Vandaag gezakt voor rijbewijs...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Vandaag gezakt voor rijbewijs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:28

ik in 4x!niet door een slechte instructeur(ik had zelfs een hele goede)maar door pure zenuwen,en ja niet alle 4 de examinatoren waren even aardig.

het is zeker flink balen,maar zet gewoon door,volgende keer lukt het misschien wel!
enne 15 lessen is nog erg kort hoor,ik had er in totaal een stuk of 40 denk ik.en in de tussentijd ook nog 4x examen gedaan,en een TTT

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:42

Als jullie allemaal goed lezen zie je dat ze 16 lessen van 2 uur heeft gevolgd, dat maakt dus 32 uur, das opzich gemiddeld!

Ik ben ook de eerste keer gezakt, op iets vaags. Ik reed twee keer te hard door de bocht Scheve mond Verward
waarschijnlijk vond die dat ik de auto niet onder controle had ofzo weet niet, ik weet alleen dat ik erg ontmoedigd was!
De tweede keer was ik zo onzeker, ik had echt het gevoel dat ze me overal op konden laten zakken, gelukkig was ik toen wel geslaagd.

Zelf ben ik wel onzeker in het verkeer, gewoon omdat ik weinig ervaring heb en ik ben bang om de auto te beschadigen (niet mijn auto waarin ik rij), ik denk dat als je veel ervaring in het verkeer op doet het vanzelf makkelijker wordt. En verder neem ik gewoon graag te tijd om bij kruispunten goed te kijken enzo, ik steek niet zomaar over.
Het is iig wel belangrijk dat je met het verkeerd mee rijdt, dus rijd liever wat harder als je andere ophoudt, of iets zachter als je anders te roekeloos wordt vergeleken met de rest.
Succes iig Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:03

Ik vind het geen domme reden om op te zakken. Als je overal te langzaam rijdt, kom je erg onzeker over, en onzekerheid is levensgevaarlijk in het verkeer. Ze hebben liever dat je overal 5 km te hard rijdt, dan constant te sloom. En ik moet zeggen, dat ik me dood erger aan mensen die te sloom rijden Bloos

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:32

Jeetje, da's balen. Hopen dat het volgende keer beter gaat! Ach gut

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:39

Toch vind ik zelf de 32 uur nog weinig. Dat was bij ons een standaardpakket en werd aangeraden nog zeker uurtje of 10 bij te rijden om alles echt onder de knie te krijgen, zodat de kans op slagen groter is en je jezelf ook zeker voelt op de weg.

Ik weet zelf hoe balen het is om te zakken zelf 2x gezakt (met eigenlijk geen commentaar) 3x geslaagt met veel commentaar (raar figuur ging eerst tegen mij te keer in de auto en daarna bij terugkomst tegen m'n instructeur). Dus ook al krijg je tijdens het examen veel commentaar ga er niet vanuit dat je gezakt ben en rij gewoon lekker verder!

Ik raad je aan gewoon verder te gaan! Het gaat je vast en zeker lukken!
Ben je bang toch te zenuwachtig te zijn de tweede keer raad ik je aan bach rescue druppels te gebruiken, beinvloeden je rijgedrag niet maar maken je wel rustig. Wel lesje van te voren even testen Lachen. Werd me aangeraden door m'n instructrice en werkte echt!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:38

Gemiddeld is 43 uur ofzo, maar er zijn er zat die het in minder doen dus wat dat betreft... 600 meter voor de afslag ga ik ook niet meer inhalen, dat is precies de afstand die je nodig hebt als jij 120 rijdt en de ander 80 dus.. misschien had ie gewoon een rotdag Knipoog
Iig veel succes de volgende keer! Ik had hem gelukkig in 1x, alleen wel ietsjes meer lessen Tong uitsteken

Beesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:15

Balen...maar te voorzichtig kan even gevaarlijk zijn als te onvoorzichtig. Misschien dat je daardoor zelf niet meteen een ongeluk zult krijgen (je rijdt tenslotte voorzichtig) maar anderen kunnen daardoor bijvoorbeeld wel inschattingsfouten gaan maken. "Hun probleem" kan je dan zeggen maar ja, overal zijn grenzen aan....afijn dat merk je wel als je wat langer je rijbewijs hebt. Maar je weet nu waar je op moet letten over een paar weken Haha! ik neem aan dat je nog een paar lessen neemt tussendoor? Laat je iig niet gek maken Knipoog
Ik ben voor mijn B zelf wel de eerste keer geslaagd, na 14 lessen. Voor mijn E niet (10 jaar later), de eerste keer ging ik op na 10 lessen en toen reed ik een straat in waar een bord stond "verboden voor langer dan 10 meter" en ik reed met een combi van 11 meter Bloos Typisch van die borden waar je helemaal niet naar kijkt vanuit een personenauto Boos!

Maarre succes in ieder geval over twee weken Haha!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:19

Ik ken het verhaal van mijn zus! maar dan met dr trailer...reden van gezakt: je reed soms iets te zacht en soms iets te hard... De aparte oefeningen (als inparkeren etc) gingen perfect! soms moeten ze ook een aantal mensen laten zakken, voor de cijfertjes en zo Clown

succes met je her!

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:50

Het is natuurlijk behoorlijk balen voor je, maar ik vind het nou niet echt een belachelijke reden om op te zakken, ook mensen die niet besluitvaardig zijn, twijfelen, té voorzichtig zijn net zo goed een gevaar in het verkeer als mensen die roekeloos, te hard etc. rijden.
Ben gelukkig wel in 1 keer geslaagd, heb 10-daagse cursus gedaan.
Mijn instructeur heeft me daar overigens ook voor gewaarschuwd, ga niet tijdens je examen ineens voorzichtiger rijden, op een keertje auto af laten slaan zak je écht niet.
Zelfde geldt voor de bijzondere verrichtingen, het kijkgedrag is vele malen belangrijker dan het mooi recht in het vak parkeren..
Succes je 2e keer Lachen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:52

ahum, ik had hem pas bij de 7e keer. (schaam)
I kkon wel rijden maar heb heel erg vaalangst dus op examens ging het gewoon niet. Uiteindelijk heeft mijn instructeur die examinator aan zijn verstand gebracht dat ik echt wel kan rijden maar dat die dingen die ik op het examen deed echt door stess kwam.
Succes ermee verder de 2e keer, gaat je vast lukken!!

mieky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:53

Hey joyce!!!

balen man dat je gezakt ben...
wees blij dat je over 2 weken weer mag..
1 keer zakken was afspraak he??/
zie je op stal weer...

xx annemiek

mieky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:55

en na 35 uur rijden kan je makkelijk afrijden btw..ik heb nu 40 lessen gehad van een uur dus het kan wel kloppen...had je een man of vrouw als instructeur???

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:17

Het is wel een stomme reden, maar langzame rijders op de weg zijn wel een flink irritatiepunt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:20

Volgende keer dan beter he! Ik ben vorige keer ook gezakt, terwijl ik voor mijn gevoel heel goed had gereden ja ook erg jammer.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:59

Wat jammer! Eigenlijk was je er nog niet aan toe om af te rijden dus..
Ik heb het ook hoor, ik rij vooral op wegen waar je 50 mag meestal iets langzamer als het druk is qua fietsers en voetgangers. Dan MOET ik harder maar dat vind ik dus gewoon eng. Vork
En ik rij op provinciale wegen altijd teveel rechts, ben bang dat mn spiegel eraf gerost wordt.
Maargoed, mag ook nog lang niet afrijden.

Hoop voor je dat je de tweede keer wel slaagd!! Succes!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:12

jammer meis! ze laten je zo vaak zakken de eerste keer.. als ik dat af en toe van mensen hoor lijkt het net of ze niet willen dat je in 1x slaagt.. veel suc6 met je 2e keer !

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:34

Ik denk dat je terecht bent gezakt, maar dat is niet erg.. hopelijk leer je van het commentaar van de examinator.

Volgende keer beter!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:07

Volgende keer 100 rijden waar je 100 mag, 50 waar je 50 mag, je dus gewoon aan de snelheid houden, is gewoon het makkelijkst Knipoog.
Jammer dat je gezakt bent, maar de volgende keer beter!.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:22

de reden is op zich wel goed... 9 van de 10 keer als mensen te langzaam rijden tijdens examens zijn onzeker en te voorzichtig..... gewoon vlot doorrijden en de goede snelheid proberen te rijden wat er op de borden staat! volgende keer haal je het wel joh!

ik ben de eerste keer ook gezakt! had echt een rotvent en heb 1 fout gemaakt omdat ik zenuwachtig was... mijn instructeur had van te voren ook al gezegt dat bij die examinator heel goed gereden moest worden wilde je het halen... dus ja gezakt! de 2de keer had ik een super relaxte man waar ik lekker de hele weg mee heb gekletst Haha! heb geen bijzondere verrichtingen gehad en hoefde maar een kort rondje te rijden...als ik hem nou meteen de eerste keer had gehad was het een stuk goedkoper geweest Haha!

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:23

zo weinig is 16 lessen niet.. en al helemaal niet als je lessen van 2 uur hebt..

ik heb 18 uren achter het stuur gezeten en ben ook in 1 x geslaagd. mijn zus heeft er 20 gehad en bij haar hetzelfde verhaal.

Te voorzichtig rijden is imo een goede reden om iemand niet te laten slagen, ookal is he zeer l*llig voor de gene die zakt..
Hoop voor de TS dat ze de volgende keer slaagt!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:38

@ amberp: heel knap dat jij met 18 lessen geslaagd bent, maar normaal is het niet.
Dus de opmerking "zo weinig is 16 lessen niet" vind ik een beetje banketstaaf.
Als je nou zou zeggen bij 32 lessen, geef ik je gelijk. Maar dan nog is het gewoon een poedersuiker, zou je niet tegen mij moeten zeggen als ik net gezakt was. Echt zo'n gevoel van "wrijf het er nog eens in" krijg ik dan.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:25

Was niet naar TS bedoeld.. maar meer naar de reacties van sommige..
de meeste die ik ken zijn met een les of 20 a 25 geslaagd.. dus imo is dat vrij normaal..

zeg ook niet dat, als je met 35 lessen slaagt, je dan niet kunt rijden..

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:28

Ik zal dan maar niet vertellen hoeveel uur ik gelest heb zit wel dik aan zeventig uur les..Nagelbijten / Gniffelen.
Maar denk dat aantal lessen per persoonlijk echt verschillend is maar goed succes next time!!!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:24

amberp schreef:
Was niet naar TS bedoeld.. maar meer naar de reacties van sommige..
de meeste die ik ken zijn met een les of 20 a 25 geslaagd.. dus imo is dat vrij normaal..

zeg ook niet dat, als je met 35 lessen slaagt, je dan niet kunt rijden..

Mij is ook altijd vertelt dat rond de 20 uur gemiddeld is Verward En het lijkt me ook een aardig goed gemiddelde Lachen Je hebt ong 5 uur nodig om de auto goed te leren kennen, en dan ong 15 om adequaat te kunnen handelen in het verkeer Lachen

Anyways; volgende keer beter Lachen Gewoon gaan rijden, en zeker van jezelf zijn. Onzekerheid is echt gevaarlijk Scheve mond

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:56

20 uur is echt niet gemiddeld,dat is zelfs weinig.
maar er zijn er genoeg die er gewoon feeling voor hebben,mijn neef heeft ook een 10 daagse cursus gedaan en is direct geslaagd,maar het is gewoon heel persoonlijk