Ik wil geen kinderen, vooral omdat ik later een goede studie wil hebben en werk etc. (en ze zijn ook nog irritant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amondi schreef:of hogeropgeleide vrouwen kiezen later voor kinderen en krijgen er dan ook nog 4 in 4 jaar..... lodewijk, louzewies, annelore en alexander....
nee gekheid, maar met een goede opleiding zal je toch ook willen werken en cariëre met kinderen is wel zo moeilijk, dat laat je meestal wel uit je hoofd!
Citaat:Maar hoe kunnen mannen er ooit bewust van worden dat zij net zo verantwoordelijk zijn voor de opvoeding als er alleen maar deze vraag gesteld wordt aan de vrouwen..?
Desiree schreef:Vrouwen zijn toch ook sukkels dat ze zich zo laten gebruiken en al die taken op zich nemen. DAar zijn ze toch zelf bij?
Shiloh schreef:EDIT: Ik denk overigens dat dit net zo goed voor mannen geld als voor vrouwen. Ik bedoel, je begint toch samen aan kinderen. Dus als de vrouw ouder is, dan is de man vaak ook al een stuk ouder!
Lieke schreef:Desiree schreef:Vrouwen zijn toch ook sukkels dat ze zich zo laten gebruiken en al die taken op zich nemen. DAar zijn ze toch zelf bij?
Niet helemaal mee eens, je hoeft toch niet gebruikt te worden al je ervoor kiest om voor de kinderen gaan zorgen.
Eerlijk gezegd zou ik (in de verre toekomst) als ik kinderen zou krijgen, zeker in de beginperiode niet fulltime willen werken. En ik denk dat er genoeg vrouwen zijn die zo denken.
Ik denk dat de stelling idd waar is, logisch om de redenen die al genoemd zijn.
Ik ben zelf 20 en doe nu WO. Bij het idee 'samenwonen' krijg ik al kriebels, laat staan kinderen krijgen en trouwen. Nee hoor laat mij nog maar een paar jaar studeren, lol hebben, dan werken en als ik dan de juiste man ben tegengekomen misschien kinderen.
Desiree schreef:Nou Lieke, dan heb je toch totaal niet begrepen wat ik bedoelde!
Skipper schreef:Naast het feit dat je misschien ook later pas ''de ware'' vind, speelt voor sommige ook mee. Ik ben 25 en vrijgezel, niet erg helemaal niet, maar kans dat ik dan op mijn 27e een kind heb is klein.