die in NL blijven, of mee terug gaan naar NL..

En nee ik heb niet in almere gewoond..
Helaas nog steeds geen manege o.i.d in de buurt gevonden.. g van het weekend als het mee zit, wel stappen, met mn vriend, en zn zus.. miss wat mensen leren kennen..

Nee er woont helaas niemand in de buurt.. we wonen 1650M hoog.. en boven ons is nog een hotel..
En heb nog niet echt 'leeftijdsgenoten' gezien ofzo, maar bijna alles is nog gesloten, en opent pas over een week of 2.. dus ik wacht wel af..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:18

Blijf je daar of denk je dat je weer ooit terug komt naar Nederland? Ik zou het niet kunnen vind knap van je......maar je vriend had toch ook uit liefde voor jou hier kunnen blijven

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 13:33

Waarom zou die in NL blijven als ik het in Oostenrijk wil proberen?? Na 3,5 jaar heb je dat wel voor elkaar over, en hij zou het andersom ook voor mij overhebben.
En zoals ik al zei, gaat het niet gaan we samen terug naar NL.
En je kan niet iets beoordelen zondewr het geprobeerd te hebben.. Knipoog

puck81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:10

Ik vind het knap van je en zou er niet aan moeten denken! Hopelijk komt het goed met je daar en wens je veel succes!! Vrienden van me hebben stage gelopen in de bergen van noorwegen, zij voelden zich erg eenzaam na verloop van tijd, zoalsjij het beschrijft qua contacten en omgeving lijkt het wel op hun verhalen. Maar als de gasten komen en misschien wel nederlanders heb je meer afleiding!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:14

Ik weet hoe je je voelt, ik heb zelf een jaar in Luxemburg gewoond toen ik 13 was, ging daar gewoon naar een Luxemburgse school en ik voelde me echt ontzettend eenzaam. Na verloop van tijd als je wat meer mensen leert kennen, wordt het vanzelf beter...

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:50

Hee meid, wat een grote stap.
Ik denk dat er leuke maar ook zeker minder leuke kanten zijn. Oostenrijk is natuurlijk heel mooi wonen, maar als ik jou verhalen lees, zit je overal ver vanaf.
Ik weet niet hoe groot jullie grondstuk is, maar is het niet mogelijk om een paardje naast het hotel te laten lopen?
Ik ben ook geemigreerd, jawel, helemaal naar Duitsland, kun je bijna geen emigratie noemen. Ik ben bewust blijven werken waar ik werkte (is maar 2 dagen) zodat ik niet overal afscheid van hoefte te nemen. Het is veel reizen, maar dat vind ik niet erg. Wij wonen in een dorp, is wennen als je in een stad opgegroeit ben. Ik heb sinds kort een jaarling gekocht, dat is echt mijn ding. Het enige voordeel, is dat ik hier een paard kan houden en in Nederland niet omdat het daat te duur is.
Maar, goed, is niks vergeleken met jou. Kun je wel goed met de familie van je vriend opschieten? Wat doe je zo de hele dag?

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:31

lijkt me echt een grote stap.. probeer er wat leuks van te maken.. Je leeft maar één keer en van alles moet je genieten. het kan zomaar met je gebeurt zijn

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:35

lijkt mij ook best een grote stap... maar vrienden enz.. je leer de met de tijd wel kennen... en het blijft natuurlijk wel een mooi land Haha!

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 19:09

Heey, bedankt voor de leuke reacties!

We hebben wel redelijk wat grond erbij, en kunnen ook nog eventueel een stuk land pachten, maar ze hebben het hotel pas een jaar, dus geld voor een paard is er nog niet,en zelf ben ik wel hard aan het sparen.. maar mis mn oude pony ook nog teveel, en wil niet overhaast een paard kopen omdat ik niet zonder zou kunnen, ik wacht en kom vast wel die 'ene' tegen die de ware is.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:22

Dat heb je goed meid, doe maar eens lekker rustig aan. Ik kan me voorstellen dat je je oude maatje mist.
Ik weet zeker dat jou ware nog wel komt.

Maar goed dat je bokt nog hebt he....

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 19:22

Zou niet weten hoe ik mn dagen anders door moet brengen hier

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:31

ik woon sinds vorig jaar in Frankrijk en heb er nog steeds veel moeite mee. ik mis vrienden en familie.
ik heb wel mijn paard meegenomen en dat helpt wel. ik zou niet weten wat ik zou moeten doen zonder mijn paard.

omdat ik mij niet thuisvoel hier ga ik volgend jaar weer terug naar NL.

misschien heb ik er overheen gelezen maar hoelang woon je daar nu?

geef het wat tijd, probeer zoveel mogelijk uit te gaan en leer mensen kennen. dat helpt al een heel eind Knipoog
je kan ook een sportclub in de buurt zoeken

ik heb de pech dat ik die niet in de buurt heb. wij zitten ook erg afgelegen. echt in the middle of nowhere. dat maakt het echt kloten, maarja probeer er het beste van te maken, en als het niet lukt kun je altijd nog terug.

veel suc6 in ieder geval.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:32

Tillie_ schreef:
Zou niet weten hoe ik mn dagen anders door moet brengen hier

same here. ik zit ook uren achter de pc Haha! Clown

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 12:27

Woon er sinds 19 okt j.l

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:46

wat doe je daar dan? Help je mee in het hotel? of heb je een andere baatje

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 18:05

Nu alleen kamers schoonmaken enzo, ze zijn aan t verbouwen, en over 2 weken gaan we open, en dan bedienen, koken, en kamers enzo

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:30

oooo de verbouwing heeft dan heel lang geduurd.....neem ik aan....zal wel beter gaan als je iets te doen hebt.
Maar het lijkt me altijd nog steeds moeilijk

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 14:30

de verbouw9ng is pas 2 weken aan de gang, j weet er niets van af.. de zomers zijn altijd rustig

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:40

Het gaat helemaal goedkomen hoor, en ik begrijp dat je uit liefde bent meegegaan. Als over twee weken het hotel open gaat dan komt er vanzelf meer aanspraak en meer afleiding. Als je in een verbouwing zit dat is ook niet alles. En met de tijd kun je plannen gaan maken om een autootje, scooter en een paard te kopen. Voordat alles helemaal op rolletjes loopt heeft een aanloopperiode nodig en alles op zijn tijd het gaat vast goed komen.Nomaals veel succes.