Meld misdaad anoniem... is dat echt anoniem? Update pag 5

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Re: Meld misdaad anoniem... is dat echt anoniem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:41

Geef ze anders die niet onderbouwde bewering, en laat de politie het verder uitzoeken... maar dan weten ze misschien in ieder geval in welke richting ze het zoeken moeten...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:41

DenK4ever schreef:
natalie1977 schreef:
wat ik me wel afvraag is dat je nu een met een schaduwaccout wel echt anoniem bent want volgens mij kunnen ze je met IP adres wel natrekken. Stel nou dat je Misdaad anoniem belt en ze(of andere bekenden) lezen dit topic en ze laten IP natrekken. Volgens mij weten ze dan wel wie je bent.

Dit vind ik wel errug ver gezocht....
Maar okay, toegegeven... met pc's, telefoon's, gsm's weet je nooit zeker wat ze wel of niet terug kunnen vinden...

Mijn tip, type de info je kwijt wil op een briefje en gooi het bij een politiebureau in de brievenbus....

dit zou ik echt niet doen. Ze hebben niet voor niks een anonieme tiplijn.. Daarbij weet je zeker dat het anoniem blijft.. (als ik de verhalen zo lees..)

@ts- ik zou de anonieme tiplijn bellen en uitleggen dat je in gevaar komt als zij de exacte verklaring doorgeven aan de dader. Misschien kunnen ze aan de hand van jou tip wel op andere aanknopingspunten vinden. Ik vind moord toch wel een ernstige zaak waarin iedere tip geldt.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:45

ik heb wel eens gehoord dat je zelfs in een rechtszaak anoniem kan blijven, dat je een (onder ede afgelegde) verklaring van te voren kunt afleggen.

of dat helemaal klopt weet ik niet.

heel veel succes met je beslissing, wat dat ook mag zijn Lachen

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:46

poeh wat moeilijk zeg.
Je moet je goed afvragen of het voor jou de moeite waard is om dit te doen.
je schrijft zelf dat je 'mogelijk' iets weet over een misdrijf, als het allemaal zo risicovol is, zou ik eerst proberen na te gaan of het zeker is.

bij onze buren zijn eind vorig jaar de autos in de fik gestoken uit wraak, dit is natuurlijk een heel ander verhaal maar dit is ook op opsporing verzocht geweest en er zijn ook tips binnengekomen.
onze buren weten werkelijk helemaal niets van het onderzoek. ze hebben vermoedens maar de politie bevestigt helemaal niets. zij weten dus helemaal niet waar ze aan toe zijn.

edit: ik weet niet hoe dit is als er een rechtzaak komt

mma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 11:52

Ik heb een tijdje gewacht omdat ik zoiets had van... de politie doet geen oproep dus ze zullen genoeg info hebben. en toen zojuist.. daar stond het... wie heeft tips? op internet was het.

Kreeg koude rillingen...

Mogelijk zeg ik omdat het kan dat de verklaring die ik heb gehoord niet waar was. Dat is het enige. Was het dat wel dan...tja dan denk ik dat ik weet wie het gedaan heeft

Ik twijfel nu nog tussen brief schrijven/ CIE bellen of Misdaad Anoniem... of nog steeds niks doen...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:55

Ik heb me ook altijd afgevraagd of MMA echt anoniem is, gelukkig blijkbaar toch wel Lachen.

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:56

heel veel sterkte tjonge
denk er goed overna het is natuurlijk niet nix,
probeer in elk geval iets te doen maar dat is natuurlijk je eige keuze
groetjes marthine

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:56

Word je constant in de gaten gehouden door degene die met deze zaak te maken heeft? kan je anders niet naar het bureau gaan en het hele probleem daar neerleggen. Als uit jouw verklaring kan blijken dat de verdachte zo doorheeft dat jij de tip gegeven hebt, misschien kunnen ze je dan verder helpen.

Ik denk dat het belangrijk is dat je er in ieder geval iets mee doet. want dit vreet je op!! Denk er nog goed over na, maar denk ook goed aan jezelf...houd jij dit vol? Zo lang deze informatie bij je dragen....?

Sterkte

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:57

astridastrid schreef:
Ik heb me ook altijd afgevraagd of MMA echt anoniem is, gelukkig blijkbaar toch wel Lachen.

Blond

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:58

MMA is gegarandeerd 100% anoniem! De politie zal je ook niet kunnen benaderen met vragen n.a.v. de tip, simpelweg omdat ze je niet kunnen bereiken.

Ga voor je zelf na hoe belangrijk je anonimiteit is en hoe jij een bijdrage kan leveren aan het oplossen van de misdaad. Ook informatie waar jij niet 100% zeker van bent kan heel belangrijk zijn in het onderzoek.

Sterkte

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:58

Het is een beslissing die je alleen zelf kunt nemen. Ik denk dat je inmiddels wel genoeg mensen hebt gehoord om te weten dat Meld Misdaad Anoniem ook echt anoniem is; je moet er dus wel zelf voor zorgen dat je verklaring niet op jou terug te voeren is.
CIE bellen is in elk geval NIET anoniem.

Bedenk ook in wat voor wereld je wil leven. Zou je zelf willen dat een ander niets deed als het over jezelf zou gaan? Ben je echt zoveel veiliger als je niets zegt?

Moeilijke beslissing. Sterkte! Ach gut

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:00

bel anders even 0900-8844, misschien dat je dar gewoon wat algemene vragen kunt stellen over MMA.

mma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 12:01

Nee CIE is niet anoniem... maar wel de mensen die ik moet hebben en die me evt. kunnen beschermen

Prrrr het gaat hier om een zgn. afrekening in het criminele circuit. Echt zielig vind ik het niet...maar toch... het vreet al maanden aan me

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:03

sta je dicht bij de persoon tegen wie je eventueel gaat getuigen?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:04

ik zal als ik jou was toch maar gaan bellen naar mma, en dan kun je gewoon je vragen stellen. er zijn vast meer mensen die hiermee rondlopen. terwijl het misschien hele belangrijke informatie is..

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:04

Ik zou als ik jou was een belletje wagen naar misdaad anoniem en daar je probleem voorleggen.
Niet over de zaak praten maar wel je zorgen neerleggen over het anoniem blijven.
Krijg je van misdaad anoniem een bevredigend antwoord dan kan je je verhaal wel doen.
Krijg je een antwoord die je niet aanstaat dan kan je beslissen om het niet te melden.

Veel sterkte met de keuze.

Gr Em

mma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 12:04

Dat is nog een extra probleem... ik heb de info via een persoon die me heel dichtbij staat... wil niet dat die problemen krijgt. Het gaat me om de persoon daarachter...

maar daarom herkennen ze mijn verklaring dus... ze zien dat de enige die het uit dat perspectief gehoord kan hebben... ik ben

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:05

hoi, ik wil het voor je navragen.
Kan ik ook doen voor je!

ik pb even oke?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:06

Als je denkt dat je bescherming nodig hebt zou ik toch overwegen om bij de politie te gaan praten ipv M te bellen.

Maar... als je M belt, en niemand weet dat, wat verandert er dan concreet in je situatie? Of ben je bang dat de situatie verandert als er een onderzoek wordt gestart?

MMA noteert je naam niet eens als je die zou noemen. Staat allemaal op de site.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:07

dat is misschien wel een goed idee.

Is de misdaad al lang geleden gebeurd?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:09

Ja ik weet ook niet wat ik zou doen, ik zou er denk ik toch ook niet voor de rest van mijn leven willen rondlopen. Ik denk toch dat ik het wel zou melden. Als ze erachter komen dat jij het bent geweest maakt het toch "niet" uit want het is moord, en hij gaat fijn achter de trailies, daarbij kan je de politie vragen om extra oplettende patroullies door je straat te laten rijden snachts om de zoveel tijd.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:11

ik zat ook te denken; het criminele circuit is bij de politie en peter r de vries vaak erg bekend. wacht nog even af, hoe lang is het nu geleden?
in dat circuit leggen ze elkaar vaak om..

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:13

Ja ze leggen makaar wel vaak om, maar dat wil niet zeggen dat ze dat ongestraft kunnen doen. Maar @ ts, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt, en je nu niet latenbeinvloeden door anderen eigenlijk! succes ens terkte ermee

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:14

PintoNatal schreef:
Ja ik weet ook niet wat ik zou doen, ik zou er denk ik toch ook niet voor de rest van mijn leven willen rondlopen. Ik denk toch dat ik het wel zou melden. Als ze erachter komen dat jij het bent geweest maakt het toch "niet" uit want het is moord, en hij gaat fijn achter de trailies, daarbij kan je de politie vragen om extra oplettende patroullies door je straat te laten rijden snachts om de zoveel tijd.

niet om je bang te maken, maar als het echt uitwijst dat jij het bent, dan als ze echt iets willen. helpen die patroullies ook niet..

Ik zou proberen het verhaal zo op te stellen dat ze er niet uit op kunnen maken dat jij het bent.. of degene waar jij de verklaring van hebt..

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:14

Yvonniej schreef:
PintoNatal schreef:

niet om je bang te maken, maar als het echt uitwijst dat jij het bent, dan als ze echt iets willen. helpen die patroullies ook niet..

Ik zou proberen het verhaal zo op te stellen dat ze er niet uit op kunnen maken dat jij het bent.. of degene waar jij de verklaring van hebt..

dat weet ik, heb er ook ervaring mee, helaas.