Geen ouders meer....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geen ouders meer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:37

vorrig jaar is de moeder van een stalgenootje ook overleden, zo vanaf het paard zakte ze in en raakte in coma.. zij was toen nog maar 12 of 13 ook..

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:39

Ik heb het ook niet meegemaakt. Maar wat verschrikkelijk! Echt hee lveel sterkte met het verlies.

Delias

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:47

Jeetje Astor,

Dit is op jouw jonge leeftijd een enorme klap. Wil niet zeggen dat als je een paar jaar ouder was geweest het minder erg was, maar je bent pas 14 en in zo een korte tijd zo verschrikkelijk veel leed meegemaakt. Ik vind het heel knap van je dat je je verhaal hier doet.
En zoals meerdere meiden al zeiden, super dat je wordt opgevangen door die vriendin van je moeder, ze zal nooit maar dan ook nooit je moeder kunnen vervangen maar wel een goede steun zijn.
Praat ook met haar, net als jij is zij ook je moeder verloren, al is hun band heel anders geweest als met jou. Ze waardeert het echt wel en het lucht jou ook vast een stukje op. Ben niet bang om bepaalde dingen te vragen, als het goed is maak je nog een paar jaar deel van haar gezin, schaam je daarom niet om iets te vragen, het is moeilijk dit zo te typen.....zoals ik al zei, ze kan nooit je moeder vervangen maar ze komt er het dichtste bij. Uit het feit dat ze jullie al in huis heeft genomen blijkt wel dat je op haar kan bouwen, vertrouw daar op.

Ikzelf ben 3 jaar terug mijn moeder verloren, ze heeft in haar slaap of een erg zware tia gehad of een hartstilstand, dat wilden we niet verder laten onderzoeken. Ze was nog maar 48 en begon net mij en mijn zusje een beetje los te laten en te genieten met mijn vader.
Het moment dat ik het telefoontje kreeg dat ze overleden in bed lag, dat gevoel van onmacht....de grond wordt onder je voeten weggeslagen, het is niet uit te leggen...zo onverwacht, zo gemeen, waarom mijn mama?

Ik kan je deze wijze woorden meegeven.....praat...praat...praat!!!!!! Zoals Gootje12 al zei; veel mensen zwijgen liever over je moeder en vader, dat is voor hen makkelijker, worden ze niet geconfronteerd met al het verdiet, wat diegenen vast ook hebben maar wegstoppen.
Niemand vraagt van je dat je na een jaar alweer volledig vrolijk en onbezorgt in het leven staat, dat LIJKT maar zo...allemaal een facade om hun eigen verdiet niet te hoeven tonen.
Bij mij is het nu 3 jaar geleden, en zelfs ik heb nog steeds goede en slechte momenten, geeft niks!
Mijn moeder blijft altijd in mijn gedachten en in mijn hart en op die manier is ze nooit echt weg.....

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:57

Hey Melis!
Vreselijk.. Ach gut
Toen ik het hoorde.. ik kon me oren niet geloven!

Mijn vader is 9 jaar geleden overleden. Het lijkt net als de dag van gisteren! Hij had een Hartinfart.. Het was gebeurd toen we met z'n allen (me broer, ik, me moeder en me vader) aan tafel zatten. We waren grapjes aan het maken.. en toen zakte hij in een hele rare houding.. en me moeder d8 dat het een grapjes was.. En zei: Haha.. doe maar weer normaal, john.
Maar hij reageerde niet... Ik begon al gelijk te janken toen ik hem zo zag zitten. Me moeder legde me vader op de grond en riep tegen me broer dat hij 112 moest bellen. Daarna moesten wij naar buiten.. En toen kwam een goede vriend van me vader erbij.. En die bracht ons naar zijn huis..(bij ons in de straat)..
Ambulance en politie kwamen binnen 15 minuten. Maar helaas...
Mijn moeder kwam naar de huis van me vaders vriend.. ze keek ons alleen maar aan.. en we zagen dat hij het niet had gered!
Me ergste dag van me leven!! Huilen
9 september is het precies 9 jaar geleden! Huilen

Ik kon er eerst niet makkelijk over praten maar ik kan het nu veel makkelijk vertellen. Maar moet dan wel weer denken aan die tijd.

Melis, je kan altijd bellen of wat dan ook! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Liisette_ op 19-08-06 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:00

Jeetje zeg.. Heel veel sterkte..!

Als er wat is, je kunt altijd pben, of op msn!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 16:12

Gelukkig ben ik niet de enige die dit heeft meegemaakt maar het is allemaal geen pretje.

Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen en bedankt voor jullie bericht.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:01

Er is hier nog iemand op bokt, en die is in 1 klap haar ouders en zusjes kwijtgeraakt.
Weet even niet meer wie dat is.

Zelf heb ik het niet meegemaakt.
Sterkte iedereen..

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:15

tjeetje, dat lijk me helemaal erg voor die persoon dreamy, melis... van mij weet je het al hea.. heel veel sterkte, heb het zelf gelukkig niet meegemaakt...

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 19:02

@ Dreamy weet je ook wie of kan je dat opzoeken? Bloos

Ja ik weet het van jou al Knipoog jij ook nog sterkte he

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:12

een paar woorden bij elkaar vormen een zinnetje..
een zinnetje kan heel wat betekenen..
zo'n betekenis kan genoeg zijn..
maar voor sommige betekenissen is gewoon geen zinnetje..
geen zinnetje, en ook geen woord..
deze gebeurtenis valt niet door woorden of zinnen te steunen..

schat, ik weet niet hoe dat wel niet moet voelen, maar ik kan je alleen maar heeeeeeel veel steun bieden en veel lol met je maken..

Ik ben er voor je, altijd!

Hou van jou, liefs, je hartsvriendinnetje voor altijd, Esmée.. Vriendjes zijn?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:50

Hee meis, wat een verschrikkelijk verhaal!!!
Mijn pb box staat altijd voor je open hoor!! veel sterkte(K) Mijn vader is toen ik 9 was overleden aan kanker..

heel veel sterkte dikke kus kim

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:13

Ahh wat verschrikkelijk dit voor je!!! Gelukkig kan je bij de vriendin van je moeder terecht. Ik wens je superveel sterkte met dit verlies.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 12:13

@ Kimmie_paard jij ook super veel sterkte nog met het verlies het is een tijd geleden denk ik maar het lijkt als de dag van gisteren

@ Hedwig Ja het is zeker veschrikkelijk.... Ja gelukkig wel bedankt

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:36

@ astor dankje, ja lang geleden wel ja maar zoiets vergeet je nooit meer he.. alsnog veel sterkte vind het echt zwaar klote voor je:(X

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:46

Wat vreselijk voor je, ik kan me goed begrijpen wat je allemaal doormaakt.
Zelf is het mij nog niet overkomen, maar mijn moeder heeft wel meer dan een maand in het ziekenhuis gelegen, voor een hersentumor.
Ach gut Geniet vooral van de leuke dingen in het leven en daarmee bedoel ik natuurlijk de paarden, zij kunnen je ook veel steun geven als het niet gaat.

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:06

Wat verschikkelijk zeg! Scheve mond
Zelf is het mij nog niet overkomen, maar ik kan je wel heel veel sterkte wensen Ach gut.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:42

Astor schreef:
@ Dreamy weet je ook wie of kan je dat opzoeken? Bloos

Ik weet zo 1,2,3 niet precies wie.
Ik zal voor je zoeken.

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:43

Heeeeel veel sterkte! Ach gut En als je wilt praten ofzo Je mag me altijd Pben! Lachen

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:12

meid,
ik noem mezelf als ik jou lees een zondagskind, ik ben 27 en heb nog mijn beide ouders. Alhoewel het 1 september vorig jaar bij mijn vader aan een zijden draadje heeft gehangen, maar hij had het geluk aan zijn zijde. Ik vind je dan ook een ontzettend sterke meid. Dikke pluim van mij !
Misschien kan ik je toch een tip geven, je zegt dat je af en toe dingen niet durft vragen in je nieuwe gezin. Misschien gaat schrijven makkelijker, stuur af en toe een email met je vraag aan haar, of maak een soort van "heen en weer schriftje" waarin jullie met elkaar op papier kunnen communiceren. Ik weet uit ervaring met jongeren dat dit vaak een oplossing kan bieden. Veel sterkte en mijn PB staat altijd open voor je. Ben een heel goed luistered oor en zit dagelijks tussen de jongeren. Knuf

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:19

Dapper dat je je verhaal hier neerzet, maar ook weer heel goed, want je kan er toch op deze manier dan over praten.
Helaas ben ik ook beide ouders verloren, dus kan ik me een beetje inleven in jouw situatie. Mijn moeder is 13 jaar geleden overleden, mijn vader 6 jaar terug. Hoewel ik een stuk ouder was dan jij was het bij mij ook een hele grote vraag van hoe nu verder te moeten. Ik heb hele fijne herinneringen aan mijn ouders, wat heel waardevol is en die ik dan ook koester. Dat neemt niemand me meer af.
Heel veel sterkte en probeer toch ook positief te blijven, hoe moeilijk dat ook lijkt. En praat erover, dat helpt!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 13:12

Ja eerst was ik er niet aan teo om het te vertellen maar ik was er op dat moment wel aan toe en heb het geschreven wel met tranen in mijn ogen maar ik moest het gewoon even kwijt en ik wist niet dat zo veel bokker zo lief konden zijn Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:02

je hebt een pb'tje van me.

Probeer positief te blijven, jezelf te zijn, maar niemand te vergeten. Beter dat je nog plezier aan je leven kan hebben, dan dat je altijd maar verdrietig bent toch? Verdrietig zijn is dan af en toe wel fijn.. Lachen

Stephniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:55

Heey,allemaal veel sterkté!Ik bn mn papa 6jaar geleden ook verlorn aan een hart ader breuk
X

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:59

Wat erg
Ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen.

Ik ben mijn vader verloren aan kanker toen ik 9 was.
Maar gelukkig heb ik mijn moeder nog. De gedachte dat ze er niet meer zal zijn maakt me al gek...
laat staan hoe het voor jullie is....

Sterkte

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:31

Héél erg veel sterkte!
Wat een geluk dat je nog bij je moeder's beste vriendin kan wonen..
Ik zou het me gewoon niet kunnen voorstellen moesten me ouders er niet meer zijn, echt héél veel sterkte !