Eerst even naar het AOC Terra, dan de ORUN, want dat is toch een eitje en dan nog een jurycursus en je bent binnen. En dan een eigen stal oprichten.
Ik zou jouw tuin wel eens willen zien want volgens mij groeien er geldboompjes.
Je moet echt je zaakjes wel heel goed voor elkaar hebben wil je in de paardenwereld 'meer dan genoeg' verdienen. Nu lijkt dat geld misschien best veel als je die bedragen hoort, maar denk er eens aan wat je ervan overhoudt als jij later niet meer bij je moeder woont en zelf huur, gas, water, licht, verzekeringen, eten, drinken, belasting, enz enz enz moet betalen. Denk dat het vies tegenvalt. Jij zegt dat ervaring belangrijker is dan een diploma, in de paardenwereld is ervaring idd heel belangrijk maar vaak in combinatie met een diploma.
Stel jij gaat ergens solliciteren en je hebt de ervaring wel. Er komt nog een meisje die net zoveel ervaring heeft als jij, maar met het verschil dat zij ook nog een diploma heeft. Wie denk je dat ze aannemen?
Ik zou er nog maar eens goed over nadenken. En lees de verhalen hierboven nog eens van mensen die nu spijt hebben dat ze hun opleiding niet afgemaakt hebben.

er zijn toch zat leuke praktijkgerichte vervolgopleidingen? Een kennisje van mij heeft na de mavo een paardenopleiding van 3 jaar gedaan. Ze hoefde maar 3 dagen per week naar school, liep veel stages bij bedrijven(kwam met diverse takken van de sport in aanraking en kwam erachter wat ze nu wel en niet leuk vond) ze kon nog 4 dagen per week bij ook een handelstal werken.
). Dan zijn straks je mogelijkheden beperkt tot lopende band werk.