Wie werkt er op een makelaarskantoor ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 11:52

Dat er voor toetreding tot de nvm een diploma nodig is vind ik ook wel goed. Maar dat er zoveel vriendjespolitiek heerst binnen het nvm weer niet. Heb jij ouders met een aardige naam binnen de makelaardij dan kan je de praktijkproef zo slecht doen als je wilt want dan ben je binnen. En het kunstmatig hoog houden van tarieven is ook niet echt fair tegenover de client.
Er zit hier toevallig een makelaar in de buurt die is aangesloten bij VBO. Begon voorzichtig maar het ziet er naar uit dat het een blijvertje is. Erg leuk om te zien dat er ook makelaardijen zijn die het redden zonder bij de nvm te zijn aangesloten.

Keurmerk is goed, maar het nvm is hard op weg om de naam te misbruiken door prijzen kunstmatig hoog te houden.
Dit is absoluut niet eerlijk tegenover de kopers.
Maar we zullen zien. De huidige markt lijkt een beetje te zijn ingedut. Huizen staan al een stuk langer te koop dan een jaar geleden. Misschien dat de prijzen weer wat gaan dalen......

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-02 12:14

Kijk , ik als leek die er verder geen fluit verstand van heeft :

Wat maakt mij het nou uit met welke makelaar ik in zee ga...
Ik zoek een bepaald huis op dat aan een aantal eisen en wensen moet voldoen en ook nog in een bepaalde regio staat.

Als je "droomhuis" Knipoog ergens te koop staat ga je toch echt niet kijken welke diploma's die aanbiedende makelaar heeft , dat zal je een zorg zijn , je betaald
het huis en je hebt niks meer met die hele makelaar te maken....

Voor een huis verkopen via een makelaar vind ik het wat anders ,
of een zoekopdracht geven aan een makelaar , dat is toch wat onduidelijker en meer vage-kosten gevoelig....