En nu...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solide

Re: En nu...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:47

Ik denk dat dat wantrouwen dan ook best terecht is.....

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:50

Solide schreef:
Ik zou het nu verder oog in oog bepraten. Dan zie je ook aan zijn gezicht of hij dingen meent ja of nee.
Inderdaad als hij kwaad wordt, dan heeft hij iets te verbergen. Als het goed is zie je aan zijn gezicht ook wel dat het hem pijn doet dat jij pijn hebt over hem. Dat je hem niet helemaal vertrouwd.... Jij bent eerlijk tegen hem, dan is hij jou die eerlijkheid ook verschuldigd.

Precies, volgende keer als je hem ziet er weer over beginnen. Kijken hoe die reageerd en vragen naar waarom hij een smoes verzind in plaats van dat die gewoon zegt dat die naar z'n ex gaat ..

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:11

Ik denk inderdaad ook dat je met hem moet gaan praten, jij maakt je zo echt te druk! Wat mij alleen wel opvalt (zonder dat vervelend te bedoelen) is dat je je al wel heel veel zorgen maakt voor een relatie waar je net 1,5 maand in zit... Scheve mond Ik denk dat je je dan ook eens moet afvragen of je dit er wel allemaal voor over hebt, is dit echt wel wat je wil, is hij zo leuk dat hij al die zorgen waard is? De eerste maanden zijn meestal nog lekker onbezorgd en vol verliefdheid toch? Haha!

Heel veel succes in ieder geval, en sterkte Ach gut

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:14

Een face to face gesprek werkt gewoon het beste.

Kan je gelijk alles eruit flappen, je hebt al verteld dat je stiekum zijn smsjes bekeken hebt, nu de rest nog.

twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 13:29

Mirjammie schreef:
Ik denk inderdaad ook dat je met hem moet gaan praten, jij maakt je zo echt te druk! Wat mij alleen wel opvalt (zonder dat vervelend te bedoelen) is dat je je al wel heel veel zorgen maakt voor een relatie waar je net 1,5 maand in zit... Scheve mond Ik denk dat je je dan ook eens moet afvragen of je dit er wel allemaal voor over hebt, is dit echt wel wat je wil, is hij zo leuk dat hij al die zorgen waard is? De eerste maanden zijn meestal nog lekker onbezorgd en vol verliefdheid toch? Haha!

Heel veel succes in ieder geval, en sterkte Ach gut

Ik heb de bedenkelijke reputatie dat mijn relaties nooit de eerste week laat staan de eerste maand halen.
Het feit dat ik nu na anderhalve maand nog leuk vind is iets wat ik zelden meemaak.
Zelfs 3 weken vakantie, waarbij we steeds bij elkaar waren bleek niet killing te zijn.
Vandaar dat ik me er zo druk om maak.

Ik heb wat dingen achter de rug waardoor ik echt een (emotioneel) wrak ben geweest en dit soort dingen helpen gewoon niet.
Ik weet ook niet of ie al die zorgen waard is.

Eerst eens kijken of ie me er van kan overtuigen dat er echt niets is met die ex.
Maar er kloppen gewoon een paar dingen niet.
Als ik hem zo gesproken heb kan ik er meer over zeggen.

Blijf ik met die twijfel en dat wantrouwen zitten, dan stop ik er mee.
Ik kies dan toch echt voor mezelf, hoewel het wel zeer zal doen.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:33

Ik zou ook wantrouwig worden. Zeker omdat jij zijn vriendin bent, zn meisje, zn alles (nou ja voor zo verre je dat na 1,5 maand kan zeggen). En als hij nu liegt (hoe onschuldig of goed bedoeld ook) wekt dat een hoop wantrouwen op en dat is niet lekker aan het begin van een relatie.
Veel sterkte en ik hoop dat je eruit komt!
Succes!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:49

Joh zo gek is dat toch niet dat je dan in zijn telefoon gaat kijken, mn ex deed ook altijd zo geheimzinnig over telefoon, mailbox ed. en dat bleek later terecht.

Mijn vriend en ik zitten wel vaker in elkaars telefoon, niet dat er iets in staat. Wachtwoord van email hebben we ook van elkaar.
Niet dat ik er ooit in kijk (ja als ik iets voor de vakantie nodig heb, wat in zijn mailbox staat) maar het gevoel dat ik er in MAG kijken vind ik heel fijn.

Ik zou hem er nu mee confronteren.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:50

Helemaal niet gek dat je in elkaars mailbox of telefoon kijkt.
Doen mijn man en ik ook weleens.

Ik hoop dat je hem inmiddels IRL hebt gesproken en dat jullie het hebben kunnen uitpraten.

RuizSoler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:26

Zo raar vind ik het ook niet dat je in zn telefoon hebt gekeken hoor! Dat mag toch, ik bedoel mijn (bijna) vriend kijkt ook zovaak in mn telefoon en ik in die van hem. Als ik ergens vragen over heb of iets niet helemaal begrijp waarom dat erin staat vraag ik het hemgewoon.
Ik denk inderdaad dat het heel verstanding is hem is flink IRL aan te spreken! Want dit gaat niet werken zo volgens mij .

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:01

Hm al heb ik niks te verbergen ik heb er een hekel aan als een ander mijn mail/smsjes leest. Er kunnen ook dingen in staan die niet voor een ander bedoelt zijn. Als je een relatie hebt wil het niet zeggen (zolang je niet getrouwd bent en dan nog sommige dingen) dat je vriend ZOMAAR dingen mag bekijken zonder toestemming. Je gaat toch ook prive naar de wc of niet? En dan heb ik het niet over dingen van MIJ die hij niet zou mogen lezen maar anderen kunnen ook dingen schrijven over zichzelf die niet voor mijn vriend bestemt zouden zijn.

Zeker in zo'n korte relatie vind ik het not done. En dan veroordeel ik TS niet want ik ben zelf uber nieuwsgierig en wil het liefste alles uitspitten aan mailtjes en smsjes (misschien toch een zekere kern van onzekerheid ofzo? ) maar andersom zou ik het niet leuk vinden dus probeer ik mezelf heel erg in bedwang te houden ook al lonkt zo'n telefoon wel Tong uitsteken

Maar TS ik zou als ik jou was toch maar met hem praten ja. Beetje vaag verhaal is het wel. Het kan voor hem wel onschuldig zijn maar voor jou voelt dat zo niet.

twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 22:10

Ik heb vanmorgen IRL met hem gesproken.

Gewoon gevraagd waarom ie me niet verteld heeft dat ie bij haar langs zou gaan.
Hij heeft het niet verteld omdat ie het niet belangrijk vond en het niets voorstelde.
Zij wou hun verbroken relatie nog eens bespreken, terwijl voor hem alles afgesloten is. Alles was al eens gezegd volgens hem.

Hij gaf ook aan dat zij niet blij met mij was en dat ie haar ook heeft aangesproken over de dingen die ze over me zei.

Hij gaf toe dat ie het gewoon had moeten zeggen en hij vond het niet raar dat ik er zo op reageerde en was ook niet kwaad dat ik in z'n mobiel had gekeken.

Het is wel duidelijk dat z'n ex nog niet over hem heen is, waarop ik vroeg wat ie zou doen als zij hem terug wil.
Hij zei dat ie haar als een stap terug ziet en dat dus niet zou doen.
Dus ik vroeg weer of ik voor hem een stap voor uit ben of meer een tussenstap, waarop hij zei dat als ik een tussenstap was hij echt niet zo serieus met me om zou gaan.

Dus we zijn nog bij elkaar, hebben m'n ma's verjaardag gevierd en ik durf er weer voor te gaan.

Heb me wel voorgenomen m'n eventuele twijfels eerder uit te spreken, ik ben nou eenmaal wat onzeker, maar ja zo ben ik en dat ga ik niet verbergen.

Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik had echt even een zetje in de goede richting nodig en tips zijn altijd welkom!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:34

Gelukkig is het dus zoals ik al zei dat het kon zijn: voor hem onschuldig en niet belangrijk genoeg voor het vermelden waard.

Succes ermee Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 23:19

Yeahhh toffe vriend hoor, dat die het allemaal zo netjes met je bespreekt.

twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 23:35

Sily schreef:

Hoe bedoel je dat precies?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 23:38

Nou een heleboel jongens zouden boos worden, of zuchten en zeggen dat je niet moet zeuren.
Vind het toch wel netjes dat hij je het rustig uitlegt, mijn vriend is niet zo geduldig als ik even onzeker ben Bloos

Zie nu pas dat mijn bericht ook sarcastisch opgevat kan worden Haha!
Maar bedoel het dus wel positief.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 23:41

Sily schreef:

Mee eens Haha! Positief dus he Knipoog Zijn ex is niet voor niks zn ex... Lachen Veel plezier nog met z'n 2en.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 23:45

Ja, leuke jongen! Lachen Mooi dat het nu toch nog goed lijkt te komen.
Overigens vind ik het niet juist om je vriends e-mail te lezen, omdat er misschien dingen instaan die degene die jouw vriend e-mailt wel met hem, maar niet met jou wil delen. Dus meer vanwege een ander dan vanwege jou.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 23:51

delerium schreef:
Sorry hoor, maar idd, in zijn mobiel snuffelen is not-done. Waarom ben je dat gaan doen? Verwachtte je iets te vinden? Ik denk dat het sowieso verstandig is om op te biechten dat je hebt gelezen. Al is het maar om je geweten te sussen.

En eerlijk.... hoe denk je dat jullie toekomst eruit gaat zien? Het hoort nu de leukste tijd te zijn hoor, kriebels en vlinders en stiekeme gebaren! Naar elkaar wel te verstaan....

Volgens mij word je gebruikt waar je bij staat...

En toch met terechte twijfels vind ik het niet erg.

Ik ken iemand die de telefoon van haar man toch maar had bekeken, nadat hij telkens ineens lekkere geurtjes en shampoo wildem, naar de kapper, snacht om half 2 naar buiten liep omdat iemand hem belde, zij mocht niet meer in z'n auto komen.. (omdat daar belastend materiaal lag kwamen we later achter.)
Echt alles wees op vreemd gaan.
Toen heeft ze het nummer opgeschreven die vaak belde en lang..
Bleek zijn seceteresse te zijn (waarom beld iemand met zijn secretaresse om half 2 's nachts??
Nou juist hij ging al een half jaar vreemd!!

@ TS..
Super dat het goed gekomen is en je twijfel gelukkig overbodig was.

twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 00:31

Ja inderdaad, ik voelde me schuldig (en nog) dat ik in z'n mobiel heb gekeken en hij voelde zich zo mogelijk nog schuldiger omdat ie het gewoon had moeten zeggen.
Ik ben ook blij met z'n reactie en vond het ook fijn dat ie zei dat ie zich kon voorstellen dat ik zo reageerde.
Dat betekent dat ie zich wel goed in een ander probeert te verplaatsen.
Helaas is dat ook de reden dat ie toch voor de 100e x hetzelfde bij z'n ex zou gaan bespreken, hij vindt het banketstaaf om dan niets meer te laten horen.
Ik zei hem dat 200 x met haar praten waarschijnlijk ook nog niet voldoende was en hij vond wel dat daar wat in zat.

Ik ga er weer met frisse moed tegenaan en geniet weer van de vlinders in m'n buik.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 00:36

Ja sommige exen....die herkauwen alles zo vaak dat je net zo goed weer een relatie kan beginnen (niet dat we dat doen natuurlijk Haha! )Enige voordeel is dat ze met dat zeurderige gedrag hem ws meer afstoot dan weer aantrekt.

En hoe kan zij nou weten wat wel of niet bij je vriend past?
Ze is zijn ex dus zij past er duidelijk niet bij toch?

twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 00:39

Al had m'n vriend met Angelina Jolie ofzo gegaan, dan was het nog niet goed genoeg geweest.
Ze kent me niet en wat ik op deze manier van haar te weten kom, pleit niet voor haar.
Zo denk ik er nu over en zo denkt m'n vriend gelukkig ook.
Hij heeft dat ook tegen haar gezegd en daar was ze beledigd om, maar ben wel blij dat ie duidelijk partij voor mij kiest.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:22

Super dat ie zo netjes reageerd! Hopelijk kan je nu weer genieten van je relatie en heb je weer wat vertrouwen in je vriend.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:08

Super de reactie van je vriend. Zo reageerde mijn vriend er toen eigenlijk ook op.
En inderdaad je kan je twijfel beter met hem bespreekbaar maken.
Ik ben ook niet 1 van de zekerste en moet zeggen na dat mailgeval dat het me weer even een stapje achteruit had gezet. Maar nu ik alles bespreekbaar maak, krijg ik ook een antwoord terug of wat dan ook en dan gaat het steeds beter. Ik vertrouw mijn vriend gewoon. Alleen heb zelf weleens wat last van mijn eigen zelfvertrouwen en dat is mijn probleem. Denk dat het bij jou ook zo ongeveer is.

En zoals je ziet hoef je ook niet bang meer te zijn om iets bespreekbaar te maken. Hij geeft je gewoon netjes antwoord.

twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 22:47

Tot nu toe was het redelijk rozengeur en maneschijn.

Tot vrijdagavond, we waren op de verjaardag van z'n tante en op z'n ouders, nichtje en haar vriend na kende ik eigenlijk niemand.
We zaten 10 minuten ofzo en toen ging hij bij z'n neefjes zitten met de woorden dat ie zo terug zou zijn.

Nou daar zit je dan, nog even met z'n vader zitten praten maar die zat toch ook meer met de familie te praten.
Dus ik zat me daar behoorlijk op te vreten.
En hij was dus ook niet zo terug.

Op een gegeven moment roept ie me, dus ik er na toe en ik vroeg of ie toch nog wel wist dat ik er ook was.
Daar ging ie niet op in en het gesprek ging over z'n -jawel- ex.

Daar had ie me dus niet voor hoeven roepen.

Ik had al voor we naar de verjaardag gingen aangegeven dat ik moe was en het niet laat wilde maken.
Op een gegeven moment was het tegen 12-en en ik wilde naar huis en hij blijkbaar nog niet, want uiteindelijk reed ik alleen en witheet naar huis, terwijl hij bleef.

Ik had geen zin om daar herrie te schoppen, dus ben maar gegaan, maar was er niet blij mee.

Zaterdag had ik een klote dag, iets wat ie wist en hij zou er voor me zijn zei ie en dat van vrijdag zou niet meer gebeuren.
Begin de middag kreeg ik een sms van hem of ik al thuis was, waarop ik terugstuurde dat ik thuis was.
Vervolgens hoor ik tot half in de middag niets meer van hem, om 4 uur kwam ie aanzakken omdat ie beloofd had dat ie mee zou eten.

Ik was al niet te genieten dus dat hielp ook niet.
Kreeg met het eten geen hap door m'n keel en hij zat tv te kijken.

We zouden nog naar een verjaardag gaan, maar ik voelde me al rot en had geen zin er weer de halve avond bij te hangen.
Dus hij alleen naar die verjaardag.

Ik kon niet slapen, dus toen ie van die verjaardag kwam is ie naar mij gekomen om te slapen.
Voor ie z'n telefoon neerlegde wiste ie z'n smsjes en toen ik dat ding later pakte omdat ik een beltoon wou horen, maakte ie de opmerking of ik dat wel mocht.

Waarop ik hem mijn telefoon gaf en zei dat ie mocht doen wat ie wou.

Ik heb nu het idee dat ie in plaats van opener, juist voorzichtiger is met wat ie doet en ik kan dat niet uit m'n hoofd krijgen.

Om te voorkomen dat ik er aan onderdoor ga, sluit ik me voor hem af, durf ik niet meer aan m'n gevoel voor hem over te geven.

Ik heb op het moment ook wat andere vervelende dingen aan m'n hoofd en hij zegt wel dat ie er voor me is, maar zit vervolgens tv te kijken en is niet geïnteresseerd.

Misschien zie ik wel weer spoken, ik weet het ook niet.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:22

Volgens mij zie jij geen spoken... het enige wat jij ziet wat niet bestaat is jou 'relatie'. De basis van een relatie is vertrouwen, dat ontbreekt er al bij jullie, hoe kan je dan zo doorgaan??
Sorry als het even hard over komt, maar kijk nou eens in de spiegel...dan zie je zelf tenminste waar je in zit
succes!