Wie heeft de stap genomen om te verhuizen naar buitenland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juulja

Re: Wie heeft de stap genomen om te verhuizen naar buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:55

hah ik heb de halve zomervakantie in een pyama onder de dekens geslapen in frankrijk hoor Haha!

ellen12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:26

mijn oom en tante zijn naar englang gegaan

omdat me oom dat werk krijg
ze woon er nu al 7 a 8 jaar ze komen zo 1 keer per jaar in nl soms 2 keer me opa en oma gaan 6 keer per jaar er heen

en nu komt me neef in nl studeren dan mag ik een keertje mee vliegen naar england

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:05

ik ben nog druk aan het inpakken Haha! strax nog ff naar de mac met me sussie en vanaaf uit eten:D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:35

Ik ben 3 jaar geleden naar Duitslan verhuisd. Ook paard meegenomen. We hebben een leuk huis dat we aan het verbouwen zijn. Stallen, bak en weilanden bij het huis. Leuke buren en met de taal gaat het heel goed.

Wel belangrijk is dat je alle regels in het buitenland goed kent en la het papierwerk voor elkaar hebt als je verhuisd er zijn veel digen waar je aan moet denken

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:07

Ik ben vorige winter verhuisd naar Turkije. Ik heb eigenlijk helemaal niks geregeld, het was net alsof ik op vakantie ging. (dus ook op touristen visum) Ik ben dus niet officieel geëmigreerd, en heb op verzekeringen na niks geregeld verder.
Ik ben naar Turkije verhuist omdat mijn vriend Turks is dus verder heb ik alles in Turkije geregeld. Eerst bij zijn familie in huis gezeten, daarna gehuurt en inmiddels hebben wij ons eigen huis.
Ik was pas 18 en ik denk dat het scheelt als je jong bent, iig ik pas me erg makkelijk aan en ik zie vaak oudere mensen die daar erg moeite mee hebben en dus ook vaak weer na een tijdje toch weer terug gaan naar Nederland.
Mij bevalt het erg goed, ik ben blij dat ik de stap genomen heb!

Heel veel succes ermee!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:08

Wilawander schreef:
Ik ben 3 jaar geleden naar Duitslan verhuisd. Ook paard meegenomen. We hebben een leuk huis dat we aan het verbouwen zijn. Stallen, bak en weilanden bij het huis. Leuke buren en met de taal gaat het heel goed.

Wel belangrijk is dat je alle regels in het buitenland goed kent en la het papierwerk voor elkaar hebt als je verhuisd er zijn veel digen waar je aan moet denken

*jaloers*

Is Duitsland heel anders dan Nederland? Ik bedoel, zijn er daar opeens heel andere onverwachte kosten in het levensonderhoud (van jezelf en van de paarden) of heb je daar opeens heel andere belasting?

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Wie heeft de stap genomen om te verhuizen naar buitenlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:13

Wij gaan komende zomer naar Frankrijk verhuizen (hebben daar beide werk gevonden). Taal is geen probleem, we hebben al 11 jaar een 2e huis daar, dat nu ons eerste huis wordt en zijn "ingeburgerd". De kids van (dan 8 en 10) gaan uiteraard ook mee. En het paard natuurlijk ook (die is daar overigens geboren Knipoog

We zijn op zoek naar alle mogelijke tips op het gebied van "regelzaken". Financien, pensioen, etc etc......
Wie kan ons helpen. Ik heb al veel bedacht maar vergeet vast iets...

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:27

Technisch gezien woon ik al in Amerika (en ga weer even terug naar Nederland voor de papieren). Ik heb het hier heel er naar mijn zin.

De taal is geen probleem voor mij en ik heb van verschillende mensen gehoord dat ik helemaal niet Nederlands klink.

Uiteindelijk (hopelijk volgend jaar al) wil ik hier ook naar school toe en gaan werken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:40

Ik zit voor 4 maand in italie op erasmus, telt dat ook? Vork

Wat mij het zwaarste valt? De taalbarriere! Italianen spreken echt geen zak engels, dus je moet wel heel erg je best doen. Een combinatie van goede cursus en volledige onderdompeling zijn de truc, maar het vraagt echt veel inzet! Ik begrijp nu al behoorlijk veel, maar spreek zeker niks vloeiend en ik stoor me er wel aan. Het is op deze manier erg moeilijk om italiaanse vrienden te maken.

Verder, hoewel de cultuur anders kan zijn, is het leven toch overal het leven. Je gaat boodschappen doen, jhe gaat werken, eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Ik wil maar zeggen, verwacht er niet meer van dan het is!

Voordeel de dag van vandaag zijn internet en de makkelijke toegang tot vluchten.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:04

Ik heb bijna 3/4 jaar in Duitsland gewoond, echter heb ik weinig alleen hoeven regelen, mijn baas heeft me overal mee geholpen, wel is het een grote stap, maar als je al begint met een baan, heb je in elk geval de kans sneller mensen te leren kennen en contacten te leggen

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:25

k meld even dat het super is in Frankrijk Haha!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 07:50

ik ben twee jaar geleden naar frankrijk verhuisd en het bevalt me uitstekend.
ik woon op een ontzettende mooie plek aan de rand van het bos met mijn twee paardjes aan huis.
voor mij is het één van de beste beslissingen die ik in mijn leven genomen heb.
de taal gaat vanzelf, vanaf dat ik ben gaan werken is dat in sneltreinvaart gegaan.
vooral dat, een nieuwe taal leren, heeft heeft me heel veel gegeven, mijn hersenen staan weer open om te leren en dat geeft me een heel 'wakker' gevoel.
in welke streek wil je eigenlijk gaan wonen?

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:31

luxx schreef:
in welke streek wil je eigenlijk gaan wonen?

Ik neem even aan dat deze vraag voor mij bedoeld was Knipoog

We gaan in de Franche Comté wonen, meer precies exact tussen Vesoul en Besancon in. Kijk maar op mijn MSN spac (link in profiel) dan zie je hoe het er daar uitziet. Helemaal geweldig!

Enne.. taal is geen probleem. Ik heb voor mijn werk al diverse malen cursus in het Frans gegeven, en ok mijn vrouw spreek het vloeiend. De kids (7 en 9) pikken het snel op hebebn we al gemerkt.

@arno Het is daar in de winter maar eene paar graden koeler dan hier en in de zomer een paar graden warmen dan hier. Niet heel Frankrijk ligt aan de Rivièra hoor Knipoog

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:05

Ik woon sinds 19-10-2006 in Oostenrijk.
Erg mooi, maar wel heel erg wennen, en veel achter moeten laten.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:38

oostenrijk? is die taal moeielijk te leren of spreken ze daar gewoon duits ofzo Blond

Rufus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:25

Chocotof op bokt gaat in December Naar Spanje toe Knipoog

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:34

nouskaatje schreef:
Chocotof op bokt gaat in December Naar Spanje toe Knipoog

Mee in de zak van Sinterklaas?

Sorry, beetje melig Duivel

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 23:03

Ik zou als ik klaar ben met school, heel erg graag naar het buitenland willen... Geen idee wel land en hoe of wat. Wil alleen niet in m'n eentje. Maar met een groep vriendinnen hebben we afgesproken als we klaar zijn met school een tijdje naar Amerika te gaan. Lachen

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 23:16

Ik woon sinds 01-07-2006 in Duitsland / Ost Friesland.
Mijn man is met mij meegegaan en ook de paarden en andere huisdieren. Ik sprak geen woord Duits en heb mezelf letterlijk in het diepe gegooid.
Qua verzekeringen moet je hier wel goed geregeld hebben. Ook wat huisdieren betreft. Ik heb daarom een boerderij verzekering afgesloten. Ook brandverzekering/Storm etc... hele hoop geregel. Mijn man werkt de weekenden nog in NL en komt doordeweeks van maandag tot donderdag naar mij toe.
Onze omgeving zit vol van vriendelijke en behulpzame mensen...ik had de taal dan al snel onder de knie, zij het dat de grammatica nog niet ideaal is.
Ik heb nu een contract op 400euro basis. Dus 15u in de week. Ik ben natuurlijk nog wel verder op zoek maar dit was het eerste wat ik met dank aan de buren aan kon nemen.
Ik heb er totaal geen spijt van. Ook toen ik pas weer terug was in Katwijk NL, wist ik niet hoe snel ik daar weer weg moest. Echt verschrikkelijk als je dan ziet hoe mensen met elkaar om gaan en de haast en alles volgebouwd. Zou hier nooit meer weg willen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 23:36

Mijn vriend en ik willen over een paar jaar naar Scandinavië verhuizen. Ik hou het bewust ruim, want we weten nog niet naar welk land. Eerst maar eens even goed rondkijken overal. Hij heeft van januari tot eind juni in Finland gewoond en we zijn beide wel een beetje klaar met Nederland.

Dus, wel plannen, maar nog niet hele duidelijke. Lachen