Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:HmmmmmmmI wonder...
Hopelijk is er iemand in de buurt die er verstand van heeft. Ik zit zelf achter een router + windows firewall
djoeka schreef:Hij zat in mijn hotmail, gmail en alles waar een wachtwoord voor nodig was.
Ook wist ik wie het was. Het was iemand met veel kennis van computers. Wat was ik kwaad zeg.
Er schijnt een soort programma te zijn waardoor ze zomaar in je accounts kunnen en geen wachtwoord hoeven in te voeren en hierdoor wordt je wachtwoord gereset.
Cayenne schreef:Router firewall wel goed?![]()
Ik heb het verhaaltje zo'n beetje van Quellian gehoord, erg kinderachtig zulke figurenGet a life zou ik zeggen.
thorretje schreef:djoeka schreef:Hij zat in mijn hotmail, gmail en alles waar een wachtwoord voor nodig was.
Ook wist ik wie het was. Het was iemand met veel kennis van computers. Wat was ik kwaad zeg.
Er schijnt een soort programma te zijn waardoor ze zomaar in je accounts kunnen en geen wachtwoord hoeven in te voeren en hierdoor wordt je wachtwoord gereset.
Waarschijnlijk, volgens mij dan, is er gebruik gemaakt van een keylogger. Deze slaat alles op wat je op je toetsenbord doet en stuurt dit naar een van te voren ingesteld emailadres. Waarschijnlijk is er ooit 's een mail met bijlage binnengekomen of heeft iemand kans gezien een 'service' op je computer te starten, waardoor deze keylogger z'n werk kan doen. Daardoor zijn je wachtwoorden 'gepikt'.
Iemand met veel kennis van computers, een échte hacker, maakt GEEN gebruik van keyloggers. Die probeert daadwerkelijk je computer te hacken door te zoeken naar lekken in je beveiliging, of door gewoon met grofgeweld je firewall onder vuur te nemen.
Wannabe hackers daarentegen (99% van de hackers wereldwijd), denken dat ze 'hacken', maar maken feitelijk gebruik van andermans programma. En tevens.. een 'hacker' zou NOOIT een spoor achterlaten dat naar hem of haar terug te voeren is.
Voor zover mij bekend is er geen programma om in diverse accounts te kunnen en wachtwoorden te resetten.
Cayenne schreef:Daarom adviseert hij ook om als wachtwoord nooit een woord te gebruiken dat je vaker gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld wachtwoorden die ik in het dagelijks leven nooit zou gebruiken (het woord dan)
Citaat:Als jij op straat loopt en iemand zegt iets, ren je er dan ook meteen op af?
Zo is het dus ook met die vervelende mailtjes of pop-up schermen, je kent ze niet dus laat ze met rust en druk op de kruisjes ipv nee, daar zit namelijk het grootste probleem!!
Citaat:Zo is het dus ook met die vervelende mailtjes of pop-up schermen, je kent ze niet dus laat ze met rust en druk op de kruisjes ipv nee, daar zit namelijk het grootste probleem!!