Hoe diervriendelijk zijn jullie??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 00:25

Over de placenta heb ik geleerd Havo Biologie... kan me nog goed herinneren dat ik heel anders tegen mijn lipstift aankeek...
Dat zal overigens 1990 geweest zijn, dus als het sindsdien verandert is?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 01:11

misschien zit het er allebei in Verward
ieuw...wie weet wat voor troep er dan nog meer inzit
Laatst bijgewerkt door IcePrincess op 02-07-02 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:21

ik ben heel diervriendelijk maar ga niet letten op wat ik eet/gebruik.
de meeste mensen slaan vliegen dood dat doe ik niet maja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:27

Ik geloof niet dat ik echt heel diervriendelijk ben Haha!
Ik eet vlees, vooral op brood is dat erg lekker want ik hou niet van zoet en ook niet van kaas. Ik eet trouwens ook paardenvlees, heb ik geen problemen mee.

Verder heb ik drie katten, een zwervertje, een kat die anders nu dood zou zijn en eentje die naar het asiel moest. Maar ik hou ze wel in een flat, dus dat deugt eigenlijk ook niet.
Verder heb ik een konijn in een hok. Wel een groot hok, maar toch, het is een hok en de katten zijn haar vriendjes. Niet echt natuurlijk.
Oh ja, en guppen in een ronde kom, dat is ook niet echt netjes.
Om nog maar te zwijgen van de paarden, die zomers in weer en wind buiten staan, en in de winter in een box van 3.5 x 3.5 meter....

Dus ehhhhhhhh, ik denk dat ik bij deze de oneervolle titel als BoktDierenbeul 2002 behaald heb..... Twijfelachtig......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:35

Die urine van melk uit drachtige merries wordt gebruikt in een bepaald merk om de menopauze bij vrouwen geleiderlijker te doen regelen. De veulens zijn dan een "lastig bijprodukt". Maar om welk merk het ging weet ik niet meer, maar het is wel ooit in een topic geschreven hier op bokt.

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:37

ik eet absoluut geen paardenvlees !!! (natuurlijk wel in kroketten en frikandellen) maar niet als het alleen van n paard is. en verder eet ik eigenlijk alles

xx Linda

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:51

Ik gebruik geen lipstick dus dat valt wel mee. Ik eet wel vlees enzo, maar geen paardenvlees omdat ik dat niet lust.

Als wij een spin zien, dan maken we ze niet dood maar we doen er een glas overheen en dan doen we ze naar buiten. Lief hè van ons!
Als er muggen op me kamer zitten, dan laat ik die spinnen lekker zitten, dan kunnen die die muggen weer opeten Haha!

Maar ik hou niet van Dierenmishandeling enzo. Daar kan ik dus niet tegen...

Gaby

Re: Hoe diervriendelijk zijn jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:34

IcePrincess schreef:
zoals de titel zegt.....
-cola drink ik bijna niet, daar gebruiken ze varkensvet in
-nu wil ik dus weten of jullie hier ook rekening mee houden

Staat er eigenlijk gewoon ' varkensvet ' op de fles of een of andere moeilijke naam ?
Ik zag het namelijk niet bij de ingredienten staan.

Ikzelf eet weinig vlees.
Ik gebruik geen make-up.
Ik moet wel leren schoenen dragen. Doe ik dit niet , dan loopt iedereen met een grote boog om mij heen. Ik heb erg veel last van zweetvoeten ....

Nu ik iedereen over E-nummers hoor ... waar kan ik eigenlijk meer informatie over die stoffen vinden ?

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 15:24

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 15:48

Nou ik eet al bijna geen vlees, alleen met uit eten gaan en af en toe een tartaartje. Maar dat is niet uit diervriendelijkheid, maar gewoon omdat ik het niet lekker vind. Wild, gevogelte, vis en kip hoef je mij al helemaal niet voor te zetten.

Maar ik ben in zoverre diervriendelijk dat ik geen enkel dier, op horzels en dazen na, doodmaak. Heb vroeger altijd meegekregen ´elk leven is er één´ en daar hou ik me braaf aan, zelfs muggen zijn veilig bij me Haha! zorg gewoon dat ik slaap voor ze om m´n hoofd gaan zoemen..

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 20:26

Iceprincess, kun je misschien een document laten zien waarin staat dat er varkensvet in cola verwerkt wordt? Ik heb toevallig een hele aflevering Klokhuis gevolgd over het maken van frisdrank...
Men neme, suikerstroop, mineralen die de olie die uit bv de sinasappelschil komt te verdelen in het water, men neme een concentraat van bv sinasappel/citroen en voegt daar water met koolzuur aan toe.
Ben eigenlijk wel benieuwd, welke andere frisdranken gebruiken dit dan volgens jouw bron en waarom?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 21:02

varkensvet is een van de E-nummers...ik weet niet precies welke het is maar ik weet dit dus omdat de zus van mijn vriend streng vegetarisch (bijna veganistisch is) en ik graag wilde weten wat ze dan allenmaal niet mocht eten waarop zij antwoorde dat je ook bepaalde dingen niet mag drinken...een van die dingen is dus cola...dus ik vroeg waarom, vanwege dat varkensvet dus.
In veel vleesvervangers wordt de binnenkant van koeienmaag (als ik het goed heb) als bindmiddel gebruikt...dat is dus nog zo'n E-nummer.

het was trouwens niet mijn bedoeling om mensen bang te maken ofzo hoor met al die "enge" dingen die overal in zitten....ik wilde alleen weten of ik niet de enige ben die met dit soort dingen rekening houdt.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 23:51

Dan moet je er ook even bij vermelden dat mensen als ze chocolade willen eten even moeten kijken of er lecithine in zit... soja is oke... maar gewone lecithine (en op de vermelde site staat het er ook tussen als niet geschikt zijnde....) is dus niks anders als vermalen dierenbeenderen.
Dat wordt gebruikt als bindmiddel bij bijvoorbeeld hagelslag.

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 08:59

Kep hier een fles Coca Cola.
Zal even opschrijven wat erin zit:

Sprankelend water, suiker, kleurstof E150d, voedingszuur E338, plantenextracten, cafeïne.

E150d : Amoniak caramel, Sulfiet-amoniak caramel. (caramel colour)
Deze kleurstof is een Synthetisch of kunstmatig gevormd additief. Wordt in een laboratorium gemaakt en komt niet van nature voor. Er komen geen planten of dieren aan te pas.

E338 : Fosforzuur, deze stabilisator is van natuurlijke (plantaardige) bron.

Ik zie nergens iets wat lijkt op varkensvet.
Ik vond het ook al zo raar omdat ik bijna alle dierelijke E-nummers uit mijn hoofd ken, en nog nooit iets dierlijks in Cola heb gezien.

Gelukkig maar, want er zijn al zo ontzettend veel dingen die ik niet mag (okee, mág opzich wel, maar ik eet ze dus uit principe niet).

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:02

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 18:07

Hmm.. jammer dat er niemand reageert. Heb ik dus voor niks opgeschreven wat er in cola zit.... Scheve mond

M_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 21:22

ik eet geen paardevlees ik drink ook geen cola mag niet want ik heb een beugel en lipstick ook niet wel lipclos

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:24

Ik ben een beetje dier vriendelijk, ik eet geen vlees, maar rijd wel met zweet en als ze niet luisteren krijgen ze toch echt een knal. Verder vind ik die bio industrie echt zo k l o t e voor die dieren dat jullie nog durven dat vlees op te eten schande dat jullie er niets aan doen en die beesten laten lijden door nog vlees tefreten er is toch genoeg ander voedsel Verward In parfun ging of gaatwel paardepis! Misselijk

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:09

Ik eet alle soorten vlees (dus ook paardenvlees), ik gebruik geen lipstick...om de redenen die jij hebt aangevoerd Schijnheilig ( Knipoog ), en ik drink cola. Ik heb 2 fretten in een grote kooi, die komen er eens per dag een ruim uur uit, een paard in een box van 3x3m en 2 honden en een kat die loslopen en toegang hebben tot de tuin.

Niet erg diervriendelijk, of wel?

Koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 08:36

Dees schreef:
Ik ben kennelijk niet diervriendelijk, ik eet zelfs paardenrookvlees op brood....

ik ook