Bang voor de toekomst...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:39

[/quote]
"Die vreest de dood, verliest zelfs 't leven dat hij heeft."
"Qui mortem metuit, quod vivit, perdit id ipsum."
Cato

"Het enige wat we moeten vrezen is de vrees zelf"
Franklin D. Roosevelt[/quote]

Of in gewoon Nederlands:

"Een mens lijdt het meest van het leed dat-ie vreest."
*LOL*
=^.,.^=

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 14:42

Toch, die dingen die nu gebeuren, gebeurden vroeger ook, gebeurden altijd al. Waar mensen zijn is een hoop s h i t. En hoe meer mensen, hoe meer s h i t. En er komen steeds meer mensen, dus ook steeds meer....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 16:05

Ik heb niet alle reacties gelezen, geef alleen even snel mijn visie op de vraag van Wilona.

Die gedachte van jou Wilona, is van alle tijden. Twintig jaar geleden maakten mensen zich ook zorgen over de toekomst, en in de koude oorlog (rond 1980) was het wereldbeeld helemaal pessimistisch.

Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen, dat we niet zo snel met z'n allen in de afgrond belanden. Veel dingen overkomen je zonder dat je er vat op hebt, omdat beslissingen worden genomen door wereldmachten, omdat er gekken op straat lopen met een pistool onder hun jas, omdat een ongeluk in een klein hoekje zit. Maar bedenk ook dat je heel veel dingen zelf in de hand hebt, vooral leuke dingen. Die dingen waar je geen vat op hebt, die gebeuren uiteindelijk toch wel. Dus waarom zou je niet genieten van de mooie dingen, waarom zou je niet zelf het geluk opzoeken? Dan heb je dat iig niet hoeven missen, mocht het ooit nog fout gaan met deze wereld!

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 18:57

tja het is wel zo hoor. dat er opeens zo veel dingen gebeuren jij zegt dat er zoveel slechte mensen op de aarde zijn. nou van die mensen heb ik zelf nog niet veel gekend hoor!! en natuurlijk zijn er daar veel van maar er zijn echt ZO veel meer goede mensen! denk daar dan ook aan. De dingen die wel goed gaan en die wel juist weer beter worden zie je dan ook niet meer in.
en idd zolang het nog kan: geniet van het leven en haal er alles uit wat er maar uit te halen valt

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 00:40

Bang voor de toekomst? Niet zozeer voor de mijne, wel voor die van Robin, mijn dochter.

In de tijd dat mijn ouders puber waren was roken de doodzonde. In mijn tijd was dat blowen, nu is het XTC, maar wat is het als Robin 15/16 is??
Dat beangstigt me wel eens. Het enige wat ik daar als ouder aan kan doen is Robin hopenlijk goed voorbereid de maatschappij in laten gaan over een paar jaar. En hopen dat ze niet in het verkeerde circuit terechtkomt.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 12:41

Wat mij tegenwoordig opvalt is dat als er ergens iets gebeurt de mensen lopen te roepen dat de school, gemeente, regering steken heeft laten vallen. Die hebben niet voor de veiligheid gezorgd, het is hun schuld dat er criminelen rondlopen, even kort door de bocht samengevat. Laten we zelf eens beginnen met het opvoeden van onze kinderen en dat niet overlaten aan de school enz. enz. Ik denk dat daarmee al een hoop gewonnen is. Wat meer sociale controle terug in de wijken of over andermans kinderen als die bij jou in de buurt wat uithalen.

Verder maak ik me ook bezorgd over de wereld in de toekomst, als het zo doorgaat als nu. Het individualisme zorgt ervoor dat veel van de mensen die op de grens van goed en fout leven steeds meer aan de foute kant belanden.