Jehovah's getuigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: Jehovah's getuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:39

Ik respecteer hun geloof maar ze komen altijd opdringen.
Zo kennen wij iemand,verder braaf mens maar constant zeuren over God!

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:39

Neem nóóit een boekje aan, dan blijven ze komen..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:40

@ touchandgo & cle0o_o0
een PM is onderweg

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:42

Voor zover ik weet zijn ze hier nog niet aan de deur geweest. Clown Hoeft van ons ook niet, wij geloven niet en gaan ook niet geloven.

Wij zeggen ook wel eens voor de grap als er onder het eten iemand aanbelt daar heb je zo'n jehova getuigen. Maar daarbij bedoelen we het niet banketstaaf naar de mensen die het doen. Hartstikke mooi dat zij zo heilig geloven, zolang ze ons er maar niet lastig mee vallen. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:43

Snoevie: Als ze niet weggaan en we eerst gezegd hebben dat we geen interesse hebben da moeten ze maar weggaan.
Hoe zou jij het vinden als ik bij jou zou aanbellen en maar niet wegging. ookal vroeg je of ik weg wilde gaan.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:43

Bij ons komen ze niet langs, maar sturen een brief. Het is wel een beetje eng dat ze precies weten hoe je heet en hoe oud je bent. In de brief staat dat als je interesse hebt je ze terug kan schrijven en dan komen ze bij je langs en als je geen interesse hebt zullen ze niets meer van zich laten horen. Ik vind dit een veel betere manier, zo kan je er rustig over nadenken zonder dat er iemand zit te wachten. Wij hadden geen interesse en hebben ook echt nooit meer wat van ze gehoord. Dat is heel netjes van ze. Want toen wij nog in Nederland woonden hebben we toch een aantal een voetje tussen de deur gehad!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:44

Laat hun maar geloven als het maar aardige mensen zijn boeit het me niet.
Maar ik houd mijn mond meestal dicht als ze erover beginnen want eerstens moet ik er niks van weten en tweedens ik ben een demon in hun ogen Extreme duivel
(New agers Extreme duivel whahahahahaha!!!!) Gestoord
Het meeste wat mij nog irriteert zijn hun boekjes die steeds over het slechte berichten en vertellen dat als je ervanaf wijkt en hún geloof gaat volgen in het paradijs belandt.
Maarja WELK geloof zegt nou niet 'als je bij ons komt zit je veilig en goed.'?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:45

Zolang ze mij maar niet lastig vallen met hun zieltjes winnen vind ik ze prima Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:46

nielsd schreef:
Snoevie: Als ze niet weggaan en we eerst gezegd hebben dat we geen interesse hebben da moeten ze maar weggaan.
Hoe zou jij het vinden als ik bij jou zou aanbellen en maar niet wegging. ookal vroeg je of ik weg wilde gaan.

ik snap het wel hoor,dat is fout,mag niet en heel vervelend.
maat straks krijg jij de politie op je dak omdat je de hond erop af stuurd

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:46

Snoevie schreef:
ik snap niet wat daar zo erg aan is,ik had er laatst eentje aan de deur en zeg gewoon dat ik geen intresse heb,en dan zijn ze weer weg.
het zijn trouwens niet alleen jehovah's getuigen die dat doen.

Idd, bij ons komen ze ook wel eens aan de deur en dan zeggen we ook gewoon dat we geen interesse hebben.
Ik heb er geen probleem mee dat ze langs de deuren gaan om over hun geloof te vertellen.
Wie weet zijn er wel mensen die er in geintereseert zijn Lachen

Sanniej_

Zelf heb ik er niets op het "Jahova geloof" tegen ofzo.
Maar er zat een paar jaar terug een meisje die daar in geloofde en haar ouders enzo ook.
Die zijn het ook geworden door mensen die langs de deuren gaan (Dat vind ik opzich niet normaal maar goed)
En dat meisje wilde er echt uit ze wilde wel haar verjaardag vieren wilde wel sinterklaas vieren e.t.c.
Toen wij surprises op school hadden zat ze half huilend op de gang omdat ze niet mee mocht doen ging ze een opdracht voor handvaardigheid doen enzo.
Ze mocht niet uit ze wilde ook het gewoon uit enzo.
Nee dat mocht allemaal niet en als ik het goed heb mag je pas op je 18e er uit stappen.
En als zei er nu uit stapte dan zouden haar ouders niets meer met haar te maken willen hebben.
Nou sorry maar wat voor ouders ben je dan je dochter in de steek laten voor je geloof Nagelbijten / Gniffelen
Dan vind ik het echt te ver gaan.
Dit zijn mijn belevingen hier mee.
En daarom vind ik heb een best *triest* geloof want god zou toch niet willen (als hij bestaat)
Dat je geen lol maakt in je leven dat je dingen tegen je zin doet e.c.t?
(Ik krijg hier misschien wel opmerkingen over hoor maar dit is gewoon mijn mening)
Hier zijn ze "gelukkig" nooit aan de deuren heb er ook echt geen intresse in.

paddington

Ik vind het 'persoonlijk' heel vervelend als mensen aan mijn deur komen
om god te brengen of 'iets' anders te verkopen....
Als ik iets nodig heb ga ik zelf wel op zoek.....

EDIT: typfoutje
Laatst bijgewerkt door paddington op 04-10-06 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:47

dat van die brief wist ik niet katrien214,best eng idd.
nog nooit meegemaakt trouwens

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:47

TouchAndGo schreef:
Neem nóóit een boekje aan, dan blijven ze komen..

Als je steeds een andere taal gaat praten in een hetzelfde huis dan komen ze naar een paar keer niet meer.
Wel lekker lachen zo.
Maar wat hun doen is gewoon pure brainwashing.
Iedere week wel een of twee keer bijbelstudie en gewoon maar door blijven rammen dat juist DIT geloof je zal redden.
Een van de beste brainwash methodes die er zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:49

Snoevie schreef:
nielsd schreef:

ik snap het wel hoor,dat is fout,mag niet en heel vervelend.
maat straks krijg jij de politie op je dak omdat je de hond erop af stuurd

We hebben in totaal 4 bordjes met pas op de hond in 2 talen dus dan is het eigen schuld. En als ze maar niet weg willen moeten diegene niet zeuren. Misschien dat dit een beetje een fanatieke was want we hebben er verder geen 1 meer gezien.
Maarja, iig ik vind het prima dat ze aan deuren komen maar ze moeten wel weggaan als je geen interesse hebt. Dat moeten ze ook accepteren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-10-06 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:49

ik vind het leuk dat er zoveel intesse in het topic is,maar beledigende opmerkingen hoeven niet,okee?
je mening geven mag altijd,vandaar dit topic ook natuurlijk

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:58

Catcho schreef:
Mijn oude klasgenoot was ook Jehova getuigen, kan iemand mij hier wat meer informatie over vertellen? Want ik weet niet zo goed wat het allemaal inhoud Bloos

De Jehova's getuigen (in hun eigen spelling Jehovah's Getuigen) zijn leden van een millenianistische stroming die zichzelf als christelijk beschouwt, maar door vrijwel alle christelijke kerken niet als zodanig erkend wordt. Jehova's getuigen geloven dat de Bijbel het onfeilbare Woord van God is. Zij beschouwen de 66 boeken van de protestantse canon als door God geïnspireerd en als absolute waarheid. Bij interpretatie ervan hanteren zij het principe: letterlijk waar mogelijk, symbolisch waar het niet anders kan. De getuigen geloven in een vrij letterlijke versie van het scheppingsverhaal in Genesis, met dat verschil dat de "dagen" van de schepping worden beschouwd als perioden van duizenden jaren. Op basis hiervan kunnen ze worden geklassificeerd als Oude-aardecreationisten. Ook de wonderen in de bijbel worden beschouwd als historische feiten.

Jehova's getuigen zijn een "eindtijdbeweging", dat wil zeggen: zij geloven dat de mensheid zich in de "eindtijd" bevindt, de laatste fase voor het ingrijpen door God met als doel de aarde te zuiveren van alle goddeloosheid. Ze geloven dat Jezus' koninkrijksmacht in 1914 is gestart en dat het eind van 'het samenstel van dingen' (in andere vertalingen 'de wereld') nabij is. Hier doelen zij op de huidige systemen waaronder mensen leven en die dus de maatschappij ordenen.

De beweging werd eind 19e eeuw in de Verenigde Staten als de Bijbelonderzoekers gestart door Charles Taze Russell.

Georganiseerd via het Wachttorengenootschap (de wettelijke corporatie van de Getuigen) werken er wereldwijd zo'n 6,5 miljoen Getuigen in 235 landen, waarvan ongeveer 25.000 in België en bijna 32.000 in Nederland. Belangrijkste kenmerk van hun activiteiten is de prediking van huis tot huis, waarbij de leden van de beweging hun boodschap zoals weergegeven in de publicaties van het Wachttorengenootschap trachten te verspreiden

Groetjes Haha!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:59

een van mijn vroegere beste vriendinen was ook jahova, nu niet meer, ze vond het maar niks maar ze moest toen nog van haar moeder..
ze was vaak bang, geloofde in demonen, en andere geesten, en dat de wereld op een dag zou vergaan en dat iedereen dood zou gaan, behalve de jehova's.
ze wou er eigenlijk niet in geloven allemaal, maar toch was ze vaak als de doods als ze s'nachts een (kraak) geluidje hoorde..

zelf heb ik niks tegen jehova's. ze mogen in geloven waar ze in willen geloven.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:04

een oud klasgenootje van me zus was ook jehova getuige -> zei werd tijdens der studie het huis uit gezet door haar ouders omdat ze niet langs de deuren wilde Ach gut
heb er verder weinig op tegen! snap alleen niet dat ze toch ieder jaar weer langs de deuren gaan want volgens mij heeft niemand interesse ....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:07

De vorige bewoners van ons huis waren ook JG.
En we woonden er nét voor Sint Maarten en toen kwamen er maar heel weinig kinderen aan onze deur en toen hoorden we later dat dat kwam doordat die vorige bewoners altijd de deur dichhielden terwijl ze de gordijnen e.d. openhadden en gewoon bleven zitten enzo. Dat vond ik echt best sneu, ik zou er dan voor zorgen dat ik iig niet thuis was ofzo.

Verder hebben we ze haast nooit aan de deur, en anders zeggen we vriendelijk nee Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:07

Het bizarre van Jehova's Getuigen vind ik dat ze geloven in "een nieuwe hemel en een nieuwe aarde" waarbij dat twee gescheiden dingen zijn.
In de hemel is slechts plaats voor 144.000 zieltjes, dus te weinig plaats voor de 6 miljoen JG die er volgens hun eigen zeggen zijn.

De overige gelovigen krijgen dus de troostprijs, de nieuwe aarde...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:09

ik vind het best dat er mensen zijn die voor hun geloof uitkomen...maar amper een maand geleden ben ik zo raar behandeld...

liepen Jehova getuigen door onze straat en belden aan, ik deed niet open, omdat wij er nare ervaringen van hebben overgehouden. Mijn ouders waren neit thuis en we zagen ze al lopen. Mijn ouders gezegd: Doe maar niet open om problemen te voorkomen.

Gingen ze door de brievenbus schreeuwen van: Er is hier wel iemand thuis DOE OPEN. Ja hallo.....en heeeeeel lang en vaak aanbellen, werd er gek van...

Ik vind het best als ze voor hun geloof uitkomen, maar doe het dan niet op deze manier, zo schrik je mensen alleen maar af!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 20:12

jee dat is wel vervelend zeg,daar zou ik ook wel pissig om worden.
hoe konden je ouders al zien dat het getuigen waren,vanwege de boekjes ofzo?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:14

Heel leuk dat mensen ergens in geloven maar daar hoeven ze mij niet bij te betrekken, als ik ergens in wil geloven doe ik dat zelf wel. Haha! Hier werd ook wel ´ns een kind voor je neus gezet, heel sneu...

Overigens heb ik laatst iets meegemaakt dat ik wel kon waarderen, ze kwamen langs om te vragen of dit inderdaad een adres was waar JG´s niet ´mogen´ aanbellen. Vind ´t goed dat ze dit hier nu eindelijk bijhouden want het heeft voor hun geen nut om hun geloof bij mij te komen verkopen, mss dat de buren interesse hebben... Tong uitsteken

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:19

Ik heb hier meer "last" van strenge katholieken die hier minimaal eens per maand langskomen. Er is een vrouwtje die ik al 5 keer heb gezien (waarom ik altijd de deur opendoe zal wel een teken van god zijn ofzo?) en dat vrouwtje kraakte mijn kleding af, mijn haardracht was niet proper genoeg en toevallig had ze me door het raam zien roken.
Nou de zonden stapelden zich op en ik kon er nog wat aan doen voordat ik naar de hel ging.
nogal extreem dus. De andere vrouwen die namens de katholieke kerk kwamen waren fatsoenlijk en gaven toe dat ze vooral nieuwe mensen aan het "werven" waren omdat het slecht ging met de kerk tegenwoordig en ze hoopten op meer mensen.

Een goede vriendin van mij is Jehova´s getuige en zij gaat ook naar hun kerk.
Jehova´s getuigen moeten achter hun geloof staan en zondaars de mogelijkheid geven om een betere weg te zien (geloof dus)
Dit mogen ze niet opdringen, het is alleen laten zien, als iemand niet geinteresseerd is gaan ze verder.
Die vriendin van mij heeft haar geloof nooit bij mij opgedrongen, ik heb het vaker met haar gehad over mijn geloofovertuigingen en daar wil ze gewoon helder over discussieren.
Maar net als bij elk geloof heb je extreme mensen die alles doorduwen en soms zelfs eng uit de hoek kunnen komen.

Persoonlijk vind ik de nrc handelsblad verkopers irritanter die hier elke week op de markt rondlopen. Die gaan voor je staan en laten je er gewoon niet langs.
Dat is pas eng Tong uitsteken