Mijn vriend is niet zo gek op mij als ik op hem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadhir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:11

Ik denk dat het bij meisjes zoiezo ook wel anders ligt. in mijn geval is mn vriend ontzettend droog en nuchter. Ik vang dus wel eens dingen op, op de verkeerde manier. Daarbij ben ik wel iemand die af en toe de bevestiging nodig heb om te horen dattie me nog leuk vind e.d.

Het is een relatie op afstand, het werkt prima. Ook zien we elkaar een weekend soms niet, dit is wel wat lastiger, maar ja als t niet kan, dan kan het niet, de wereld vergaat niet. Ik ga straks ook 3 weken op vakantie zonder hem....

Ik vind juist dat het beter werkt dat ik m maar 2x pw zie. heb tijd voor mn opleiding, voor paarden, vrienden en werk. Het weekend is voor hem.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 23:07

Ik ga helemaal met Nadhir mee. Ik woon nu sinds een half jaar, na een weekend-/afstandsrelatie van 6,5 jaar, samen. En het gaat perfect. We eten 's avonds samen en we slapen samen en dat is het eigenlijk wel We hebben gewoon beiden ons eigen leven met als belangrijke verschil dat we 's weekends gemakkelijker iets voor 'onszelf' afspreken omdat het niet meer verplicht samenzijn is.

Ik denk echt dat we juist door die weekendrelatie zo'n goede relatie hebben.

In de context van TS kan ik me het eerlijk gezegt helemaal voorstellen. Gezien de leeftijd (toch allemaal wat meer levenservaring, volwassener, rustiger, etc) en het feit dat hij 2 gebroken relaties achter de rug heeft... Ik zou dan ook niet met een half jaar al nachtenlang doorbrengen met mijn vriend(in). Ik vind een half jaar ook betrekkelijk kort eerlijk gezegt.

cremellogek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 09:03

Nou, gister kwam me vriend bij me eten, en ik ben er toch maar even over begonnen. Hij bevestigde inderdaad dat zijn vorige relaties volgens hem zijn fout gelopen omdat het allemaal te snel begonnen was (hoewel dat 2 relaties van 5 & 6 jaar waren). En dat hij diezelfde fout niet nog een keer wilde maken, omdat hij wilde dat dit bleef. Das toch wel heel positief he
Hij zei daarvoor ook ineens dat hij van me houdt (ben nog steeds in de wolken ervan), ik had dat nooit verwacht dat hij dat zomaar ineens zou zeggen. Dat is niets voor hem eigenlijk, maar hij voelde sowieso al aan dat ik ergens mee zat..

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:09

Houden!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:09

Dat is een goed punt, dat hij eraan wil werken.

Weet je wat een vriendin van me heeft gedaan toen ze op een twijfelpunt kwam?

Zij en haar vriend hebben 10 plus en 10 minpunten van elkaar opgschreven. Dat hebben ze uitgewisseld en doorgelezen en later over gesproken. Toen ze dat deden hadden ze net een jaar.
Inmiddels bijna 8

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:13

cremellogek schreef:
Nou, gister kwam me vriend bij me eten, en ik ben er toch maar even over begonnen. Hij bevestigde inderdaad dat zijn vorige relaties volgens hem zijn fout gelopen omdat het allemaal te snel begonnen was (hoewel dat 2 relaties van 5 & 6 jaar waren). En dat hij diezelfde fout niet nog een keer wilde maken, omdat hij wilde dat dit bleef. Das toch wel heel positief he
Hij zei daarvoor ook ineens dat hij van me houdt (ben nog steeds in de wolken ervan), ik had dat nooit verwacht dat hij dat zomaar ineens zou zeggen. Dat is niets voor hem eigenlijk, maar hij voelde sowieso al aan dat ik ergens mee zat..

Fijn dat ik toch wel gelijk had .... . Hoe heb je het ter sprake gebracht? Beetje zoals ik zei....??

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:46

Ach meis wees toch lekker onafhankelijk, dat vinden ze veel leuker.

Ik begrijp het wel een beetje, ik heb het soms ook wel maar niet zo erg als jou. Elke dag elkaar zien dat is vaak funest voor een relatie hoor! Je moet elkaar ook vrijheid geven. Jullie zijn nog maar een half jaar bij elkaar, relaxed het komt wel goed, geniet nog van je jeugd. Ga lekker met vriendinnen te stappen (verwaarloos ze vooral niet, want zo zijn veel meisjes ook ) en doe war je zin in hebt, 3x in de week je vriend zien is toch meer dan genoeg?

Heb btw nu 9 maanden een vriend, en we mogen nog niet eens bij elkaar slapen

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:49

Jij bent 16 dus dat is wel een heel ander verhaal dan iemand van 27 en 30.

Funest voor een relatie als je elkaar elke dag ziet?? Nou ben ik benieuwd waarom er zoveel mensen samenwonen

Veirl

Re: Mijn vriend is niet zo gek op mij als ik op hem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:47

Pfft. Jij lijkt mijn ex-vriend wel.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:51

Pff, dat dacht ik eerst ook.
Ook omdat ik vaker bij hem wel zijn dan hij bij mij. Tenminste zo zag ik het. Maar ik heb gewoon een vriend die het lekker vind af en toe alleen te zijn. Maar ik weet nu, door allerlei dingen die er ook gebeurd zijn en we meegemaakt hebben dat hij heeeel erg veel voor me over heeft en er altijd voor me is als ik hem nodig heb en hij me toch niet verlaat.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:53

orionneke schreef:

Funest voor een relatie als je elkaar elke dag ziet?? Nou ben ik benieuwd waarom er zoveel mensen samenwonen

om elkaar minder te zien

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:42

Juust

Orionneke, ik ben ook van mening dat dagelijks samenzijn in de beginfase (!) funest is/kan zijn. Ik heb meer relaties meegemaakt (bij vrienden en kennissen wel te verstaan) waarvan de partner elders ging studeren, werken (en tijdelijk daar wonen) etc. De mensen die elkaar tot op dat moment dagelijks zagen hebben dat over de grote linie niet overleefd...

Daarbij, ik vraag me echt af of je nog wel zelfstandig bent als je elkaar dagelijks ziet. En dan bedoel ik niet in een samenwoon-situatie.

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:02

orionneke schreef:

Ik nam aan dat zij ook nog niet zo oud was. En ik ben van mening dat in het begin van de relatie dat idd het funest kan zijn.

Ook had ik er overigens nog bijgezet: "vaak".
Dus ik zei niet: "altijd".

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:21

Uit ervaring weet ik dat een relatie die niet is gebasseerd op gelijkwaardigheid in welke vorm dan ook geen toekomst heeft.

In jouw geval, ondanks dat je nog jong bent, kan ik je maar 1 wijze raad geven, zodra je het gevoel hebt dat jij meer van een ander houd dan de ander van jou zou ik ermee stoppen........... Je bent nog lekker jong en hoe raar het ook klinkt ik zou lekker van je jonge jaren genieten

Zelf ben ik een tijd met iemand geweest die vanaf het begin af aan heeft laten merken dat hij mij niet zo zag als dat ik hem zag, ik heb altijd de ijdele hoop gehad dat het zou veranderen, dat hij net zoveel van mij zou gaan houden als ik toen van hem maar da's nooit gebeurd.

Inmiddels ben ik er wel achter dat er ook relaties bestaan waarin beide partijen helemaal gelijk kunnen zijn, dus evenveel van elkaar houden en ik kan je zeggen, daar word je veel gelukkiger van

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:50

orionneke schreef:

Om kunstmatig manieren te vinden om elkaar NIET elke dag tegen te komen
Als mijn vriend en ik elkaar elke avond zien (en dan bedoel ik: samen iets doen), zijn we binnen een week doodmoe van elkaar. Lang leve de paarden en Bokt

monaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:59

hoihoi,
ik heb hetzelfde gehad...na een half jaar werd alles van zijn kant een stuk minder...vroeger kreeg ik dagelijks smsjes en belde we heel veel...we woonde ver van elkaar vandaan dus als we bij elkaar waren waren we wel heel klef...maar zodra we weer uitelkaar waren leek het wel alsof ik meer aan hem d8 dan hij aan mij en dat ik verliefder was op hem dan hij op mij..

ik heb hem toen te veel lopen forceren...afspraken gemaakt dat we 1 keer per dag zouden belle en vaak boos op hem gweest als ik al een paar dagen niets van hem hoorde..hiermee heb ik hem ongelovelijk opgeslote en verstikt..4 weke geleden zei hij dat ie zich opgesloten voelde in onze relatie en dat ie meer vrijheid wou....we hebbe afgesproke elkaar 2 weken rust te gunnen..maar na 4 dagen kon ik het niet meer aan en zijn we uitelkaar gegaan..daarna heb ik hem 2 weken genegeerd en kwam hij weer bij me trug..helaas verw88 ik er te snel te veel van en nu naar 4 weken is het echt helemaal over...

een jonge heeft een hele boel vrijheid nodig..maar ik weet zeker dat ie nog van je houd..anders bleef ie neit bij je..ik zie nu dat ik fout ben gweest...maar kan het niet meer trug draaien..voor jouw is er wel een kans nog...dus ik advieseer je om wat afstand te nemen en in jullie liefde te vertrouwen...

veel geluk..ik weet dat het moeilijk is..maar wel het beste..verliefdheid gaat nou eenmaal op een gegeven moment over in houden van...en vaak gebeurt dat bij jongens sneller dan bij meisjes...

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:03

x4you schreef:
Ach meis wees toch lekker onafhankelijk, dat vinden ze veel leuker.

Pardon? Dat vinden ze veel leuker?

Oo, alle mannen zijn hetzelfde in jouw ogen.? Wake up girl

Mijn vriend vind het juist leuk als we vaak bij elkaar zijn, vaak bellen/smsen.

Alstie t niet leuk zou vinden had hij het inmiddels wel uitgemaakt.. we hebben over 2 weken 16 maanden dus bedoel maar

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:06

ik zou gewoon goed met hem gaan praten..
ik had het zelfde verhaal .. en daardoor is nu 3 jaar relatie naar de knoppen .. omdat het meer van mijn kant kwam dan zijne..

dus meis praat gewoon goed met hem .. dan weetje waar je aan toe bent..

anders voel je je toch altijd wel een beetje onzeker ( tenminste had ik wel )