Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tanya89 schreef:Die ouders kunnen best boos zijn maar ze is nu toch al geen maagd meer dusja waarom zouden jullie nu nog wachten?
SAKKIA schreef:Het is voor de ouders denk ik vooral een principe kwestie
Ilsemarie schreef:
Maar hoe dan ook... het is tegenwoordig écht niet logisch dat elke 15+ wel snapt dat je zwanger kan worden en al dat soort dingen. Ookal wordt je bedolven onder de uitleg op school, waarom zijn er zoveel tienermoeders? Waarom zoveel soa's? Die komen écht niet uit de lucht vallen... en áls mensen al weten wat er allemaal kan gebeuren dan zeggen velen denk ik ook "ooh die kans is zo klein, dat overkomt mij vast niet"... zodat het dan alsnog gebeurd. En je hebt tegenwoordig niet voor niets die hijgende vrijsoavrij reclames en weet ik veel wat nog meer...
bradley schreef:Het is niet de eerste keer dat ik te horen krijg dat 2 mensen trouwen omdat ze "perongeluk" een kind op de wereld hebben gezet. Ik vind dit niet normaal, maar dat is mijn mening, Ik luister graag naar mijn vriendin haar- Oma´s en ouder´s praatjes over het geloof, ik weet niet, dan voel ik me vrij en tergelijkertijd blij dat ik er niet in geloof, misschien is dat wel egoistisch om dat ik gewoon weinig inzicht heb in dat onderwerp.
Mijn vriendin heeft ondertussen al een normaal gesprek met haar moeder gehad over het onderwerp, ik geloof ook dat het eerder de vader is die snel woest word over dat onderwerp.
Omdat ik daar een paar weekjes heb gelogeerd weet ik bijv dat haar vader al boos word bij de woorden: "penis, poedersuiker, seks, beffen etc", daar pesten haar broertjes de arme vader mee, aan de andere kant is het wel lachwekkend en niet logisch dat hij daar boos om word, maarja...
@volbloed6
Seksueele voorlichtingen krijg je tegenwoordig ook op school, dus ik snap niet dat het daarbij is misgegaan, het lijkt mij zowiezo logisch dat iedere 15+ er wel snapt hoe het spelletje inelkaar steekt, en wat je er mee kan krijgen.
bradley schreef:Omdat ik daar een paar weekjes heb gelogeerd weet ik bijv dat haar vader al boos word bij de woorden: "penis, poedersuiker, seks, beffen etc", daar pesten haar broertjes de arme vader mee, aan de andere kant is het wel lachwekkend en niet logisch dat hij daar boos om word, maarja...
odetteke schreef:Kan zij niet in de herfstvakantie naar spanje komen?
Yessy schreef:bradley schreef:Omdat ik daar een paar weekjes heb gelogeerd weet ik bijv dat haar vader al boos word bij de woorden: "penis, poedersuiker, seks, beffen etc", daar pesten haar broertjes de arme vader mee, aan de andere kant is het wel lachwekkend en niet logisch dat hij daar boos om word, maarja...
Mijn ouders zijn absoluut niet moeilijk, vanaf dat je 16 bent is het wettelijk toegestaan en moesten we het allemaal maar zelf uitzoeken (nou was ik 19 toen het zover kwam, maargoed dat is mijn eigen keus geweest. Maar met woorden als k*t en beffen moet ik thuis ook niet aankomen zomaar, dat kunnen ze niet waarderen...
Karoliefje_ schreef:Ik denk dat je het toch een beetje moet respecteren, het is toch het geloof. En misschien kan een goed gesprek helpen met haar ouders, je zo opstellen is totaal zinloos. Dan gaan ze straks nog denken dat je het alleen voor de seks doet. Als jij bewijst dat je echt van hun dochter houdt. Zullen ze dat heus wel begrijpen. Probeer samen tot een oplossing te komen.
En je hebt inderdaad een ontzettend lieve moeder, net als ik trouwens