Jeugd onder de 16 niet meer in de disco.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 10:06

divana schreef:
Ik ben bijna 15 en ga ook uit....hier in de soos moet je 15 zijn en daar kwam ik al toen ik 14 en n half was.Ik vind dat als er absoluut niets voor jongeren is dat die tog ook ergens heen moeten!!Er word helemaal niets voor de jongeren geregeld en dan ga je vanzelf iets zoeken waar je jezelf wel kan vermaken!en daarbij is de beveiliging heel relaxed in zulk soort dingen dus je weet dat je erin komt dus waarom niet gaan??Kijk, soms vind ik ook wel dat er veel te jonge kinderen in komen maar je moet tog wat?? ik weet niet iets anders waar we heen kunnen gaan!!!

Jongeren horen gewoon thuis te zitten bij mams en paps zodat ze in de gaten worden gehouden dat ze geen stomme dingen doen. Jongeren kunnen naar de bioscoop, terrasje pikken en om 12.00 uur moeten ze gewoon weer thuis zijn. DAn kunnen ze altijd nog bij vrienden thuis uithangen. Maar dat uitgaan beneden de 16 is eigenlijk absurd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 10:13

En toch ben ik ervoor om jongeren geleidelijk te laten wennen aan uitgaan. Een vriendin van mij mocht tot haar 16e niet uit. Ja één keertje op haar 15e, bij wijze van grote uitzondering. Toen ze 16 werd, mocht ze ineens alles, tot aan laat in de ochtend thuiskomen aan toe. Zo van 0 naar 100 in vijf seconden, als je begrijpt wat ik bedoel. Tja, en dat ging wel eens fout, ze werd tenslotte zo ineens in het diepe gegooid. Ook uitgaan moet je leren.

Dan vind ik het beter wat mijn ouders bij mij hebben gedaan. Op mijn 15e mocht ik eens per maand uit, dat werd langzaam twee keer per maand en de tijd waarop ik thuis moest zijn werd ook langzaam opgevoerd. Toen ik eenmaal ruim 16 was, was ik geheel vrij wat dat betreft. En ik heb daar naar mijn weten ook erg weinig misbruik van gemaakt. Toen er nog 'strikte regels' waren had ik natuurlijk wel eens strijd met m'n ouders omdat ik IMO belachelijk vroeg thuis moest zijn, maar ik wist tenminste wèl waar ik aan toe was.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 18:45

Karin schreef:
En toch ben ik ervoor om jongeren geleidelijk te laten wennen aan uitgaan. Een vriendin van mij mocht tot haar 16e niet uit. Ja één keertje op haar 15e, bij wijze van grote uitzondering. Toen ze 16 werd, mocht ze ineens alles, tot aan laat in de ochtend thuiskomen aan toe. Zo van 0 naar 100 in vijf seconden, als je begrijpt wat ik bedoel. Tja, en dat ging wel eens fout, ze werd tenslotte zo ineens in het diepe gegooid. Ook uitgaan moet je leren.

Dan vind ik het beter wat mijn ouders bij mij hebben gedaan. Op mijn 15e mocht ik eens per maand uit, dat werd langzaam twee keer per maand en de tijd waarop ik thuis moest zijn werd ook langzaam opgevoerd. Toen ik eenmaal ruim 16 was, was ik geheel vrij wat dat betreft. En ik heb daar naar mijn weten ook erg weinig misbruik van gemaakt. Toen er nog 'strikte regels' waren had ik natuurlijk wel eens strijd met m'n ouders omdat ik IMO belachelijk vroeg thuis moest zijn, maar ik wist tenminste wèl waar ik aan toe was.

precies bij mij ging het precies zo! ik ben nu ook 'pas' 17, maar ging ook af en toe uit op mijn 15e en dat ging langzamerhand steeds vaker en nu doen ze er niet meer moeilijk over, ze weten dat ze me kunnen vertrouwen wat dat betreft en dat ik geen gekke dingen zal doen bij wijze van.
En je hebt mensen van 15 die zich een stuk volwassener gedragen als andere mensen van 15, soms zie ik mensen in een danscafé staan waar ik denk van: nou ja ga jij eens heel gauw sesamstraat kijken! Daar kan ik me dood aan ergeren, maar ik vind het wel goed dat ze er strenger op gaan controleren, want dat je als 'kind' van 13/14 in de stad rondhangt tot 3/4 uur vind ik niet kunnen (snap ook niet dat je dat als ouder toelaat maar oke)

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 09:27

Hier in alkmaar kom je best vaak jongeren vanaf 14 jaar tegen die tot zeker 2 uur 'snachts uitgaan. Echt te idioot voor woorden. Als je dan eenmaal 18 of ouder bent heb je niet eens meer zin om in je eigen stad uit te gaan,want ja daat wandel je al 4 jaar rond en ga je het verder weg opzoeken met alle gevolgen vandien. Je hoort het regelmatig dat er jonge meiden worden aangerand en die er niets mee doen. ze zijn bang voor die 'grote'jongens. Pas als je genoeg wijsheid hebt om goed er verstandig na te denken dan blijf je tot sluitings tijd in de kroeg. kijk maar eens naar die meiden vanaf 15 jaar die of zwanger zijn. en hun'liefde'maar een aantal keer gezien hebben en ja jij zit met de gevolgen.
Ook de ouders moet je erop aankijken die hebben hun kinderen niet onder controle.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 09:34

hmm... hoe vaak hebben we dat al niet eerder gehoord! Ik kom ze nog steeds tegen hoor in Hollywood of zo! Tis echt triest! ik denk dat het bij de meiden eht ergst is.... die kleden zich ouder, plaumeren hun gezicht vol en tadaaaa here they come! ik zegneit dat ze het allemaal doen, maar een heel groot gedeelte wel!
maar aan de andere kant hoop ik wel dat ze strenger gaan controleren, want wat er rondloopt dat is gewoon schandalig! ik mocht pas op mijn 16e voor het eerst uit, maar tuurlijk zat ik daarvoor al in de kroeg, stiekem uiteraard! *LOL*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 09:51

VAnaf de 16 kun je ook geleidelijk aan opbouwen met uitgaan, en dan kun je OOK zeggen om 13.00 uur thuis en 1x per week of zo. Dat hoeft echt niet al met 15 te beginnen.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 10:25

Ik vind het ook goed als ze strenger gaan controleren. Ikzelf ging al uit in Rotterdam op mijn 15e. Ik mocht gewoon tot 4/5 uur blijven. Ik ging dan wel altijd met iemand van 18 met een rijbewijs, dus ik werd veilig thuisgebracht. Maar ik ga nu (18) veel minder uit. Ben er al zo vaak geweest. En als ik nu in Hollywood kom heb ik het er nog wel naar mijn zin, maar niet voor iedere week. Er lopen daar ECHT veel mensen van onder de 18. En dat zijn dan allemaal van die mensen met superkorte rokjes en truitjes en hun gezicht volgeplamuurt, WALGELIJK!
Helemaal tegenhouden gaat toch niet, maar iets strenger mag wel!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:03

{edit}reactie sloeg nergens op..{/edit}

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 14:21

In amstardam is het al moeilijk om onder de 18 een discotheek binnen te komen, maar je hebt toch vast wel van die dsco's voor jongeren onder 16?
Of discofeestjes in het buurthuis?

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 15:25

Ik vind het een goed idee. Zo prettig vind ik het niet als ik mee een oude miep voel in een discotheek omdat er allemaal 14-jarige rond lopen. Dat is eigenlijk nog het minste. Ik snap ook niet dat ouders hun kinderen zo vroeg en zo laat laten stappen en soms hebben meisjes kleren aan die de eerste beste *piep* nog niet zou dragen. Dan denk ik bij mezelf; meisje je bent toch echt wel meer waard. Zonde, erg zonde. Tuurlijk moet er ook wat voor die leeftijdsgroepen zijn en die zijn er ook. Ik denk dat het merendeel ook niet de gevaren zien. Ik ben op den duur steeds meer in België gaan stappen daar zit mijn leeftijdsgroep en ouderen waar ik mij prettiger tussen voel. Bij een discotheek hier in de buurt hebben ze sinds een half jaar de leeftijdsgrens van 16 ingevoerd, erg goed idee geweest!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 13:24

Karin"]
[quote="joostvangestel schreef:
...In Finland zijn er zat plaatsen waar je onder de 2 niet binnenkomt...

Dat is hopelijk een typefoutje Joost? Haha!
[/quote]

Oeps ja, dat moest 23 zijn !!! Haha!

franka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 16:35

was afgelopen week in frankrijk. daar doen ze gewoon nog veel zotter ik ben daar ´s nachts in de disco wel kinderen tegen gekomen die dan door de ouders mee gesleept worden omdat ze geen oppas (willen) regelen. stond dat kind aan z´n moeder te vragen of ze eindelijk naar huis gingen.

ik mocht pas uit toen ik zestien was en dan ook alleen maar met een groep. Verder mochten wij thuis alcohol drinken in het weekend zodat we konden uitprobeeren wat we konden hebben.
ik dacht trouwens dat die leeftijdsgrens er al lang was maar dat er gewoon niet goed gecontroleerd wordt.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 17:52

dat komt denk ik vooral door dat jongeren onder de 16 geen alchol mogen.
maar bij de meest dico's was dat toch al dat jongeren onder de 16 niet binnen mogen?

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:17

Ik ben 15 1/2 en mag van mijn ouders ongeveer 1x in de maand uit met een paar vriendinnen, zij zijn allemaal 16. Ik ben het er ook wel mee eens hoor dat mensen onder de 16 niet in discotheken horen, er is niet voor niks een minimumleeftijd en er lopen ooit echt hele jonge "kindjes" rond. Maar ja, als mijn vriendinnen uitgaan en ik kan niet mee lig ik echt zo in m'n bed van "was ik maar een paar maandjes eerder gemaakt". En er is hier gewoon verder niet echt wat te doen voor mensen van 15 jaar oud. Ik merk wel dat ze op veel plaatsen nu strenger gaan controleren. Ook bij de discotheek waar ik dus heel af en toe kom. Tot nu toe ben ik gewoon telkens binnen gekomen maar na de zomer komt er een pasjessysteem dus dan kom ik er waarschijnlijk niet meer in. Maar ach, dan wacht ik wel een paar maandjes...

marouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:25

bij ons zijn ze ook niet zo streng met leeftijd, meer op mensen die zich zo aso gedragen enzo. ze staan best wel vaak met van die detectors en dan kijken of je wapens mee hebt. er staat ook wel vaak van: minimun leeftijd 16 jaar, legitimatie verplicht enzo, maar dat controleren ze echt niet. maar ik denk dat ze er wel steeds strenger in zullen gaan worden.
maar zaterdag ging ik uit en toen stonden er ook polities enzo, maar ik kwam er gewoon in en toen we weggingen deden ze ook heel aardig enzo!!maar ik januari bnen ik ook 16 en hoef ik me geen zorgen meer te maken!!!!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:28

bij ons hebben ze geloof ik een boete gekregen omdat er daar binnen een jongen van 15 opgepakt is terwijl hij daar volgens de regels helemaal niet binnen mag zijn, dus ze moeten wel strenger worden. Maar ze zeggen bij die discotheek al jaren dat ze strenger worden en tot nu toe is dat nog steeds niet gebeurd.

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:40

Tja, van mij mogen ze. Ik ben allang 16 dus. Als iemand 15 jaar is en in de disco rondhuppelt vin ik het ook nog niet eens zo'n probleem(deed het zelf ook) maar met 14 jaar vindt ik het wat anders. Dan heb ik meer zoiets van dat het niet echt kan. Dan vindt ik het nog zo jong Scheve mond Eigenlijk nog de leeftijd voor slaapfeestjes enzo

Waar ik vaak uitga wordt niet zoveel gecontroleerd. Er staat wel iemand en ik moest me 1 keer legetimeren, in het begin.
Toen ik op Texel was, ging ik naar de Metro. Die man wou mijn IDkaart zien maar ik had hem nog niet uit me portomonee en ik mocht al doorlopen. Tja...
En in de Tapperij in A (waar iedereen hard riep dat ik er nooit in zou komen, 18 jaar en ouder) kon ik zo doorlopen(toen stonden ze raar op hun neus te kijken }> ), al meerdere keren gebeurt. En binnen zag ik veel mensen die ik ken waarvan ik weet dat ze nog geen 18 zijn..

Maar wat ik wel het toppunt heb gevonden, is dat 2 meisjes van 12 jaar bij de Edah gewoon breezers konden kopen Boos! Frusty

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 00:39

ach alle grenzen die gesteld worden worden overtreden. het is ondoenlijk om al die overtredingen op te sporen. dus het is na de verkiezingstijd gewoon weer een kwestie van je erbij neerleggen en je er niet teveel aan storen. zo af en toe zal er steekproefsgewijs wat aan gebeuren but don't expect a miracle

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 18:24

ik vind het geen slecht idee eigenlijk. Soms kom je bars/ disco's binnen waar de gemiddelde leeftijd op 13/14 jaar ligt.. Nee dat hoeft van mij niet.

Plau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 02:18

Kvind het opzich geen slecht plan (waarschijnlijk ook omdat ik 18 ben en dus nix meer met die regeling te maken heb), maar toch, die kinders moeten nog groeien en die stuff, dus optijd naar bed Knipoog

bah ff serieus, zoals je nu op het nieuws hoort in Texel enzo, dat zijn echt dingen die serieus fout (kunnen) gaan... Ik bedoel, ok op vakantie drink ik ook meer, maar 1½ krat per dag ... en dan nog een 24 krats ook nog :S:S:S nah da gaat er bij mij nie in... + dat is gewoon vragen om problemen -> ff trug naar het topic -> echte jongeren die teveel drinken hebben veel sneller alcoholvergiftiging, dus hoe lager de leeftijd in disco's (waar tijdens het schenken toch niet naar ID gevraagd word) is het risico veel groter... Alcohol is goed, maar met mate en dat wordt dus zeker neit gedaan!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 19:14

Het is inderdaad erg vervelend alles onder de 16...in de discotheek waar ik eerst kwam komen alleen nog maar 12 tot 14 jarige zooo saai! Ze hebbe daarom nu ook een systeem dat je onder de 16 geen alcohol krijgt....16 tot 18 alleen lichte en boven de 18 zware...opzich wel beter maarja dan komen er nog meer alleen moge ze dan niks drinken maarja wat boeit hun dat nou!!

Oke om eerlijk te zijn ik liep ookal in een discotheek rond toen ik 14 was maarja ik merk nu pas hoe erg het is....dan wou ik naar de Loco daar gaan ze nu allemaal heen en nu gaan ze ook nog eens allemaal naar Holly nou fijnnnnn Haha!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 09:21

pas uitgaan als je 16 bent en dan op tijd thuis...
jee, als je toch ziet hoe dat die meisjes van 14 eruit zien tegenwoordig... sloerie`s ! bij ons in ehv wel in ieder geval. en ze zien er vaak allemaal ouder uit, dus hoe gaan ze dat controleren, dat valt niet te doen denk ik.
Ik ben totaal geen uitgaans typ. En als im ga, dan zoek ik het zeker niet op het stratums eind.... maar de grote tenten. maar als dat 2 x per jaar is, heb je het gehad hoor.

Plau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 11:36

Die 'jonkies' zien er idd vaak al behoorlijk oud uit ja! Maar ja, dat zal toch één-voor-één controle gaan worden dan denk ik... In Time Out willen ze het met pasjes gaan doen...Opzich niet zo'n verkeerd systeem...Kun je de pasjes buiten uitgaans tijd laten maken bijvoorbeeld en dan met zo'n magneetstrip en je pasfoto ofzoiets....