depri

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonprayer

Re: depri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:02

winterdip is een vrij veel voorkomend iets.
gebrek aan vitamine D? door de zon?
Minder sociale contacten, omdat mensen binnen bij de kachel zitten, ipv massaal in de tuin aan het werk of naar strand.

het komt vaak voor, dus er zullen ook heel passende oplossingen voor zijn je kunt hulp zoeken bij maatschappelijk werk, zei helpen je graag verder

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 16:56

bedankt iedereen voor de reacties en informatie ! Lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:01

Ik ken het ja, december is voorbij, de gezellige maand is weer over, Januari gaat nog wel omdat het de nieuwe maand is, maar daarna;
och och, echt het reikt aan depressie. Echt moedeloos word ik dan, kom mijn bed echt niet uit, en mijn humeur (zeker in de morgen als het nog donker is) is zeker niet te harden.
Slapen gaat wel prima, te prima eigenlijk aangezien ik eerste echt een lamp aan moet doen voordat ik mezelf uit bed krijg.

En dan Maart, wachten op de lente, de laattse loodjes wegen het zwaarst, wat voel ik me k*t dan altijd zeg *brrr* ik kijk er nou al tegenop. Vork

Ik wil ook zo'n lamp, liefst in de morgen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:54

Zo'n soort lamp? http://www.alarmclocksonline.com/moonbeam.htm
Niet heel goedkoop maar ook niet verschrikkelijk duur.

Ikzelf vind december trouwens de grootste ramp. Na oud en nieuw trekt het allemaal weer wat bij, langer licht en geen gezeur Lachen

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:59

Volgens mij ben ik echt de enigste die juist vrolijker wordt in de winter? Scheve mond
Lekker in een dikke trui op de bank, grote mok warme chocolademelk en een dik boek erbij.
Heerlijk!

Maarre.. ik kan het me ook wel voorstellen dat het behoorlijk is om een winterdepressie te hebben. Ach gut

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:00

Arabesk schreef:
http://www.lichttherapiewinkel.nl/origi ... _light.htm
duur Boos!

wehkamp
maar vraag me af of dit wel een echte is..
ze hadden ook ooit zo'n wekker die de zonsopgang nabootst, maar die kan ik niet vinden.

hier info over de diverse spectra van aquarium lampen
http://www.dewinters.nl/apparatuur/TL-balken.htm
wat ook wel de moeite waard is om zelf mee te experimenteren, ze zijn niet duur en het licht dat ze uitzenden is over het hele spectrum

Alleen de lampen die 10.000 lux uitzenden helpen afdoende. De kwaliteit (sterkte) van de lamp bepaalt hoe dicht je op de lamp moet zitten om aan de 10.000 lux te komen. DE kwaliteit bepaalt tevens hoelang je ervoor moet zitten. Een week lang anderhalf uur per dag is veel hoor. Kies dan een betere lamp die minder tijd kost.

Je hebt kans dat zo'n aquariumlamp werkt (als je er urenlang op 10 cm afstand naar kijkt...). Ik kon niet vinden hoe sterk ze zijn, ze zijn in elk geval niet gemaakt voor winterdepressiepatienten. Haha!

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:06

Mijn moeder heeft een winterdepressie en heeft ook zo'n lamp.
Ik weet niet of ik het heb, maar ik heb wel de symptonen..
Erg vervelend, aangezien we in Nederland wonen Scheve mond
Elk jaar zie ik weer uit naar de lente, maar als het lente is kijk ik al weer erg op tegen de winter...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:14

ymneuss schreef:
Volgens mij ben ik echt de enigste die juist vrolijker wordt in de winter? Scheve mond
Lekker in een dikke trui op de bank, grote mok warme chocolademelk en een dik boek erbij.
Heerlijk!

Maarre.. ik kan het me ook wel voorstellen dat het behoorlijk is om een winterdepressie te hebben. Ach gut

nee hoor, ik heb een pesthekel aan de zomer en dan krijg ik een "zomerdepressie" vooral de heetste maanden in nederland. ik vind de winter heerlijk! en nog lekkerder met sneeuw! dan kan mijn dag niet meer stuk hoor haha!

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 21:23

whaha dat is even heel wat anders Tong uitsteken

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:32

De ene winter heb ik der veel last van en de andere juist niet. Nagelbijten / Gniffelen

De ene keer wordt ik enorm down, wil niets meer, alleen maar zitten, maar dan is zelfs zitten niet meer leuk. Loop alleen maar te piekeren enz. Dan probeer ik zoveel mogelijke gezellige dingen te doen, en vooral als het even kan in het licht buiten zijn. Binnen zodra het donkerder wordt de lampen aan. Ja

De andere keer vindt ik het heerlijk, lekker met een fleecedeken hangen op de bank.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:34

De ene winter heb ik der veel last van en de andere juist niet. Nagelbijten / Gniffelen

De ene keer wordt ik enorm down, wil niets meer, alleen maar zitten, maar dan is zelfs zitten niet meer leuk. Loop alleen maar te piekeren enz. Dan probeer ik zoveel mogelijke gezellige dingen te doen, en vooral als het even kan in het licht buiten zijn. Binnen zodra het donkerder wordt de lampen aan. Ja

De andere keer vindt ik het heerlijk, lekker met een fleecedeken hangen op de bank.