Dun persoon uitschelden minder erg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Re: Dun persoon uitschelden minder erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:16

Inderdaad! Mensen laten zich zo makkelijk beinvloeden door een buitenstaander die jou hele situatie niet eens kent.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:19

ik weet precies hoe je je voelt hoor ik hoorde ook vaak mensen smoezen over mijn gewicht (ik had wel echt een eetstoornis) en dat deed veel pijn, nu sta ik er boven doe goed me best om aan te komen en aan iedereen mankeert wel iets.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:16

en ook ik weet hoe je je voelt, ik ben ook lang en dun maar wat ik ook eet ( en dat is echt heel heel erg veel ) ik kom geen kilo aan. Ik heb het meer op de middelbare school moeten aan horen dat gezeik over me lichaam en toen heb ik t me heel erg aangetrokken. Nu hoor ik het gelukkig niet meer en als ik het hoor is het geen schelden meer, en kan t me ook geen ene reet meer schelen Lachen
Maar het is dus absoluut niet minder erg, de persoon word net zo erg beledigd als iemand die word uitgescholden omdat hij / zij dik is. Mensen moeten gewoon eens stoppen met commetaar te geven over hoe iemand eruit ziet.. Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:19

Ik vind dat je niemand moet beoordelen op hoe iemand eruit ziet. veel dunnen mensen kunnen er niks aan doen dat ze dun zijn, en er zijn genoeg dikke mensen die daar ook niks aan kunnen doen. Net als met kledingstylen. Mensen zijn hun zelf, daar moet je ze niet op af rekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:20

Dat is gewoon belachelijk

Het is zo makkelijk iemand de beoordelen op zijn uiterlijk.
Maar niemand heeft zichzelf gemaakt.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:27

Karoliefje_ schreef:
Ik vind dat je niemand moet beoordelen op hoe iemand eruit ziet. veel dunnen mensen kunnen er niks aan doen dat ze dun zijn, en er zijn genoeg dikke mensen die daar ook niks aan kunnen doen. Net als met kledingstylen. Mensen zijn hun zelf, daar moet je ze niet op af rekenen.

Helemaal mee eens, niks aan toe te voegen. Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:46

Dat is mij ook wel eens gebeurd... Ik heb dus echt absoluut geen eetprobleem (als ik 'gevoelig' zou zijn om dik te worden was ik echt rond geweest als je ziet wat ik op een dag naar binnen werk)
Ik was toen rond de 1.73 en woog 55 kilo, en was echt niet eng mager ofzo... Kwam langs een middelbare school lopen en stonden er een paar redelijk stevige meiden met een nogal zwaar buitenlands accent die me gezellig uitscholden voor 'anorexia-lijer'... Ik vroeg of ze jaloers waren... Gefrustreerde domme k*tten...
Zo'n opmerking zegt meer over hún eetproblemen/gewichtsproblemen dan de mijne!!!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:39

Karoliefje_ schreef:

Precies! Helemaal mee eens Lachen

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:14

Ik ben ook niet de dikste (1.74, 48 kilo) maar ik krijg ook elke dag te horen, wel wat eten he! jeemig, dat jij niet wil aankomen. De gymleraar heeft zelfs aan vriendinnen gevraagd of ik anorexia had! Dat durfde hij niet aan mij te vragen... Ik eet de hele dag door, chocola, snoepjes, koekjes.. enz... en ik kom gewoon niet aan! Wat moet ik nog meer doen dan?

Mensen denken te snel dat je anorexia hebt, ipv eerst die persoon wat beter te leren kennen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:16

En als je dikker bent, denken ze dat je de hele dag vreet Haha!

Jij zegt het, leer eerst de persoon maar eens kennen voordat je een uitspraak durft te doen.

maar dat doen mensen niet, het is zoveel handiger zo maar wat te roepen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:50

Inderdaad. Mensen beoordelen elkaar enkel op het uiterlijk lijkt het wel. Erg jammer.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:57

Ik krijg de anorexia-opmerkingen ook vaak naar het hoofd (meet 1m74 ongeveer en weeg 51,5 kilo en eet echt véél!) en heb daar dus helemaal geen last van en erger mij er soms ook wel aan. Gelukkig gaat het bij mij niet zo ver als bij een meisje een aantal jaar geleden in mijn klas. De directie van onze school had namelijk haar ouders eens uitgenodigd voor een deftig gesprek want ze konden er niet bij dat die niet in de gaten hadden dat hun dochter anorexia had. Verward Ok, ze was een stuk kleiner als mij en ook wel echt veel magerder, maar ze had ook absoluut geen last van anorexia en at ook meer als mij.

Ik wil trouwens best wel een kilo of 4/5 meer wegen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:59

Wil je 4/5 kilo aankomen omdat mensen zulke opmerkingen maken over jou lichaam? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:02

Ik vind het beide even erg. Nagelbijten / Gniffelen

Want waarom zou het minder hard aankomen bij een dun iemand dan bij een dik iemand? Iemand uitschelden voor anorexia patiënt of dikkerd is voor mij zo goed als hetzelfde.

Iedereen gaat ervan uit dat iemand die dik is alleen maar eet. Nou ben ik dun(1.60 lang en 40 kg. Broeken zakken 9 van de 10 keer af, dat is dus ook en ramp met winkelen) maar ik vréét de hele dag door. Nagelbijten / Gniffelen Zo'n enorme honger heb ik altijd, en dat is echt niet alleen maar gezond. Je moet eens weten hoeveel snoep, koek en andere dingen er naar binnen gaan. Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou der nogal wat voorover hebben om wat dikker te zijn. Ja Leuke broeken die ik zie pas ik zóvaak niet. En dan is winkelen opeens ook niet leuk meer. Dingen waarvan ik van te voren toch wel weet; Laat maar hangen, dat pas ik niet. Zelfs niet met riem.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:45

Juultj schreef:
Wil je 4/5 kilo aankomen omdat mensen zulke opmerkingen maken over jou lichaam? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

Nee, puur omdat ik vind van mezelf dat ik wel wat dikker mag zijn Lachen
Ook voor het vinden van kleren zou het inderdaad wat handiger zijn.

MarloesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:51

ik vind ook dat je mensen niet moet uitschelden om hoe ze eruit zien. Alhoewel ik het soms ook doe. Bijvoorbeeld ik zit in een snackbar en er komt een dik persoon binnen. Dan denk ik toch wel van moet je dit nou doen? terwijl een buurvrouw van mij erg dun is en weetikveel hoeveel patat en allerlei vettigheid eet.

maar ik heb ook al vaak genoeg gehoord dat ik anorexia heb, maar ik weet wel beter.

maar toch is uitschelden bij allebei even erg.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:54

woofie schreef:
uitschelden vind ik zowiezo not done, of je nu dik,dun of pimpelpaars met stipjes bent.
ik denk dat mensen graag kritiek hebben op anderen opdat ze hun eigen tekortkomingen niet onder ogen hoeven te zien.
( men ziet liever de splinter in het oog van de ander dan de balk in eigen oog)

Hoi,

Ben het hier ook helemaal mee eens.

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:56

Ach, ik ben ook al eens op een weegschaal gezet door een leraar van mijn middelbare school. En regelmatig werd er gevraagd of ik anorexia had. Vond ik echt heel erg toen.
Maar nu kan het me echt absoluut niet meer schelen. Ik ben nu eenmaal lang en dun, doe je niks aan! En opmerkingen negeer ik gewoon.
Op stage kreeg ik wel altijd het grootste stuk taart. "Want jij kan het nog wel hebben". Vond ik wel een voordeel toen haha.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:01

komt bij beide denk ik even hard aan,
zelf was ik vroeger te mager, en kreeg dieeten om aan tekomen.
geen grammetje kwam d'r bij.
was lang, dun, droeg een bril en had een beugel.
inderdaad de ultime persoon om tegen aan te trappen.

gratenpakhuis, dunnendarm, noem het maar op.
komt net zo hard aan als bij een dik persoon.
ik had geen anorexia of zo iets dergelijks,
ik kon eten als een dijkwerker en kwam gewoon geen gram aan.
als ik had gegeten en daarna na de w.c ging was iedereen al aan het smoesen, ooo die stopt ff d'r vinger in haar keel.

stress bleek een hoofd oorzaak tezijn,
al dat gepest maakt wel degelijk indruk op een mens.
de ene komt veel aan de ander juist niet.

pesten, schelden, laat diepe sporen na bij iemand.
of je nu dik, dun, lang, klein, bent.
laat elkaar in de waarden

ik zij altijd heb liever een klap voor me kop, dan dat gesmoes en gescheld, dat kom harder aan

is overigens best goed gekomen met me hoor.
ben nog steeds niet de dikste, maar niet meer zo extreem dun als vroeger

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:03

Ik vind het beiden even erg...

Mijn zusje heeft er soms ook last van... Zij is 1.72 m, 13 jaar en zo'n 42-43 kilo, dus erg slank gebouwd [heeft die slanke bouw van m'n vader]. Doordat ze zo slank/dun is lijkt ze nog groter met haar lengte. Sommige mensen maken er ook wel eens een opmerking over..
Deze week had ze in de mobiel van haar vriendin een sms'je van een andere vriendin gelezen, wat dus ook over mijn zusje ging over dat ze misschien wel anorexia had en al dat soort ge.l.u.l.... Ze heeft met broeken ook last van haar lengte en haar lange, dunne benen.

Maargoed... het komt er dus op neer dat je niemand om zoiets mag uitschelden

xxx

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:04

Shaar schreef:
Ik heb ook wel eens via via gehoord dat mensen dachten dat ik anorexia had. Ik ben net als jij rond de 1.80m en weeg 57 kg.

Ik vind het uitschelden van een dun of dik persoon even erg, want het kwetst altijd. Jij als persoon wordt afgekraakt, en dat is in beide gevallen nooit leuk.

Ik ben ook 1.80 en 57 a 58 kg. Ik kan de hele dag door eten en mensen vragen steevast waar het allemaal blijft..
Gelukkig hoor ik maar zelden dat ik te mager ben oid, maar dat was een paar jaar terug wel anders. Vanwege dat dun zijn stond ik trouwens wel laatst in de Vriendin Knipoog

Ik vind het geen verschil maken of je wordt uitgescholden omdat je (te) dik bent of juist (te) dun. Het is beide onbeschoft...

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:05

Beiden zijn erg idd.
Ik ben ook dun, 1.63 & ongeveer 42 kg.
Zelfs een lerares vroeg toen we het een beetje over mn lichaam/lengte hadden;
'Maar je vind je zelf niet dik ofzo?'
Zovan; Je hebt toch geen anorexia? Scheve mond
En sommige zeggen het idd voor de grap dat ik misschien anorexia heb.
Nou, sorry hoor, maar zo'n ziekte is niet niks, daar moet je niet iemand zo maar voor uit maken!
Maargoed, dat zeg ik ook wel tegen ze dan. Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:06

Dito schreef:
Juultj schreef:

Ook voor het vinden van kleren zou het inderdaad wat handiger zijn.

Dat probleem ken ik maar al te goed.
9 van de 10 broeken zijn op maat gemaakt voor mij.
Pas het gewoon echt niet. Als de pijpen de juiste lengte zijn dan verzuip ik erin.
Zit ie goed rond mijn middel heb ik hoog water. Clown

pubelia

Ik vind dat je nooit het recht hebt om iemand uit te schelden, of die gene nou dik of dun of lang of klein is... Schelden doet ondanks altijd nog altijd wel pijn, ook al zeggen mensen van niet...

Ethelate

Net zo erg. Zowieso, wie geeft jou het recht over een ander zijn uiterlijk te oordelen Verward
Heb zelf ook jaren de vraag gehad van 'eet je wel genoeg' of dat er al hele anorexia/boulimia theoriën bedacht waren want het kon niet dat ik niet dikker werd van al dat eten wat ik deed. Ik zit nu op een bmi van 18.8 wat net goed is en als er nu nog iemand een opmerking maakt denk ik echt 'oh, wat ben jij dom..' Knipoog Maar toch trek ik het me wel aan, al weet ik dat dat niet moet.