Iemand probeert me te hacken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Re: Iemand probeert me te hacken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:24

Ach, zijn de kids weer bezig?
Toch eens tijd om ze serieus aan te gaan pakken hoor!
Succes! En je weet het; Alex wil je ook wel helpen maar die pakt ze meteen goed terug.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 15:21

NoaC; mijn zwager wilde ze ook al zelf aanpakken, maar dit is alleen maar meer bewijsmateriaal voor mij tegen hun Lachen Dus geen tegenacties tot hier Lachen

Zandruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:01

Ik las een stukkie terug dat je lijst van contacpersonen weg was, Qeullian maar dat heeft te maken gehad met een MSN-storing, ik had dat gisteren ook toen ik iemand wilde toevoegen en kreeg een foutmelding van MSN waarin stond: deze service is momenteel niet beschikbaar, probeert u het later nog eens.
Maar hoe heb jij kunnen zien dat je lijst weg was terwijl je niet meer in je hotmail kon kijken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:41

Hmmmmmmm Afbeelding I wonder...

Hopelijk is er iemand in de buurt die er verstand van heeft. Ik zit zelf achter een router + windows firewall Ja

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:53

Ik heb het ook gehad en bij mijn vriendin zat hij op de computer van de zaak.
Ik vloog bijvoorbeeld msn uit en kon er niet meer in omdat ik al aangemeld was op een andere pc Boos! .
Daarna moest ik mijn wachtwoord wijzigen door middel van de geheime vraag omdat deze gewijzigd was...grrrrrrrrrr.... ik werd er helemaal gek van.
Hij zat in mijn hotmail, gmail en alles waar een wachtwoord voor nodig was.
Ook wist ik wie het was. Het was iemand met veel kennis van computers. Wat was ik kwaad zeg.
Er schijnt een soort programma te zijn waardoor ze zomaar in je accounts kunnen en geen wachtwoord hoeven in te voeren en hierdoor wordt je wachtwoord gereset.

Sterkte ermee!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 17:36

Het is allemaal al nagekeken en het hoe of wat is bekend Lachen Het had dus niets met een evt. MSN storing o.i.d. te maken Knipoog

Zandruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:46

Maar hoe kon het dan dat je niet in je Hotmail kwam maar je wel zag dat je lijst leeg was? Dat stukje begrijp ik niet, omdat er rond dezelfde tijd dus wel MSN-storingen zijn opgetreden. Ik bedoel alleen maar, je kan toch niet bij de lijst als je ook niet in Hotmail kunt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 18:02

Ik kon op msn, had geen contactpersonen, werd er vervolgens uitgegooid en kwam er met geen mogelijkheid meer in Lachen

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:04

Cayenne schreef:
Hmmmmmmm Afbeelding I wonder...

Hopelijk is er iemand in de buurt die er verstand van heeft. Ik zit zelf achter een router + windows firewall Ja

Gooi die windows firewall er maar af.. die houdt niks tegen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:09

Router firewall wel goed? Haha!

Ik heb het verhaaltje zo'n beetje van Quellian gehoord, erg kinderachtig zulke figuren Get a life zou ik zeggen.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:12

djoeka schreef:
Ook wist ik wie het was. Het was iemand met veel kennis van computers. Wat was ik kwaad zeg.
Er schijnt een soort programma te zijn waardoor ze zomaar in je accounts kunnen en geen wachtwoord hoeven in te voeren en hierdoor wordt je wachtwoord gereset.

Waarschijnlijk, volgens mij dan, is er gebruik gemaakt van een keylogger. Deze slaat alles op wat je op je toetsenbord doet en stuurt dit naar een van te voren ingesteld emailadres. Waarschijnlijk is er ooit 's een mail met bijlage binnengekomen of heeft iemand kans gezien een 'service' op je computer te starten, waardoor deze keylogger z'n werk kan doen. Daardoor zijn je wachtwoorden 'gepikt'.

Iemand met veel kennis van computers, een échte hacker, maakt GEEN gebruik van keyloggers. Die probeert daadwerkelijk je computer te hacken door te zoeken naar lekken in je beveiliging, of door gewoon met grofgeweld je firewall onder vuur te nemen.

Wannabe hackers daarentegen (99% van de hackers wereldwijd), denken dat ze 'hacken', maar maken feitelijk gebruik van andermans programma. En tevens.. een 'hacker' zou NOOIT een spoor achterlaten dat naar hem of haar terug te voeren is.

Voor zover mij bekend is er geen programma om in diverse accounts te kunnen en wachtwoorden te resetten.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:12

Cayenne schreef:
Router firewall wel goed? Haha!
Ik heb het verhaaltje zo'n beetje van Quellian gehoord, erg kinderachtig zulke figuren Get a life zou ik zeggen.

Router firewall + doorrouteringen in de router uitschakelen + een andere firewall gebruiken op de PC.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:22

thorretje schreef:
djoeka schreef:

Waarschijnlijk, volgens mij dan, is er gebruik gemaakt van een keylogger. Deze slaat alles op wat je op je toetsenbord doet en stuurt dit naar een van te voren ingesteld emailadres. Waarschijnlijk is er ooit 's een mail met bijlage binnengekomen of heeft iemand kans gezien een 'service' op je computer te starten, waardoor deze keylogger z'n werk kan doen. Daardoor zijn je wachtwoorden 'gepikt'.

Iemand met veel kennis van computers, een échte hacker, maakt GEEN gebruik van keyloggers. Die probeert daadwerkelijk je computer te hacken door te zoeken naar lekken in je beveiliging, of door gewoon met grofgeweld je firewall onder vuur te nemen.

Wannabe hackers daarentegen (99% van de hackers wereldwijd), denken dat ze 'hacken', maar maken feitelijk gebruik van andermans programma. En tevens.. een 'hacker' zou NOOIT een spoor achterlaten dat naar hem of haar terug te voeren is.

Voor zover mij bekend is er geen programma om in diverse accounts te kunnen en wachtwoorden te resetten.

Mijn vader doet aan security voor PC's, en die zegt zelfs dat er ook programma's zijn die zeg maar achter je wachtwoord aan gaan door alles in je pc te lezen, en de meest optionele woorden die je wachtwoord zouden kunnen zijn er uit te pikken. Ik weet niet precies hoe dit werkt, maar lijkt me een erg ingenieus programma zeg. Daarom adviseert hij ook om als wachtwoord nooit een woord te gebruiken dat je vaker gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld wachtwoorden die ik in het dagelijks leven nooit zou gebruiken (het woord dan)

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:27

Cayenne schreef:
Daarom adviseert hij ook om als wachtwoord nooit een woord te gebruiken dat je vaker gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld wachtwoorden die ik in het dagelijks leven nooit zou gebruiken (het woord dan)

Klopt.. Letter/cijfer combinatie is meestal 't beste. Liefst kleine en hoofdletters door elkaar gebruiken met daartussen cijfers. En minimaal 8 karakters.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:38

Als iemand toegang heeft tot je computer, je wachtwoorden weet of zelfs je toestaanslagen kan zien, dan heb je simpelweg een Trojan aan boord.
Met een Windows Firewall kan dat allemaal wel gebeuren, die meldt je namelijk niet wie er contact maakt met buiten.
Een Router heeft een firewall, maar ook die komt je niets melden.
Daarom een softwarematige firewall gebruiken ( zonealarm is prima/ Kapersky idem )
Voor Trojans/Malware enz draai je Ewido, die pikt ze er direct voor je uit.

En software die je op iemands computer loslaat is er ook, klein en handig op diskette zet die alle wachtwoorden compleet in het scherm.
Moet je die persoon wel even een paar tellen onbeheerd met je computer alleen hebben gelaten.
En dan zoek je het toch in je eigen kring/vrienden en bekenden die over de vloer komen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 02:23

ook hier zijn we er helaas mee bekend ...

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:58

Een goede hardwarematige firewall zorgt ervoor dat je pc niet bereikbaar is voor andere pc's tenzij jij ze het toestaat.
Daarnaast goede antivirus software die regelmatig geupdate wordt kan dit voorkomen.

Maar wat nog veel belangrijker is: computeren met gezond verstand.

Als jij op straat loopt en iemand zegt iets, ren je er dan ook meteen op af?
Zo is het dus ook met die vervelende mailtjes of pop-up schermen, je kent ze niet dus laat ze met rust en druk op de kruisjes ipv nee, daar zit namelijk het grootste probleem!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 17:04

Eh, Huisman... Ik werk bij een bedrijf waar ze mensen met internet om leren gaan (nee, geen provider), dus geloof me maar als ik zeg dat ik weet wat ik doe Lachen

Ik ben dus geen beginner die overal op afrent.

Zandruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:56

Citaat:
Als jij op straat loopt en iemand zegt iets, ren je er dan ook meteen op af?
Zo is het dus ook met die vervelende mailtjes of pop-up schermen, je kent ze niet dus laat ze met rust en druk op de kruisjes ipv nee, daar zit namelijk het grootste probleem!!

Tssssssssssskkk, wist iedereen hier vast nog niet, erg waardevolle bijdrage, en bedankt Clown

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:10

ik heb ooit een hele nieuwe hotmail adres moeten maken omdat iemand het nodig vond om de mijne te willen hacken. ik kwam er echt niet meer in. mijn wachtwoord was al 3x verkeerd gegaan kreeg ik dan. dus heeft er gewoon iemand steeds mijn wachtwoord proberen te raden. iedereen moet gewoon met zijn poten van en uit andermans spullen blijven. ik was gelijk een hoop adressen en emails kwijt Boos!

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:45

Citaat:

Helaas, ook het kruisje werkt niet meer.
De ingebedde popups hebben al een trojan/virus aan boord op het moment dat het zich heeft getoond of dat je de website opent.
Nu is het de vraag, hoe goed is je virusscanner en sluit die deze site direct af en heeft deze al in de quarantaine staan of mag je fijn verder surfen met de besmetting aanwezig.
Ik heb er meerdere getest en laat het merendeel je de site gewoon bezoeken.
Tegen dit soort Trojans zal de Firewall niet gillen bij binnenkomen ( want het is er al ) maar zogauw die contact naar buiten wil maken zal je Firewall wel vragen of dat mag.
Niet die van Windows, wel een Zonealarm/Kapersky o.a en dan is het maar de vraag of je weet wie of wat er naar buiten wil.
Teveel klikken maar op Yes, en is de poort open voor communicatie.
Weet je niet wie of wat er naar buiten wil, zet het in Google en je hebt het antwoord of zoek het op in de lijst zoals deze

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:25

Heb hier nu een Novell 4.11 Netwerk Server + Firewall geïnstalleerd staan.. Deze houdt de hele bende wel tegen. Andere netwerkserver heeft eigen firewall -> Sygate Personal Firewall.