Wat eet je vandaag (met recept als 't kan)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:54

Toen ik net dit topic aan klikte om nog even te kijken naar wat nieuwe recepten, zat ik me al te bedenken, dat dit eigenlijk een super-topic is!
(ik denk dat een ieder die kookt, vaak genoeg voor het probleem staat: "wat zal ik vandaag nu weer eens koken Scheve mond ")
Ludora, jouw recept klinkt wel erg Vingers aflikken !!! Mijn man houdt helaas niet van pasta´s, maar wat een geluk.... hij eet vanavond niet mee Party!! , dus ik ga het vanavond meteen uitproberen!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 12:00

Ik heb het ook maar even uitgeprint...lijkt me ook snel en makkelijk te bereiden...dat komt van de week op tafel (door de weeks ben ik nooit voor elf uur 's avonds thuis...tja je werkt full-time, en je hebt paarden...)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:11

frietje op concours Haha!

Gisteren nasi (mix van conimex, spekjes, varkensreepjes bakken, zakje groente, gekookte rijst).

Een aanrader is kippakketjes:
twee kipfiletjes bruin bakken
zakje gemengde groente in een ovenschaal doen
pakje boursin erbij
kipfilet erop leggen en bestrooien met geraspte kaas
kwartier in combi (175 graden, 350 watt)
eten met stokbrood

Roxanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:35

Ehm.. ik eet vanavond op de manege dus ik loop naar de kantine.. bestel een patatje en eet hem op! Simpel he Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:03

vanavond wpordt het beef shanghai (uit zo'n pakje) gehaktballetjesd maken, bakken lemnteuitje toevoegen saus erbij. ondertussen ff de mei koken en hmmmmm......

ennuh weet je echt niks vraag maarten heeft vaak goede ideeen.

ja Bart zoals je ziet is een kook forum nog niet zo'n slecht idee Knipoog

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:22

wij eten vanavond aardappel puree KAAS van knor geloof ik, vinden we beide echt onwijs lekker
potje capucijners van Hak in de magnatron en ikmaak een stukkie vlees voor mijn vriens karbonade en vleesjus
lekker makkelijk, want ik moet 2 paarden rijden vanavond Haha!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:23

Euhm..... voor mij wordt het vanavond weer pasta met een saus van spinazie met gerookte zalm en een komkommersalade. Lekker snel en errug lekker *smul*

Pasta koken en ondertussen de spinazie ala creme ontdooien/warmmaken in een pannetje, gerookte zalm erbij en op smaak maken met zout, knoflook en wat dille. Klaar in ongeveer 20 minuten. De komkommersalade is helemaal makkelijk te maken.... komkommer schillen (beetje van de schil laten zitten voor de nodige vezeltjes *LOL* ), een beetje feta en olijven toevoegen, verder naar smaak knoflook en kruiden toevoegen en een klein beetje olijfolie en klaar is kees. Smullen maar (hmmmm.... krijg nu toch wel honger *LOL* )

Hmmmm.... het blijkt toch dat er steeds weer vraag is naar een kookforum Knipoog

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:46

Lasagne van de Aldi.

In 3-en delen en dan in de magnetron.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:55

Vanavond word het sla (met tomaat, komkommer, ananas, augurk en ei) met gebakken aardappeltjes en een klein stukje gebakken zalm met dillesaus Vork

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:07

Vanavond mijn eerste lanparty en ik moet zo nog de hele puterbende inpakken dus gewoon simpel een pizza Lachen (alvast wennen aan het voer van de komende dagen Knipoog )

Men neme 2 pizza crossa's (momenteel in de aanbieding bij de c1000 Knipoog ), men neme een oven.
Pizza's in de oven, op 200 graden, 12 minuten laten sudderen zo en klaar is kees Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 20:58

De pasta van Ludora was lééékker Vingers aflikken !
Mijn kinderen hebben niet gegeten, maar gevr.... en dat wil wat zeggen, die zijn niet zo makkelijk !
De variant van Maarten klinkt ook heel goed, die ga ik binnenkort ook zeker proberen!!!
(Ik heb er niets op tegen als jullie hier nog meer recepten neer zetten hoor Knipoog !)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:45

Opwarmchinees

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:46

ik heb een moeder...... Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:17

ja ik heb ook een moeder maar die is op vakantie
dus werd het een broodje shoarma met veel knoflook geen vriendje in de buurt vanavond dus het mocht.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 23:03

Normaal heb ik ook een moeder maar meestal ben ik niet thuis met eten dus eigenlijk leef ik op pizza's en cup a soupjes en vruchtenyoghurt. Maar nu is mijn moeder op vakantie en is mijn eten zeeeeer gevarieerd: gisteren gebakken aardappels die mijn zus gemaakt had, vandaag patat, morgen pizza, overmorgen zal et wel weer patat worden en dan savonds barbeknoeien. Zondag mag mijn zus lasagna maken, en voor de rest van de week zal et wel nog gevarieerder worden..

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 23:56

Hee, ben dus blijkbaar niet de enige alleen-thuis-zitter.....ik was me al schuldig aan het veolen over het feit dat ik soms helemala niet, soms half en héél soms helemaal vers kook.....vruchtenyoghurt, chocola en cake zijn mijn hoofdingrediënten. Ohja, en cookies!

Maar......nu heb ik zowaar een groente-iets gehaald, en dat wilde ik gaan wokken morgen (als dat maar goed gaat). M'n vader kan dat ook, maar ik weet niet wat ik er dan verder bij moet gooien, alleen die groente in de wok, dat komt volgens mij niet echt goed qua eetbaarheid......iemand geniale ideeën?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 23:59

Ik heb lekker zo'n groentezak uit de diepvries van Iglo gebruikt. Je hebt groentezakken, vlees of vis met groente-zakken waar je zelf nog rijst, pasta of "erpels" (Brabo voor aardappels Clown ) en zakken waar een complete maaltijd in zit. Is in ieder geval prima te eten, vind ik.

Daarbij heb ik een lekkere komkommersalade gemaakt:

Komkommer in schijfjes raspen en wat zout en peper erover. Beetje yoghurt, liefst magere erbij, eventueel nog een lepel mayo, beetje mosterd, flink wat dille en kruiden uit de tuin zoals bieslook en smullen maar!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 00:20

Argh! Zo'n maaltijd-in-zak had ik zondag ook, niet te éten gewoon! was iets met pasta en groene groenten. De helft is naar de kippen gegaan, die vonden het erg goed te eten trouwens.
Dan doe ik liever iets meer moeite, ik kan zo het eea aan groente uit de tuin plukken....misschien dat ik morgen wel koolrabi-slalade met appel ga maken: gewoon koolrabi (i per twee personen ofzoiets), een appeltje raspen en er doorheen doen, en er een honing-mosterddresing overheen gooien (theelepel honing, theelepel mosterd, beetje olie, zout en peper even klutsen.....en eroverheen mikken!)
Of ik oet nog een toepassing vinden voor dat wokgroentepakket.....

Ik heb ook nog courgettes in de tuin liggen, heeft iemand daar een crea idee voor?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 11:46

Ik had gisteren 'keukenkastjesopruimdag' en de oogst was een pakje Unox Noodles met een half blikje doperwtjes uit de magnetron.

Voor vanavond staat er een kant en klare salade in m'n koelkast te wachten. Zal wel pasta worden voor erbij, ben ook vanavond weer zo druk met van alles dat er van koken weinig komt.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 11:53

Ik weet niet of je wel eens courgettes gegeten hebt maar die dingen zijn echt heel vies hoor!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:00

Courgettes zijn lekker! Kwijl

Ik kreeg ooit eens 5 kilo courgettes voor m'n verjaardag. Van een vriendin, haar ouders hadden de tuin vol staan en kregen ze niet op. Maar vervolgens kregen wij ze ook niet meer op... Haha!

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 14:02

Ligt eraan hoe je die klaar maakt, die courgettes!
Peter vond ze eerst ook niet lekker, tot ik ze NOG fijner ging snijden, in plakjes en nog eens doormidden.
Dan deed ik rundergehakt in de wok (olijfolie v.h. bakken), wat ketjap v.d. smaak, en daarna plakjes courget, een fijngesneden ui, 125 gr. ong. champignons, eventueel paprika fijngesneden en knoflooktenen 2, ook fijngesneden. Dit alles in de wok.
Wat peper en zout naar smaak, en eventueel sambal of chilisaus voor een scherp tintje eraan... }>

Samen met gekookte rijst (meergranenrijst van lassie! Lachen ) op je bord scheppen, en hou je van feta (smaakt nogal zout) dan kun je dit ook erdoor doen! Vingers aflikken
Wij eten regelmatig iets uit de wok, met rijst en feta, of dat ik gehakt en groenten uit de wok in 'wraps' doe, ook heerlijk.
Daar is ook een 'griekse' variant van, smaakt ook super! Vork

Ludora: over de spinazie...
Die kende ik al ja, maar ik was het recept kwijt! Verdrietig
Ik ben dus blij dat je het weer eens 'duidelijk voor me hebt opgeschreven', ik durfde er niet zomaar in het wilde weg aan te beginnen, bang dat het gerecht zou mislukken en dan eet Peter het nooit meer grijnz.

Verder...
Bedankt voor de reacties allemaal, hoop dat er nog veel meer komen!
Zo kunnen we nog eens mensen op een idee brengen.
Want inderdaad, elke dag is weer die vraag:
"Wat eten we vandaag...?" *LOL*

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:12

Pff, toch lastig hoor als je elke dag creabea wilt zijn in de keuken. DAn heb ik het toch makkelijker!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:47

Oh, nou bedenk ik me ineens dat ik nog twee wraps heb liggen (dacht ik, misschien heb ik ze ook wel weggeflikkerd vanmorgen), die waren over van de Burritos (vind ik ook erg lekker Dorine!). Daar kan ik dus gewoon die wok-groente inflikkeren vanavond.

Ik heb btw ook m'n wokredding gevonden. Een flesje wok-essentials van Go-tan, staat hier gewon in de voorraadkast. Nu moet het lukken!
Ik heb alleen een groentepakket van 400 gram zag ik net (oeps), béétje veel voor in je entje, dus als er nog iemand zin heeft om te komen eten rond een uur of zeven Lachen Lachen

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:54

Steef schreef:
Pff, toch lastig hoor als je elke dag creabea wilt zijn in de keuken. DAn heb ik het toch makkelijker!

Valt best mee hoor Steef! Als je heel veel dingen lekker vindt dan leg je gewoon van de basis-ingredienten een flinke voorraad aan in de vriezer en dan bedenk je gewoon overdag waar je zin in hebt die avond en als je wat extra's nodig hebt ga je gewoon even snel de winkel in om dat ingredient te kopen Lachen

Dat komt vanzelf wel als jij later groot bent en op jezelf woont Knipoog