Geloven en sex.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Geloven en sex.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:21

Het is een verschrikkelijk star beleid maar ze kan er nog niet veel aan doen. Pas als ze 18 is kan ze onder dat juk vandaan komen. D.m.v. een studie of zo. Ik hoop dat jullie het geduld hebben om te wachten.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:24

Die ouders kunnen best boos zijn maar ze is nu toch al geen maagd meer dusja waarom zouden jullie nu nog wachten?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:37

tanya89 schreef:
Die ouders kunnen best boos zijn maar ze is nu toch al geen maagd meer dusja waarom zouden jullie nu nog wachten?

Ja ik denk dat het ze meer om het idee gaat. God heeft hun voorgeschreven geen sex voor het huwelijk te hebben. Hier houden die mensen zich dus ook aan vast. Dat zijn hun principes en ikkan me dus ook wel indenken in de ouders. Dat zijn de regels in dat huis en daar heb je je dus ook aan te houden zolang je daar nog woont. Dat heeft dan verder niks te maken of het meisje klaar is voor sex of niet.
Dat haar ouders boos zijn heeft te maken met het feit dat ze de regels heeft overschreden. Dat zou ook makkelijk met iets anders gebeurd kunnen zijn dan met sex.
Het is voor de ouders denk ik vooral een principe kwestie Knipoog

bradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 16:53

@Esmeralda, Goed idee !, waar kan ik terecht om te zoeken naar gastvrije steenwijkerse bokkers ? Uit steenwijk (overijsel) dus ^^.

@Sakkia

Klopt, maar als ik met de herfst naar nederland ga, en ik een week bij haar ben zal de verleiding veelste groot zijn (voor ons allebij) om te zeggen "ahg we doen het wel niet om je ouders een pleziertje te doen". In overijsel is genoeg bos waar niemand komt, dus no problem voor ons Tong uitsteken. Als haar ouders ons dwingen het buiten de deur te doen, dan maar daar.

En een hotel is veelste duur Tong uitsteken. ik heb geen 1000€ voor elke vakantie naar nederland. Ik heb misschien net genoeg voor een busrreis en de eventueele treintickets of fietsenverhuur.

Ik denk dat ik in de herfst gewoon naar nederland kom, alhoewel ik daarmee haar ouders denk ik nog meer teleurstel...

Grs ----> Bradley

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:58

sow 24 keer in 10 dagen:P haha maarjah lastig probleem.,,

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:22

SAKKIA schreef:
Het is voor de ouders denk ik vooral een principe kwestie Knipoog

Zeer zeker een principe kwestie uit geloofsovertuiging. En deze dringen ze nu op aan hun dochter. MAar zolang ze geen 18 is kan die daar weinig aan doen. Als ze op een dag het huis uit gaat om ergens te studeren (en ik zou dat doen want ik zou dan wel thuis weg hebben gewild in zo'n situatie), dan is ze vrij.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:18

Ik heb het gelezen en zelf kom ik ook een een gelovig gezin en geloof ik ook! dus kan ik me wel inleven in de situatie van der ouders.
meestal werkt het heel tegenstrijdig als je mensen niet in elkaar buurt wil hebben zullen ze er alles aan doen om bij elkaar te komen.
net als wat jij nu zegt.

ik denk dat het een principe kwestie is, zelf zou ik het niet gedaan hebben! maar zei kiest daar wel voor!
misschien dat je langs mag komen als je inderdaad niets van plan bent, aangezien ik lees dat jullie dat allebei niet kunnen beloven. denk ik dat die ouders het niet zien zitten om jou heir te laten komen
ze zijn denk ik meer bang om hun dochter te verliezen en ze doen het op een foute manier, maar snap hun ook wel

ik hoop voor jullie dat er een tussenoplossing komt!

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:21

haar ouders hebben 'het' toch ook gedaan?
dus waarom jullie niet..

bradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 19:30

Klopt, maar die waren wel getrouwd toen ze het deden...

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:46

Ik heb een vriendin en die heeft super gelovige ouders. Ze mocht geen sex etc en deed het toch. Ze had een vriend van 21 en die was net zo gelovig. Afijn, zij raakte zwanger omdat haar ouders haar nooit goed hadden voorgelicht. Dus babytjes aanwezig. Probleem was dat ze VERPLICHT (PFF) moesten trouwen en na een jaar gescheiden. Probleem was het verplicht trouwen. Ze moesten zelf zondigen dat ze dat hadden gedaan.

Oke 1 had je dochter goed voorgelicht gelovig of niet.
Ten tweede is het je EIGEN lichaam en niemand vertelt jouw wat je wel en niet met je lichaam doet. Ook je ouders niet. Ze kunnen je alleen adviseren. Maar het blijft een eigen beslissing. Persoonlijk vind ik 16 erg jong, maar goed dat is een mening en ligt er maar net aan of je eraan toe bent ja of nee. Maar dingen verbieden dient alleen maar averechts en zo ontstaan er juist problemen.

De scheiding van de vriendin en vriend van mij leg k bij de ouders neer. Niet alles natuurlijk maar ze wilden nog helemaal niet trouwen!! Ze hadden zelf een oplossing verzonnen maar nee de ouders wisten het allemaal beter. Maak gewoon je eigen beslissingen...Het is jouw leven, jouw lichaam!(voor je vriendin dan)

bradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 22:24

Het is niet de eerste keer dat ik te horen krijg dat 2 mensen trouwen omdat ze "perongeluk" een kind op de wereld hebben gezet. Ik vind dit niet normaal, maar dat is mijn mening, Ik luister graag naar mijn vriendin haar- Oma´s en ouder´s praatjes over het geloof, ik weet niet, dan voel ik me vrij en tergelijkertijd blij dat ik er niet in geloof, misschien is dat wel egoistisch om dat ik gewoon weinig inzicht heb in dat onderwerp.

Mijn vriendin heeft ondertussen al een normaal gesprek met haar moeder gehad over het onderwerp, ik geloof ook dat het eerder de vader is die snel woest word over dat onderwerp.

Omdat ik daar een paar weekjes heb gelogeerd weet ik bijv dat haar vader al boos word bij de woorden: "penis, poedersuiker, seks, beffen etc", daar pesten haar broertjes de arme vader mee Verdrietig, aan de andere kant is het wel lachwekkend en niet logisch dat hij daar boos om word, maarja...

@volbloed6

Seksueele voorlichtingen krijg je tegenwoordig ook op school, dus ik snap niet dat het daarbij is misgegaan, het lijkt mij zowiezo logisch dat iedere 15+ er wel snapt hoe het spelletje inelkaar steekt, en wat je er mee kan krijgen.

nobelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:35

ik vind persoonlijk dat onder de 18 jaar, seks een beetje te ver gaat. ik wil hier niemand mee op zijn tenen trappen (indien iemand zich aangevallen zou voelen Knipoog ). En ik ben bovendien niet gelovig LachenDus dit is niet steeds een zaak van "geloven", maar het kan ook gewoon een standpunt, een menig zijn of een norm...waar je je liever aan houdt.
(ps: ikzelf ben 18 )

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:47

Allereerst, fantastisch dat jij en je moeder zo'n goede relatie hebben! Echt pluimpje voor jullie allebei Haha!

Maar ik moet zeggen... ik snap jou, maar ook haar ouders. Het is misschien wat vroeg, maar zeker voor mensen die zo gelovig zijn.

Maar hoe dan ook... het is tegenwoordig écht niet logisch dat elke 15+ wel snapt dat je zwanger kan worden en al dat soort dingen. Ookal wordt je bedolven onder de uitleg op school, waarom zijn er zoveel tienermoeders? Waarom zoveel soa's? Die komen écht niet uit de lucht vallen... en áls mensen al weten wat er allemaal kan gebeuren dan zeggen velen denk ik ook "ooh die kans is zo klein, dat overkomt mij vast niet"... zodat het dan alsnog gebeurd. En je hebt tegenwoordig niet voor niets die hijgende vrijsoavrij reclames en weet ik veel wat nog meer...

Maar, succes ermee... hopelijk wennen haar ouders aan het idee en hebben jij en je vriendin weer vrij baan om het gezellig te maken Tong uitsteken

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:31

Ilsemarie schreef:

Maar hoe dan ook... het is tegenwoordig écht niet logisch dat elke 15+ wel snapt dat je zwanger kan worden en al dat soort dingen. Ookal wordt je bedolven onder de uitleg op school, waarom zijn er zoveel tienermoeders? Waarom zoveel soa's? Die komen écht niet uit de lucht vallen... en áls mensen al weten wat er allemaal kan gebeuren dan zeggen velen denk ik ook "ooh die kans is zo klein, dat overkomt mij vast niet"... zodat het dan alsnog gebeurd. En je hebt tegenwoordig niet voor niets die hijgende vrijsoavrij reclames en weet ik veel wat nog meer...

Hier ben ik het helemaal mee eens, ze zijn dan wel 16 en voelen zich oh zo groot maar eigenlijk zijn ze nog zo klein Clown . Ik zie het als een ontdekkingstocht zoals een tweejarige die steeds van zijn moeder wegrent om de wereld te zien.
Brad en zijn vriendin zijn ook in een ontdekkingsfase het is voor allebei de eerste keer.
Ik denk dat er geen leeftijd voor staat in dit geval. En juist daarom moeten we ze goed voorlichten. Ik merk dat er bij zijn meisje weinig over gesproken word.
Dit vind ik jammer en juist denk ik als je het als ouders verbied moet je ze goed voorlichten, want dit leren ze niet allleen op school. Zeker als het een dochter is ookal ben ik het daar niet helemaal mee eens want als het vriendinnetje van brad zwanger zou worden heb ik ook een probleem.
Ik voel me in dit geval dus net zo verantwoordelijk voor het meisje als voor Brad.

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:42

bradley schreef:
Het is niet de eerste keer dat ik te horen krijg dat 2 mensen trouwen omdat ze "perongeluk" een kind op de wereld hebben gezet. Ik vind dit niet normaal, maar dat is mijn mening, Ik luister graag naar mijn vriendin haar- Oma´s en ouder´s praatjes over het geloof, ik weet niet, dan voel ik me vrij en tergelijkertijd blij dat ik er niet in geloof, misschien is dat wel egoistisch om dat ik gewoon weinig inzicht heb in dat onderwerp.

Mijn vriendin heeft ondertussen al een normaal gesprek met haar moeder gehad over het onderwerp, ik geloof ook dat het eerder de vader is die snel woest word over dat onderwerp.

Omdat ik daar een paar weekjes heb gelogeerd weet ik bijv dat haar vader al boos word bij de woorden: "penis, poedersuiker, seks, beffen etc", daar pesten haar broertjes de arme vader mee Verdrietig, aan de andere kant is het wel lachwekkend en niet logisch dat hij daar boos om word, maarja...

@volbloed6

Seksueele voorlichtingen krijg je tegenwoordig ook op school, dus ik snap niet dat het daarbij is misgegaan, het lijkt mij zowiezo logisch dat iedere 15+ er wel snapt hoe het spelletje inelkaar steekt, en wat je er mee kan krijgen.

Niet als je op een gelovige school zit waarbij je de hele dag rokken draagt en uit de bijbel leest! Vork

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:56

Ik vind 16 geen rare leeftijd.. Mijn moeder deed ook nooit moeilijk over het feit dat ik bij iemand bleef slapen.. Misschien kwam dat ook wel omdat ik al heel lang met iemand had. en mijn moeder weet ook dat je zoiets niet tegen houd. Dan heeft ze het liever dat het in huis gebeurd dan buitens huis. Mijn moeder is erg makkelijk, ze zei ook een keer dat het aan het feit ligt dat ik niet zwanger kan worden of iemand zwanger maak haha(als 1 zorg minder aha ). Maar bij mijn vader ( ouders zijn gescheiden ) mag ik niet samen met mijn vriend slapen vanwege zijn geloof ( moslim ) voor de rest accepteerd hij me wel.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:59

Niet bij ieder geloof krijg je geen voorlichting over zwanger worden etc.
volgends mij denken jullie dat maar het komt amper voor in gelovige gezinnen dat ze geen voorlichting krijgen..

voor de rest vind ik hetwel super dat jullie zo'n goede band hebben en over dit soort onderwerpen kan praten Lachen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:47

Kan zij niet in de herfstvakantie naar spanje komen? Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:54

bradley schreef:

Mijn ouders zijn absoluut niet moeilijk, vanaf dat je 16 bent is het wettelijk toegestaan en moesten we het allemaal maar zelf uitzoeken (nou was ik 19 toen het zover kwam, maargoed dat is mijn eigen keus geweest *LOL*. Maar met woorden als k*t en beffen moet ik thuis ook niet aankomen zomaar, dat kunnen ze niet waarderen...

bradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 17:36

odetteke schreef:
Kan zij niet in de herfstvakantie naar spanje komen? Knipoog

Dat mag al helemaal niet meer tot eind 2007 ofzo, ze weten dat we in spanje alles mogen, of we nou om 12 uur opstaan of we nou samen slapen, of we het nou samen doen maakt niet uit...

En aangezien ze die dingen willen verkomen.. mag dat voorlopig niet.
Ik heb goed nieuws voor mezef, een vlucht naar asmterdam is nu 100€ i.p.v 270+

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:58

Yessy schreef:
bradley schreef:

Mijn ouders zijn absoluut niet moeilijk, vanaf dat je 16 bent is het wettelijk toegestaan en moesten we het allemaal maar zelf uitzoeken (nou was ik 19 toen het zover kwam, maargoed dat is mijn eigen keus geweest *LOL*. Maar met woorden als k*t en beffen moet ik thuis ook niet aankomen zomaar, dat kunnen ze niet waarderen...

Dit kan ik me voorstellen dat deze woorden niet geaccepteerd worden, maar ook hier is denk ik weer een bepaalde leeftijdsfase aan de orde. Toen Brad deze woordjes voor het eerst hoorde liet hij ze ook weleens grinikkend vallen, is dat nou echt een rede om boos te worden maak je het zo juist niet erger.
Ik heb het altijd jammer gevonden dat er geen school bestaat voor het opvoeden van kinderen het zou een hoop helpen denk ik.

Enne Brad alles mag!!! Je weet dat dat niet zo is Knipoog, alleen met bepaalde dingen denk ik misschien anders dan anderen en het helpt dat we zo goed kunnen praten waardoor we elkaar beter begrijpen, maar het geeft daaraan tegen ook weer problemen.
Gelukkig is de ergste stress voorbij en je voelt je alweer beter. Alles komt vanzelf wel weer op zijn pootjes terecht.

Ik wil iedereen bedanken dat jullie zo eerlijk hebben gepost OK dan! .

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:07

mijn ouders waren(of zijn nog dat is voor mij niet helemaal duidelijk)ook bij de kerk en geloofden ook in god,toen ik 16 jaar was heb ik het ook gedaan met mijn toenmalige vriendje,echt de hel brak los toen ik het vertelde,ze waren heel boos en teleurgesteld.
later toen ze derachter kwamen dat het zon drama was en ik het dan wel ergens anders deed als het toch niet mocht werden ze wat makelijker.
Ik denk dat het niet alleen het geloof is maar ook dat iemand op een nogal intieme manier aan je kind zit nogal verveelend kan zijn voor sommige ouders want je wil mind immers behoeden voor fouten...
Lijkt me gewoon dat je rustig moet afwachten en dat alles wel op zijn pootje's terecht komt

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:26

Karoliefje_ schreef:
Ik denk dat je het toch een beetje moet respecteren, het is toch het geloof. En misschien kan een goed gesprek helpen met haar ouders, je zo opstellen is totaal zinloos. Dan gaan ze straks nog denken dat je het alleen voor de seks doet. Als jij bewijst dat je echt van hun dochter houdt. Zullen ze dat heus wel begrijpen. Probeer samen tot een oplossing te komen.

En je hebt inderdaad een ontzettend lieve moeder, net als ik trouwens Lachen

Mee eens.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:47

Sneu voor je Bradley.

blensink,gefeliciteerd dat je zo'n leuke open band met je zoon hebt. Ik kan me jouw gevoel wel voorstellen, iemand geeft in feite aan dat je zoon niet goed genoeg is...

Blijft het feit dat het om een minderjarig meisje gaat, die zich toch naar haar ouders heeft te schikken.
Al zou ik het anders aanpakken. Ik ben moeder van een dochter van 15 en zou niet staan te juichen als ze het zou doen. Maar ik besef wel dat je dat op deze leeftijd niet meer kan tegenhouden. en dan denk ik maar; liever de eerste keer veilig in een vertrouwde omgeving dan een vreemde hotelkamer. De eerste keer is op zich al spannend genoeg.

N.B. wij zijn ook heel gelovig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:25

Zolang ze onder de 18 is zou ik de wens van haar ouders respecteren en je van je goede kant laten zien dat het om een echte relatie gaat waarbij je bereidt bent te wachten tot haar 18de. Vanaf dat moment is ze namelijk zélf verantwoordelijk voor haar keuzes, en nu nog haar ouders. Verdiep je wat in hun geloof, en laat dus nogmaals je goede kant zien Knipoog dan win je het vertrouwen zo weer terug.