Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maudje schreef:Waarom heet wassen beter is?
Het schijnt dat het vuil dan in de machine achter blijft omdat het niet heet genoeg is geweest en dit je machine aantast, daarnaast schijnt het beter te zijn bij kalk.
Ik heb zelf begin dit jaar een nieuwe machine kunnen kopen. Ik deed inderdaad omdat het goedkoper is om met een lagere temperatuur te wassen meestal mijn wasjes op 30 of 40 graden.
Het schijnt dat voornamelijk met vloeibaar wasmiddel de boel in de machine zelf met deze temperatuur niet goed genoeg schoon gemaakt wordt waardoor de machine verstopt raakt en dergelijke.
orionneke schreef:Kan jou wasmachine niet heter? Dat lijkt me sterk...... heb nog nooit een wasmachine gezien die niet op 95 graden kan wassen..... Zit er geen aparte knop voor of is hij heel oud??
Shalimar schreef:
Euhhh, ik heb de knop wat verder gedraaid en nu zie ik wel dat hij tot 95 graden gaat...Ik draaide de knop gewoon niet verder...lekker stom van me zeg.
Maat wat kan je nu veilig op die temperatuur wassen? Mijn witte rijbroek? Wordt hij dan weer wit?
Iris82 schreef:Shalimar schreef:
Euhhh, ik heb de knop wat verder gedraaid en nu zie ik wel dat hij tot 95 graden gaat...Ik draaide de knop gewoon niet verder...lekker stom van me zeg.
Maat wat kan je nu veilig op die temperatuur wassen? Mijn witte rijbroek? Wordt hij dan weer wit?
Ik zou m gewoon op 40 graden wassen maar dan met een scheut chloor bij het wasmiddel.
Dat deed de hostmoeder (uit Amerika) van mijn zusje altijd, en daar werd alles echt super schoon van.