Ben wat rijker(auw), maar hopelijk geen baan armer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 09:26

Jeetje meid, wat een pech! Wat is er precies gebeurd?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 09:44

Jakkes zeg...
Was het Propala die je er afgegooid heeft?

Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen. Sterkte ermee!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 12:33

Het doet inderdaad ontzettend veel pijn. Heb vannacht dan ook weer nauwelijks een oog dicht gedaan. Volgens de doktoren kan het nog wel een hele tijd duren voor ik echt pijnvrij ben en zoals Marloes-joy volgens mij al zei werd ik al gewaarschuwd niet te snel weer te enthousiast te zijn. Hopelijk ben ik na volgende week weer in staat om te werken.

Ik ben inderdaad van Propje afgevallen. Het rijden ging eerst al niet lekker. Ben om half acht begonnen en ze wou alleen maar terug naar stal. Nou, daar kwam dus mooi niets van in, en ik ben daar dus behoorlijk tegening gegaan. Telkens als ik ergens tegenin ging kwam ze omhoog. Dit had ik met gemak onder controle en ik zette gewoon lekker door. Na zo'n twintig minuten liep ze nog niet regelmatig aan de teugel en verzette ze zich nog wel, maar deed ze in ieder geval wel wat ik zei. En tja, dat vond ik op dat moment wel het belangrijkste, want die streken moeten afgeleerd worden!
De laatste vijf minuten gingen naar mijn gevoel erg goed, dus besloot ik om te stoppen. Het was toen kwart over acht. Ik heb nl. altijd het principe dat ik pas stop als het goed gaat. Ik rijd in stap nog een kleine volte, ze draait haar hoofd en hals ineens verticaal, ik zal halthouden om af te steigen, ik stond al zo goed als stil en ja hoor, ze komt ineens gigantisch omhoog, ze stond echt steil overeind. Ik verloor mijn evenwicht en viel er aan de rechterkant af, precies op mijn staartbeen/onderrug.
Propje bleef rustig staan, maar de eerste vijf minuten kon ik zelf niets. Ik heb mezelf naar het hek gesleept, waar ik mezelf omhoog heb geholpen, waarna ik het volgende kwartier ook niets kon omdat ik draaierig, zwart voor de ogen en ontzettend beroerd was. Al leunend op het zadel heb ik later de beugels op gestoken en haar afgezadeld, teentje voor teentje naar de stal terug gelopen en haar het hoofdstel af gedaan. Daarna Maarten (Purno Lachen ) nog gebeld om te zeggen dat wij deze week naar mijn idee niets konden afspreken. Wederom een ruim kwartier later ben ik na het zadel bij de bak vandaan te hebben gehaald en een briefje te hebben geschreven voor de eigenaar en mijn stalgenootje, half liggend in de auto (tja, moest toch wat) naar huis gereden.

Wat ik overigens niet kan bevatten en begrijpen is waarom het gebeurde, er wat totaal geen aanleiding, ik vroeg niets en ga zo maar door.

En tja.. de rest kennen jullie al.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 13:24

Jee wat een raar gedrag van Propala. Verward Is er in het verleden iets fout gegaan met inrijden of zo? Dat ga je bijna denken... Verward

Ben je nu wel van plan om in de toekomst met haar door te gaan ?

warren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 14:40

Ik had al van je gehoord hoe het gegaan was met Prop,
en vind het ook HEEL vreemd.
Op het moment dat je wat vraagt en ze verzet zich,kan ik nog begrijpen. Maar DIT begrijp ik echt niet. Komt niet betrouwbaar over! Wat is er met haar aan de hand????
Is er een deskundige die dit kan uitvissen???
Je moet ook niet alleen meer rijden hoor, tot je weet wat het probleem is. Zorg dat er in elk geval iemand bij is , mocht je het weer willen proberen. En jou kennende.........ga je er toch weer op.........
Sterkte met herstel........ Knipoog

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 15:09

Jeetje zeg, echt een raar ongeluk.
Dat heb je met zo'n groot paard hè Knipoog , nee geen gekhied, heel veel sterkte! (ik heb m'n staartbeentje ook eens gekenusd gehad toen ik flauwviel in de badkamer...dus ik weet wat het is. Je kunt dus NIET paardrijden .....)
Nogmaals, sterkte!!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 16:25

Heel veel beterschap en ik ga voor je duimen...

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 21:17

Bedankt voor al jullie steun... Lachen Daar knap ik natuurlijk al heel wat van op. Moet alleen wel zeggen dat ik momenteel ontzettend veel pijn in mijn linker bovenbeen heb. Verdrietig

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 21:23

Allereerst: veel beterschap, dat kun je wel gebruiken denk ik!
Je kunt vragen of je proeftijdverlenging kunt krijgen. Het is juridisch misschien wel mogelijk om je te 'ontslaan', maar als het ménsen zijn (met een écht hart dus, en geen houten), dan kunnen zij ook begrijpen dat je behoorlijk pech gehad hebt. Het zou raar zijn als ze je geen verlenging geven. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je weg bent (1 dag is onzin om de boel te verlengen, meer dan 1 week lijkt mij redelijk om t dan met 'n week te verlengen oid). En het betekent ook wel dat je als je weer terug komt éxtra hard je best moet doen, bewijzen dat je écht onmisbaar bent. Wel erg pech hebben btw!
Ze kúnnen echter wel van je eisen dat je in het vervolg minder paardrijdt, dit omdat het een gevaarlijke sport is. Totaal ridicuul vind ik persoonlijk, maar dat risico loop je dus wel, wil je dat niet: baan alsnog kwijt. GElukkig is mijn baas heel coulant geweest, ik ben dan ook maar 1 dag weggeweest, daarna zat ik onder de pijnstillers.. ook niet fijn, maar ik kon wel werken. Aangezien ik geen zwaar werk mocht doen was dat wel z'n beetje de enige oplossing voor mij, anders was ik niet beter geworden denk ik... Gewoon paardrijden, fout idee, maar ja, zo ben ik nou eenmaal.

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 13:35

Ik heb net een telefoontje gehad van mijn werkgever. Als mijn herstel niet te lang duurt, kan ik misschien (is dus niet zeker) blijven, maar anders is het echt voorbij...
Dus... ik ga heeeeeeeel hard beter worden!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 15:35

Sterkte en heeel veeel en vooral snel beterschap!!!
Ik ben een keer voor een baan afgewezen omdat ze het een te gevaarlijke sport vonden? Mogen ze je niet op afwijzen, maar ik had weinig trek om dat aan te gaan vechten Haha! *LOL*

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 22:59

Sterkte en veel beterschap!
Jeetje zeg! Ze moeten je wel flink hebben.
Ik zal duimen voor je dat je je baan kunt houden.