Problemen met Hans Anders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:53

Het is dus duidelijk, niet alleen de prijs is Anders

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:56

orri schreef:

Klopt

Chely

Re: Problemen met Hans Anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:27

mijn ervaring: oogmeting gedaan, bril gekregen alles goed en wel.
Na twee a drie maanden zag ik met bril toch echt minder dan zonder bril.
Teruggegaan, konden hun niks aan doen.
Naar het ziekenhuis(oogarts) geweest, blijk ik helemaal geen bril nodig te hebben maar is er wat mis met mijn spieren die de draaiing regelen (niet de scherpte)......

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:29

Hans Anders denkt goed over te komen bij de mensheid om hun goedkope acties.
Maar let maar eens op, steeds meer mensen gaan voor goede kwaliteit en service ipv. de prijs.

Maar goed, ik had lenzen van Van der Meulen opticien in Drachten.
Zijn me zeer goed bevallen.
Alleen mijn ogen worden altijd snel knalrood als ik lenzen draag.
Dus dan maar over naar een Mexx bril.
Goede service maar wel behoorlijk duur, al zeg ik het zelf.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:42

Sily schreef:
Ja maar Bakkie, dat maakt Hans Anders

whaha ja zeker, en hun gaan nu ergens anders heen in plaats van een andere keer terug te komen zoals gevraagd

hahah vin m wel goed van je

mickydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:47

Alweer hoor ik een slecht verhaal over HA
Ik ben wel voor de specseavers en de pearl

Maar gelukkig hoef ik er niet meer heen heb nu gelaserde ogen.

Maar ik zou zeker een klacht indienen bij het hoofdkantoor van HA

Anouka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:18

Idd, klacht indienen bij het hoofdkantoor van HA. Zit zelf in de optiek en hoor zowel van klanten als klasgenoten hoe raar de zaakjes daar lopen.
Bij HA is het zelf zo dat je na een interne opleiding ogen mag meten, daar ga ik volgend schooljaar (3e klas) op school pas mee beginnen.
Spec heeft goede lenzen en kunnen ook dure voor je bestellen (oa Bausch en Lomb) maar doen ze niet in ieder filiaal, ligt aan de partner die het filiaal beheerd. Pearle en het huis of een particulier hebben ook goede lenzen maar zijn een stuk duurder.

Vriendin van me heeft ook kruidvatlenzen, nooit ergens last van. Doe iig net als haar: minimaal 1x per jaar je ogen laten opmeten voor lenzen (bril heeft meestal andere sterkte). Ogen krijg je maar 1 keer in je leven, moet je zuinig op zijn!!!

Mocht je vragen hebben, pb maar.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:30

Ik haal zelf altijd al mijn bril bij Hans Anders. Mijn lenzen ook sinds ik ze heb, dat is nu ongeveer 6 jaar.

Een tijdje terug kreeg ik ineens heel erg last van mijn lenzen. Bij Hans Anders zagen ze niks dus ik ben naar een ander gegaan. Bleek er een ontsteking te zitten die er waarschijnlijk al heel lang zat, en ik blijk allergisch te zijn voor een bepaald iets in lenzenvloeistof. Ik ben dus overgestapt naar die andere opticien, heb het ook uitgelegd bij Hans Anders. Wel heb er ik vorige week nog een bril besteld, dat doen ze gewoon goed daar.

Maar wat het is bij Hans Anders. De prijs is niet voor niets anders, vergelijk het maar met het Aldi/Lidl idee. De service is een stuk minder en ze hebben bijv maar 1 soort lenzen. Als je daar niet tegen kan heb je pech, anders heb je geluk. Op zich kan je het ze niet kwalijk nemen. Ergens moet toch het geld vandaan komen.

Wat ik er wel slecht vind is dat mijn ogen daar zo slecht zijn gecontroleerd. Die hele ontsteking en allergie hebben ze overheen gekeken. Bij mijn huidige opticien controleren ze mijn oog veel beter, kijken er langer naar, kijken zelf onder mijn oogleden. Bij Hans Anders werd tijdens een controle vaak alleen mijn sterkte gemeten, meer niet.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:27

Ik zit zelf bij specsavers. Ben ik verder wel tevreden over. Alleen jammer dat je altijd een afspraak moet maken.

Hans Anders heb ik jaren geleden mijn ogen laten meten. Ze hadden de sterkte toen 1 punt verkeerd!! Ik had volgens hen -2 en moest aan de harde lenzen! Dat terwijl ik -0.75 of -1 had aan dat oog. En harde lenzen moet je nooit nemen als je een sport als paardrijden doet met al dat stof. Ze probeerden ook meteen lenzen aan te smeren.

Bij specsavers kreeg ik een veel uitgebreide meting. Op verschillende apparaten. Die stonden ook in een aparte ruimte in de winkel. Ze keken zelfs onder mijn ooglid.

Ik gebruik ook wel eens lenzen en vloeistof van de kruidvaat wat is daar mis mee dan?

DenK4everJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:41

@ sunshine: Ik zou naar een andere opticien gaan en het allemaal nog eens goed laten meten... Ik kan wel zeggen dat ik mijn lenzen bij de pearl vandaan heb en daar zeer tevreden over ben, maar kan me zo voorstellen dat dat per vestiging kan verschillen...
Maar zijn ogen moeten maar eens goed gecontroleerd worden of ze wel geschikt zijn voor lenzen, want ik snap het volgende stukje niet:

Heeft hij een halve lens in zijn hand, andere helft zat nog in zijn oog.
Hij weer hele erge pijn aan zijn ogen...

Ik heb ook wel eens een halve lens in mijn oog gehad... is lastig... maar om nou te zeggen dat er hele erge pijn bij komt kijken... nee... misschien dat zijn ogen te gevoelig zijn voor lenzen...

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:00

Nou echt he, ik heb nog nooit problemen met Hans Anders gehad.
Ik kom er al 9 jaar, heb daarvan al 4-5 brillen versleten (mijn sterkte verandert af en toe). Ben onderhand al bij 3 verschillende filialen geweest en altijd super service.
Buigen enzo doen ze allemaal gratis, is geen probleem. Mijn bril is een keertje door midden gebroken maar wilde graag het zelfde montuur houden en toen vonden we toevallig precies hetzelfde montuur in de schappen. Daar hebben ze de glazen ingezet en mocht het montuur gewoon gratis en voor niets hebben!
De filialen waar ik ben geweest zijn zeker klantvriendelijk.
De sterkte meten ze altijd heel goed op en niet alleen die grove meting maar ook de verfijnde.
Sinds 2 a 2,5 jaar heb ik ook lenzen van de Hans anders, ik heb maandlenzen en ieder half jaar kom ik nieuwe halen. Ze willen altijd mijn ogen opmeten en even in mijn ogen kijken voor bacterien enzo. Als ik dan kijk naar andere mensen met lenzen hebben die altijd problemen. Ik heb nog nooit last van mijn lenzen gehad.
Als er bijvoorbeeld ooit een aanbieding is geweest en die is al een tijdje verlopen, dan krijg je gewoon nog de korting. Hetzelfde als mijn moeder, die had een spaarplan. Ineens kwam er een veel goedkopere aanbieding, toen heeft ze uiteindelijk gewoon die mogen nemen zonder moeite te doen. Vriendin van mijn moeder heeft meerdere brillen en krijgt ook altijd korting bij aankoop van een nieuwe omdat ze vaste klant is.
Ze hebben ook gewoon een apart kamertje met de oogmeetdingen enz.
Maarja het zal natuurlijk bij iedere Hans Anders weer anders zijn. Normaal ging ik altijd bij Alphen, daar ben ik weggegaan omdat je daar op afspraak voor lenzen moet komen, bij Bodegraven kan je altijd binnenlopen.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:10

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met HA. Ik heb al dik 10 jaar hun lenzen én een bril, maar ben er zeer positief over: vriendelijke service van mensen met vakkennis, was eens mijn lens verloren net buiten de proeftijd, kreeg gewoon gratis een nieuwe mee, altijd ogen netjes opgemeten... ik ben zeer tevreden klant

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:30

DenK4ever schreef:
Ik heb ook wel eens een halve lens in mijn oog gehad... is lastig... maar om nou te zeggen dat er hele erge pijn bij komt kijken... nee... misschien dat zijn ogen te gevoelig zijn voor lenzen...

Ik heb het ook weleens gehad zonder pijn, maar als erene beschadiging aan de lens zit en dit is dus al de hele tijd aan het prikken in je oog gaat het wel he erg veel pijn doen als je ze eruit haalt.
Heb het beide gehad en idd een half lensje doet geen pijn, als er nog net een stukje aan zit wel

miepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:31

Brillen waren altijd wel ok. Het zijn niet de megaluxe comfortabele luxe brillen zoals bij de duurdere opticiens, maarja daar is de prijs ook naar.
Altijd prima opgemeten. Enkel 1x gehad dat ze de bestelling door elkaar gehaald (Ik had 2 brillen gekocht, en wilde 1 met ontspiegeling en geharde glazen, en de ander zonder poespas, aangezien dat meer een "lolbril" was, hadden ze dus de uitgebreide glazen in de verkeerde bril gezet), maar toen kon ik tegen een kleine vergoeding ook mijn andere bril helemaal "upgraden".

Lenzen van de HA of Kruidvat vind ik helemaal niks. Ik vertrouwde de controles bij de HA niet helemaal en ze hebben inderdaad maar 1 soort, dus weinig mogelijkheden als ze niet helemaal lekker zitten. Bij de Kruidvat heb je helemaal geen meting, dus heb je altijd niet-passende lenzen. Om nog maar te zwijgen over enge dingen die in je ogen kunnen ontstaan door het dragen van lenzen, die dus niet opgemerkt worden omdat niemand ooit je ogen nakijkt?

Wist je dat je heel voorzichtig moet zijn met zachte lenzen? Als je er niet goed mee omgaat kun je er op den duur gewoon blind van worden!!

Ik heb inmiddels ook gekozen voor laseren, dus ben van het hele gedoe af, gelukkig!

D_Travis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:48

heb vroeger een bril gehad van hans anders, prima ding, nooit wat mis mee.
Tijdje later ben ik over gestapt op de lenzen van HA.
ging eerst een tijdje goed, maar ik kreeg idd ook last van mijn ogen, het schuurde, brande prikte en mijn ogen werden knalrood.

Toen ben ik naar Het Huis gegaan. en daar zit ik nog steeds, nooit meer last gehad van mijn ogen.

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:35

orri schreef:

Dat was mijn standaard kreet als mijn vriend begon te piepen over zijn lenzen. Hij had ze bij HA en ik Pearle, ik weigerde naar HA te gaan

Uiteindelijk om gekletst en ik ook een keer naar HA. Eerst kon ik al geen afspraak maken in mijn eigen woonplaats, dus moest ik naar Houten. Ik naar Houten. Ogen gemeten en weekje later kreeg ik de lenzen... Ik zag geen hand voor ogen. Wilde ze even de tijd gunnen en heb een week geprobeerd, maar ging echt niet. Ik lenzen terug gebracht Vonden ze niet fijn..

Mijn vriend vond het allemaal wel raar en heeft zijn nieuwe lenzen ook bij Pearle gehaald en ziet nu het verschil.

Dus ik denk dat als je niets gewend bent HA best redelijk goed kan zijn, maar als je al door een goede opticien verwend bent dan is HA prut...

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:24

Ik ben best tevreden over hans anders,
ik ga altijd naar assen toe en als er wat aan de hand is, of als er een nieuws soort is, dan krijg ik die altijd mee om te proberen.
Eigenlijk nooit geen problemen gehad.

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:31

Daarom ga ik dus nooit naar die reclamewinkels
De prijs is oh zo laag maar de service is even laag. bah
Doe mij maar een kleiner en duurder winkeltje met goede service, dan zo`n ding gewoon
En tja.. hoe duur zijn lenzen bij HA?
Ik betaal 160€ per half jaar ervoor, en ben er supertevreden mee.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:32

ik dacht € 45,- voor half jaar, zachte maand lensen, dus heel goedkoop

Zamora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:34

op naar specsavers mijn schoonvader heeft sinds denk ik nu 3 maanden ofzo een specsavers geopend in veenendaal en doet het nu al beter dan bedrijven die al paar jaar open zijn. Hij werkte voorheen bij HA

Mijnviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 02:21

Ik heb geen goede ervaringen met Hans Anders,
mijn quote is: Hans Anders, ook de kwalitied is anders!

Ik ben zeer tevreden met specsavers

Suusel19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:55

Ik zit bij 'Het huis'. Ze zijn hier echt heel aardig. Ik heb om het half jaar een meting en dan krijg ik voor een half jaar lenzen mee! Als er iets is kan ik altijd langskomen, dus dat raad ik je aan!

Suusel19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:56

de prijs is trouwens 90 euro voor een half jaar, misschien wat prijzig maar ze doen het goed!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:12

Ik heb eens bij HA mijn ogen laten opmeten voor lenzen. Meisje zat aan de telefoon met een vriendin, hadden het over een feestje met ballonnen en ondertussen was ze met mijn oogmeting bezig. Nou, lenzen meegekregen, alles mooi en prima. Vervolgens vreselijke koppijn en ik heb heel de link hoofdpijn-lenzen niet gelegd, dus heb een half jaar bij ceasar- en fysio gelopen, bleek dat ik te sterke lenzen had. NOOIT meer HA voor mij dus!!

Ik 'zit' nu bij Pearle.

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:23

Ik heb geen problemen met HA, kom er al jaren en heb ook een tijdje lenzen van hen geprobeerd, maar door mijn reuma kan ik geen lenzen verdragen dus dat werkte niet.
Als er iets aan mijn bril mankeert of hij moet bijgesteld worden etc dan wordt het gewoon gemaakt zonder verdere kosten.

Zoals bij iedere winkel zullen er wel slechte en goede ervaring zijn, de enige oplossing is op zoek gaan naar een andere opticien wara je wel tevreden over bent.