stelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 12:34

kijk iedereen zegt dat het dom is, maar waarom vinden jullie dat ZO dom, ik bedoel jullie doen toch ook wel iets voor de kick? missschien geeft paardrijden jullie wel een kick weet ik veel maar ja..

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:37

Jaren terug had ik ook een vriendinnetje die met haar handen niet van andermans spulletjes kon afblijven. Een tijdje geprobeerd om haar te veranderen, maar ze wilde er niks van weten. Jatten was veel te leuk en ze kon zo mooi aan al die mooie spulletjes komen die ze van haar ouders niet kreeg.
Uiteindelijk is de vriendschap oa daardoor verwaterd. Ze jatte nl ook als we gezellig samen in de stad waren, en ik was echt niet van plan om voor haar naar bureau Halt te moeten (medeplichtige).
Ik denk dat je echt eens serieus met haar moeten gaan praten. Als dat niet werkt, zorg dan in ieder geval dat ze jou niet kan meeslepen als ze gepakt wordt. Dat zal niet goed zijn voor je vriendschap, maar het tegen haar ouders vertellen ook niet. Of je dat wilt doen is aan jezelf.

Sannert

Re: stelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:41

Zet dr voor een blok, zeg: Of jij stopt nu, of ik ga naar je ouders, leg hierbij wel uit waarom eh hoe en wat, zodat ze het zich realiseert zeg maar.

Ik heb zelf btw nog nooit wat gestolen..

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:51

ckaatjj schreef:
kijk iedereen zegt dat het dom is, maar waarom vinden jullie dat ZO dom, ik bedoel jullie doen toch ook wel iets voor de kick? missschien geeft paardrijden jullie wel een kick weet ik veel maar ja..

Stelen is gewoon NOT DONE, trouwens in sommige landen is geloof ik zelfs vandaag nog de straf voor stelen het afhakken van je hand. En de kick van paardrijden vergelijken met stelen Ja hallo, van drugs krijg je ook een kick, kan je dat ook vergelijken en goedpraten?
Laatst bijgewerkt door Nouska op 05-06-06 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:53

Ik vind ook dat je zoiets niet kunt vergelijken. Stelen kan gewoonweg niet. Dan zoek je maar ergens anders de kick van zou ik zeggen.

joke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:17

Ik vind het ook niet kunnen, heb het zelf gelukkig nooit gedaan. Nee als ze je pakken heb je zo een strafbald aan je broek. Niet echt positief lijkt me.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:47

Als dat mijn vriendin zou zijn zou ik zeggen, of je stopt met stelen, of je zoekt maar een andere vriendin.

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:47

Vind het niet kunnen. Klaar. Wil je weten waarom? Ik vind dat je gewoon met je tengels van anderman spullen moet blijven. Iedereen moet er voor betalen, waarom zou jij het niet moeten?
En om het doen voor de 'kick' vind ik helemaal dom, zoek dan een andere hobby waar je een kick van krijgt.

Any way ; niet meer meegaan met je vriendinnetje als ze wil stelen, en zeggen dat óf ze er mee kapt, of je gaat naar politie/ouders.

Leo3hoekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:01

Dus moorden voor de kick kan volgens jou ook? tja het is toch voor de kick.

denk eens na hoeveel verlies zo'n winkel lijdt als iedereen zomaar zou gaan stelen voor de kick!

Ik heb zelf in een winkel gewerkt waar heel veel gestolen werd, ook door personeel, weet je hoe poedersuiker iemand zich voelt als er onder zijn neus iets gejat wordt.

Ik denk dat jij je vriendin niet kan helpen met haar verslaving als jij zelf er ook niet mee stopt.

stelen is niet stoer, weetje wat stoer is, je spullen kunnen betalen, dat is stoer!

Ik hoop dat jullie een beetje verstand krijgen, het lijkt nu misschien heel onschuldig en af en toe, maar het is inderdaad verslavend en als je er dan helemaal in op gaat en gepakt wordt, dan heb je pas echt een probleem...

en ga jezelf maar niet wijsmaken dat je niet gepakt wordt.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:07

ckaatjj schreef:

maak je een grapje?
vind je het normaal dat je iemand benadeelt voor je eigen kick? En kom niet aan met het verhaal dat het een groot bedrijf is en dat je geen persoon benadeelt. het is altijd iemands bedrijf, en je benadeelt altijd iemand.

Ik heb nog nooit gestolen en zal het nooit vergoeilijken.

Ik zou je vriendin gewoon zeggen dat als jij het merkt dat ze het doet, jij dit ter plekke zal melden. Idd zachte heelmeesters...
Hoe denk je anders dat dit verder gaat met je vriendin? van kwaad tot erger?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:50

Mensen die stelen moeten geholpen worden. Er is niets zo erg als bestolen te worden....

Heb je hierover al eens met je vriendin gesproken? Wat zegt zij ervan? In de ergste gevallen zou ik haar ouders wel inlichten, zolang zij nog thuis woont hebben zij het recht te weten wat er speelt vind ik.

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:59

Ik vind zolang jij zelf nog steelt dan moet je niet over je vriendin gaan praten (om het netjes te zeggen) want dan geef jij zelf het slechte voorbeeld!!
Leo3hoekje schreef:
. stelen is niet stoer, weetje wat stoer is, je spullen kunnen betalen, dat is stoer!

Idd dan kan je tenminste zeggen: "kijk, hier heb ik hard voor gewerkt, in plaats van kijk dit heb ik nou uit deze winkel gestolen want dat geeft wel zo'n lekkere kick.(weet even niet hoe ik ehet anders moet zeggen.)

dit is wat ik ervan vind

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:03

Soeskia schreef:
je wilt toch ook dat mensen van jou spullen afblijven? Zo denken andere er ook over.

Vertel dat haar maar.

En nee ik ben niet heilig, maar het is zelfs nog nooit in me opgekomen om iets te stelen

helemaal mee eens!

ik kan dat niet begrijpen dat je wéét dat stelen niet goed is, en het toch doet. je pakt iets wat nie tvan jou is en nooit van jou zal zijn omdat je e rniet vor betaald hebt. ik zou het gejatte spul dan niet eens willen hebben, zou voor mij echt iets negatiefs aan blijven zitten

maargoed ik ben dan ook zo iemand die ook bv in het huis van een ander niet zomaar alle laatjes opentrekt en alle privedingen door gaat zitten neuzen, tewij ik zat mensen ken die dat ook heel normaal vinden
die tijdens een avondje oppassen werkelijk alle laatjes en kasten in t hele huis bekeken hebben
zonder iets te stelen uiteraard, maar gewoon nieuwsgierig zijn!

ik heb altijd geleerd dat wat van een ander is, niet van jou is en je er dus afblijft
en andersom, je wil niet dat iemand jouw spullen jat, dus bedenk dan even dat ook een winkel niet erg blij wordt van al die winkeldiefjes die er een kick van krijgen

best sneu ook, dat je dus iets stelen nodig hebt om je goed te voelen en om die kick te krijgen, triest hoor

klien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:05

Ik heb ooit een keer een krant meegenomen uit een supermarkt, heel per ongeluk, die stak onder mijn arm bij het afrekenen. Toen ik buitenkwam merkte ik het en durfde niet terug.
Ik steel niet, ik zou het niet kunnen en willen. Zelfs niet van mijn baas. Gratis kopieren, telefoneren, postzegels plakken, dat wordt niet als stelen gezien door de meeste, maar is het wel degelijk. Mij niet gezien. Ik zou ook heel droevig worden als iemand iets van mij weg zou nemen.

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:15

Stelen puur voor de kick? Het gaat niet over jou zeg je? Jij steelt toch ook? Vind ik net zo slecht.
Zou ik anders jou telefoon en portemonnee mogen stelen, puur voor de kick? Jij zou ook super pissed zijn denk ik als ik dat zou doen. Weet je wat mij een kick geeft? Als ik weer zo'n idioot heb gepakt die heeft gestolen (werk in een winkel). Zo voor alle mensen mee met de politie. Van andermans spullen hoor je af te blijven, ookal is het van een winkel...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:27

Sorry hoor, maar vind dat je erg sneu bezig bent. Je wilt wel dat je vriendin stopt maar zelf ga je gewoon door? Hoe dom kun je dan wezen, misschien ontkent zij wel dat ze een verslaving heeft, wie zegt dat jij dat niet hebt! En puur voor kick? Nou sorry hoor, hoe diep kun je zinken.

Citaat:
Leo3hoekje schreef:
. stelen is niet stoer, weetje wat stoer is, je spullen kunnen betalen, dat is stoer!

Precies !! Hélemaal mee eens.

Het is me nog nooit in het hoofd gekomen om te gaan stelen.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:30

Nog nooit gedaan, en totaal geen behoefte aan. Beetje arrogant om te denken dat je voor je eigen 'kick' andermans spullen mag gaan jatten..

Mayra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:53

ckaatjj schreef:

Nou ik denk dat ik van stelen niet bepaald een kick zou krijgen. Ik vind het zo dom omdat je gewoon met je handen van andermans spullen moet afblijven, ik denk niet dat jij het zult waarderen dat de c1000 even gezellig bij jou thuis spullen komt stelen .

Verder zou ik als ik jou was eens een keer sirieus met je vriendin gaan praten want dit kan zo toch niet langer?

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 16:51

[quote="Nouska"
Ja hallo, van drugs krijg je ook een kick, kan je dat ook vergelijken en goedpraten?[/quote]

Okee even iets duidelijk maken, ik steel geen grote dure dingen en ja idd ik steel van andere mensen dat geef ik toen en ja idd ik zou het erg vinden als mensen iets van mij stelen, maar het ligt eraan wat als ze me sleutelhanger,ring,armband,make-up van die kleine spulletjes stelen, zou ik dat niet zoo heeel erg vinden, ja tuurlijk niet leuk!

En ja drugs geeft idd ook een kick (denk ik) die mensen moeten het dan toch ook zelf weten. ik vind dat je bepaalde drugs best wel kan vergelijken met stelen.

Ik ben niet verslaafd aan stelen, me vriendin wel. Ik kan ermee ophouden, me vriendin niet! DAT is het verschil tussen ons.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:57

waarom ga je nog met haar om? ik zou haar egt niet vertrouwen.. en al helemaal niet meer in mijn huis laten zometeen begint ze ok nog van jou te jatten:S

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:07

ckaatjj schreef:
Nouska schreef:
Ja hallo, van drugs krijg je ook een kick, kan je dat ook vergelijken en goedpraten?

Okee even iets duidelijk maken, ik steel geen grote dure dingen en ja idd ik steel van andere mensen dat geef ik toen en ja idd ik zou het erg vinden als mensen iets van mij stelen, maar het ligt eraan wat als ze me sleutelhanger,ring,armband,make-up van die kleine spulletjes stelen, zou ik dat niet zoo heeel erg vinden, ja tuurlijk niet leuk!

En ja drugs geeft idd ook een kick (denk ik) die mensen moeten het dan toch ook zelf weten. ik vind dat je bepaalde drugs best wel kan vergelijken met stelen.

Ik ben niet verslaafd aan stelen, me vriendin wel. Ik kan ermee ophouden, me vriendin niet! DAT is het verschil tussen ons.

Ojaa? Misschien zegt die vriendin van jou ook wel dat ze er nog mee op kan houden. Mensen die aan de drugs zijn zeggen toch ook dat ze niet verslaafd zijn? Misschien ontken jij het wel net zo hard.
En daarbij, als je drugs gebruikt dan zit je niet direct aan andermans spullen en jat je ze ofzo hoor?

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:18

ckaatjj schreef:

Het gaat toch om het principe? Of mis ik iets?

ckaatjj schreef:

Wat mij tegen de borst stootte was dat jij stelen vergelijkt met paardrijden - dat de kick hetzelfde is en het dus niet erg is ofzo. Volgens die logica is drugs nemen ook niet slecht, de kick die je ervan krijgt is toch hetzelfde als die van paardrijden?

Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk en ik vind het goed van je dat je je vriendin wil helpen, maar de post waar die gequote reactie van mij op was vond en vind ik op zijn minst vreemd. Snap je uberhaupt wel dat stelen (vooral voor de kick!!) altijd fout is, al zijn het de kleinste spullen?

ckaatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 17:37

sorry ik ben niet helemaal achtelijk
ik snap best dat er iets fout aan is. DAT is juist de kick, en ik vergelijk t misschien wel met paardrijden. Iedereen ervaart dat toch weer anders..
Als je het snapt tenminste..

En waarom vond je het vreemd? Dat snap ik dan weer niet..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:16

helaas had ik vroeger veel vekeerde vrienden waardoor ik ook wel eens zoiets deed. Gelukkig ben ik in gaan zien dat dit niet hoort en al snel ging ik niet meer met deze *vrienden* om. Ze deden niet alleen dat maar zaten ook aan de drugs en weet ik het allemaal.

Ik denk dat je het beste er met haar over kunt praten.
Maar haar veraden zou ik niet doen, Ze komtzichzelf vanzelf wel tegen dnek ik

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:31

Pfff, ik ben blij dat ik je niet persoonlijk ken. Ik werk hard voor mijn spulletjes, en als ik merk dat iemand die zou stelen... nou dan heb je aan mij de verkeerde...
Voor mij geldt, wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet...
En ik ben het 100% eens met wat de andere zeggen, iets zelf kunnen betalen, DAT is pas stoer!