nostalgie - kleefhandje/rups op raam, hoe heet die ??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:26

highwaykind schreef:
Smurfensnot : alle soorten shampoo en douchegel die je in huis had( bij voorkeur de duurste) en als het te vloeibaar was moest er ook nog bloem door.
Rook altijd erg lekker, maar er moesten verplicht 3 boterhamzakjes omheen want als hij kapot ging ..... ;D

En in de zomer "parfum" van rozenblaadjes zelf maken. Hele rozenstruik van de buren kaal en jij elke dag braaf in je potje water roeren zodat de geur er goed introk, en dan boos worden omdat dat potje niet mee naar binnen mocht.

En stínken die parfum

Ik deed smurfensnot met alleen afwasmiddel (beter dat dan de nieuwe douchegel zal mn moeder wel gedacht hebben ) en idd een hele berg zakjes die aan het eind van de dag op onverklaarbare wijze toch áltijd lek waren...

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:27

smurfensnot maakte ik zelf. Mijn moeder helemaal blij, not, shampoo en alle andere zeep ging wel érg hard Ik was echt het ergste, had gewoon m'n broekzakken vol met zakjes smurfensnot en als het lek ging ging ik m'n barbies wassen
Plakhandjes heb ik ook gehad, en een ronde bal die helemaal van dat plakspul. Die was het gaafst, die kon je lekker knoeperhard tegen het raam aan gooien en dan viel hij er even later vanzelf af. Vette vlekken idd, mams niet blij. Op een gegeven moment waren mijn handje (donkerrood) en bal (donkerblauw) op mysterieuze wijze verdwenen. Mijn moeder ontkent nog steeds alle betrokkenheid, maar ik weet vrij zeker dat zij de magische verdwijntruc uit de kast had gehaald
Die ronde plopdingen, die waren echt briljant. Vond dat zo mooi. Dat maakte ook best een hard geluid volgens mij. Ik herinner me een rode. Ze zijn kleiner dan tennisballen en idd dikker rubber, dat ging echt mooi hard.
En pogosticks? Mijn moeder zei altijd dat die van mij geen echte was, maar wij hadden zo'n bal op een stok en daar dan natuurlijk lekker mee springen. Ik was wel een half jongetje, want ik kreeg alles stuk , sindsdien ben ik een stuk zuiniger op m'n spullen

Ik zat ook altijd in de tuin allerlei prutjes te maken. Rozenwater, maar ook allemaal écht té ranzige dingen. Kon mijn moeder natuurlijk ook weer opruimen , die was zó blij met mij en mijn broer. Wij waren ook zó niet netjes . Mijn oudste zus heeft ze moeten leren in plassen te stampen, mijn broer en ik lagen bijna dagelijks in de sloot , mijn jongere zusje is wel redelijk netjes geloof ik, die heb ik geleerd in bomen te klimmen (moeders weer niet blij natuurlijk ). Nu is ze groot en wijs geworden, ik ook hoor, bomenklimmen gaat niet meer zo makkelijk als vroeger, helaas

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:28

wij hebben nog zo'n plopding. De kinderen van mijn zus , spelen er vaak mee en liggen dan helemaal in een deuk! haha

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:40

Laui! schreef:
smurfensnot maakte ik zelf. Mijn moeder helemaal blij, not, shampoo en alle andere zeep ging wel érg hard Ik was echt het ergste, had gewoon m'n broekzakken vol met zakjes smurfensnot en als het lek ging ging ik m'n barbies wassen

Geweldig!

Adawi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:09

Ohh jaa die dingen weet ik nog wel!
Overal van die vieze vet plekken enzo..

Hier bij onze speelgoedwinkel hebben we ze nog wel haha

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:13

Die plopdingen heten ploppers of poppers kan ook
Zo'n plakhandje had ik ook,voor mij is dat nog altijd gewoon 'plakhandje'

Dan had je ook nog 'Geg' dat zit in een potje en is de verharde versie van smurfensnot.
Je kon ermee scheten als je het goedje in bepaalde houdingen in het potje duwde

En smurfensnot idd...geweldig was dat altijd.
Zelf parfum maken tot het echt wel rook naar rotte eieren en toch maar blij blijven schudden met dat flesje

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:16

geweldig dat oude speelgoed

het echte smurfen snot was ook leuk mijn jongere zusje vond dat geweldig en idd tot verveleds toe scheten maken }>

en die van de trap afloopringspiraal gevallen waren ook leuk
de bezem werd omgetoverd tot paard en zelf audecologne maken was een sport, man wat meurde dat spul ,
boompje klimmen en slootje springen ook
en hutten bouwen mijn moeder was nooit zo blij met me deed allemaal jongens dingen en werd nog vuil ook

tjee hoe heete die plak dingen nou ook alweer

Fiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:18

Mijn broer had vorige keer op de kermis zo'n blauw handje
het ligt nog steeds ergens in zijn kamer

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:29

turbotinker schreef:
Die plopdingen heten ploppers of poppers kan ook
Zo'n plakhandje had ik ook,voor mij is dat nog altijd gewoon 'plakhandje'

Dan had je ook nog 'Geg' dat zit in een potje en is de verharde versie van smurfensnot.
Je kon ermee scheten als je het goedje in bepaalde houdingen in het potje duwde

En smurfensnot idd...geweldig was dat altijd.
Zelf parfum maken tot het echt wel rook naar rotte eieren en toch maar blij blijven schudden met dat flesje

Poppers zijn volgens mij iets anders hoor... 'Nieuwerwets' speelgoed zegmaar

Lotje02

Re: nostalgie - kleefhandje/rups op raam, hoe heet die ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:38

wat leuk!! ik had dat ook allemaal! Die plopdingen heetten 'ploppers' of zo noemden wij ze in ieder geval. En zo'n plakhandje...wat leuk!
Smurfensnot deden wij altijd met shampoo, wasverzachter en zeep. Denk dat ik het maar weer eens een keer ga maken! haha. En die harde smurfensnot uit een potje ken ik ook nog. Dat ding werd op het laast heel vies en viel uit elkaar!

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:50

Die 'echte' smurfensnot he, dat was toch megaslimy? Ik wilde dat altijd hebben maar op de een of andere manier had ik steeds de verkeerde (die stonk en als kauwgom aan je handen bleef zitten)... Die heb ik dus maar afgezworden.. Het was natuurlijk ook niet echt sofisch en aangezien ik op de vrije school zat had geen van mijn vriendinnetjes dat spul... Helaas

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:53

Slimy heette het ook wel ja...
In een bakje in de vorm van een spook

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:56

Ja!

(oh, sorry voor de oneliner, werd even enthausiast )

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:16

Rommie: ik zat tot m'n 11e ook op de Vrije School, maar ik had wel allerlei hele 'foute' speeltjes. Ik bleek uiteindelijk ook niet zo'n typje te zijn. Het liefst had ik plasticpoppen en barbie's. Nu vind ik stoffen poppen echt veel mooier

Oh en Slimy verkopen ze volgens mij nog steeds. Laatst een kindje gezien met zo'n bakje. Gewoon even de speelgoedwinkel afstruinen en je kunt je lol weer op

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:21

Die plak handjes! die waren leuk
Mijne was altijd heel vies en stoffig en dan zat hij aan een soort touwtje en dan brak dat touwtje af..
Maar meestal kan je ze ook krijgen in zo'n automaat waar ook van die stuiterballen en plastic kettingen en ringen in zitten, daar had ik mijne iig. vandaan.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:22

Geweldig dit topic.

Bij intertopys verkopen ze die plakdingen nog.

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:29

Als ik in de buurt kom, dan koop ik er weer één...
Lekker irritant voor mijn vriend...

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:32

Halve maantjes noemden wij die plopdingen altijd. We hadden een paar kleintjes en twee groten. Een blauwe en een rode.
En dan vlak voor iemands voeten gooien en dan sprong dat ding omhoog en die persoon die schrok zich dan rot!

En ik heb een lolobal gehad. Een dubbele bal op elkaar met een ring ertussen waar je op kon staan. En dan maar springen met dat ding.

highwaykind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:40

Zo'n lolobal - die had ik ook !! ( Die was leuk !)
Pogostick was volgens mij later, net als zo'n 1 wiel fiets ( die mocht ik alletwee niet ).

Tamoor

Re: nostalgie - kleefhandje/rups op raam, hoe heet die ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:40

Bij ons werden de ploppers 'manenschijven' genoemd.
Corien, we hebben ze wel te koop op de camping, dus als
ik er één voor je mee moet nemen?
En in Beilen zit een speelgoedwinkel (met slijm!)...

_Loes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:52

Een jongetje in mijn klas (en voor jullie denken dat ik heel piep ben; ik ben de juf :p) trakteerde laatst op een lollyen dat ding stond jawel op een plopding. Wat een feest in de klas. Ik geloof dat je 100 punten kreeg als je het hoofd van de juf kon raken.

Na twee dagen heb ik gezegd dat ik ze ook zo leuk vond. Dat ze moesten oppassen want als ik er één zag dan was het ding voor een dag van mij: Lang leven de chantage
Heb er 3 ploppers aan over gehouden en één is zelf nooit opgehaald. Hoezee! Toch maar eens informeren van wie het ding ook al weer was

highwaykind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:57

Marloes - Ja , leeeeuk !
En dat slijm hebben we niet meer nodig ( aka ; je cadeautje is er ).

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:05

lolobal heette dat eigenlijk. De 'echte' pogostick vond ik niet zo leuk. Mijn moeder beweert dat er in haar jeugd (jaren 60??) al pogosticks waren, maar goed, dat kan ik niet controleren
Weet wel da tje in Commander Keen (computerspelletje) pogosticks had. Oh, dat spelletje zou ik zo graag ewer spelen. net als Prince of Persia, maar ik vond Commander Keen véél leuker (maar mijn broer speelde dat altijd, dus ik mocht alleen kijken )

highwaykind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 17:31

OH, de computer ! Wij hadden een Commodore64, met 2 joysticks. En ik kon al die spelletjes zelf starten ( Donald Duck ! En je kon ook met zijn tweeen op een eiland en dan moest je losse onderdelen voor je schip zoeken en wie het snelste was won dan..).
Alleen nou heeft mijn moeder ooit de zolder opgeruimd en die dacht dat dat "bakbeest" wel weg kon .. GROM !!
Dus nu hebben we alleen de spelletjes nog maar.
Later inderdaad Prince of Persia en Keen ( ik heb Keen nog steeds ergens op CD staan trouwens..die doet het onder XP ook gewoon is ook een heel stuk makkelijker nu ik wat ouder ben , en de cheatcodes had ik toen ook al..)

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:34

Laui! schreef:
Nu vind ik stoffen poppen echt veel mooier

Oh en Slimy verkopen ze volgens mij nog steeds. Laatst een kindje gezien met zo'n bakje. Gewoon even de speelgoedwinkel afstruinen en je kunt je lol weer op

Ik vond de stoffen poppen toen al heel mooi (vooral die zandpoppen die net zo zwaar waren als echte baby's!) maar aangezien die krengen takkeduur waren en ik geen sofische moeder had (lees, ze kon niet zo'n ding voor me maken) kreeg ik die niet. Barbies ook niet trouwens, ik moest het doen met de neppe Barbies van de kermis die al hun haar in een rechte streep (als een soort hanekam) over hun hoofd hadden en die dus geen staart in konden ... Ik was helemaal niet zo veeleisend als kind maar díe Barbies vond ik toch wel zó stom! Vriendinnetjes konden me dan ook ontzettend kwaad maken als ze wél barbies hadden, waar ze zonder een greintje spijt benen en hoofden af draaiden... ónvoorstelbaar

Zo'n springbal aan een stok heb ik ook ooit gehad (zou me niks verbazen als hij nog bij mn moeder in de schuur staat) maar die was niet zo leuk want ik had niet zo geweldig veel evenwicht Kapsijsde dus altijd met dat ding en dan is de lol er snel af

Trouwens, die traplopers waar iemand het net ook over had waren ook tof inderdaad! Heb eens een vriendinnetje een voor haar verjaardag gegeven maar dat was niet zo'n goed plan.. Ze rende iets te enthausiast achter dat ding aan van de trap af en was toen haar voortand kwijt