Doornspijk - 18-06-2002 Vanmiddag even voor 16.00 uur is een politieagent dodelijk verongelukt en raakte zijn collega zwaar gewond.
Het ongeval gebeurde even buiten Doornspijk toen de beide agenten op weg waren naar een spoedmelding. Hierbij gaat men met sirene en zwaailichten met hoge spoed naar een melding. Bij het uitrijden van Doornspijk richting Elburg raakte hun voertuig op de Zuiderzeestraatweg met het voorwiel tegen de vluchtheuvel en verloor de bestuurder de macht over het stuur. Het voertuig knalde met hoge snelheid tegen een boom en raakte zwaar beschadigt. De chauffeur was opslag dood. In verband met de aard van het ongeval werd ook een Traumahelikopter ingezet. Brandweer Elburg heeft de bijrijder uit het wrak kunnen bevrijden. Het ambulancepersoneel en het Mobiel Medisch Team hebben het tweede slachtoffer gestabiliseerd en deze is kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis in Zwolle.
Door het ongeval was de weg Elburg - Nunspeet enkel uren afgesloten.
De twee agenten werkten sinds een jaar voor het team Elburg. De verslagenheid bij het politiekorps en de brandweer is zeer groot.
dit is het bericht wat op de website van de gemeente Epe staat www.geo.nl
Cassidy
Geplaatst: 19-06-02 18:02
He jakkie, wat een rotbericht. Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Heel veel sterkte, vooral vanavond. Het is wel heel mooi dat jullie met zijn allen in uniform een erehaag mogen vormen. Een waardig afscheid van een collega...
chantal1
Geplaatst: 19-06-02 18:26
Gecondoleerd en sterkte. Ik kan begrijpen dat je je naar voelt. Erg zijn zulke dingen...
akerna
Geplaatst: 19-06-02 19:58
jeetje, wat verschrikkelijk zeg! gecondoleerd en onwijs veel sterkte, Lia!. voor jou en je collega's.
Gwen
Geplaatst: 19-06-02 23:32
Gedver, geen wonder dat je je niet al te happy voelt...
Heel veel sterkte bij het afscheid en de begrafenis.
Paulien
Geplaatst: 20-06-02 06:06
heel veel sterkte voor jou en het team.
Sterre
Geplaatst: 20-06-02 15:16
Och Lia, wat erg... . Ik wens jou en je collegas veel sterkte!